Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwanendrifters
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zwanendrifters
http://binnenland.eenvandaag.nl/radio-i ... verbieden_
Topic bij EenVandaag, hebben jullie het ook gezien? Ik zat het samen met zoon met stijgende verontwaardiging en uiteindelijk echt blinde woede te kijken. Vleugels breken, slagpennen uitrukken, kuikens de vleugels afknippen, en daarbovenop nog effe die dierenarts mishandelen en volgens ons toch duidelijk bewezen een bejaarde man vermoorden. En dat alles ongestraft en lekker centen verdienen.
Niet alleen moeten die praktijken streng verboden worden, maar die daders moeten toch opgesloten?
Zo jammer dat Pistolen Paultje nooit een goeie opvolger heeft gekregen. Want dit is echt zo'n geval waar hij zijn knokploegje op af had gestuurd. Eens kijken of die stoere mannen ook piepen als je hun armen breekt. Of wat mij betreft afknipt met een heggeschaar.
Als ik centen had zou ik een beloning uitloven voor op z'n minst een steen door de ruiten bij die etters.
Topic bij EenVandaag, hebben jullie het ook gezien? Ik zat het samen met zoon met stijgende verontwaardiging en uiteindelijk echt blinde woede te kijken. Vleugels breken, slagpennen uitrukken, kuikens de vleugels afknippen, en daarbovenop nog effe die dierenarts mishandelen en volgens ons toch duidelijk bewezen een bejaarde man vermoorden. En dat alles ongestraft en lekker centen verdienen.
Niet alleen moeten die praktijken streng verboden worden, maar die daders moeten toch opgesloten?
Zo jammer dat Pistolen Paultje nooit een goeie opvolger heeft gekregen. Want dit is echt zo'n geval waar hij zijn knokploegje op af had gestuurd. Eens kijken of die stoere mannen ook piepen als je hun armen breekt. Of wat mij betreft afknipt met een heggeschaar.
Als ik centen had zou ik een beloning uitloven voor op z'n minst een steen door de ruiten bij die etters.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Re: Zwanendrifters
Ik ken 'm, heb ook met stijgende woede zitten kijken. Wat mensen al niet doen voor geld.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kijk net de herhaling.
Wat een walgelijke praktijken, wat een ongelofelijke klojo's die kerels....
Wat een walgelijke praktijken, wat een ongelofelijke klojo's die kerels....

Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
-
- Zeer actief
hoe kan je dat nou doen? 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Eigenlijk vond ik het schokkender dat er geen controles waren uitgevoerd in 2013 maar wel van hogerhand werd gedaan van wel. Zo'n burgermeester heeft toch ook de macht en mogelijkheden om daar binnen zijn gemeente wat aan te doen.?
Verstond ik het nu goed .? 2000 eurie per koppel .?
Verstond ik het nu goed .? 2000 eurie per koppel .?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Werkelijk te idioot voor woorden... ook precies t tokkenvolk wat je erbij zou verwachten. Het is de rijnste dierenmishandeling en pure stroperij..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Er zou toch niks mis zijn met het oogsten uit de natuur?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is gewoon diefstal. Zo zie ik oogsten uit de natuur wel vaker zoals je weet. Deze zwanen worden verschrikkelijk mishandeld. Sterven zoals te zien was gewoon door de mishandelingen en dan het gedrag van de mensen die dit doen. Dat is eigenlijk nog het ergste. Als je liefdevol zwanen zou oogsten zou ik er niet eens per definitie problemen mee hebben. Maar dit? Dit was om te kotsen gewoon. Ik werd er naar van en kon het gewoon niet aanzien.korthaar schreef:Er zou toch niks mis zijn met het oogsten uit de natuur?
Wat een dappere dame. En wat een effect heeft ze op deze praktijken gehad. Eigenlijk is het gewoon goed dat ze in elkaar geslagen werd. Nu ziet iedereen wat voor hufters deze zwanen vangen en mishandelen. Want nadat ze die vrouw in elkaar gestompt hadden was elke vorm van sympathie voor die lui sowieso weg.
-
- Zeer actief
Oogsten is niets mis mee als ze gelijk netjes doodgemaakt werden of netjes gevangen en behandeld.Maar eigenlijk kun je ook niet anders verwachten van die aso's ,wat een tuig zeg.

-
- Zeer actief
er is helemaal niks met oogsten uit de natuur maar dit is natuurplundering. dat verschil moet je willen/kunnen zien.korthaar schreef:Er zou toch niks mis zijn met het oogsten uit de natuur?
-
- Zeer actief
er is een verbod op het vangen. dus daar is wel iets mis mee.bouvierpoedel schreef:Oogsten is niets mis mee als ze gelijk netjes doodgemaakt werden of netjes gevangen en behandeld.Maar eigenlijk kun je ook niet anders verwachten van die aso's ,wat een tuig zeg.
-
- Zeer actief
Ik vind soms wel wat mis met oogsten. Zwanen leven voor het leven in een koppel. Zwanen worden heel erg oud. Om dan losse zwanen weg te vangen die soms al 20 jaar met een zelfde partner ergens broeden is wat mij betreft ethisch niet verantwoord. Je gaat ook geen albatrossen oogsten tijdens het broeden.bouvierpoedel schreef:Oogsten is niets mis mee als ze gelijk netjes doodgemaakt werden of netjes gevangen en behandeld.Maar eigenlijk kun je ook niet anders verwachten van die aso's ,wat een tuig zeg.
Er kan wat mij betreft dus ook wel degelijk iets mis zijn met oogsten. Waarom mag iemand zich verrijken aan de natuur die van iedereen is? Waarom moet ik als ik daar woon vrezen voor een zwanenkoppel uit het wild dat bij mij in de tuin komt broeden. Als mensen die gaan oogsten is er dus wat mij betreft heel veel mis mee.
Als ik hout ga oogsten in de natuur en lekker bomen ga omzagen om op te stoken vinden we dat ook niet goed. Dat heb ik met zwanen en reeen en vossen. Ik kijk elke dag naar de reeen bij mij in de polder. Ik ken een aantal dieren individueel. Ik vind het vreselijk als ze gaan schieten. Sommige reeen zijn zo mak dat ik ze op 4 meter max kan benaderen. Dan blijven ze zo liggen. Vreselijk dat mensen die dieren gaan opjagen en kapot gaan schieten. Ook omdat ik nu zie dat moeders en dochters samen blijven. En de dieren elkaar kennen. Wij moeten dat zo nodig beheren en knallen dan de oudere moeder kapot omdat haar dochter nog lang en vaak tweelingen kan krijgen. Ik vind het niet ok.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik werd er misselijk van. Wat een vreselijke lui zeg!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
maar wil je dan al die dieren op de weg? waar ook de langzaamste/domste aangereden wordt?
allerlei nare ziektes? honger?
misschien kan het beheerbeleid wel anders inderdaad.
een ree heeft in zijn/haar eentje wel een fiks lapje eigen grond nodig.
ook al kan dat samen met mama.
er is geen goede natuurlijke vijand. en dat is jammer maar mensen jagen van oudsher.
dan gooi je er wolven tussen bij wijze van en dan is het de wolf die de zwakste pakt.
lastig dilemma.
er is geen goede natuurlijke vijand. en dat is jammer maar mensen jagen van oudsher.
dan gooi je er wolven tussen bij wijze van en dan is het de wolf die de zwakste pakt.
lastig dilemma.
-
- Zeer actief
Je kan bv bepalen waar geen dieren kunnen leven ivm verkeer? Dus je zegt, alles wat teveel is en weg trekt en dus op ongeschikte plekken komt schiet ik af? Dat zijn al de uitgeselecteerde dieren want de sterke dieren houden hun eigen gebied. Wat er nu gebeurd is dat de dieren bejaagd worden daar waar ze de ideale levensomgeving hebben. Jagen doen ze nl niet langs de drukke wegen bv.Corneliana schreef:maar wil je dan al die dieren op de weg? waar ook de langzaamste/domste aangereden wordt?
lastig dilemma.
En wat mij ook stoort aan jagen is dat ze altijd oogsten wat weg kan of wat lekker is. Een jong vrouwtje van vorig jaar wordt niet geschoten. Ze schieten altijd haar broertje. En op die manier verarm je de boel ook flink. Mooie bokken laten lopen met grote geweien en gezonde jonge vrouwtjes laten lopen die zoveel als kan fokken.
Dus als beheer kan je bv gaan schieten op dieren die op plaatsen gaan leven waar ze een gevaar zijn voor het verkeer en zichzelf?
-
- Zeer actief
dat is een heel goed punt!laeken schreef:Je kan bv bepalen waar geen dieren kunnen leven ivm verkeer? Dus je zegt, alles wat teveel is en weg trekt en dus op ongeschikte plekken komt schiet ik af? Dat zijn al de uitgeselecteerde dieren want de sterke dieren houden hun eigen gebied. Wat er nu gebeurd is dat de dieren bejaagd worden daar waar ze de ideale levensomgeving hebben. Jagen doen ze nl niet langs de drukke wegen bv.Corneliana schreef:maar wil je dan al die dieren op de weg? waar ook de langzaamste/domste aangereden wordt?
lastig dilemma.
En wat mij ook stoort aan jagen is dat ze altijd oogsten wat weg kan of wat lekker is. Een jong vrouwtje van vorig jaar wordt niet geschoten. Ze schieten altijd haar broertje. En op die manier verarm je de boel ook flink. Mooie bokken laten lopen met grote geweien en gezonde jonge vrouwtjes laten lopen die zoveel als kan fokken.
Dus als beheer kan je bv gaan schieten op dieren die op plaatsen gaan leven waar ze een gevaar zijn voor het verkeer en zichzelf?
- Tineke
- Zeer actief
Wat een stelletje schoften zeg , walgelijk gewoon.
Onvoorstelbaar dat zoiets gewoon kon en mocht.
Hopelijk wordt er wel degelijk gehandhaafd en volgen er zware boetes bij overtreding.
Voor de mishandeling van de da lijkt me de zaak al trouwens wel vrij duidelijk en strafbaar.
Ik vind wel degelijk dat de natuur in Nederland beheerd dient te worden maar noem het gewoon zoals het is , beheren en kom niet met die wollige termen als oogsten uit de natuur.
Oogsten ja dankzij Smith en Wesson dat dan weer wel
Onvoorstelbaar dat zoiets gewoon kon en mocht.
Hopelijk wordt er wel degelijk gehandhaafd en volgen er zware boetes bij overtreding.
Voor de mishandeling van de da lijkt me de zaak al trouwens wel vrij duidelijk en strafbaar.
Ik vind wel degelijk dat de natuur in Nederland beheerd dient te worden maar noem het gewoon zoals het is , beheren en kom niet met die wollige termen als oogsten uit de natuur.
Oogsten ja dankzij Smith en Wesson dat dan weer wel

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Het aantal prooidieren wordt bepaald door het voedselaanbod.
Na de oorlog met het geweer volgt een geboortegolf.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Walgelijke vertoning!
Ik meende, dat het allang verboden was die zwanendriften.
-
- Zeer actief
Klopt. Zeker als je gaat selecteren op fokdieren. Je laat de jonge hindes lopen die zoveel als kan fokken. Daar laat je een paar vitale bokken bij lopen en je hebt maximale aanwas. Dus door schieten moet je meer schieten. Je maakt nl ruimte voor meer jonge dieren die het gaan overleven. En dan kan je dus meer oogsten.korthaar schreef:Het aantal prooidieren wordt bepaald door het voedselaanbod.
Je speelt dus boer met wilde dieren. Je bepaalt wie de vader en wie de moeder wordt. Ik vind dat dat onethisch is. Wel snap ik dat je aan de randen van geschikt terrein de weggedreven dieren schiet omdat ze bv te dicht op snelwegen gaan leven. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar ga niet de kernpopulatie beheersen onder de noemer beheren. Dat is gewoon de reefokker uithangen en dat recht heb je wat mij betreft niet.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Deze dieren worden op een walgelijke manier gevangen voor de miljoenenhandel in het oosten 
Het heeft trouwens ook niks met jagen te maken maar alles met dierenmishandeling.

Het heeft trouwens ook niks met jagen te maken maar alles met dierenmishandeling.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mee eensnyckle schreef:Walgelijke vertoning!
Zo ga je niet met dieren om.
Dit heeft overigens niets met oogsten te maken dus elke vergelijking daarmee gaat mank.
-
- Zeer actief
Zwanen vangen voor de verkoop en in dit geval illigaal met nogal wat geweld. Had trouwens ook nog nooit van zwanendrifters gehoord.Tara schreef:Kan iemand me misschien even kort uitleggen wat zwanendriften inhoudt? Of wat het doel is?
Want afgaand op de reacties geloof ik niet dat het iets is wat ik in detail hoef te zien.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Er wordt de drifter een vergunning verstrekt om zwanen te merken. Deze dieren zijn dan eigendom van de drifter.
( Die kerel is ook nog "legaal" bezig !@##$%).
Watervogels mogen geleewiekt worden. Het bovenste deel van de vleugel wordt er af geknipt, zodat het dier niet meer kan vliegen.
Bij fokkers van watervogels is het ook zeer gebruikelijk om hun dieren te leewieken. Per 2018 zal deze "ingreep" verboden zijn.
http://www.vogeldagboek.nl/html/Natuur_ ... iften.html
Watervogels mogen geleewiekt worden. Het bovenste deel van de vleugel wordt er af geknipt, zodat het dier niet meer kan vliegen.
Bij fokkers van watervogels is het ook zeer gebruikelijk om hun dieren te leewieken. Per 2018 zal deze "ingreep" verboden zijn.
Nou. Dit zeg. Pittige tante. Met bibberende stem vertellen dat ze toch doorgaat omdat iémand het moet doen. Geweldige vrouw.laeken schreef: Wat een dappere dame. En wat een effect heeft ze op deze praktijken gehad. Eigenlijk is het gewoon goed dat ze in elkaar geslagen werd. Nu ziet iedereen wat voor hufters deze zwanen vangen en mishandelen. Want nadat ze die vrouw in elkaar gestompt hadden was elke vorm van sympathie voor die lui sowieso weg.
-
- Zeer actief
Maar deze man leewiekte volwassen vogels. In de watervogelfokkerij leewieken de fokkers de kuikens direct na het uitkomen. Die kuikens hebben dan nog geen verkalkte botten en bloeden nauwelijks. Bij een volwassen zwaan betekent dat zelfs dat het dier makkelijk dood kan gaan na de ingreep. Deze mannen deden dat gewoon zonder verdoving. Walgelijk. Ik vind leewieken op zichzelf niet erg prettig maar voor watervogels betekent dat wel dat ze in grote weides met een water gehouden kunnen worden. Anders moet je ze overdekt houden wat de ruimte erg zal beperken. Aan de andere kant, het zomaar afknippen van een vleugel zonder enige verdoving is natuurlijk ook verwerpelijk. Immers, ze knippen letterlijk een vinger af met een tang. Dat is wat leewieken eigenlijk is.nyckle schreef:Er wordt de drifter een vergunning verstrekt om zwanen te merken. Deze dieren zijn dan eigendom van de drifter.
En wat deze drifter deed wat merken van vogels die wild waren. Dat was niet toegestaan. Hij gaf volledig wilde zwanen een tattoo op de snavel en trok hun pennen er gewoon uit. Wat ik begreep was dat hij de jongen mocht "oogsten" van zijn gemerkte zwanen. Niet dat hij wilde zwanen mocht merken en kortwieken. Wat hij daarna deed was de jongen verkopen aan het midden oosten. Als siervogels. Die gingen dan voor 2500 euro het koppel weg. Dus wilde dieren verkopen als huisdier. Immers, de jonge zwanen groeiden gewoon in het wild op. Hij ving ook moederzwanen, haalde ze bij hun jongen weg, trok hun pennen uit, tattoeerde hun snavels en deed net alsof dat al "zijn" zwanen waren. De jongen kon hij dan legaal oogsten. In de auto van die man stierven tijdens het oogsten gewoon zwanen onder zijn ogen. Die vleugels werden in elkaar gedraaid, poten werden op de rug vastgebonden en door stress en het uitrukken van hun vleugels in combinatie met knevelen gingen ze gewoon dood.
Vies praktijkje vond ik het. En die zwanen waren doodzielig. Werden behandeld alsof ze al dood waren. Aan hun kop over de grond gesleurd etc.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat ik begreep is het leewieken tot 2018 toegestaan als het door een d.a. gebeurt. Die zwanendrifters deden het zelf bij kuikens met een schaar.
Verder herkenbare samenvatting. Werd er echt misselijk van toen ik het gisteren zag. Verbijsterend hoe deze figuren met mens en dier omgaan.
Verder herkenbare samenvatting. Werd er echt misselijk van toen ik het gisteren zag. Verbijsterend hoe deze figuren met mens en dier omgaan.

-
- Zeer actief
Cleva schreef:Een vleugel uitschakelen kan pijnloos met een injectie van een paar euro. Het is maar net hoe belangrijk je het welzijn dier vindt.laeken schreef: Ik vind leewieken op zichzelf niet erg prettig maar voor watervogels betekent dat wel dat ze in grote weides met een water gehouden kunnen worden.
Ik kan me zelfs voorstellen dat het direct na het uitkomen ook nog weinig is. Er is dan een heel klein kraakbeenbotje dat afgeknipt wordt. Ik heb het gezien en de kuikens reageerden helemaal niet. Ze liepen direct weer achter de moeder aan en sprongen in het water. Op die leeftijd zijn er nog geen pennen en dus weinig doorbloeding. Niet dat ik denk dat het pijnloos is want je knipt hoe dan ook een stukje vinger af. Maar ik denk niet dat het erger is dan in het leven van de nagel van je hond knippen.
Bij een groter kuiken met pennen de vleugelvinger afknippen is natuurlijk pijnlijk, bloedt als een rund en geeft problemen.
-
- Zeer actief
Misselijk makende praktijken.
Goed dat daar een eind aan komt.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb t gezien omdat ik midden in de aflevering zapte op tv... maar was idd erg onprettig op zn zachts gezegd om naar te kijken. Wat een debielen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi