Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor de liefhebbers...

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Voor de liefhebbers...

Ongelezen bericht door ranetje »

Was die fazant aan het lopen?
Naar mijn idee reageerde ze op het eind van het filmpje op warm voet en niet op de fazant zelf al vloog die daarna wel op.

Wel indrukwekkend snel zeg :D
Kwam de wind iets schuin van rechts voor?

Mooi terrein daar :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

sodemieter, die heeft er flink de sokken in! blijft ook maar gaan, leuk om te zien! Ik heb weinig verstand van veldwerk verder, maar ze is iig goed bezig, geeft niet op en ze doet duidelijk waar ze voor gemaakt is :)
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Zoo he wat loopt die hond het parcour al goed zeg, jeetje mina en wat een snelheid ook zeg, jammer dat hij niet vast voor stond op die fazant, kent hij de fazanten al een beetje of nog niet ?
Ik vond het veldwerk in de jeugd geweldig,heb ook een ev en een 3g gehaald, maar heb 1 wedstrijd in de novice gelopen maar het is helaas qua training niet voor mij te doen, dus ik ga er niet mee verder.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mooi om te zien!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

Mooi hoor, jammer dat ze fazant niet voorstond. Volgens mij had ze hem wel geroken, maar was ze niet zeker waar precies. Dat van die 90% aanleg en 10% voorjagers zal denk ik wel kloppen. :)Maar ik zie hier een voorjager die zelfs die 10% niet doet, hierdoor maakt de hond zijn slagen aan de rechterkant soms niet vooruit maar terug. Als je zelf wat actiever vooruit loopt, heb je meer kans dat je hond haar slagen goed op de wind maakt. Dan heeft ze met elke slag nieuw veld en daardoor meer kansen. ;)
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

Kells schreef:Bedankt voor jullie leuke reacties! @ drent.lover, jammer dat je niet verder gaat. Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen en vind het zeer verslavend.

@szervusz, dit was pas onze tweede wedstrijd en ik heb nog nauwelijks met haar getraind. Die slagen achterwaarts is iets wat de meeste Ieren doen, maar dat komt wel goed.
Het is zeker een verslavend spelletje, zeker als je een goede hond hebt. Zelf jaag ik al 10 jaar honden voor, maar het is elke keer weer anders en het blijft moeilijk. Er zijn zoveel factoren die invloed hebben, terrein, temperatuur, wind, gedrag van aanwezig wild,, tel daarbij op een hond waar je niet altijd even veel invloed op hebt, een keurmeester en een voorjagers met gezonde spanning. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”