toots schreef:ranetje schreef:toots schreef:gonnie schreef:
Ik vind het ook prachtige honden, maar omdat ik weet hoe mijn man met honden omgaat ben ik er nooit aan begonnen.
Pinchers zijn geen honden?
Een ander type hond
Heel logisch.
Mijn man is ook niet erg goed in de omgang met honden.
Ik zal (ook) daarom nooit aan een fel type hond beginnen.
Je hoeft de problemen niet op te zoeken.
Maar ik snap niet zo goed geloof ik wat je dan bedoeld met omgang?
Mijn vriend is niet zo uhm consequent met opvoeden en laat dat volledig aan mij over.
En wat voor hond het ook zou zijn maakt geen verschil. ik vind het dus een vreemde zin.
Natuurlijk maakt het verschil, niet elk ras heeft dezelfde aanpak nodig, zelfs tussen honden van hetzelfde ras zitten er verschillen.
Mijn hondentrainster vond dat elke hond iets moest apporteren, nou dat doen Pinschers echt niet als een Pinscher iets in zijn bek heeft vindt hij dat het van hem is. Jarah wil dan af en toe weleens een balletje wat ze gevonden heeft naar me toe brengen maar na een poosje houdt ze die bal mooi in haar bek.
Jarah is ook heel anders dan haar halfzussen. Jarah heeft schijt aan alles en iedereen die leeft echt haar eigen leventje en ik denk dat ze daardoor zo zachtmoedig is. De andere twee zijn snel onder de indruk als mijn man chagrijnig is en raken daar onzeker van.
Ik zou toch niet willen dat ik een Stafford had met het karakter van Nikkie of Tama.
Hou me ten goede hoor, Tama is echt mijn lievelingshondje maar als ze geopereerd is dan is ze echt niet makkelijk de eerste dagen. Ze staat je dan zowat naar het leven. Je schrikt je echt een ongeluk als ze tekeer gaat omdat je haar shirtje wilt opendoen of verschonen, ze gilt als een mager speenvarken en bokt als een paard en ondertussen probeert ze me te grijpen.
Het gekke is als ik klaar ben met verschonen is ze van het ene op het andere moment gewoon weer heel erg lief.