Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Husky event..honden in beslag genomen.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Husky event..honden in beslag genomen.

Ongelezen bericht door roksefloks »

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/t ... -1.4896318" onclick="window.open(this.href);return false;
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Husky event..honden in beslag genomen.

Ongelezen bericht door Laura84 »

werd verdorie tijd dat ze daar eens wat aan gingen doen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Laura84 schreef:werd verdorie tijd dat ze daar eens wat aan gingen doen
Daar zeg je wat. In februari al vastgesteld dat de honden ondervoed waren. En dan maandenlang niks doen. Gooi maar in m'n pet, ik snap er niks van.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

jvanringen schreef:
Daar zeg je wat. In februari al vastgesteld dat de honden ondervoed waren. En dan maandenlang niks doen. Gooi maar in m'n pet, ik snap er niks van.
er zijn al zo lang berichten van deze firma dat het er niet lekker loopt, de tochten die ze maken met +20 graden etc, echt om te janken. Hoop dat ze een verbod gaan krijgen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Laura84 schreef:
jvanringen schreef:
er zijn al zo lang berichten van deze firma dat het er niet lekker loopt, de tochten die ze maken met +20 graden etc, echt om te janken. Hoop dat ze een verbod gaan krijgen
Inderdaad om te janken, wat mankeert zulke lui toch, bah.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jvanringen schreef:

Hoe weet je dat er in de tussenliggende maanden niets is gedaan?
Twee van mijn honden zijn regelmatig een periode magerder dan leuk is, mag toch hopen dat ze ze daarvoor niet meteen uit huis komen halen.
De honden op de foto's zien er eind 2014 niet opvallend mager uit en husky's zijn vaker moeilijk op gewicht te houden.
Als dit nu het hele verhaal was geweest, had ik blijven controleren en waarschuwen wel begrepen.
Dit speelt echter al jaren. Gelukkig is er dan voor deze honden eindelijk een eind aan gekomen. Algemeen houdverbod zou beter zijn...

http://hondenuniversiteit.nl/husky-safari-in-de-ban/
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Alle vette labjes en magere windhonden ook maar in beslag nemen.
Oh en al die vilt en klittenbalen die in de trimsalon verschijnen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:Alle vette labjes en magere windhonden ook maar in beslag nemen.
dan mag jij gelijk je honden inleveren :pffff:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

bouvierpoedel schreef:Alle vette labjes en magere windhonden ook maar in beslag nemen.
Het verschil zit hem in mager en ondervoed. Deze honden werden echt heel slecht behandeld en ze waren daarvan op de hoogte. Voor deze honden is deze inbeslagname een feestje helaas voor de andere Husky's die hij ongetwijfeld weer gaat aanschaffen. Die kerel is een griezel eerste klas en ik ben bang dat hij voorlopig niet te stoppen is.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Als ik naar de gemiddelde Azawakh op shows kijk dan vind ik die ook echt veel te mager. Maar dat hoort zo .....

Tsja, toch zijn ze de vorige keer vrijgesproken omdat er dierenartsen waren die zeiden dat ze hun dieren niet mishandelden.Er is ook wel een hetze tegen deze mensen ontstaan. Het zal er vast wel wat vies zijn, en de honden zullen ongetwijfeld niet vet zijn. Maar of er nu werkelijk sprake is van dierenmishandeling? Als ik kijk over de schutting van de overburen wordt ik ook niet heel erg vrolijk. Daar zitten twee wawa's en een "stefford" die nauwelijks uit de tuin komen. Daar wordt ook niet bepaald regelmatig de tuin geschrobd.

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat ze geld verdienen met hun honden, dan wordt de lat gelijk een stuk hoger gelegd dan wanneer het om huishonden gaat.

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... -1.3841053
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:oeps: Doorslaan is ook een vak...

Boven de 15 gr. is het onverantwoordelijk om met honden, niet alleen poolhonden, te werken of te fietsen.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Dartel schreef:Maar of er nu werkelijk sprake is van dierenmishandeling?
Ja en hele erge ook.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

dagmar88 schreef::oeps: Doorslaan is ook een vak...

Boven de 15 gr. is het onverantwoordelijk om met honden, niet alleen poolhonden, te werken of te fietsen.
Binnenkort begint vast ook dat Facebook-gedeel van de bekende hond-met-verbrande-voetzolen-foto. En het advies om de rest van de zomer je hond maar in de koelkast te stoppen want beweging boven de twintig graden is toch echt crimineel.

On topic: goed dat die honden daar weg zijn :ok: Dat bedrijf is al vaak genoeg negatief in de media verschenen.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Getsie, dit is vlakbij waar ik vandaan kom (ben een Zeeuws-Vlaming). :ugh: Wist helemaal niet dat dit daar gebeurde... zal wel iets voor de toeristen zijn zeker. :denken: Even delen op Facebook..
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als je net binnenvalt voordat de eigenaar de ruimte heeft kunnen schoonmaken dan zullen er zeker uitwerpselen liggen. En geplast zal er ook zijn. Kan niet anders met 32 honden.
Mager? Dat kan. Ondervoed en eruit zien als een gratenbaal kan ik me nauwelijks voorstellen bij iemand die zijn honden commercieel inzet.
Ik heb wel moeite om honden die niet geschikt zijn voor ons klimaat in de zomermaanden in te zetten voor commerciële doeleinden. Al heb ik geen idee hoe vaak dat gebeurd. Zelf vind ik elke minuut al te lang in de brandende zon.
Het trekhondenbesluit is niet voor niets in het leven geroepen. Daarop volgend kwam een totaal verbod om honden als trekdier te gebruiken.
Enkele jaren geleden kwam er een ontheffing zodat men hobbymatig een hond voor de kar kon spannen. En dat is alleen maar toe te juichen. Echter creaturen als deze boer kunnen er toe leiden dat er weer een totaalverbod voor trekhonden word ingesteld. Commerciële inzet van honden gaat ten koste van de honden en dat moet naar mijn mening volledig uitgebannen en verboden worden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Monique140970 »

Eindelijk wordt er werk van gemaakt. Jarenlang zijn er mensen bezig geweest om dit 'bedrijf' te laten stoppen. Hulde hiervoor!!!!
Ze hebben in Zwitserland en België ook al zo'n bedrijf gehad en het was al bekend dat ze niet zo best om gaan met hun dieren.
Het gaat om de manier waarop deze mensen de honden inzetten om geld te verdienen. Toeristen op zware karren voor laten trekken bij temperaturen waarbij wij niet eens gaan trainen. De poolhond (o.a. Siberische Husky en Alaskan Malamute) zijn zeer gevoelig voor oververhitting.
Wij stoppen met van april t/m september en als de temperatuur het toe laat wordt er weer gestart in oktober.
Maar ook de omstandigheden waarin deze dieren moesten leven was niet al te best. En nee dit heb ik niet van berichten die ik gelezen heb maar van mensen die bekend zijn met de situatie daar en zelf gezien hebben hoe het er is en er aan toe gaat!
Ik ben alleen bang dat mijnheer nu weer verkast naar een ander land en daar weer opnieuw gaat beginnen. Net zoals hij hiervoor ook al heeft gedaan
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dat zal er dik in zitten helaas

Maar voor nu is hij even uitgepist ( ook falliet verklaard ) , en ergens heb ik de stille hoop dat hij er nu eindelijk van leert
Dit speelt al jaren , honden voor zware karren met temperaturen van boven de 20 graden

Een kennis van me heeft ze zelfs aan het werk gezien , was het hartje zomer en 30 graden :80:

Hoe ze er verder bij zaten kan ik niet over oordelen, maar de foto's die ik voorbij zag komen...
Dan is het zeer terrecht dat ze in beslag zijn genomen.

Er is nl een groot verschil tussen schraal en te mager en ook in een beetje vuil en erg vuil
En als jij je honden een beetje fatsoenlijk houd , dan hoeven ze echt niet in een vies verblijf te zitten
Dan zorg je dat je alles meteen opruimt ipv 1x pd of pw ( en dat is echt wel te doen , ook met 31 honden ) , en als je dat niet aankan moet je niet zoveel honden nemen.
Makkelijk zat
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Helemaal mee eens Angela. :ok: Elders zijn toch ook vrij schoon (asiels, pensions, enz), dus dan moet dat in dit geval ook gewoon kunnen en anders is 't nalatigheid. :piew:
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Monique140970 »

het nieuws dat hij onlangs failliet is gegaan bracht ons ook al in feeststemming alleen wat zou er met de honden gaan gebeuren was onze vraag. Hij had er diverse op marktplaats te koop staan. Ineens waren ze van marktplaats af. Maar goed hij is failliet verklaard dus ik vermoed dat hij de honden dan niet mag verkopen omdat ze onderdeel zijn van het bedrijf.
Maar je gaat je dan afvragen wat gaat er gebeuren met de honden? Moeten ze daar blijven?
En dan vandaag het nieuws van inbeslagname!!
Of hij hier van gaat leren? Ik heb er een hard hoofd in. Hij heeft het al twee keer meer geflikt in andere landen. Dus ik vermoed dat naar het buitenland vertrekt en daar weer gewoon opnieuw begint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Monique140970 schreef:het nieuws dat hij onlangs failliet is gegaan bracht ons ook al in feeststemming alleen wat zou er met de honden gaan gebeuren was onze vraag. Hij had er diverse op marktplaats te koop staan. Ineens waren ze van marktplaats af. Maar goed hij is failliet verklaard dus ik vermoed dat hij de honden dan niet mag verkopen omdat ze onderdeel zijn van het bedrijf.
Maar je gaat je dan afvragen wat gaat er gebeuren met de honden? Moeten ze daar blijven?
Of hij hier van gaat leren? Ik heb er een hard hoofd in. Hij heeft het al twee keer meer geflikt in andere landen. Dus ik vermoed dat naar het buitenland vertrekt en daar weer gewoon opnieuw begint.
Als je gelijk zou hebben...
Als ze onderdeel zijn van het bedrijf, kon hij er dan nog wel vaak genoeg bij om ze te verzorgen?

Waarschijnlijk een zegen voor de honden dat ze in beslag genomen zijn.
Dan krijgen ze in ieder geval genoeg te eten denk ik en schone hokken?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ranetje schreef:
Monique140970 schreef:het nieuws dat hij onlangs failliet is gegaan bracht ons ook al in feeststemming alleen wat zou er met de honden gaan gebeuren was onze vraag. Hij had er diverse op marktplaats te koop staan. Ineens waren ze van marktplaats af. Maar goed hij is failliet verklaard dus ik vermoed dat hij de honden dan niet mag verkopen omdat ze onderdeel zijn van het bedrijf.
Als ze onderdeel zijn van het bedrijf, kon hij er dan nog wel vaak genoeg bij om ze te verzorgen?

Dat heeft ze en ja hij had de honden gewoon aan/bij huis...

Ik kan hier een heeeeeeel dik boek (met plaatjes en filmpjes) open doen over deze praktijken maar dat doe ik (nog) niet, neem maar van mij aan dat het bar en bar slecht was daar, 32 honden nemen ze niet zomaar even in beslag daar is heel wat aan vooraf gegaan.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tjongejonge wat hebben die vele kansen gehad zeg! Je zult daar maar hond zijn geweest met behoefte aan betere omstandigheden.... dan duurt dat toch wel verrekte lang.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Angelique. schreef:
ranetje schreef:

Dat heeft ze en ja hij had de honden gewoon aan/bij huis...

Ik kan hier een heeeeeeel dik boek (met plaatjes en filmpjes) open doen over deze praktijken maar dat doe ik (nog) niet, neem maar van mij aan dat het bar en bar slecht was daar, 32 honden nemen ze niet zomaar even in beslag daar is heel wat aan vooraf gegaan.
OK
Jij had die info, maar ik moet het doen met wat er in de krant en op internet komt.
En dat is lang niet altijd volledig en ook nog wel eens wat tendentieus :wink:
Dus dan denk ik .............. ik zeg maar niks :tongue:

Hij schijnt al eens eerder vrijgesproken te zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ja helaas wel, de wet in nederland hier omtrent is vaak niet wat het wezen moet, helaas :(:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”