Moderator: moderatorteam
Nou idd.Nanna schreef:De Chi zat aangelijnd en de bijter die een muilkorf had moeten dragen liep los. Hoe het dan nog de schuld van de wawa is zie ik niet. Of verdient ie al de doodstraf voor blaffen?
Bij dit soort rassen kan en mag men niet verrast worden door het gedrag van je eigen hond.toots schreef:Nou idd.Nanna schreef:De Chi zat aangelijnd en de bijter die een muilkorf had moeten dragen liep los. Hoe het dan nog de schuld van de wawa is zie ik niet. Of verdient ie al de doodstraf voor blaffen?
Zo lang mensen hun bijtgrage rot hond want zo zou je deze hond aangezien hij al eerder toegeslagen heeft best kunnen noemen, ondanks de waarschuwingen niet aangelijnd kunnen houden zullen er ook altijd vooroordelen blijven bestaan. En ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik ze ook heb. Hier zijn er twee gezinnen die ineens ook een Stafford hebben en die er totaal onverantwoord mee omgaan. Een aantal weken terug is een hondje uit de buurt gerepen die is in beide ogen gebeten en aan een oog is het beesje bijna blind. Maar de hond loopt nog steeds los in de polder. Schiet mij dan maar lek. Ik ga steeds vaker dit soort gebieden wijken omdat je daar kennelijk niet veilig kunt lopen. Het kan een keer fout gaan dat men echt verrast wordt door het gedrag van eigen hond. Maar neem dan iig daarna je verantwoording denk ik dan.
Wat erg voor de mensen van de chi.
Waarom zou dat niet lukken, in omringde landen lukt dat wel, dus gewoon ook die regels hier invoeren.GrethavW schreef:
Bij dit soort rassen kan en mag men niet verrast worden door het gedrag van je eigen hond.
Ze moeten gewoon altijd aangelijnd lopen.
Als dat nou eens de regel zou zijn, maarja dat zal wel nooit lukken.
Ik ken helaas ook verhalen van labradors die kinderen of honden hebben gebeten.GrethavW schreef:Bij dit soort rassen kan en mag men niet verrast worden door het gedrag van je eigen hond.toots schreef:Nou idd.Nanna schreef:De Chi zat aangelijnd en de bijter die een muilkorf had moeten dragen liep los. Hoe het dan nog de schuld van de wawa is zie ik niet. Of verdient ie al de doodstraf voor blaffen?
Zo lang mensen hun bijtgrage rot hond want zo zou je deze hond aangezien hij al eerder toegeslagen heeft best kunnen noemen, ondanks de waarschuwingen niet aangelijnd kunnen houden zullen er ook altijd vooroordelen blijven bestaan. En ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik ze ook heb. Hier zijn er twee gezinnen die ineens ook een Stafford hebben en die er totaal onverantwoord mee omgaan. Een aantal weken terug is een hondje uit de buurt gerepen die is in beide ogen gebeten en aan een oog is het beesje bijna blind. Maar de hond loopt nog steeds los in de polder. Schiet mij dan maar lek. Ik ga steeds vaker dit soort gebieden wijken omdat je daar kennelijk niet veilig kunt lopen. Het kan een keer fout gaan dat men echt verrast wordt door het gedrag van eigen hond. Maar neem dan iig daarna je verantwoording denk ik dan.
Wat erg voor de mensen van de chi.
Ze moeten gewoon altijd aangelijnd lopen.
Als dat nou eens de regel zou zijn, maarja dat zal wel nooit lukken.
Als je geen aangifte kunt doen lijkt me dat toch aardig ontmoedigend.Politie schreef:"Het is niet zo dat we mensen ontmoedigen om aangifte te doen, maar elk geval is weer anders. En dat maakt het vrij ingewikkeld. Voor politiemensen, maar vooral voor de eigenaren van honden."
Ik vind dit wel een beetje te ver gaan. Er zijn ook nog verantwoordelijke bazen hoor.Anja schreef: Pleurisvolk met pleurishonden.. het word echt tijd om die meuk te verbieden!
malinois schreef:Maar bij een herder of gemiddelde vuilnisbak heb je geen breakstick nodig om je hond levend tussen de kaken uit te krijgen. Wel bij die rassen.
Dat klopt maar dat werkt niet als mensen geen idee hebben wat ze aan hun lijntje hebben hangen of t juist wel stoer vinden als poekie fikkie afmaakt. En als mensen t zelf niet willen regelen moet t maar opgelegd worden en dat is t duitse model een prima oplossing imo.Marco88 schreef:malinois schreef:Maar bij een herder of gemiddelde vuilnisbak heb je geen breakstick nodig om je hond levend tussen de kaken uit te krijgen. Wel bij die rassen.
Ja maar dat zijn gewoon ras eigenschappen waarvoor ze gefokt zijn door de mens.
IK vind dat niet te ver gaan, helaas moet ik met schaamrood op mijn kaken ook bekennen dat ik regelmatig ook zo denk. Misschien heb jij het geluk dat geen valse krengen tegen komt. Helaas in mijn omgeving kom ik dagelijks tijdens de wandeling tig los geslagen projectielen tegen waarvan je weet dat dat ze andere honden opvretengonnie schreef:Ik vind dit wel een beetje te ver gaan. Er zijn ook nog verantwoordelijke bazen hoor.Anja schreef: Pleurisvolk met pleurishonden.. het word echt tijd om die meuk te verbieden!
En ik kom toch ook Staffords tegen die gewoon lief zijn en los lopen.
Mijn honden zijn in ieder geval nog nooit door een Stafford gepakt.
Wel door vuilnisbakkies en Herders.
Nou, Bijou is eens gepakt, toen was ze nog drachtig ook, door een Briard we kregen die hond er echt niet af die bazin was ook nog eens in paniek en stond aan die hond haar achterpoten te rukken, gelukkig kwam Kelly er aan en die vloog de Briard aan die liet toen wel los.malinois schreef:Maar bij een herder of gemiddelde vuilnisbak heb je geen breakstick nodig om je hond levend tussen de kaken uit te krijgen. Wel bij die rassen.
Het blijkt wel dat dit iig niet werkt en dat er dus iets gedaan moet worden...
In principe gaat dat ook te ver, vandaar dat ik schreef met schaamrood op mijn kaken. En die honden kunnen er ook niks aan doen, mmaaaarrr als je zo vaak een conflict heb met dit ras dan krijg ik op den duur toch een heel kort lontje hoor en het begrip is dan ff weggonnie schreef:Nou mensen met Staffords een pleurisvolk noemen vind ik wel te ver gaan.
En pleurishonden eigenlijk ook, die honden hebben er niet om gevraagd om bij mensen terecht te komen die niet zo verantwoordelijk zijn.
Een hond is gewoon een hond. Elk ras kan een andere hond doodbijten.
Dat zal maar ik heb hier ook een aantal pleurishonden in de buurt wonen. Waaronder 2 pitbulls, 1 ambull en 1 kruising duitser. Dat is mijn mening gewoon en de oorzaak zal mij een zorg zijn ik heb er last van punt. En dan vind ik de xdh van minste zorg want die kan ik fysiek wel aan de rest niet. Blijven t nog steeds pleurishonden voor mij.gonnie schreef:Nou mensen met Staffords een pleurisvolk noemen vind ik wel te ver gaan.
En pleurishonden eigenlijk ook, die honden hebben er niet om gevraagd om bij mensen terecht te komen die niet zo verantwoordelijk zijn.
pitbulls, staffords een aanverwanten zijn niet ''zomaar'' een hond wat andere honden slopen betreft.gonnie schreef:Nou mensen met Staffords een pleurisvolk noemen vind ik wel te ver gaan.
Nou, ik heb in het pension weleens meegemaakt dat bij de receptie een Mechelaar een Jack Russel greep en die liet toch ook mooi niet los hoormalinois schreef:Maar bij een herder of gemiddelde vuilnisbak heb je geen breakstick nodig om je hond levend tussen de kaken uit te krijgen. Wel bij die rassen.
Het blijkt wel dat dit iig niet werkt en dat er dus iets gedaan moet worden...
Hier lopen ook pleuris honden hoor, een Berner reu wat een tering hond is dat zeg, die heeft echt al 4x geluk gehad dat ik Phantom niet bij me had toen hij even zijn punt kwam maken, een Golden reu en een Terveurense ook zo'n gallijer. En gek genoeg loopt dat allemaal iedere keer weer los en de Pitjes en Staffie's hier allemaal aan de lijn dus sjagonnie schreef:Nou mensen met Staffords een pleurisvolk noemen vind ik wel te ver gaan.
Daar kan je best gelijk in hebben hoor, ik woon in een zogenaamde "nette buurt" maar als ik zie wat hier aan honden (los) lopenBrigitte schreef: ik heb hier in de buurt van de vechthonden geen enkele last dus zo rot wonen is het hier nog niet als ik zie hoeveel last andere hebben in de zogemaand 'nette' buurten
Nee, vroeger kon ik mijn voortuin doen en heerlijk een uurtje bezig zijn, Akira zat dan aan een lange lijn en was een beetje in het gras aan het rommelen. Nu durf ik dat niet meer, ik weet niet waar die honden allemaal vandaan komen en voordat je het weet staat er een BM, die altijd los loopt, voor haar neus. In de zomer zit ik met de buren in een voortuin, kinderen kunnen lekker spelen en Akira bekijkt alles rustig en gaat meestal slapen. De man met de staffs gaat provocerend op de hoek staan kijken en zijn kind roept "die sneeuwhond is bang, die sneeuwhond is bang"Caro. schreef:Jemig, wat erg zeg om zo te lopenDan is er toch ook geen bal meer aan om 'even lekker naar buiten te gaan'.
Pffff.
Kijk Bri als jij hier zou wonen zou ik geen enkel probleem met jou of je honden hebben omdat ik in jouw kennis vertrouw, jij weet wat je hebt en wat je moet doen mocht t om welke reden dan ook misgaan.Brigitte schreef:Nou, ik heb in het pension weleens meegemaakt dat bij de receptie een Mechelaar een Jack Russel greep en die liet toch ook mooi niet los hoormalinois schreef:Maar bij een herder of gemiddelde vuilnisbak heb je geen breakstick nodig om je hond levend tussen de kaken uit te krijgen. Wel bij die rassen.
Het blijkt wel dat dit iig niet werkt en dat er dus iets gedaan moet worden...en de eigenaren stonden erbij en keken er naar en de Mechelaar maar schudden..gelukkig heb ik altijd een breakstick bij de hand en konden we hem los krikken. En dat was al de zoveelste hond die van mijn stickie gebruik kon maken en geen 'Pitbullachtige' was