Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Ptje »

Haha geweldig die foto en het klopt als een bus.
Ziggy is ook heel vriendelijk hoor, lief, grappig, vrolijk maar ook zo brutaal als de neten en een manipulantje eerste klas :mrgreen:
Hij beheerst tot in het perfecte de sielugge puppieblik en je hoeft niet te raden wie van de twee de baas is en tussendoor probeer ik wanhopig er een beetje opvoeding in te brengen.
Maar hij is wel een eerste klas watje hoor.
Keek net naar buiten en zag de donkere dreigende lucht maar het was nog droog dus ik denk, ff gauw de riemen pakken en de doggies uitlaten voor het geweld losbarst.
De riemen om, deur open en jahoor daar begon het te storten.
Ik was aan het manouvreren met riem en pluutje en Ziggy bekeek zich de bui......... Oooooooohhhh nee doeiiiiiii en zoef riem uit mijn hand getrokken en snel weer naar binnen :LOL:
Niks daarvan mee ji, jaaah maar isse nàttt, :neenee: mee komen dus dicht tegen Rasta aan snel naar buiten en zo snel mogeijk een plas doen kom vrouwtje ik heb plas gedaan nu naar binnen :mrgreen:
WATJE
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

hahaha hoor t m denken :LOL:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ptje schreef:Haha geweldig die foto en het klopt als een bus.
Ziggy is ook heel vriendelijk hoor, lief, grappig, vrolijk maar ook zo brutaal als de neten en een manipulantje eerste klas :mrgreen:
Hij beheerst tot in het perfecte de sielugge puppieblik en je hoeft niet te raden wie van de twee de baas is en tussendoor probeer ik wanhopig er een beetje opvoeding in te brengen.
Maar hij is wel een eerste klas watje hoor.
Keek net naar buiten en zag de donkere dreigende lucht maar het was nog droog dus ik denk, ff gauw de riemen pakken en de doggies uitlaten voor het geweld losbarst.
De riemen om, deur open en jahoor daar begon het te storten.
Ik was aan het manouvreren met riem en pluutje en Ziggy bekeek zich de bui......... Oooooooohhhh nee doeiiiiiii en zoef riem uit mijn hand getrokken en snel weer naar binnen :LOL:
Niks daarvan mee ji, jaaah maar isse nàttt, :neenee: mee komen dus dicht tegen Rasta aan snel naar buiten en zo snel mogeijk een plas doen kom vrouwtje ik heb plas gedaan nu naar binnen :mrgreen:
WATJE
:LOL: :LOL: :LOL:
DeDiana
Zeer actief

En het is mij nu ook al twee keer overkomen dat ik de flex uit mijn handen liet vallen en daarbij moest ik meteen denken aan kipo en Aura :lol1:
Amy rende gelukkig niet in paniek weg. Als zij iets spannend vindt, gaat ze achter mijn benen staan. Dus die flex had ik zo weer te pakken. Een dag later gebeurde het me weer :roll:

Meestal loopt ze nu dus aan een gewoon riempje (daar ben ik toch wat handiger mee) of los, en dat gaat goed. Amy trekt helemaal niet aan de riem en heeft zelfs met de flex om de neiging om naast mijn been te blijven lopen, omdat ze dan toch wat druk op de halsband voelt als ze de flex uit moet trekken. Dus het principe van de flexlijn werkt nog niet helemaal bij haar. :mrgreen:
En omdat het loslopen zo goed gaat en meelopen aan een gewoon riempje ook, denk ik dat we die flex maar laten voor wat het is.
River8
Zeer actief

wat fijn Diana! Ja, als ze geen riem nodig heeft, dan ook geen flex :E:
Maar heb je de flex aan de halsband? Wat als je de flex aan een tuig bevestigd? Gevoelsmatig zou ze dat ms makkelijk moeten vinden? Dan is de druk niet op de nek maar verdeeld over de rug en zal de druk peanuts zijn - zoals een tegenwind ;)

Of ze moet er gewoon even aan wennen tzt. Riv voelt de druk van de flex nu bv goed aan. Die weet wanneer ze nog verder kan, of wanneer het einde van de 8m eraan komt. Waar ze aan een gewone riem soms trekt, is dat bijna nooit het geval aan de flex (op 8m :hmmm: )
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Ja, dan zou een tuig waarschijnlijk beter werken. Maar omdat ze vooral op haar rug/schouders nog een vrij droge en wat schilferige huid heeft, wil ik eigenlijk niets aan haar lichaam hangen wat zou kunnen schuren of irriteren.
Mocht ze nou in de toekomst toch gaan jagen en om die reden af en toe aan de flex moeten, dan ga ik eens naar tuigjes kijken. Tegen die tijd zal haar vacht ook wel wat meer aangegroeid zijn.
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Nou, ik wil ook wel honden die gewoon bij me blijven lopen... Ik was Niarla en Saar net even kwijt in een bos dat niet omheind is, dat was echt niet grappig. Niarla was in het water gesprongen en de flex zat vast om ongeveer 4 bomen en ik kon het niet los krijgen zonder zelf in het water te stappen of de flex even los te maken. Ik koos voor het laatste maar de volgende keer ga ik het water wel in hoor. :mrgreen: Ik dacht eigenlijk dat ze wel bij me zou blijven maar ze vertrok direct de bosjes in en Saar zag dat ook wel zitten. Dat is dus de reden dat ik ze niet samen los wil hebben. Ik hoorde heel veel geritsel en zag ze behoorlijk ver weg rennen al, ik was een beetje bang dat ze iets op het spoor waren. Pim was uiteindelijk de reddende engel weer, ik heb hem hun kant vast op gestuurd terwijl ik zelf ook begon te lopen en te roepen en hij kon ze even uit hun focus halen. Niarla hoorde me toen roepen en kwam helemaal blij terug. :mrgreen: Uiteindelijk zal het hooguit een minuut geduurd hebben, maar ik ben even 10 jaar ouder geworden.
DeDiana
Zeer actief

RedPassion schreef:Nou, ik wil ook wel honden die gewoon bij me blijven lopen... Ik was Niarla en Saar net even kwijt in een bos dat niet omheind is, dat was echt niet grappig. Niarla was in het water gesprongen en de flex zat vast om ongeveer 4 bomen en ik kon het niet los krijgen zonder zelf in het water te stappen of de flex even los te maken. Ik koos voor het laatste maar de volgende keer ga ik het water wel in hoor. :mrgreen: Ik dacht eigenlijk dat ze wel bij me zou blijven maar ze vertrok direct de bosjes in en Saar zag dat ook wel zitten. Dat is dus de reden dat ik ze niet samen los wil hebben. Ik hoorde heel veel geritsel en zag ze behoorlijk ver weg rennen al, ik was een beetje bang dat ze iets op het spoor waren. Pim was uiteindelijk de reddende engel weer, ik heb hem hun kant vast op gestuurd terwijl ik zelf ook begon te lopen en te roepen en hij kon ze even uit hun focus halen. Niarla hoorde me toen roepen en kwam helemaal blij terug. :mrgreen: Uiteindelijk zal het hooguit een minuut geduurd hebben, maar ik ben even 10 jaar ouder geworden.
O bah, dat is wel even schrikken ja. Maar fijn dat Pim zo goed heeft geholpen en dat Niarla toch best snel weer naar je toe kwam. Ik neem aan dat je Saar ook weer teruggevonden hebt? :mrgreen:

Ik heb me er al wel op voorbereid dat Amy niet zo braaf en volgzaam blijft hoor. Het is toch een x podenco. Maar vooralsnog toont ze geen enkele interesse in jagen als ik samen met Mila en Amy wandel. Dan doet ze gewoon na wat Mila doet en blijft dicht in de buurt. Vanmorgen zaten er een paar kraaien op nog geen twee meter afstand en daar keek ze nog niet eens naar. Ook in het bos, waar genoeg wild zit, blijft ze netjes op de paden en in de buurt. Maar het kan natuurlijk heel goed dat ze wat avontuurlijker gaat worden als ze zich straks nog beter voelt en wat onafhankelijker wordt.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Even gauw tussendoor;
Afbeelding

Zijn ze niet super schattig?! :I:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Wat lief Sanner! :I:

Ja Diana, ik heb Saar ook weer terug. :mrgreen: Maar bij haar ben ik het een beetje gewend. Het blijft vervelend als ze lang uit beeld is, maar ik weet dat ze me terugvindt en van Niarla heb ik (nog) geen idee. Maar goed, deze keer kwamen we er goed vanaf. ;)

Toen Saar nog angstig was bleef ze ook netjes bij me met loslopen. Toen wilde ik graag dat ze wat avontuurlijker zou worden, nu verlang ik soms terug naar die tijd. ;) Maar dat zou inderdaad met Amy ook zo kunnen gaan. Nu dus nog maar genieten van je rustige wandelingen. :lol1:
DeDiana
Zeer actief

Wat een leuke foto Sanner! :I: Ze zijn heel schattig ja!

Inderdaad RedPassion, ik geniet er nu maar gewoon van dat het zo makkelijk gaat, en oefen héél veel op het hierkomen. Maar ik houd wel in mijn achterhoofd dat dit best nog zou kunnen veranderen over een tijdje.
Ptje
Zeer actief

Oh Sanne die foto is echt geweldig. :I:.
Het scheelt toch altijd wel als er toch meerdere honden of zo zijn merk ik want ze trekken zich er toch aan op.
Amy, Uma, Pippi,Aura en nu vergeet ik er natuurlijk geheid een paar ( oeps zou ik bijna Simba vergeten)
Ze doen het al zo goed zeg.
wat moet dat raar zijn als degene die dan nog vrij zijn voor adoptie daarna ook werkelijk naar een nieuw huisje gaan.
Aan de ene kant heel dankbaar want je hebt dan hard gewerkt om die hond zover te krijgen maar ow ow je gaat je er tenslotte toch aan hechten pff ik moet er niet aan denken.
Daarom petje af hoor.
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Wat een lieve foto van Ziggi en Rasta :I:
Ook de foto van het viertal bij Sanner is schitterend :E: , ze passen wel heel mooi bij elkaar maar ik kan me voorstellen dat je vier wel heel veel vindt :engel:
Wat doet Amy het goed! Op het filmpje houdt ze Mila ook goed in de gaten, fijn dat ze daar zo'n steun aan heeft. Met de tijd zal haar zelfvertrouwen vast groeien.
Leuk die band tussen Simba en zijn jonge baasje, klinkt als een fantastische match.
En Aura en Niarla die hun baasjes hartverzakkingen bezorgen :hmmm: gelukkig allemaal goed afgelopen.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

En Dos nog even
Afbeelding
Afbeelding

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Schattige foto's allemaal :I:

Enne Niarla, het baasje zorgt wel voor het avondeten :engel: hoef jij niet doen! Lekker in de buurt blijven..
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Oooh jongens ik kom me hier even melden, zondag ga ik m'n Spaanse schone ophalen, lieve Melba!
Ze kwam gister even kennis maken en dat ging op alle fronten goed, ik kijk ontzettend uit naar zondag.
Vast een snel geschoten fotootje van de gup:
Afbeelding
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Wat leuk! :cheer:
Afbeelding

River8
Zeer actief

wat leuk en gefeliciteerd :cheer: wat duurt zondag dan nog lang he ;)
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Ted en Harry schreef:Oooh jongens ik kom me hier even melden, zondag ga ik m'n Spaanse schone ophalen, lieve Melba!
Ze kwam gister even kennis maken en dat ging op alle fronten goed, ik kijk ontzettend uit naar zondag.
Afbeelding
Jippie! :cheer: Zo leuk voor lieve Melba en voor jullie natuurlijk :D Alvast veel plezier met de voorpret en we wachten de updates in spanning af!
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik ben stiekem een beetje verliefd op Melba. Dus heel blij met dit nieuws!
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Sanner schreef:Even gauw tussendoor;
Afbeelding

Zijn ze niet super schattig?! :I:
Aahhh :I:
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Ted en Harry schreef:Oooh jongens ik kom me hier even melden, zondag ga ik m'n Spaanse schone ophalen, lieve Melba!
Afbeelding
Leuk veel plezier met haar ! :D
Ptje
Zeer actief

]Kan ik nog wel in mijn eigen bed?
Bekijk het maar vrouwtje eerst rauzen, dan rusten.Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Haha, dat snoetje van Ziggy ook: 'Wil jij er ook nog bij of zo?' :lol1:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Sanner, niet meer laten gaan. Past er perfect bij.

Ptje, tja hopeloos heerlijk
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Zoon is op vakantie dus Simba logeert hier.
Wat een heerlijk ongecompliceerd mannetje is het toch.
Gister mee naar de duinen , gewoon direct lekker los en leuk meedoen.
Kleinzoon logeert hier dus die was ook mee.
Vanochtend vroeg de Groende weelde gelopen en dan loopt hij ook braaf met de andere honden mee.

Afbeelding

Lekker tegen Abra aangekropen,

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
River8
Zeer actief

ziet er heerlijk uit Tineke!
Afbeelding
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

De voorbereiding op Melba die ik ga omdopen naar Truffel zijn hier in volle gang, heb een bamboescherm besteld om voor het gaashek in de tuin te zetten en de buurman gevraagd z'n kat even een paar dagen binnen te houden want Riette hamert er nogal op dat ze echt keihard gaat op katten. Door dat scherm ruikt ze hem natuurlijk alsnog maar we gaan even zien hoe het loopt.

Ik wilde even jullie advies vragen over het thuiskomen zondag. Mijn idee was om Truffel even in de auto te laten, Ted te pakken en meteen samen te gaan lopen zodat ze daarna samen het huis in gaan. Ze is hier al even binnen geweest eergisteren en dat ging echt heel goed maar de situatie is nu natuurlijk wel anders en haar "vrouwtje" is er niet meer bij. Is dit een goed idee of doe ik te panisch?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Ted en Harry schreef:Ik wilde even jullie advies vragen over het thuiskomen zondag. Mijn idee was om Truffel even in de auto te laten, Ted te pakken en meteen samen te gaan lopen zodat ze daarna samen het huis in gaan. Ze is hier al even binnen geweest eergisteren en dat ging echt heel goed maar de situatie is nu natuurlijk wel anders en haar "vrouwtje" is er niet meer bij. Is dit een goed idee of doe ik te panisch?
Ik doe het zo ook altijd met Mila en logés/opvangers die ze nog niet (goed) kent. Werkt hier altijd prima. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”