Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility topic Rowan *update*

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Agility topic Rowan *update*

Ongelezen bericht door Sita »

Afgelopen zondag de eerste wedstrijd in de B2 gelopen met Rowan. Ging helemaal niet verkeerd. Dus niet voor niets naar Assen gereden. Begonnen met de jumping, hier liepen we foutloos maar niet binnen de tijd. SPT stond erg strak met 4,5 m/sec. Toch een mooie 9e plaats behaald. Had bij de jumping ook veel meer moeten aanzetten op de plekken waar het kon, liep veel te voorzichtig.

https://youtu.be/bDeRYP3j11I

Vast parcours was ook geen slecht rondje. Weigering waar ik het al verwacht had, is gewoon een trainingspuntje voor ons om hem voor mij langs over een sprong te sturen. Raakvlakken waren niet optimaal, maar geen raakvlak fout gekregen alhoewel ik zelf ontzettend twijfel over de afloop van de kattenloop. Met deze weigering wel binnen de tijd en leverde nog een 31e plaats op.

https://youtu.be/GLeLXw1a8t0

Spel loop ik voor het NK teams, gingen super goed van start, lekkere snelheid. Helaas stond ik twee stappen te ver na de schutting en nam Rowan de sprong die hier achter stond in plaats dat hij met mij draaide naar rechts. Een mooie disk dus. Geen punten voor het team helaas. Filmpje hiervan is niet gelukt.

Na de eerste competitie wedstrijd een nette 16e plaats in het klassement. Eens kijken of we dit kunnen vasthouden.
Laatst gewijzigd door Sita op 26 feb 2016 10:42, 5 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Seizoen 2015 Rowan B2

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mooie rondjes! :ok:
Die SPT van 4,5 m/s op de jumping lijkt mij bijna onhaalbaar met dat parcours (met al die outs en superkorte bochten)... :80:
Veel succes met de rest van het seizoen!
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ziet er goed uit! Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt over de raakvlakken bij het VP maar ach, anders heb je geluk gehad. Moet af en toe ook kunnen :ok:
Laatst gewijzigd door luna2906 op 28 apr 2015 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Niet te zien of ie 'm net met 1 teentje wel of niet heeft op t vp :mrgreen:
En dat scoopen na de palen, kies je daar bewust voor? Ik denk dat ik een franse wissel had gemaakt tussen die 2 sprongen. Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van je hond. Csiva kan ik vrij makkelijk wegsturen na de palen waardoor ik afstand kan nemen om te wisselen. Dat scoopen kan ik ook niet zo goed. Lastig :mrgreen:

Ik zag al uitslagen en vond de tijd van 4.5 m/s ook wel aan de hoge kant voor dat rondje. 4.2 leek mij een stuk netter.

Jullie hebben wel super gelopen! geweldige hond die Rowan!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

:ok: Leuke rondjes. Volgens mij was hij over het raakvlak gesprongen, net geen teen erop, maar vanuit de hoek van de keurmeester zal dat waarschijnlijk hebben uitgezien als net wel.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Leuke filmpjes! Hij loopt echt heel leuk. Keurig hoor.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Leuke filmpjes! Goed gedaan
Sita
Zeer actief

Machie schreef:Niet te zien of ie 'm net met 1 teentje wel of niet heeft op t vp :mrgreen:
En dat scoopen na de palen, kies je daar bewust voor? Ik denk dat ik een franse wissel had gemaakt tussen die 2 sprongen. Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van je hond. Csiva kan ik vrij makkelijk wegsturen na de palen waardoor ik afstand kan nemen om te wisselen. Dat scoopen kan ik ook niet zo goed. Lastig :mrgreen:

Ik zag al uitslagen en vond de tijd van 4.5 m/s ook wel aan de hoge kant voor dat rondje. 4.2 leek mij een stuk netter.

Jullie hebben wel super gelopen! geweldige hond die Rowan!
Ik wilde daar ook een franse wissel maken, maar ik kwam gewoon niet uit. Was daar te traag, dus dan maar scoopen en dat is niet ons ding zoals te zien. Ik kies er bijna nooit voor, alleen in de trainingen zoek ik het bewust op om het wel te blijven oefenen.

Afbeelding
Sita
Zeer actief

DeDiana schreef:Mooie rondjes! :ok:
Die SPT van 4,5 m/s op de jumping lijkt mij bijna onhaalbaar met dat parcours (met al die outs en superkorte bochten)... :80:
Veel succes met de rest van het seizoen!
Een border collie haalt dat wel, maar die zijn veel sneller weer op gang. Rowan heeft gewoon meer tijd nodig om te draaien en dan weer op te starten. Dat is het nadeel van de hogere klasses, daar staan de tijden veel strakker dan in de B1. We doen gewoon ons best en als we het dan niet halen, is het pech gehad.

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jullie jumping was gewoon knap gelopen, ook al had het harder gekund. Bijna iedereen beet zich erop stuk (ik ook :lol1: ) en dan als 9e eindigen met een niet-Border of snelle Belg is gewoon hartstikke goed! Nogmaals gefeliciteerd!
VP was jammer, op die weigering na gewoon een goed rondje verder.
En het spel, daar zeg ik maar niks van... Wel flauw om gewoon op dezelfde plek als waar eerder Tapas en ik tegen een D aanliepen ook de mist in te gaan. Had voor mij niet gehoeven hoor! :F:
Waarom was het filmpje van het spel niet gelukt eigenlijk? Die had ik toch wel gefilmd voor je?
Sita
Zeer actief

Rowan had gewoon te goed naar zijn grote vriendin gekeken :LOL:
Maar jullie hebben ook top gelopen, echt mooie snelheid van Tapas! Helaas voor jou net geen punten voor de competitie, maar die gaan zeker wel komen :ok:

Denk dat je bij het spelletje per ongeluk nog een keertje op de startknop hebt gedrukt. Na 2 seconden stopt het filmpje en aan het einde begint hij weer. :mrgreen: Jeroen heeft het ook gefilmd vanaf de andere kant, maar dat filmpje heb ik nog niet.

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sita schreef:Rowan had gewoon te goed naar zijn grote vriendin gekeken :LOL:
Maar jullie hebben ook top gelopen, echt mooie snelheid van Tapas! Helaas voor jou net geen punten voor de competitie, maar die gaan zeker wel komen :ok:
Ja, dat denk ik ook. Net als die keer dat we exact dezelfde tijd liepen. :wink:
Mijn topic komt er zo aan, met de filmpjes die jij gemaakt hebt. Ben vooral over het VP wel tevreden, ga weer goed op de raakvlakken trainen want die waren gewoon slordig. De snelheid van Tapas beviel me zeker erg goed.
Helaas heeft ze zich gisteren blijkbaar geblesseerd tijdens het wandelen, 's ochtends niks te zien maar 's middags liep ze met een raar hobbeltje achter. Hopelijk niets ernstigs aan de hand, anders geen St. Oedenrode voor ons zaterdag. De training morgenavond sla ik als ze morgen niet helemaal goed loopt ook maar even over.
Heb wel vertrouwen in de rest van het seizoen, als ik iets beter oplet moeten daar best wel wat punten te scoren zijn dit jaar. :wink:
Sita schreef:Denk dat je bij het spelletje per ongeluk nog een keertje op de startknop hebt gedrukt. Na 2 seconden stopt het filmpje en aan het einde begint hij weer. :mrgreen: Jeroen heeft het ook gefilmd vanaf de andere kant, maar dat filmpje heb ik nog niet.
O, lekker slim dan... :oohja:
Gelukkig heeft Jeroen het ook gefilmd, komt het toch nog goed. :ok:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Twee nette rondjes! SPT voor de jumping klinkt als eentje die de borders wel halen, voor Rowan net ff te snel maar jullie lopen netjes en dat kunnen veel borders niet zeggen :)

VP had hij volgens mij zowel afloop schut als afloop kat maar met 1 teentje? Jammer van die weigering. Vond het VP er wel veel makkelijker uitzien qua parcours vergeleken met de jumping trouwens.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Sita
Zeer actief

VP was ook makkelijker, maar na die jumping leek alles makkelijker :mrgreen: Dat was een pittig rondje, maar blijkbaar kunnen we dat ook gewoon :ok:

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

En toch zaten er wel een aantal listigheidjes in het VP, vooral in het begin, tot aan de schutting. Heb nog aardig wat mensen de mist in zien gaan onderweg.
Sita
Zeer actief

Klopt, het was zeker geen makkelijk parcours, maar minder outs, waardoor het er makkelijker uit ziet. Zelf vond ik de jumping lastiger, maar meer omdat veel afwisselen was met technische stukjes en snelheid.

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik vond de jumping om dezelfde redenen ook lastiger dan het VP, maar ondanks alle outs en draaien bleef Tapas mooi in beweging zonder motivatie te verliezen onderweg, dus ondanks mijn D ben ik ook over dat rondje erg tevreden.
Sita
Zeer actief

Gisteren dagje wedstrijd in Sint Oedenrode. Het was mooi weer, goed gezelschap en daar houdt het dan ook mee op :mrgreen: Rondjes liepen gisteren niet bij ons samen. Vast parcours ging redelijk, schrok mij ongeluk toen Rowan weer eens besloot om over de top van de schutting te springen. Kwam wel mooi in het raakvlak neer, maar was daardoor even de draad kwijt. Kon het nog wel herstellen, maar veel tijd verloren en ging daarna nog een latje.

Jumping vond ik geen leuk rondje al met verkennen en open insteek palen is gewoon lastig. Daar een weigering gekregen, verder in het parcours draaide ik te kort en sprong Rowan de sprong van de verkeerde kant. Disk dus. Daarna nog wat dingen uitgeprobeerd, maar dat was ook niet geweldig. Ach ja, dit soort rondjes horen er ook tussen te zitten.

Spel was leuk rondje, had met verkennen nog een langzame Rowan in gedachten, dus kwam op punten waar ik had willen zijn. Vanuit de tunnel zag hij de palen en ik kon roepen wat ik wilde, maar hij moest en zou naar die palen. Beetje stoute Rowan dus :F: Geen punten voor het team gehaald. Hopelijk bij de volgende wedstrijd wel.

Filmpjes volgen nog.

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:Vast parcours ging redelijk, schrok mij ongeluk toen Rowan weer eens besloot om over de top van de schutting te springen. Kwam wel mooi in het raakvlak neer, maar was daardoor even de draad kwijt.

Herkenbaar... Alfy heeft hier ook een handje van zo af en toe. Schrik me ook altijd een ongeluk, stomme beesten :boos: Gelukkig niks gebeurd :ok:
Jumping vond ik geen leuk rondje al met verkennen en open insteek palen is gewoon lastig.
Ben heel benieuwd wat een open insteek palen is, nog nooit van gehoord :o
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Jammer dat het allemaal net niet was. Nouja, binnenkort nieuwe laden toch?
KarinW
Zeer actief

Jammer! Maar toch een leuke dag gehad
Sita
Zeer actief

Heb een prima dagje gehad en ook enorm moeten lachen om onze rondjes. Nu twee weekjes rust en dan naar Uden. Nou ja rust, tussendoor doen we nog mee met de teamdag van de hondenschool en ook nog een jachtproef ergens :mrgreen:

@Eilfy: open insteek is als je haaks op de palen afkomt en je hond om de tweede paal moet draaien om de palen juist af te kunnen maken.

Ik probeerde om Rowan toch recht voor de palen te krijgen, dat kost uiteraard tijd en ik stond veel te veel in de weg, dus dat ging niet goed.

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Afbeelding
Machie
Zeer actief

Hij had wel een prachtige paleninsteek op het spel :mrgreen:

Leuk om te zien, hij is zo blij :I:
Sita
Zeer actief

Machie schreef:Hij had wel een prachtige paleninsteek op het spel :mrgreen:

Leuk om te zien, hij is zo blij :I:
Leermoment, laat hem zelf de insteek zoeken, kan hij prima :F:

Het is een heerlijk blij ei :I:

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Dat was zondag weer een dagje net niet :mrgreen:

Heerlijke jumping gelopen. Bij het verkennen vond ik hem echt moeilijk, maar we kwamen er super doorheen. Jammer dat hij bij sprong 19 weer terugsprong anders......
http://youtu.be/SXuBWQ4z2J0

Vast parcours kon ik hem maar moeilijk gemotiveerd krijgen bij de start. En de raakvlakken behoeven weer wat training. Daar hebben we gisteren dan ook maar weer hard aangewerkt.
http://youtu.be/M14uSUK-BXk

En het spel, ach Rowan had lol zullen we maar zeggen :F: Zag aan zijn kop bij de start al dat hij er zin in had :LOL:
http://youtu.be/orf9pxGzi3w

Volgende week Amsterdam, hopelijk halen we dan weer wat punten voor de competitie.

Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Seizoen 2015 Rowan B2 *update Uden 24-5*

Ongelezen bericht door veertje »

Hij heeft lol voor 10 :mrgreen: Flink tempo ook!
Kan het zijn dat hij op de jumping dacht linksaf te moeten omdat je links liep en daarna door je linkerhand terug over de sprong werd getrokken?
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Super jumping! Echt een mooi rondje. VP jammer van de raakvlakken, verder vind ik hem wel mooi lopen.

Het spel had hij in ieder geval lol in :ok:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Machie
Zeer actief

Raakvlakken zijn ook stom Rowan, groot gelijk heb je :mrgreen:

Hij loopt verder wel super zeg! Leukerd is t!
KarinW
Zeer actief

Leuke rondjes hoor! Hij vind het echt leuk :D
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”