Ik heb helaas minder goede ervaringen met de springer. Riva schrok een keer n een bocht naar links, en sprong daardoor naar rechts en trok die kant op, ze trok gewoon de achterkant van de fiets onder me uit, waardoor ik eraf moest springen. Daar schrok zij weer van en ze zette het op een rennen, met de fiets erachteraan natuurlijk....Sterre schreef:Door het punt waar de constructie bevestigd is (midden van de fiets) trekt hij de fiets niet omver. Ook niet aan het eind van de veer. Ik heb jaren met Sterre gefietst. Zijn weegt 30 kg. En was beresterk en heeft me nog nooit van de fiets getrokken. Het beveiligingsmechanisme wat aan het lijntje zit is bedoeld als je keihard langs een paaltje zou fietsen en de hond aan de andere kant van het paaltje dat de lijn dan knapt. Je kan die beveiliging er af halen. Ik heb ook altijd een lijn in mijn hand gehad. Dus tuig van Sterre aan de Springer en lijn aan haar halsband. Omdat ik dat prettiger vond om een soort contact met de hond te houden. Misschien kan je eens een youtube filmpje kijken als dat er is hoe een Springer werkt. Ik vond het met een sterke hond echt ideaal.Irmimi schreef:Maar uiteindelijk bereik je toch ook het 'einde' van die veer? Dan trekt de hond toch alsnog de fiets omver?
Als Sep een andere hond ziet dan heb ik al moeite om hem in bedwang te houden als ik gewoon met beide voeten op de grond sta... Dan heb ik echt wel een stevige lijn nodig die ik met twee handen vast kan houden. Ik denk dat hij de fiets met springer en mij volledig omver zou trekken.
Misschien kan ik er een keer één lenen van iemand om te zien hoe het gaat... al zal het voor mij voorlopig midden in de nacht fietsen blijven om zo andere honden te ontlopen.
Het heeft weer even geduurd voor ze weer langs de fiets durfde te lopen. Dus vanaf toen, weer gewoon aan de lijn naast de fiets.