Dat kan tochDipsy20 schreef:Niemand ???
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help wie kent deze tuig foto toegevoegd van het tuig
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
Re: Help wie kent deze tuig foto toegevoegd van het tuig
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit tuig. Niet deze tuig. Het tuig -> dit tuig. Niet de tuig -> deze tuig.
Sorry.
Sorry.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dames dames, zo kannie wel weer hè
.
Dipsy, ik ken het tuig niet maar ik heb wel naar de youtubefilmpjes gekeken. Ik vind het eigenlijk een beetje een eng tuig eerlijk gezegd. Er zitten wel bontjes om de koorden die onder de poten door lopen, maar die beschermen alleen tegen wrijving van de koorden en m.i. niet echt tegen de puntdruk van de koorden op de spieren en zenuwen. Het lijkt mij dat áls je hond door dit tuig heen trekt er wel echt schade kan ontstaan aan de spieren en zenuwen die van de borstkas naar de voorpoot lopen.
Maar nogmaals, ik ken het tuig niet, dit is slechts mijn idee erover. En tja, als het goed werkt met lichte druk dan kan het zomaar een heel fijn hulpmiddel zijn.
Dipsy, ik ken het tuig niet maar ik heb wel naar de youtubefilmpjes gekeken. Ik vind het eigenlijk een beetje een eng tuig eerlijk gezegd. Er zitten wel bontjes om de koorden die onder de poten door lopen, maar die beschermen alleen tegen wrijving van de koorden en m.i. niet echt tegen de puntdruk van de koorden op de spieren en zenuwen. Het lijkt mij dat áls je hond door dit tuig heen trekt er wel echt schade kan ontstaan aan de spieren en zenuwen die van de borstkas naar de voorpoot lopen.
Maar nogmaals, ik ken het tuig niet, dit is slechts mijn idee erover. En tja, als het goed werkt met lichte druk dan kan het zomaar een heel fijn hulpmiddel zijn.
-
Lemuria
Ik kan er niet bijster goed tegen als er zo gezaagd wordt om een reactie. Heb gewoon even geduld, de mensen melden zich welZamunda schreef:Dames dames, zo kannie wel weer hè.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Snap ik wel hoor, het is je ook vergevenLemuria schreef:Ik kan er niet bijster goed tegen als er zo gezaagd wordt om een reactie. Heb gewoon even geduld, de mensen melden zich welZamunda schreef:Dames dames, zo kannie wel weer hè.
Verder kan het topic mijns inziens beter in 'algemeen' of 'verzorging en toebehoren'. Daarnaast is er onlangs nog een topic geweest over anti-trektuigen, misschien kun je die even opzoeken dipsy? Dan kun je daar misschien inhaken?
-
Lemuria
Ik zat al handenwringend te wachten op je vergeving
Ik geloof niet dat hier overdreven veel mensen antitrektuigen gebruiken? Ik heb het 1x geprobeerd maar heb het ding na een kwartier wandelen teruggestuurd naar de fabrikant, wat een onding. Na een paar weekjes gewoon trainen ben ik al zover dat Izzy op lange/rechte wegen gewoon achter/naast me sjokt. Het is echt een kwestie van de langste adem hebben.
Ik geloof niet dat hier overdreven veel mensen antitrektuigen gebruiken? Ik heb het 1x geprobeerd maar heb het ding na een kwartier wandelen teruggestuurd naar de fabrikant, wat een onding. Na een paar weekjes gewoon trainen ben ik al zover dat Izzy op lange/rechte wegen gewoon achter/naast me sjokt. Het is echt een kwestie van de langste adem hebben.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Zamunda ik weet het daarom wou ik ook ervaringen weten en ik wil hem ook geen pijn gaan doen
En volgens sommige recensies van het internet zal hij er toch door heen trekken en is deze niet geschikt voor hem
Dus deze soort tuigen zullen afvallen ivm ze me toch te pijnlijk lijken met die dingen onder de oksel
Hoe heb jij getraind Lemuria, misschien bruikbare info voor Dipsy20.Ik geloof niet dat hier overdreven veel mensen antitrektuigen gebruiken? Ik heb het 1x geprobeerd maar heb het ding na een kwartier wandelen teruggestuurd naar de fabrikant, wat een onding. Na een paar weekjes gewoon trainen ben ik al zover dat Izzy op lange/rechte wegen gewoon achter/naast me sjokt. Het is echt een kwestie van de langste adem hebben.
-
Lemuria
De eerste maanden na d'r operatie met veel inwendig gevloek, lamme armen en tegenzin. Echt, ik was er klaar mee en besloot dat ik dan maar met een trekkende hond door het leven zou gaan. Maar de dag erop (maandje terug) kwam m'n heupgordel binnen. Dus hop, midden in de nacht (ik ga niet voor lul lopen, hállo) dat ding omgedaan, hond eraan en de deur uitgestapt. En vervolgens 2 uur lang elke keer als ze er ook maar aan dácht om voor me uit te lopen/te trekken, precies de andere richting op gelopen. Het duurde even voor het kwartje viel en we zijn echt niet ver van huis gekomen.cornelia schreef: Hoe heb jij getraind Lemuria, misschien bruikbare info voor Dipsy20.
Ze trekt nu alleen nog als ze súper-enthousiast is of een andere hond ziet, maar langzamerhand begint ze te snappen dat ze dan ook gewoon netjes te lopen heeft. Het duurt even hoor, maar de aanhouder zal winnen.
Tegenwoordig loopt ze de lange stukken kéurig linksachter/naast me en elke keer vind ik het zó lekker om dan met d'r te lopen dat ik dat uitstraal. En dan straalt ze weer terug. En elke keer als ze netjes achter me loopt en naar me opkijkt, krijgt ze een koekje of een 'goetsjo!' zodat het niet-trekken en aandacht bij mij houden gewoon een feestje blijft. Dat feestje ga je niet creëren met een anti-trektuig.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Longfields gebruikt dit tuig ook bij voornamelijk Mojo, alleen niet tegen het trekken volgens mij.
Stuur haar anders een PB
Stuur haar anders een PB
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Lemuria schreef:De eerste maanden na d'r operatie met veel inwendig gevloek, lamme armen en tegenzin. Echt, ik was er klaar mee en besloot dat ik dan maar met een trekkende hond door het leven zou gaan. Maar de dag erop (maandje terug) kwam m'n heupgordel binnen. Dus hop, midden in de nacht (ik ga niet voor lul lopen, hállo) dat ding omgedaan, hond eraan en de deur uitgestapt. En vervolgens 2 uur lang elke keer als ze er ook maar aan dácht om voor me uit te lopen/te trekken, precies de andere richting op gelopen. Het duurde even voor het kwartje viel en we zijn echt niet ver van huis gekomen.cornelia schreef: Hoe heb jij getraind Lemuria, misschien bruikbare info voor Dipsy20.
Ze trekt nu alleen nog als ze súper-enthousiast is of een andere hond ziet, maar langzamerhand begint ze te snappen dat ze dan ook gewoon netjes te lopen heeft. Het duurt even hoor, maar de aanhouder zal winnen.
Tegenwoordig loopt ze de lange stukken kéurig linksachter/naast me en elke keer vind ik het zó lekker om dan met d'r te lopen dat ik dat uitstraal. En dan straalt ze weer terug. En elke keer als ze netjes achter me loopt en naar me opkijkt, krijgt ze een koekje of een 'goetsjo!' zodat het niet-trekken en aandacht bij mij houden gewoon een feestje blijft. Dat feestje ga je niet creëren met een anti-trektuig.
Zo heb ik dat ook met Gol getraind, die had er een handje van om te trekken en geen rekening te houden met obstakels. Om lantaarnpalen gewikkeld staan is niet grappig. Daar zijn er veel van
Echt niet toegeven aan getrek, de andere kant op lopen of stilstaan en als je weer een beetje slappe lijn voelt doorlopen. Veel aandacht vragen en om obstakels heen leiden en feest en snoep/ speelgoed als ze het goed doen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Over het algemeen hebben natuurlijke alle anti trek tuigen een minder fijn element. Anders zou de hond immers blijven trekken.
Bij Apple is het dom gezegd gewoon beter geworden met de tijd. Maar dat werkt vaak lang niet zo bij alle honden.
Bij Apple is het dom gezegd gewoon beter geworden met de tijd. Maar dat werkt vaak lang niet zo bij alle honden.
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook een U lead drukt op zenuwpunten....
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl