Ik gebruik het niet voor de jacht, maar heb wel een hond met giga jachtinstinct en ze reageert op een hondenfluitje het beste (tsja, fluitje betekent bakje met KVV

Moderator: moderatorteam
Hoorbaarheid is ver genoeg bij een gewone acme jachtfluit.Lientje schreef:Welk hondenfluitje heeft nu het beste bereik (dus kwa afstand). Zijn dat de fluitjes die een mens zogenaamd bijna niet kan horen (de hoge frequentiefluitjes) of een buffelhoornfluit of ??
Ik gebruik het niet voor de jacht, maar heb wel een hond met giga jachtinstinct en ze reageert op een hondenfluitje het beste (tsja, fluitje betekent bakje met KVV). Ik vraag me alleen af tot welke afstand zo'n fluit nog hoorbaar is voor een hond.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is niet bedoelt om haar terug te fluiten als ze achter wild aanrent. Ze gaat alleen op veilig (omheind) terrein los waar geen konijnen etc zitten. Het is puur vanwege het jagen op muisjes dat ik de fluit dan gebruik, met roepen komt ze dan niet, met het fluitje wel. Ik vind het alleen zo'n onhandig ding. Heb nu een hoge frequentiefluitje, maar de acme fluitjes lijken me een stuk practischer, bedankt voor de tipMaeve schreef:Persoonlijk vind ik die niet hoorbare fluitjes vreselijk, en ik heb niet echt het idee dat ze zoveel beter werken dan een gewoon fluitje. Ik gebruik gewoon acme fluitjes dus. Maar in jouw geval moet je je wel afvragen of een hond uberhaupt iets kan horen als ze zo in dat jachtinstinct zit? Als je op tijd fluit zal dat wel lukken, maar als ze eenmaal in die jachtmodus zitten zijn ze vaak onbereikbaar, ongeacht de afstand
zo verMarjoleine schreef:Ik heb Acme fluiten, ik heb er een aan mijn sleutelbos. Vergeet ik dus nooit
Ik krijg ze er zelfs mee uit jaagmodus, als ze ergens achteraan gaan dus.
Uit jachtmodus (graven) is wat anders.
Dan reageren ze alleen als ik ver genoeg ben, want alleen achterblijven was nou ook weer niet de bedoeling
Bereik is tegen de wind in ca 1 km volgens mij.
Oh, dat is wel heel knap zeg, dat je ze terug kunt fluiten uit jaagmodus!Marjoleine schreef:Ik heb Acme fluiten, ik heb er een aan mijn sleutelbos. Vergeet ik dus nooit
Dan reageren ze alleen als ik ver genoeg ben, want alleen achterblijven was nou ook weer niet de bedoeling
Ik train er heel streng op, in het nest al (als ze hier geboren zijn dan). Fluiten is eten.Lientje schreef:Oh, dat is wel heel knap zeg, dat je ze terug kunt fluiten uit jaagmodus!
Welke acme fluit heb je? Ik zie dat er verschillende zijn (werkt met nummers), maakt dat nog iets uit?
maakt niet uit, ik heb de 211 1/2 omdat.. geen idee, omdat die meestal gebruikt worden (voor labradors) heb ik me laten vertellen. de 210 voor spaniels dacht ik..Lientje schreef:Oh, dat is wel heel knap zeg, dat je ze terug kunt fluiten uit jaagmodus!Marjoleine schreef:Ik heb Acme fluiten, ik heb er een aan mijn sleutelbos. Vergeet ik dus nooit
Welke acme fluit heb je? Ik zie dat er verschillende zijn (werkt met nummers), maakt dat nog iets uit?
De 211 schijnt voor spaniels te zijn.sbientje schreef: maakt niet uit, ik heb de 211 1/2 omdat.. geen idee, omdat die meestal gebruikt worden (voor labradors) heb ik me laten vertellen. de 210 voor spaniels dacht ik..
echt? oh hahaha ben ik weer voorgelogen. de 211 is ook enkel tochMarjoleine schreef:De 211 schijnt voor spaniels te zijn.sbientje schreef: maakt niet uit, ik heb de 211 1/2 omdat.. geen idee, omdat die meestal gebruikt worden (voor labradors) heb ik me laten vertellen. de 210 voor spaniels dacht ik..
Ik weet er verder ook niets van, ik gebruik de 210 al jaren, omdat het een enkele fluit is en dat vind ik handiger. Dat is mijn enige reden
Ik weet er niks van joh, maar dat is wat ze zeggen.sbientje schreef:echt? oh hahaha ben ik weer voorgelogen. de 211 is ook enkel tochInternet is wel aan mijn kant, wat ik zo snel kan vinden. Nou ja, maakt ook geen hol uit
Haha, ik denk dat ze sowieso geen speciaal nummer hebben voor mijn Spaanse Vubarasbientje schreef:echt? oh hahaha ben ik weer voorgelogen. de 211 is ook enkel tochMarjoleine schreef:De 211 schijnt voor spaniels te zijn.sbientje schreef: maakt niet uit, ik heb de 211 1/2 omdat.. geen idee, omdat die meestal gebruikt worden (voor labradors) heb ik me laten vertellen. de 210 voor spaniels dacht ik..
Ik weet er verder ook niets van, ik gebruik de 210 al jaren, omdat het een enkele fluit is en dat vind ik handiger. Dat is mijn enige redenInternet is wel aan mijn kant, wat ik zo snel kan vinden. Nou ja, maakt ook geen hol uit