Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door DeDiana »

Frolic schreef:Oh wat jammer Sanne, wat is er mis gegaan?
Cosette ging constant achter de boerderijdieren aan. Niet alleen die van de adoptant zelf, maar als ze de kans kreeg (en daar zorgde ze wel voor ;-) ) zwom ze sloten over om naar aangrenzende erven te gaan om daar lekker achter de schapen aan te gaan. :hmmm:
De adoptant heeft het echt een tijd geprobeerd, maar ze wordt alleen maar feller op de andere dieren en de kat durft ook niet meer naar binnen...
Aangezien de adoptant toch wel graag een hondje wil dat lekker op het erf rond kan lopen, is Cosette duidelijk geen geschikt hondje voor zijn situatie. Hij had het wat te optimistisch ingeschat en gaf dat zelf ook meteen toe, want wist van tevoren wel dat ze niet los kon. Hij had verwacht dat dat wel los zou lopen, maar dat viel toch tegen.
DeDiana
Zeer actief

Sanner schreef:
Ze loopt weg, gaat door de kleinste gaatjes er vandoor. Zwemt sloten over om achter de schapen e.d. aan te gaan. Ze kan ook niet overweg met de kat in huis, die komt niet meer binnen sinds ze er is. In huis is het een perfect hondje, is graag bij je, kan met iedereen overweg. Ze kan een paar uurtjes alleen zijn, sloopt niet. Maar buitenshuis kunnen ze gewoon weinig met d'r.
Haha, dat was dus tegelijkertijd gepost :D
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Ach, dat is ook jammer voor iedereen zeg. :( Zo blijkt maar hoe belangrijk het is om goed te screenen en eerlijke info te geven. Niet dat ik bedoel dat dat hier niet is gebeurd (ga ik niet vanuit natuurlijk), maar omdat de nieuwe eigenaar dus zelf aangeeft iets te makkelijk gedacht te hebben over het loslopen. Fijn in ieder geval dat ze terug kan naar jou Sanner, hopelijk dient zich snel een geschikter plekje aan. :)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat fijn dat je haar wil weer opvangen Sanner :ok: .
DeDiana schreef:
Cosette ging constant achter de boerderijdieren aan. Niet alleen die van de adoptant zelf, maar als ze de kans kreeg (en daar zorgde ze wel voor ;-) ) zwom ze sloten over om naar aangrenzende erven te gaan om daar lekker achter de schapen aan te gaan. :hmmm:
De adoptant heeft het echt een tijd geprobeerd, maar ze wordt alleen maar feller op de andere dieren en de kat durft ook niet meer naar binnen...
Aangezien de adoptant toch wel graag een hondje wil dat lekker op het erf rond kan lopen, is Cosette duidelijk geen geschikt hondje voor zijn situatie. Hij had het wat te optimistisch ingeschat en gaf dat zelf ook meteen toe, want wist van tevoren wel dat ze niet los kon. Hij had verwacht dat dat wel los zou lopen, maar dat viel toch tegen.
Hè, wat zonde voor Cosette, balen.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

heel vervelend natuurlijk...maar dat betekent wel dat er weer foto's geplaatst kunnen worden :mann:

Ptje, ook van Ziggy, en zie ook verrassend weinig foto's van Niarla :pffff:

En zal ook wel fijn zijn dat je huis tegenwoordig zo uitmuntend opgeruimd is Ptje - is het niet door jou, dan wel door Ziggy :F:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Frolic schreef:Wat jammer voor alle partijen. Klinkt wel alsof Cosette de tijd van haar leven heeft gehad :mrgreen: maar een beetje dom van de adoptant. Aan de andere kant Cosette was al heel snel geplaatst toch? Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je denkt dat ze uiteindelijk wel los kan. Klinkt alsof dat dus te snel gegaan is en er voor de adoptant geen mogelijkheden en tijd was om dat te trainen?
Inderdaad fijn dat ze weer bij Sanne terecht kan :ok:

Uiteindelijk, na heel veel trainen zou dat misschien best kunnen. Maar dat gaat dus niet zomaar en daar heeft hij zich op verkeken.
Of ze hier nou al maanden was of weken, dat maakt weinig verschil.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou ja uiteindelijk kan dat ook gebeuren hoor. Ik snap best dat je het wilt proberen als je verliefd wordt op een hond. Het is niet gelukt. Die Cosette vindt wel een ander huisje :wink: en zo te lezen heeft ze even de tijd van haar leven gehad :mrgreen:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Valerie schreef:Nou ja uiteindelijk kan dat ook gebeuren hoor. Ik snap best dat je het wilt proberen als je verliefd wordt op een hond. Het is niet gelukt. Die Cosette vindt wel een ander huisje :wink: en zo te lezen heeft ze even de tijd van haar leven gehad :mrgreen:
:mrgreen: Denk niet dat ze het vervelend gehad heeft nee.
Inderdaad, ik snap het ook wel. Komt wel goed, weet zeker dat ze een fijn nieuw huisje gaat vinden!
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Jammer dat het met Cosette niet gelukt is bij haar nieuwe baasje maar wat fijn dat ze weer bij jou terecht kan Sanne.
Gaat vast wel goed komen met haar.
(nou vrees ik dat ik me als hond ook vreselijk zou misdragen zodat ik weer bij Kiwi :I: mocht logeren :mann: )

Ziggy klinkt als een heerlijk vrolijk hondje, daar mogen inderdaad wel weer eens wat foto's van doorkomen :lol1:

Hier nog maar 25 nachtjes slapen tot de komst van baardmans, het schiet al op.
Afbeelding
RedPassion

Valerie schreef:Ik snap best dat je het wilt proberen als je verliefd wordt op een hond.
Ja, ik ook wel. Maar toch is het niet handig om er zomaar vanuit te gaan dat iets nog wel beter wordt als het eigenlijk om gedrag/een karaktereigenschap gaat waarvan je weet dat het bij jou/in jouw omgeving gewoon niet handig en gewenst is. Natuurlijk kan er nog veel veranderen en is een en ander wel te trainen, maar als we Niarla plaatsen wil ik toch wel dat ze voor haar nieuwe eigenaar op dat moment al goed is zoals ze is en dat er niet nog allerlei verwachtingen zijn en dingen eventueel moeten veranderen. Dat moeten dingen zijn die mooi meegenomen zijn, maar geen voorwaarden. Vind ik dan. Natuurlijk kunnen er altijd redenen zijn waardoor iets toch niet lukt en dan is het in het belang van de hond om er niet mee aan te modderen, maar zoals ik dit lees komt Cosette nu terug om iets wat bekend was en dat vind ik toch erg zonde.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Foto's heb ik nog niet op mijn tablet maar ik zal er snel wat maken hoor, beloofd.
Volgens mij had Ziggy last van een maandelijks probleem of zo
Ik kwam boven en er lagen allemaal pakjes maandverband op mijn bed en de buitenverpakking helemaal aan snippers :O:
Hoe hij daar nu weer aan kwam?
Stomme puber :mep:
En wat het ergste is..........
Mijn brave lieve humpie mijn zoete lieve Rastaatje begint er ook lol in te krijgen het kind komt er mee weg dus ik ook :jank:
Ik denk dat ik ze maar eens naar een heropvoeddingsgesticht stuur, dat zal ze leren :S:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DeDiana
Zeer actief

Ja, Ziggy-foto's, kom maar door! :D

Amy begint het poseren ook van Mila af te kijken :lol1:

Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

ohh... amy :I: :I: :I:
Afbeelding
Irmimi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Irmimi »

Wat een leuke updates weer hier! Ik lees op de achtergrond nog steeds mee hoor, ookal post ik zelf niet zoveel.

De afgelopen dagen heb ik weer veel mijlpalen met Sep bereikt. We hebben samen gefietst, dat was heel spannend. Zeker omdat Sep er echt vandoor kan gaan als hij een andere hond ziet, of een konijn, of een verdachte situatie. Dat wil je natuurlijk niet als je aan het fietsen bent... zeker niet omdat hij toch ruim 37 kilo weegt en ik dan waarschijnlijk dus een behoorlijke klap zou maken.
Maar het ging helemaal goed. We hebben wel om 22.00 uur gefietst, op een stuk weg waar niemand komt en het gewoon echt rustig is. Sep vond het echt super leuk! Hij heeft niet helemaal voluit kunnen rennen, want dat vond ik te hard gaan en dus eng, maar wie weet de volgende keer.

Vandaag hebben we bezoek gehad van een vriendinnetjeshond en dat ging ook goed. Sep had haar nog nooit ontmoet, maar het ging allemaal prima. Daarna gewandeld met de buurvrouw en haar hond en dat ging ook goed. 'Niet zo bijzonder' zullen sommige van jullie denken... maar aangezien Sep nog steeds helemaal uit zijn plaat gaat als hij buiten een andere hond ziet was het heel leuk om te zien dat dit prima ging :cheer:

Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Irmimi schreef:Wat een leuke updates weer hier! Ik lees op de achtergrond nog steeds mee hoor, ookal post ik zelf niet zoveel.

De afgelopen dagen heb ik weer veel mijlpalen met Sep bereikt. We hebben samen gefietst, dat was heel spannend. Zeker omdat Sep er echt vandoor kan gaan als hij een andere hond ziet, of een konijn, of een verdachte situatie. Dat wil je natuurlijk niet als je aan het fietsen bent... zeker niet omdat hij toch ruim 37 kilo weegt en ik dan waarschijnlijk dus een behoorlijke klap zou maken.
Maar het ging helemaal goed. We hebben wel om 22.00 uur gefietst, op een stuk weg waar niemand komt en het gewoon echt rustig is. Sep vond het echt super leuk! Hij heeft niet helemaal voluit kunnen rennen, want dat vond ik te hard gaan en dus eng, maar wie weet de volgende keer.

Vandaag hebben we bezoek gehad van een vriendinnetjeshond en dat ging ook goed. Sep had haar nog nooit ontmoet, maar het ging allemaal prima. Daarna gewandeld met de buurvrouw en haar hond en dat ging ook goed. 'Niet zo bijzonder' zullen sommige van jullie denken... maar aangezien Sep nog steeds helemaal uit zijn plaat gaat als hij buiten een andere hond ziet was het heel leuk om te zien dat dit prima ging :cheer:

Afbeelding
Ik heb geen buitenlands hondje dus nog niet eerder gereageerd. Maar ik lees wel graag mee. Nu wil ik toch even reageren op het fietsen omdat ik je een Springer wil aanraden. Als ik het zo lees is het wel gevaarlijk volgens mij als zonder Springer met Sep gaat fietsen. Heel leuk om de vorderingen te lezen die je met Sep maakt.
Irmimi
Vaste gebruiker

Sterre schreef:
Ik heb geen buitenlands hondje dus nog niet eerder gereageerd. Maar ik lees wel graag mee. Nu wil ik toch even reageren op het fietsen omdat ik je een Springer wil aanraden. Als ik het zo lees is het wel gevaarlijk volgens mij als zonder Springer met Sep gaat fietsen. Heel leuk om de vorderingen te lezen die je met Sep maakt.
Hoe werkt een Springer precies? Het was ook niet ongevaarlijk om zo te fietsen met een hond die nog niet zo goed luistert en zo sterk is. Maar hij werd er zo blij van dat ik het risico wel wil nemen. Met mijn vorige hond fietste ik ook vaak, en dan sprong ik gewoon snel van de fiets als hij ineens de struiken in sprong. Ik gebruik wel altijd een lange lijn zodat ik zonder de hond los te laten de tijd heb om van de fiets te springen.
DeDiana
Zeer actief

Irmimi schreef:Met mijn vorige hond fietste ik ook vaak, en dan sprong ik gewoon snel van de fiets als hij ineens de struiken in sprong.
:LOL:
Irmimi
Vaste gebruiker

DeDiana schreef:
Irmimi schreef:Met mijn vorige hond fietste ik ook vaak, en dan sprong ik gewoon snel van de fiets als hij ineens de struiken in sprong.
:LOL:
Hij sprong dan natuurlijk die struiken in omdat daar dan een overheerlijke appelkroos lag :lol1:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Voordeel van de springer is dat, mits goed bevestigd ;) je hond je fiets nauwelijks omver zal kunnen trekken. De grootste klap wordt door de veer opgevangen. Als je dan behalve de lijn van de springer ook nog een gewone lijn gebruikt voor extra sturing, is de kans vrij groot dat Sep al snel leert gewoon netjes naast je te blijven lopen.
Irmimi
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:Voordeel van de springer is dat, mits goed bevestigd ;) je hond je fiets nauwelijks omver zal kunnen trekken. De grootste klap wordt door de veer opgevangen. Als je dan behalve de lijn van de springer ook nog een gewone lijn gebruikt voor extra sturing, is de kans vrij groot dat Sep al snel leert gewoon netjes naast je te blijven lopen.
Het netjes naast mij blijven lopen ging op zich dus prima. Dat hadden we ook eerst lopend naast de fiets geoefend. Alleen weet ik dus niet of dat ook zo was geweest als we een andere hond tegen waren gekomen. Ik vind het van een losse riem juist fijn dat ik de hond makkelijk zelf kan corrigeren en precies voel wat hij doet. Ik heb dan wel een vijf meter lijn, die ik laat vieren als het nodig is, dat geeft mij dan de tijd om van de fiets af te springen.

Is het met een springer zo dat als de hond te hard trekt deze dan los schiet? Ik wil namelijk absoluut niet dat hij 'los' is, dan zou ik nog steeds met dezelfde lange lijn werken om Sep in ieder geval aangelijnd te houden.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Volgens mij kun je kiezen voor zo'n losschiet-systeem of het weglaten ervan. Zeker in het begin zou ik kiezen voor ook aangelijnd houden
Irmimi
Vaste gebruiker

Maar uiteindelijk bereik je toch ook het 'einde' van die veer? Dan trekt de hond toch alsnog de fiets omver?
Als Sep een andere hond ziet dan heb ik al moeite om hem in bedwang te houden als ik gewoon met beide voeten op de grond sta... Dan heb ik echt wel een stevige lijn nodig die ik met twee handen vast kan houden. Ik denk dat hij de fiets met springer en mij volledig omver zou trekken.
Misschien kan ik er een keer één lenen van iemand om te zien hoe het gaat... al zal het voor mij voorlopig midden in de nacht fietsen blijven om zo andere honden te ontlopen.
Sterre

Irmimi schreef:Maar uiteindelijk bereik je toch ook het 'einde' van die veer? Dan trekt de hond toch alsnog de fiets omver?
Als Sep een andere hond ziet dan heb ik al moeite om hem in bedwang te houden als ik gewoon met beide voeten op de grond sta... Dan heb ik echt wel een stevige lijn nodig die ik met twee handen vast kan houden. Ik denk dat hij de fiets met springer en mij volledig omver zou trekken.
Misschien kan ik er een keer één lenen van iemand om te zien hoe het gaat... al zal het voor mij voorlopig midden in de nacht fietsen blijven om zo andere honden te ontlopen.
Door het punt waar de constructie bevestigd is (midden van de fiets) trekt hij de fiets niet omver. Ook niet aan het eind van de veer. Ik heb jaren met Sterre gefietst. Zijn weegt 30 kg. En was beresterk en heeft me nog nooit van de fiets getrokken. Het beveiligingsmechanisme wat aan het lijntje zit is bedoeld als je keihard langs een paaltje zou fietsen en de hond aan de andere kant van het paaltje dat de lijn dan knapt. Je kan die beveiliging er af halen. Ik heb ook altijd een lijn in mijn hand gehad. Dus tuig van Sterre aan de Springer en lijn aan haar halsband. Omdat ik dat prettiger vond om een soort contact met de hond te houden. Misschien kan je eens een youtube filmpje kijken als dat er is hoe een Springer werkt. Ik vond het met een sterke hond echt ideaal.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik fiets met mijn 2 honden (Samen +- 50 kg) gewoon aan de hand hoor. Wel op mijn oma fiets met terugtraprem. Ik hou zelf graag de controle :mrgreen: en nee ze sleuren mij er niet af, dat durven ze niet :hmmm: en dan heb ik 1 hond die achter katten aan wilt en niet echt vriendelijk is naar andere honden. Als je je aandacht erbij houdt dan moet dat gewoon lukken toch?
Sterre

Valerie schreef:Ik fiets met mijn 2 honden (Samen +- 50 kg) gewoon aan de hand hoor. Wel op mijn oma fiets met terugtraprem. Ik hou zelf graag de controle :mrgreen: en nee ze sleuren mij er niet af, dat durven ze niet :hmmm: en dan heb ik 1 hond die achter katten aan wilt en niet echt vriendelijk is naar andere honden. Als je je aandacht erbij houdt dan moet dat gewoon lukken toch?
Nou Sterre durfde dat dus wel. Ze ging steeds harder en het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik werd er doodmoe van om haar tegen te houden en vond het ook nog eens gevaarlijk.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik vind springers ook niks, maar ik heb geen zware hond. Wel een hond die wegschiet achter katten aan en vol in de berm duikt en in de ankers gaat bij sommige auto's. Daarom gebruik een flexi. Duim op het knopje als we gewoon fietsen en als ze duikt kan ik gauw dat knopje loslaten. Kan ik rustiger remmen, kan zij zonder klap op dr tuig weer mee verder.
Irmimi
Vaste gebruiker

-Lilo- schreef:Ik vind springers ook niks, maar ik heb geen zware hond. Wel een hond die wegschiet achter katten aan en vol in de berm duikt en in de ankers gaat bij sommige auto's. Daarom gebruik een flexi. Duim op het knopje als we gewoon fietsen en als ze duikt kan ik gauw dat knopje loslaten. Kan ik rustiger remmen, kan zij zonder klap op dr tuig weer mee verder.
Dit is een beetje dezelfde techniek als wat ik doe met de lange lijn. Sep gaat overigens niet heel hard rennen, hij wil het wel, maar met wat korte rukjes aan de riem blijft hij redelijk goed op mijn tempo lopen. Ik wil het ooit weleens proberen met zo'n springer, maar dan alleen als ik er één kan lenen van iemand, want ik vind het best dure dingen om te kopen als ik niet zeker weet of ik het iets vind.
Voorlopig ga ik sowieso niet dagelijks fietsen met Sep hoor! Tot ik hem beter onder controle heb met andere honden kan het alleen 's avonds heel laat.
RedPassion

Fijn dat het zo goed gaat met Sep en dat het fietsen ook een succes lijkt te zijn! :D Hopelijk kan het over een tijdje ook overdag. ;)

Ik heb net de halve buurt laten uitlopen met Niarla. :oops:
Ik kwam met de auto terug, we waren naar het bos geweest, en pal tussen onze stoep en de parkeerplaats zaten twee katten. Ik had dus direct twee jankende honden in de auto en heb Pim en Saar eerst maar naar binnen geloodst want dit leek me wel een goede oefening voor Niarla. Eerst heb ik ergens anders geparkeerd zodat ze niet direct heel dicht in de buurt van de katten was zodra ze zou uitstappen (deze bleven gewoon zitten namelijk, ook toen Saar blaffend voorbij liep). Maar al bij de eerste aanblik zette ze het op een keihard hoog blafje, echt vreselijk. :mrgreen: Ik ben omgedraaid om de afstand groter te maken maar ze heeft ongeveer een minuut dat geluid gemaakt. Er kwamen een paar mensen kijken wat er allemaal wel niet aan de hand was. :mann:
Daarna kalmeerde ze iets en ben ik rondjes gaan lopen, steeds richting de katten en vlak voor ze te fel zou worden weer van richting veranderen. Ik probeer dan een beetje de grens op te zoeken waarbij ze nog wel bereikbaar is, ik heb 2 keer te lang gewacht en toen begon ze weer te blaffen. Maar goed, na zo'n 10-15 minuten rondjes draaien door de straat liep ze vrij kalm mee en heb ik haar mee naar binnen genomen. Hopelijk kan ik dit vaker oefenen, dit waren wel ideale katten er voor. Als ze wegrennen is de lol veel groter natuurlijk.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zamunda schreef:
Lemuria schreef:Ik heb gekeken bij die site van jou...geweldig! Lekker zelf ontwerpen :I: En een iets fijner prijsje. Hoe lang duurde het voor je het tuig in huis had? Ik heb namelijk nog geen maten, dus kan 'm nog niet bestellen, maar wil ook niet dat ik nog een maand moet wachten als hij er is voor dat ding binnenkomt :)
Haha, staan er genoeg roze kleuren bij :engel: ?
Je 'moet' bij de bestelling (en/of de betaling) 'EILIG' zetten (als ik het goed onthouden heb), dan gaan ze je bestelling zsm maken. Ik zou het voor je moeten nakijken, maar ik geloof dat het anderhalve week duurde.
Ik heb nu even gekozen voor dat kant-en-klare tuig, zodat ik tenminste iets heb dat gegarandeerd op tijd binnen komt en zou moeten passen. Tzt koop ik wel matchende tuigen voor het stel bij die site van jou, want daar zit ik nu al een paar dagen verlekkerd naar te kijken :I: :D
DeDiana
Zeer actief

RedPassion schreef:Fijn dat het zo goed gaat met Sep en dat het fietsen ook een succes lijkt te zijn! :D Hopelijk kan het over een tijdje ook overdag. ;)

Ik heb net de halve buurt laten uitlopen met Niarla. :oops:
Ik kwam met de auto terug, we waren naar het bos geweest, en pal tussen onze stoep en de parkeerplaats zaten twee katten. Ik had dus direct twee jankende honden in de auto en heb Pim en Saar eerst maar naar binnen geloodst want dit leek me wel een goede oefening voor Niarla. Eerst heb ik ergens anders geparkeerd zodat ze niet direct heel dicht in de buurt van de katten was zodra ze zou uitstappen (deze bleven gewoon zitten namelijk, ook toen Saar blaffend voorbij liep). Maar al bij de eerste aanblik zette ze het op een keihard hoog blafje, echt vreselijk. :mrgreen: Ik ben omgedraaid om de afstand groter te maken maar ze heeft ongeveer een minuut dat geluid gemaakt. Er kwamen een paar mensen kijken wat er allemaal wel niet aan de hand was. :mann:
Daarna kalmeerde ze iets en ben ik rondjes gaan lopen, steeds richting de katten en vlak voor ze te fel zou worden weer van richting veranderen. Ik probeer dan een beetje de grens op te zoeken waarbij ze nog wel bereikbaar is, ik heb 2 keer te lang gewacht en toen begon ze weer te blaffen. Maar goed, na zo'n 10-15 minuten rondjes draaien door de straat liep ze vrij kalm mee en heb ik haar mee naar binnen genomen. Hopelijk kan ik dit vaker oefenen, dit waren wel ideale katten er voor. Als ze wegrennen is de lol veel groter natuurlijk.
:mrgreen:
Ik ben benieuwd naar dat blafje, ik geloof niet dat ik Niarla ooit heb horen blaffen. Fijn zeg dat je zulke behulpzame katten tegenkwam om te oefenen met haar! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”