Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

chihuahua dood gebeten in den haag

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

chihuahua dood gebeten in den haag

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Chihuahua doodgebeten bij Tarwekamp

DEN HAAG - Afgelopen donderdagavond (23-04) is in de omgeving van het Tarwekamp in Den Haag een chihuahua doodgebeten door een loslopende soort Stafford uit de buurt. Deze hond zou al meerdere keren honden uit de buurt hebben gebeten.

Er zijn 2 jaar geleden wegens het bijtgedrag van de hond handtekeningen verzameld. De dierenpolitie heeft toen afspraken met de eigenaar gemaakt. Helaas is men denkelijk weer terug naar af gegaan. Een aangelijnde chihuahua werd uit haar halsbandje gerukt en geschud door de Stafford. Het kleine diertje heeft het niet overleefd.

Het is een ware nachtmerrie om dit mee te maken. Arm diertje. Wanneer wordt er nu harder opgetreden tegen dit soort bijthonden. Afschuwelijk!

Waarom luisteren de eigenaars niet?

Waarom houden zij zich niet aan de gemaakte afspraken met de politie?

Het gebeuren is een NACHTMERRIE!

ellen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: chihuahua dood gebeten in den haag

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Er zullen nog heel wat honden doodgebeten worden door dit type hond. Zit de politiek niet mee. Pas als er weer een kind verscheurd wordt gaat men denk ik eens nadenken en maatregelen nemen.
Jammer maar helaas. Terwijl het Duitse model zo onverkort overgenomen kan worden.
Ja die Wawa is nu al dood dus de lat word hoger gelegd naar een kind toe. Wat volgd er dan , een paard of olifant als uitdaging.? :mann: Ik heb wel eens Wawa's in de riem zien hangen hard schreeuwend killlll me killlll me ........ zou dat nu geen uitdaging zijn of een roep om hulp.? :ugh:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Misschien lag die op een staff lijkende hond wel onder het bankje in zijn eigen niet omheinde "tuin" :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Er zullen nog heel wat honden doodgebeten worden door dit type hond. Zit de politiek niet mee. Pas als er weer een kind verscheurd wordt gaat men denk ik eens nadenken en maatregelen nemen.
Jammer maar helaas. Terwijl het Duitse model zo onverkort overgenomen kan worden.
Ja die Wawa is nu al dood dus de lat word hoger gelegd naar een kind toe. Wat volgd er dan , een paard of olifant als uitdaging.? :mann: Ik heb wel eens Wawa's in de riem zien hangen hard schreeuwend killlll me killlll me ........ zou dat nu geen uitdaging zijn of een roep om hulp.? :ugh:
Dat is geen enkel excuus. Immers, de agressor zoekt het op, loopt los en bijt dood. Dat terwijl de baas weet dat hij dit doet. Chihuahua's kunnen zoveel roepen. Doet niets af aan het feit dat je je stafford onder controle moet hebben.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik begrijp niet waarom veel eigenaren van kwetsbare honden zich nog niet bewapend hebben tegen klapkaken. Een aanval van een klapkaak is immers fataal zoals we veelvuldig via de media kunnen vernemen. Aangezien het maar een "ding" is voor de wet, zullen eventuele juridische consequenties wel meevallen. Bovendien, de politie schiet ze ook gewoon dood bij dreigende situaties en daar hoor je verder niets meer over.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet waarom veel eigenaren van kwetsbare honden zich nog niet bewapend hebben tegen klapkaken. Een aanval van een klapkaak is immers fataal zoals we veelvuldig via de media kunnen vernemen. Aangezien het maar een "ding" is voor de wet, zullen eventuele juridische consequenties wel meevallen. Bovendien, de politie schiet ze ook gewoon dood bij dreigende situaties en daar hoor je verder niets meer over.
hoe zie je dat bewapenen voor je dan?
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Hutsje schreef:
Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet waarom veel eigenaren van kwetsbare honden zich nog niet bewapend hebben tegen klapkaken. Een aanval van een klapkaak is immers fataal zoals we veelvuldig via de media kunnen vernemen. Aangezien het maar een "ding" is voor de wet, zullen eventuele juridische consequenties wel meevallen. Bovendien, de politie schiet ze ook gewoon dood bij dreigende situaties en daar hoor je verder niets meer over.
Met legale middelen zoals o.a. een vlijmscherp geslepen zakmes.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Wolfsblut schreef:
Hutsje schreef:
is dat legaal?? een mes op zak hebben?
Wolfsblut
Zeer actief

Eefje83 schreef:
Wolfsblut schreef:
Hutsje schreef:
is dat legaal?? een mes op zak hebben?
Ja zeker is dat legaal, daar is een zakmes nou eenmaal voor gemaakt. Om in je zak te stoppen zodat je het kunt gebruiken als het nodig is. Touwtje of riempje doorsnijden bij verstrikking, onderweg gekochte kaas en broodjes snijden om maar enkele voorbeelden te noemen. Je kunt er natuurlijk ook een appeltje mee schillen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:De Chi zat aangelijnd en de bijter die een muilkorf had moeten dragen liep los. Hoe het dan nog de schuld van de wawa is zie ik niet. Of verdient ie al de doodstraf voor blaffen?
:U: Liep van de week toevallig langs een gezellig stel mensen op een schoolplein. Boomertje stond op 5 meter afstand compleet uit z'n stekker te gaan naar een jonge stafford, die steeds opgewondener werd en uiteindelijk piepend driedubbele flikflaks stond te maken.
Was heel grappig, volgens beide bazen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ellen en de birmanen schreef:
Waarom luisteren de eigenaars niet?
Onverschilligheid, desinteresse.
ellen en de birmanen schreef: Waarom houden zij zich niet aan de gemaakte afspraken met de politie?
Omdat naleving niet echt hoeft. Tenminste, ze komen er mee weg.
Dingen gebeuren alleen maar omdat het kan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb nooit iets tegen dit type honden gehad, xavi's vriendin is een x-staff maar echt de laatste tijd ik wordt er gek van. Moest ik vorig jaar Xena van 13 over mn schouder gooien omdat een loslopende pitbullteef geen aangelijnde loopse teef blieft in de wijk (aanlijngebied). Moest ik net letterlijk dwars door een tuin met honden en al omdat een stel kutkinderen van een jaar of 10 (sorry maar ben nog woest) hun pitbullreu niet konden houden die vervolgens al snuivend en borstelend dwars door de wijk liep te briessen. Gegarandeerd gaat dit verkeerd met Xavi want die gaat dus niet opzij en zeker niet aangelijnd.... godzijdank was ik dus al door dat geroep van die blagen die dus totaal aan de verkeerde kant aan t zoeken waren en zag ik hem de hoek omkomen voor de honden elkaar bemerkten.... ik ben t spuugzat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Dieptriest voor de eigenaren van de chi.

Ik denk dat zelfs 'bewapenen' met zo'n kwetsbaar klein hondje zinloos is, want 1 x schudden en het is al gebeurd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Het is ook bijna altijd hetzelfde type hond die andere honden echt doodmaakt, nu een kleine chi, maar met gerust hart ook een rottweiler of labrador die afgeslacht wordt.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat lijkt me dat verschrikkelijk om mee te maken. Loop je met je hondje en wordt hij verscheurd door een hond. Volgens mij zou ik helemaal gek worden. Ik ben heel blij dat we midden in de rimboe wonen en zulke honden niet tegen komen. Als dat wel zo was liet ik ze absoluut niet meer uit in de buurt. Dan maar in de auto naar een plek waar het wel veilig is. Ik moet er echt niet aan denken om zo een hond te verliezen. Nu heb ik geen lichte makkelijke honden maar ik geloof dat ze tegen dat soort honden weinig kans maken en ik zou het ook niet willen uitproberen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hanneke2 schreef:Dieptriest voor de eigenaren van de chi.

Ik denk dat zelfs 'bewapenen' met zo'n kwetsbaar klein hondje zinloos is, want 1 x schudden en het is al gebeurd.
ka dit soort kleine hondjes is zo stuk, pffffff
vraagt heel wat om daar goed en veilig mee over straat te kunnen , wel heel triest dat andere mensen hun honden niet bij zich houden zodat t stuk gaat
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou ik ga me niet bewapenen hoor, zou de bijtende/verscheurende hond echt niet dood kunnen steken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

gonnie schreef:Nou ik ga me niet bewapenen hoor, zou de bijtende/verscheurende hond echt niet dood kunnen steken.
Doodsteken kan ik ook niet nee, maar ik ga tegenwoordig wel "bewapend" de straat op. Het gaat hier vandaag of morgen mis en ik pas ervoor om het mijn hond te laten zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Nou ik ga me niet bewapenen hoor, zou de bijtende/verscheurende hond echt niet dood kunnen steken.
Ik denk niet na op zo'n moment en als t mijn hond of die ander is dan kies ik voor de mijne en zal ik alles doen wat nodig os. Ook als dat de dood van de andere hond zou moeten betekenen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief

Ach ik ga er maar vanuit dat het zo vaart niet zal lopen.

En als ze gegrepen worden door een Stafford dan kan je er toch weinig aan doen, een steekwond zal ze misschien ook niet tegenhouden. Dus als je wilt dat hij stopt met bijten zal je toch door moeten blijven steken tot de aanvallende hond dood is. Heb ik geen behoefte aan.

Zit ik straks in de gevangenis voor het slopen van andermans bezit. Geen zin in.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Tiny
Zeer actief

Ik heb mezelf, voor zover dat kan, ingedekt. De politie is op de hoogte van wat ik bij mij draag. Zij kunnen niets doen omdat de honden toe nu toe geen schade hebben gemaakt en op de meldingen dat zij de honden niet kunnen houden bij het zien van een andere hond kunnen ze niet zoveel. Ik heb zelfs nog van hun een tip gekregen van wat ik ook zou kunnen kopen om de honden los te krijgen :wink:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik denk ook niet dat ik een hond zou kunnen neersteken. Vreselijk.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tiny schreef:Ik heb mezelf, voor zover dat kan, ingedekt. De politie is op de hoogte van wat ik bij mij draag. Zij kunnen niets doen omdat de honden toe nu toe geen schade hebben gemaakt en op de meldingen dat zij de honden niet kunnen houden bij het zien van een andere hond kunnen ze niet zoveel. Ik heb zelfs nog van hun een tip gekregen van wat ik ook zou kunnen kopen om de honden los te krijgen :wink:
Wat loop je vreselijk geheimzinnig te doen. :hmmm:
vertel :lees:
gonnie
Zeer actief

Een taser?
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Ach ik ga er maar vanuit dat het zo vaart niet zal lopen.

En als ze gegrepen worden door een Stafford dan kan je er toch weinig aan doen, een steekwond zal ze misschien ook niet tegenhouden. Dus als je wilt dat hij stopt met bijten zal je toch door moeten blijven steken tot de aanvallende hond dood is. Heb ik geen behoefte aan.

Zit ik straks in de gevangenis voor het slopen van andermans bezit. Geen zin in.
Ik heb al ooit een x rottweiler moeten wurgen om mijn dusty te redden en ik had rustig die hond afgemaakt als dat nodig geweest zou zijn. Het deed nu al niet veel meer en dat interesseerde me op dat moment werkelijk geen moer.
Klinkt hard misschien maar kom je aan mn honden dan kom je aan mij en dan doe ik eerst en denk pas later.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Dat is het rotte van mij, ik blijf altijd gewoon denken.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Tiny
Zeer actief

gonnie schreef:Een taser?
bouvierpoedel schreef:
Tiny schreef:Ik heb mezelf, voor zover dat kan, ingedekt. De politie is op de hoogte van wat ik bij mij draag. Zij kunnen niets doen omdat de honden toe nu toe geen schade hebben gemaakt en op de meldingen dat zij de honden niet kunnen houden bij het zien van een andere hond kunnen ze niet zoveel. Ik heb zelfs nog van hun een tip gekregen van wat ik ook zou kunnen kopen om de honden los te krijgen :wink:
Haha nee geen taser, staat geloof ik drie jaar op :oeps:
Een breakstick met een pin, die steekt in het gehemelte van de hond waardoor hij eerder loslaat.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
bouvierpoedel
Zeer actief

Tiny schreef:
bouvierpoedel schreef:
Een breakstick met een pin, die steekt in het gehemelte van de hond waardoor hij eerder loslaat.
Oh 1 met een pin, kun je hem ook nog op/in zijn ogen meppen of op zijn harses. :pffff:
Tiny
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Tiny schreef:
bouvierpoedel schreef:
Oh 1 met een pin, kun je hem ook nog op/in zijn ogen meppen of op zijn harses. :pffff:
En dat zou ik dan weer niet kunnen denk ik :oeps:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Ik denk dat de meeste mensen helemaal gek worden als loslopende stafford hun hond de buik open rijt en de darmen komen eruit
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”