Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vies praktijkje vond ik het. En die zwanen waren doodzielig. Werden behandeld alsof ze al dood waren. Aan hun kop over de grond gesleurd etc.
Okee, ik weet genoeg.
Sommige dingen hoef ik niet per se zelf te zien.
Afschuwelijk.
Zag een paar beelden in de aankondiging en heb er vervolgens wat over zitten lezen. Mijn eigen verbeelding neigt soms naar het morbide maar is altijd nog te verkiezen boven de realiteit. En misschien ben ik dan wel een beetje een muts maar ik denk zeker dat je bepaalde zaken die dan misschien heel echt nodig zijn ook wel op een fatsoenlijke manier kunt doen. Soms krijg ik echt wel de indruk dat mensen plezier hebben in het zo lomp mogelijk omgaan met andere levende wezens. Klootzakken
bouvierpoedel schreef:Oogsten is niets mis mee als ze gelijk netjes doodgemaakt werden of netjes gevangen en behandeld.Maar eigenlijk kun je ook niet anders verwachten van die aso's ,wat een tuig zeg.
Ik vind soms wel wat mis met oogsten. Zwanen leven voor het leven in een koppel. Zwanen worden heel erg oud. Om dan losse zwanen weg te vangen die soms al 20 jaar met een zelfde partner ergens broeden is wat mij betreft ethisch niet verantwoord. Je gaat ook geen albatrossen oogsten tijdens het broeden.
Er kan wat mij betreft dus ook wel degelijk iets mis zijn met oogsten. Waarom mag iemand zich verrijken aan de natuur die van iedereen is? Waarom moet ik als ik daar woon vrezen voor een zwanenkoppel uit het wild dat bij mij in de tuin komt broeden. Als mensen die gaan oogsten is er dus wat mij betreft heel veel mis mee.
Als ik hout ga oogsten in de natuur en lekker bomen ga omzagen om op te stoken vinden we dat ook niet goed. Dat heb ik met zwanen en reeen en vossen. Ik kijk elke dag naar de reeen bij mij in de polder. Ik ken een aantal dieren individueel. Ik vind het vreselijk als ze gaan schieten. Sommige reeen zijn zo mak dat ik ze op 4 meter max kan benaderen. Dan blijven ze zo liggen. Vreselijk dat mensen die dieren gaan opjagen en kapot gaan schieten. Ook omdat ik nu zie dat moeders en dochters samen blijven. En de dieren elkaar kennen. Wij moeten dat zo nodig beheren en knallen dan de oudere moeder kapot omdat haar dochter nog lang en vaak tweelingen kan krijgen. Ik vind het niet ok.
Eigenlijk zwak sociale poeperij van het mensdom om de sociale structuren binnen het dierenrijk kapot te maken.