Dat klopt...maar ik kan je wel vertellen dat die van mij niet aan mijn kin hangen hoor!v.d Lupinehof schreef: dat als er iets niet klop in een situatie dat de kans bestaat dat een hond anders kan gaan reageren.
mol![]()

Moderator: moderatorteam
Dat klopt...maar ik kan je wel vertellen dat die van mij niet aan mijn kin hangen hoor!v.d Lupinehof schreef: dat als er iets niet klop in een situatie dat de kans bestaat dat een hond anders kan gaan reageren.
mol![]()
nee die van mijn ook niet, maar zeg nooit nooit tis en blijft ten aller tijden wel een dier.Eline* schreef:Dat klopt...maar ik kan je wel vertellen dat die van mij niet aan mijn kin hangen hoor!v.d Lupinehof schreef: dat als er iets niet klop in een situatie dat de kans bestaat dat een hond anders kan gaan reageren.
mol![]()
Eens, maar hoe dieper ingebakken het gedrag, hoe langer het zal duren voordat een hond anders gaat reageren dan normaal.v.d Lupinehof schreef:nee die van mijn ook niet, maar zeg nooit nooit tis en blijft ten aller tijden wel een dier.Eline* schreef:Dat klopt...maar ik kan je wel vertellen dat die van mij niet aan mijn kin hangen hoor!v.d Lupinehof schreef: dat als er iets niet klop in een situatie dat de kans bestaat dat een hond anders kan gaan reageren.
mol![]()
mol![]()
nou en dat ben ik dus totaal niet met je een kwa mijn honden al haal je de bak weg zonder hem weer terug te geven gaan ze gewoon naar hun plaats en klaar ,nog maals mijn honden zijn geen stuk dinamiet die op ontploffen staan waar jij nu van uitgaat, en nogmaals elke willekeurig persoon kan zonder min bij zijn de voerbakken in en pakken.Hanneke2 schreef:Eens, maar hoe dieper ingebakken het gedrag, hoe langer het zal duren voordat een hond anders gaat reageren dan normaal.v.d Lupinehof schreef:nee die van mijn ook niet, maar zeg nooit nooit tis en blijft ten aller tijden wel een dier.Eline* schreef:Dat klopt...maar ik kan je wel vertellen dat die van mij niet aan mijn kin hangen hoor!v.d Lupinehof schreef: dat als er iets niet klop in een situatie dat de kans bestaat dat een hond anders kan gaan reageren.
mol![]()
mol![]()
Als een of ander kind (of een volwassen randdebiel) Jack z'n bot afpakt of eten uit z'n bak zou halen en er niks voor terug geeft, denk ik dat het heeeeeel lang duurt voordat Jack zich realiseert dat er iets mis is, die blijft nog een hele tijd verwachten dat er stukken biefstuk aan zitten te komen. En da's voor mij dan lang genoeg om de boel weer in orde te maken.
Bij jouw methode is de hond gewend dat zijn eten van hem is, en dat hij het alleen in noodgevallen aan jou moet afstaan. En dat betekent volgens mij dat hij veel sneller zal protesteren als een vreemde in een onbewaakt ogenblik richting zijn eten gaat. Met alle gevolgen van dien.![]()
Hanneke
Je kan met een stukje training heel gemakkelijk leren dat het niet nodig is agressie te tonen bij het benaderen van een voerbak...dus mijn wedervraag is waarom zou je dat niet doen? Ik heb liever een hond zo getraind en opgevoed dat hij zo min mogelijk gevaar oplevert voor mensen. Voor de hond maakt het geen hol uit.Canto schreef:Ik vraag me eigen ook af waarom andere mensen in-of aan de voerbakken moeten kunnen komen. Als andere mensen voor je honden moeten zorgen lijkt mij dat diegene gewoon wacht met het wegpakken van de bakken totdat ze klaar zijn. Waarom zou je ze gaan lopen uitproberen? Het lijkt mij dat een hond ook maar één baas heeft.
Wij hebben 5 duitse herders,ik en mijn moeder kunnen de bakken weghalen,ook als ze nog aan het eten zijn,maar een ander hoeft dat niet te doen!!!!! Als ze het toch doen en ze grijpen dan krijgen ze niet op hun sodemieter. Moet je maar van die bakken afblijven. Die andere zijn niks van die honden en hebben zich er ook niet mee te bemoeien. Datzelfde geldt voor een bot,als hun aan het knagen zijn op een bot kan je er gewoon langs,maar probeer het niet af te pakken!
Een hond kan niet menselijk denkenWij wel!
Maakt niks uit..je gooit wat dingen door elkaar. Gevechten om eten heeft veelal niet eens met rangorde te maken. Eten heb je namelijk nodig om te overleven en is een primaire behoefte. Het is dus helemaal niet gezegd dat een hond ruimte maakt voor de alfa als het om eten gaat en dat hoeft dan dus helemaal niet gelinkt te zijn aan de rangorde.Canto schreef:Ben ik met je eens. Die van ons zullen ook niet zomaar uitvallen en meestal gaan we dat soort situaties uit de weg.
Maar wij hadden het laatst met onze hond die lag te kluiven en er kwam iemand naar hem toe die zomaar z'n bot afpakte en ermee begon uit te dagen. Gewoon om te kijken wat 'ie zou doen![]()
Daar kan ik niet tegen. Ik vind niet dat iedereen het recht heb om het bot van mijn hond af te pakken. Als het nodig is dan doe ik dat zelf wel en daar moet een ander zich niet mee bemoeien.
Een wolf in het wild zal zijn voedael ook alleen afgeven aan de alpha van de groep. Niet aan een mindere.
Toch