Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom doet hij dat?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Waarom doet hij dat?

Ongelezen bericht door Brigitte »

Als Tank op mijn werk op een speelplaats loopt en hij ziet ergens een hond langs lopen of staan dan gaat hij heel hard staan blaffen naar die desbetreffende hond, hij loopt enorm patserig te doen en echt heel populair :mrgreen: Geen gezicht. Maar als Alano er ook bij loopt dan gaat hij niet mee staan te doen wat ik wel vaker zie bij andere honden die samen horen maar Alano gaat dan net zo hard tegen Tank staan te blaffen en bij Tank in zijn rug of poten hangen :? Dit is dus altijd als ze samen zijn, Tank gaat tekeer tegen een hond en Alano gaat tegen tank tekeer, alsof hij zegt van hee kap eens even dat mag niet. Waarom 'keert' hij zich tegen Tank op zo'n moment. Tank snauwt Alano dan wel af maar die blijft door gaan net zolang Tank stopt met blaffen en dan gaan ze samen weer ineens spelen :? Gaat Tank weer populair doen dan begint Alano weer tegen hem. Het is niet heftig hoor, ze krijgen geen ruzie of zo maar ik vraag me af waarom Alano dan tegen Tank tekeer gaat i.p.v. hem b.v 'helpen'.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Laika doet zoiets wel eens bij Tosca en corrigeert haar dan. Laika staat hoger in de rang dan Tosca. Ik weet niet hoe het met Alano en Tank is?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier hetzelfde, Marouck vliegt op Nika als zij zich op staat te winden tegen andere honden. Ze bijt Nika dan in haar nek en rug, in haar poten...alles om haar af te leiden.
Volgens mij vindt Marouck gewoon dat Nika zich aanstelt. :mrgreen:
Ook Marouck staat hoger in rang ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier is de rangorde nog niet helemaal duidelijk volgens mij. Althans ik merk wel dat Alano nu hoger staat dan Tank maar Tank gaat er nu een beetje tegenin, normaal zou hij dat niet doen maar nu gaat hij ook Alano domineren die dat ook weer over zich heen laat gaan terwijl hij dat toen hij jonger was absoluut niet tolereerde.

Als ik nu moet zeggen wie er hoger staat is dat wel Alano.
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Hoover doet dat ook bij cindy. Maar omdat het een reu en teef is, vind ik het een beetje moeilijk om te kijken wie het hoogst in rang is.
Ik denk dat hoover hoger in rang is, maar omdat cindy een (wat ouder) teefje is hij wel heel veel van haar accepteert en haar volgt.
Dus ik weet het niet zo goed :? ;)
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Ayra
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ayra »

Is het niet gewoon de aandacht opeisen?
Groetjes Jolanda
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

Ayra schreef:Is het niet gewoon de aandacht opeisen?
ja, ik denk daar ook meer aan. Bobby doet het nl. ook bij James, terwijl James overduidelijk de ranghogere is. Ik ga toch meer in de richting van de aandacht opeisen en afleiden van die andere honden. Zoiets.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Grappige vraag. :mrgreen:
Hier gebeurt het ook wel eens.
Toevallig vanmiddag nog, een vriendin en ik gaan fietsen met de honden.
Zij heeft Manager bij zich en ik Freek.
Op een rustig weggetje mochten ze beide los rennen, maar Manager bleef maar happen naar de banden van mijn vriendin haar fiets, eerst kregen we de slappe lach ,maar Manager houdt niet op. 8O
Dus zij Manager aangelijnd maar die ging door en toen kwam Freek, die geeft Manager een knauw en over was het. :ok:
Ik denk zelf altijd dat Freek hem gewoon corrigeerd of hij word gek van dat geblaf. :twisted:
Groetjes Els
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Inge O schreef:
billy schreef:Grappige vraag. :mrgreen:
Hier gebeurt het ook wel eens.
Toevallig vanmiddag nog, een vriendin en ik gaan fietsen met de honden.
Zij heeft Manager bij zich en ik Freek.
Op een rustig weggetje mochten ze beide los rennen, maar Manager bleef maar happen naar de banden van mijn vriendin haar fiets, eerst kregen we de slappe lach ,maar Manager houdt niet op. 8O
Dus zij Manager aangelijnd maar die ging door en toen kwam Freek, die geeft Manager een knauw en over was het. :ok:
Ik denk zelf altijd dat Freek hem gewoon corrigeerd of hij word gek van dat geblaf. :twisted:
Groetjes Els
haha! moet je freek toch eens de boekjes laten lezen waarin staat dat hij vervelend gedrag gewoon moet negéren! hij is wél verkeerd bezig natuurlijk :mrgreen: :mrgreen: !
Hahahahaha, zal het hem zeggen. :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”