Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dooie teken in zijn huid.
Moderator: moderatorteam
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
dooie teken in zijn huid.
Ik ben helemaal klaar met die anti teken troep. Wij gebruiken al jarenlang die Frontline maar de laatste jaren, sinds die extra aandacht voor besmette teken, heb ik er helemaal genoeg van. Wij zijn begin April weer gestart met Frontline omdat hij al een paar teken had gehad. Enfin, die teken waren goed te verwijderen, leefden nog. Nu moet ik goed zoeken en blijkt hij nog teken te hebben. Je vind ze echter maar moeilijk want ze blijven klein. Ze kruipen op hem, boren zich in zijn vel, drinken wat, gaan dood en blijven zo lekker in zijn huid hangen. Dan heb ik toch liever dat ze wat groter en dus zichtbaarder zijn en je ze levend kunt verwijderen (en daarna kapot maken) Hij heeft nu al een paar keer een lelijke ontstoken bult gehad op de plaats waar zo'n teken lijk zat.
Wat dan wel weet ik ook nog steeds niet goed. Vorige jaar aan het eind van de zomer wel eens oplossing van Trea tee maar dat is ook maar beperkt. Besmette teken wil je dan ook niet op je hond natuurlijk. Enfin, ik heb de topic's over advies mbt tekenbestrijding etc, gelezen maar weet het nu nog niet.
Maar vinden jullie ook wel eens teken lijken hangend aan je hond.
Wat dan wel weet ik ook nog steeds niet goed. Vorige jaar aan het eind van de zomer wel eens oplossing van Trea tee maar dat is ook maar beperkt. Besmette teken wil je dan ook niet op je hond natuurlijk. Enfin, ik heb de topic's over advies mbt tekenbestrijding etc, gelezen maar weet het nu nog niet.
Maar vinden jullie ook wel eens teken lijken hangend aan je hond.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Re: dooie teken in zijn huid.
Nee gelukkig niet, maar ik geef ze ook niets tegen teken. Frummel regelmatig aan ze en dan vind ik ze wel. Gelukkig loopt het niet zo'n vaart met de teken hier in het hoge noorden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik geef sinds een tijdje Bravecto, sindsdien heb ik er nog niet één zien lopen en ik zit hier volgens de berichten in een gebied met een zeer hoge concentratie teken.
- Feather__
- Zeer actief
snoopy heeft hier jaren een scalibor tekenband gehad. Nooit teken gehad terwijl we bij het bos woonde. En nu hebben ze allebei een seresto. Die keus hebben we gemaakt omdat die langer werkt en tegen vlooien. Maar ook op deze band tot nu toe geen teken tegen gekomen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoewel ik geen fan ben van banden die om hun nek blijven zitten hebben ze dit jaar voor het eerst een scalibor om. Nanuq is echt een tekenmagneet, die bracht met elke wandeling wel meerdere exemplaren mee. Dit jaar nog niets 

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Het nadeel van Frontline is dat het alleen een dodende werking heeft maar geen afwerende.
Advantix en Seresto hebben naast dat het dodelijk is ook een afwerende werking. Je zal dan een stuk minder teken aantreffen.
Hoe dat met Bravecto zit weet ik niet.
Advantix en Seresto hebben naast dat het dodelijk is ook een afwerende werking. Je zal dan een stuk minder teken aantreffen.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij Elco nog nooit een teek gevonden. Boomer had wel regelmatig teken als hij geen band om had of als de band uitgewerkt raakte. Elco krijgt ook geen band zolang hij teekvrij is zonder band. Belangrijk verschil tussen Elco en Boomer: Boomer zat volledig op brok, Elco eet kvv als hoofdvoer
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Dit jaar voor het eerst gestart met Bravecto. Hoor er veel goede dingen over, ben benieuwd.
Hiervoor Advantix gebruikt, werkte wel wat, maar nog steeds wel teken (minder).
Ik hoor ook vaak schapenvet-bonbons met knoflook. Maar weet niet of dat echt helpt?!
Hiervoor Advantix gebruikt, werkte wel wat, maar nog steeds wel teken (minder).
Ik hoor ook vaak schapenvet-bonbons met knoflook. Maar weet niet of dat echt helpt?!
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij gebruiken helemaal niks, maar na het lopen door hoog gras etc veeg ik haar meteen goed af en onderzoek op teken. Meestal zie ik er dan wel één of twee op haar vacht zitten die ik er zo af kan halen.
En thuis nog met een vlooienkam er door. De enkele die dan door deze controle komt vind ik de volgende dag wel en die wordt dan verwijderd met een tekensleutel.
Vorig jaar in totaal maar 10 vastzittende teken verwijderd dus ik blijf dit zo doen, elke dag goed controleren.
En thuis nog met een vlooienkam er door. De enkele die dan door deze controle komt vind ik de volgende dag wel en die wordt dan verwijderd met een tekensleutel.
Vorig jaar in totaal maar 10 vastzittende teken verwijderd dus ik blijf dit zo doen, elke dag goed controleren.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- cornelia
- Zeer actief
OK, dan zit hem daar de fout (althans, ik vind het wel fout als de teken gedood worden VOOR ze los kunnen laten) Misschien werkt het dan te snel in ons geval ? Wist ik dus niet, ik dacht dat alle merken juist afwerend werkten.maitestar schreef:Het nadeel van Frontline is dat het alleen een dodende werking heeft maar geen afwerende.
Vanmorgen weer hetzelfde verhaal. Teek die dus al dood is. Ze worden dan ook niet meer groter en zijn zelfs met die tekenhaak niet meer goed te verwijderen. Nu zit er een rottende teken-kop in zijn huid. Kan goed morgen weer een grote bult worden etc. en met een beetje pech kuurtje ab.
Ik zie veel teken ook wel voor ze zich vastzetten. Vooral op zijn kop (dat is een voordeel van een NEK in ons geval) maar hij heeft ze ook vaak op zijn borst en richting zijn oksels. Daar mis ik ze dan vaker ivm veel haar. En helaas heeft hij er na iedere bos/veld wandeling toch wel ergens 1 of 2.
War ik ga doen weet ik nog niet maar die Frontline gaat er uit.
- cornelia
- Zeer actief
Nee ik gebruik die van 20 tot 40 kg en Ezio is 35 kg.Heavy schreef:Het kan zijn dat je niet helemaal goed zit met de dosering. Jip weegt 20 kg en ik nam dan altijd pippetjes tot 20 kg maar die hielpen niet voldoende. Toen ben ik gaan doseren vanaf 20 kg en dat hielp beter maar nog vond ik af en toe een teek vaak bij de ogen of neus .
Dit jaar een band van seresto en nog niks gezien
Ik denk dat het juist te sterk is. De teken gaan te snel dood, VOOR ze het fatsoen hebben om buiten zijn lijf te sterven a.h.w.
Nu we weer een week verder zijn heb ik er 1 verwijderd die dus bijna dood was of toch in ieder geval halfzijdig verlamd (ik heb hem even onder een loep bekeken en hij bewoog alleen in een kringetje links om. Frontline moet over 1 week weer herhaald maar ik heb me Fiprodog besteld waar Nana het in ander topic over had.