Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenschoentjes
Moderator: moderatorteam
- Ratonero
- geregistreerd lid
Hondenschoentjes
Deze zomer ga ik samen met mijn hond deelnemen aan een actieve hondenvakantie in Oostenrijk. Ik ben nu bezig met de voorbereidingen (lees: aanschaf van diverse spullen
). Zo staat er op de lijst dat ik hondenschoentjes dien mee te nemen. Heeft iemand toevallig ervaring met een bepaald merk hondenschoentjes?

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hondenschoentjes
Deze van ruffwear. Ze blijven goed zitten en onze honden lopen er prima op.
Iarik heeft tijdelijk vier schoenen gedragen. Zijn achterpoten hebben een andere schoenmaat dan zijn voorpoten, dat is belangrijk om rekening mee te houden bij aanschaf.

http://www.outdoordog.nl/nl/ruffwear-ba ... per-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iarik heeft tijdelijk vier schoenen gedragen. Zijn achterpoten hebben een andere schoenmaat dan zijn voorpoten, dat is belangrijk om rekening mee te houden bij aanschaf.

http://www.outdoordog.nl/nl/ruffwear-ba ... per-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ratonero
- geregistreerd lid
Bedankt voor de tip!
-
- Zeer actief
Hondenschoenen zijn niet echt noodzakelijk als je gaat wandelen met je hond in de bergen. Wandel al aantal jaar nu in de bergen met onze honden en ook van hut naar hut en zelf nog nooit schoentjes nodig gehad. Wel spuit/smeer ik de poten in met potenwax en hoe het goed in de gaten of de zooltjes niet kapot gaan.
Ik heb overigens wel schoentjes, maar die zijn voor mijn stabij voor in de winter als er sneeuw ligt. Die krijgt dan van die enorme sneeuwbollen onder zijn voetjes als het natte sneeuw is en dan zijn de schoentjes heel fijn om dit te voorkomen. Ik heb dezelfde van Ruffwear die EstherK laat zien. Ik gebruik ook sokjes, zodat ze nog beter blijven zitten.
Mocht je toch schoentjes willen gaan gebruiken, laat je hond dan goed wennen aan de schoenen. Het is voor een hond heel raar om die aan te hebben en ze moeten echt even ontdekken hoe ze ermee kunnen lopen.
Ik heb overigens wel schoentjes, maar die zijn voor mijn stabij voor in de winter als er sneeuw ligt. Die krijgt dan van die enorme sneeuwbollen onder zijn voetjes als het natte sneeuw is en dan zijn de schoentjes heel fijn om dit te voorkomen. Ik heb dezelfde van Ruffwear die EstherK laat zien. Ik gebruik ook sokjes, zodat ze nog beter blijven zitten.
Mocht je toch schoentjes willen gaan gebruiken, laat je hond dan goed wennen aan de schoenen. Het is voor een hond heel raar om die aan te hebben en ze moeten echt even ontdekken hoe ze ermee kunnen lopen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik heb nog 2 schoentjes van ruffwear, weet niet of het de maat van je hond is maar je amg ze zo overnemen als je wilt 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Hou er rekening mee dat de hond zn warmte niet kwijt kan en enorm kan gaan zweten, gevolg dat het eelt heel zacht word en snel kapot gaat.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
EstherK schreef:Deze van ruffwear. Ze blijven goed zitten en onze honden lopen er prima op.
nien van mij verloor deze binnen 5 minuten na aantrekken
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
dat dus, ik kom ook al weer een paar jaar in Oostenrijk bij dogwalktrail en nu hier in Zwitserland zijn mijn bergwandelingen behoorlijk geintensiveerd, Maar ik gebruik geen schoentjes, zelfs niet in de sneeuw. ik hou wel de zooltjes goed in de gaten en controleer ze tijdens, voor en na de wandelingen. insmeren heb ik eigenlijk ook nog nooit gedaan.Sita schreef:Hondenschoenen zijn niet echt noodzakelijk als je gaat wandelen met je hond in de bergen. Wandel al aantal jaar nu in de bergen met onze honden en ook van hut naar hut en zelf nog nooit schoentjes nodig gehad. Wel spuit/smeer ik de poten in met potenwax en hoe het goed in de gaten of de zooltjes niet kapot gaan.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ruffwear. Echt prima schoentjes. Indy loopt er met grote regelmaat op en ze zitten prima. Ze traint er soms ook mee en ook dan blijven ze zitten. (allergie waardoor ze haar zooltjes afstoot soms)
In het begin verloor ze er wel eens één aan haar platvoet, maar goed, dat is ook een raar pootje. Nu blijft hij ook daar goed zitten. (ongeluk gehad waardoor ze een platvoet heeft met jubeltenen)
In het begin verloor ze er wel eens één aan haar platvoet, maar goed, dat is ook een raar pootje. Nu blijft hij ook daar goed zitten. (ongeluk gehad waardoor ze een platvoet heeft met jubeltenen)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb ook de Ruffwear schoenen, gekocht omdat de zolen snel slijten tijdens het fietsen. Ze zitten echt heel goed, gebruik er ook de sokken onder, alleen krijgt ze heel snel hotspots onder haar duimnagel als ze ze draagt. Als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het heel graag!
- Ratonero
- geregistreerd lid
Jeannette ik ga naar DogWalkTrail in Oostenrijk dit jaar!
Ik neem ze dan ook niet mee om standaard te dragen, maar in geval van voetprobleempjes. Die potenwax stond ook op het lijstje als tip. Ik zal er eens een studie op loslaten. Bedankt voor de tips!
Ik neem ze dan ook niet mee om standaard te dragen, maar in geval van voetprobleempjes. Die potenwax stond ook op het lijstje als tip. Ik zal er eens een studie op loslaten. Bedankt voor de tips!
-
- Zeer actief
Dan zou ik ze zeker niet aanschaffen. Wij zijn ook meerdere jaren met DWT mee geweest en mocht je ze dan nodig hebben, heeft Bianca ze wel voor je.

- Ratonero
- geregistreerd lid
Is die wax wel aan te raden dan?
-
- Zeer actief
Ik gebruik het ook voornamelijk in de winter. In de zomer vergeet ik het meestal
Als we echt een dag hoog in de bergen over de rotsen enzo lopen dan gebruik ik het wel. Op gewone paden hoeft het niet, maar uit voorzorg kan het nooit kwaad.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik had die sokjes van Ruffwear ook. Maar die vond ik wat minder fijn. Ik doe er badstof sokken onder van de Hema.
Ik hoop dat ze ooit weer volledig zonder schoenen kan. Het is ideaal als er zijn die super passen zoals deze. Maar als het zonder kan graag!
Ik hoop dat ze ooit weer volledig zonder schoenen kan. Het is ideaal als er zijn die super passen zoals deze. Maar als het zonder kan graag!