Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond eet elke keer sokken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bailey
Vaste gebruiker

mijn hond eet elke keer sokken

Ongelezen bericht door Bailey »

wat kan ik daar nou tegen doen??

ja opruimen inderdaad ;) ,maar mijn twee kleinde kinderen trekken elke keer hun sokken uit,hij trekt ze van de lijn,nu voor de hond een traphekje geplaatst zodat ie niet naar boven kan.
Sokken die even liggen te drogen,hoppa weg

Hij heeft in totaal al 6 sokken uitgepoept,5 sokken uitgekotst
een haarband van mijn dochtertje gegeten en weer uitgepoept en ben de nieuwe haarband ook alweer kwijt,ik ben echt radeloos,want vroeg of laat gaat het gewoon fout en ligt ie op de operatie tafel

doen meer honden dit??
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ja, wees blij, zo te zien heeft ie het ondergoed nog niet gevonden (schoon of vuil), echt het beste is gewoon elke keer opbergen zo diep mogelijk.

lijn hoger hangen of waslijn ergens hangen waar hond niet komt.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Je wilt niet weten wat hier allemaal naar binnen is gegaan bij Ivan.. :? Inderdaad gewoon maar zo goed mogelijk opruimen allemaal. Hier is het eigenlijk vanzelf weer overgegaan.
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Sokken en ondergoed zijn errug gewild :mrgreen:
Het liefst zo vuil mogelijk.....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Toch inderdaad goed opruimen, want het kan je inderdaad het leven van je hond kosten.Erg vervelend! :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

sokken en zo vald nog mee mijn hond at als pup graag sroomkabels gooide beeldjes stuk at dan de scherfen was ook gek op tafel poten enz enz je moest haar constand in de gaten houden nu doet ze het niet meer
en dat is dan gewoon een mathezer leeuwtje moet er niet aan denken dat het een groter ras was geweest die minder snel volzit
bleef constant stantjes geven aan haar en het heeft gewerkt kost alleen veel tijd en geduld en soms zelfbeheersing lol
sterkte groetsels :zwaai: twink
jose68
nieuw lid

Ongelezen bericht door jose68 »

Hier ook zo'n hond die denkt dat ie een wasmachine is, alles eet hij op maar het komt er helaas nog smeriger uit dan het erin was gegaan. :?

Groetjes Jose
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

ik herken het helemaal.Bob is degene die alles in zijn bek neemt en opeet,de meest uiteenlopende prullen die die kan vinden en Ik HAAT DAT. :evil: :evil: :evil: Het is nog altijd goed afgelopen,maar ik ken een hond die wel gestorven is doordat hij een pantykousje had ingeslikt,dus....
blijven opletten,het is loei-gevaarlijk!!! 8O 8O 8O
Afbeelding
Bailey
Vaste gebruiker

Ja Martijn,daar ben ik me echt bewust van

Kreeg een tip dat ik een sok moest neerleggen en dan een blikje met knikkers naar hem moet gooien,als hij die sok wilde pakken.
De hond moet je dan niet zien,en als hij erg geschrokken is troosten,om het nog maar extra bevestigen dat het niet leuk is'
en dat een paar keer herhalen totdat ie het door heeft

Ik ga daar eens mee aan de slag
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je moet dan ook zorgen dat hij niet hóórt waar het vandaan komt. Lastig hoor, want zo´n blikkie rammelt natuurlijk nogal gauw, en verraadt je zodoende.

Je kunt eens kijken hoe hij reageert op een sok die in een azijn/zout-oplossing gedrenkt is, en daarna, als deze helemaal droog is, neergelegd wordt zodat hij hem vindt, en in zijn bek neemt. Als hij hem niet lekker vindt kun je dan zorgen dat hij gedurende een tijdje zo nu en dan, op allerlei plaatsen sokken tegenkomt die niet lekker zijn. En gedurende deze periode zorg je ervoor dat hij niet één wel lekkere sok vinden kan.

Wie weet heb je hier wat aan.

En 24 uur niet eten en/of poepen is in jouw geval natuurlijk reden tot bezorgdheid cq. dierenartsbezoek.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Nog even iets over die truuk met dat blikkie.

Het kan zijn dat het je lukt te voorkomen dat de hond het blikkie met jou in verband brengt. En het verband dus legt tussen die sok en dat blikkie. Maar dan wel die sok en dat blikkie, op dié bepaalde plaats. Een sok op de grond in de gang is niet de sok aan de waslijn, of op een stoel in de keuken...
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Zijn de kinderen nog te klein om ze te vertellen dat ze hun sokken aan moeten houden of ergens leggen waar de hond niet bij kan?
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Bailey schreef:Ja Martijn,daar ben ik me echt bewust van

Kreeg een tip dat ik een sok moest neerleggen en dan een blikje met knikkers naar hem moet gooien,als hij die sok wilde pakken.
De hond moet je dan niet zien,en als hij erg geschrokken is troosten,om het nog maar extra bevestigen dat het niet leuk is'

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk echt dat dat geen enkele zin heeft. Je maakt je hond alleen maar angstig om ooit nog iets in de bek te nemen als het al werkt. Ik zou het dus niet doen en ook niet eens overwegen.
Waar loopt het mis met het opruimen van je spulen dan?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Vervelend probleem! Sypke pikt wel eens een sok of een handschoen. Ze gaat er dan aan liggen sabbelen in haar mand. Als Mees ziet dat ze iets interessants heeft spelen ze er een trekspelletje mee. Zo sneuvelt er wel eens iets als ik het niet op tijd ontdek.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Bailey schreef:Ja Martijn,daar ben ik me echt bewust van

Hoi ik kreeg gisteren dezelfde tip in de hondenschool, een plastic fles met knikkers te gooien op het moment dat hij mijn kussens weer beetheeft.
Het moeilijke is inderdaad te zorgen dat hij niet ziet wie het gegooid heeft.
Heb het deze ochtend uitgeprobeerd, laat weten of het lukt.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door olijfje »

Ook mijn bull APollo eet sokken.. En dan inderdaad kindersokken.. hoe goed je ze zelf ook opruimd.. een peuter van 3 kan je niet wijsmaken dat hij ze sokken als ie ze uittrekt weg moet bergen,.. En je kan ook niet de hele dag naast je hond of kind gaan zitten, om te zorgen dat er geen sokken slingeren of opgegeten worden.

Ik ben bij Apollo dan ook extra waakzaam als ie een keer diaree heeft of niet wilt eten of niet lekker is.! omdat ik weet dat ie het gewoon erg lekker vind. dus wel is foute dingen naar binnen werkt.
AJO!
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door AJO! »

of een bosje sleutels gooien....en ze doen het nooit meer :mrgreen:
Bailey
Vaste gebruiker

nou de haarband is terecht,die heeft hij zondag uitgekotst met nog een sok erbij,dus kan je nagaan hoelang het in zijn buik zit,want ik was de haarband al 2 dgn kwijt toen ik dit berichtje plaatste.
Traphekje werkt perfect,kinderen doen hem ook achter hun weer dicht
heb een zoontje van 5 jaar,die trekt zijn sokken niet meer uit,maar een dochtertje die nog geen 3 jaar is,en als zij ze uittrekt en Bailey is in de woonkamer is het echt binnen 10 sec gebeurt,hap slik weg.

Heb haar nu maar vaker mallot's aan,tja je moet toch wat he
dus na zondag niks raars meer gezien,en hij poept gewoon normaal en 3x per dag,en is zoals altijd even vrolijk

oja,blikje met knikkers,maakte bij de eerste 2 keer gooien indruk,bij de 3e keer ook niet meer

Ik hoop dat het vanzelf over gaat,als hij een beetje uit gepubert is,en tot die tijd goed opletten en observeer hem steeds,heb al 2x eerder een lab af moeten geven en dat gebeurt me voorlopig niet meer

thnx voor jullie reacties
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”