Fijn dat het zo goed gaat met Sep en dat het fietsen ook een succes lijkt te zijn!

Hopelijk kan het over een tijdje ook overdag.
Ik heb net de halve buurt laten uitlopen met Niarla.
Ik kwam met de auto terug, we waren naar het bos geweest, en pal tussen onze stoep en de parkeerplaats zaten twee katten. Ik had dus direct twee jankende honden in de auto en heb Pim en Saar eerst maar naar binnen geloodst want dit leek me wel een goede oefening voor Niarla. Eerst heb ik ergens anders geparkeerd zodat ze niet direct heel dicht in de buurt van de katten was zodra ze zou uitstappen (deze bleven gewoon zitten namelijk, ook toen Saar blaffend voorbij liep). Maar al bij de eerste aanblik zette ze het op een keihard hoog blafje, echt vreselijk.

Ik ben omgedraaid om de afstand groter te maken maar ze heeft ongeveer een minuut dat geluid gemaakt. Er kwamen een paar mensen kijken wat er allemaal wel niet aan de hand was.
Daarna kalmeerde ze iets en ben ik rondjes gaan lopen, steeds richting de katten en vlak voor ze te fel zou worden weer van richting veranderen. Ik probeer dan een beetje de grens op te zoeken waarbij ze nog wel bereikbaar is, ik heb 2 keer te lang gewacht en toen begon ze weer te blaffen. Maar goed, na zo'n 10-15 minuten rondjes draaien door de straat liep ze vrij kalm mee en heb ik haar mee naar binnen genomen. Hopelijk kan ik dit vaker oefenen, dit waren wel ideale katten er voor. Als ze wegrennen is de lol veel groter natuurlijk.