Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Pom vindt het wel leuk om iedere dag even een paar baantjes te trekken als het goed weer is. Dat vind ik verder niet erg, ze geniet er erg van en ze is tenslotte een labrador Als we dan weer thuiszijn droog ik haar even af en dat is verder prima. Alleen net boven haar staart (op haar rug dus) is het haar zo dik dat ik het niet helemaal droog krijg, en ieder begin van de mooiweerperiode (dit is jaar 3) wordt het weer een broeiplek. Het is niet heel groot, maar wel duidelijk geirriteerd en nat, neigend naar een hotspot. Ze blijft er wel braaf af als dat moet van mij, en uiteindelijk vallen met de korsten ook haar onderharen daar een beetje uit. Dan is het dunner dus dan droogt het makkelijker op. Nu is er dus niets meer aan de hand, al heeft ze nu echt een bijna-kale plek als je haar tegen de haren in strijkt..
Hoopte dat iemand misschien een tip had om het wel droog te krijgen? Ik wil er eigenlijk niet in knippen of scheren want dat wordt lelijk en ik ben bang dat het dan helemaal een dikke mat wordt..
Rowan heeft precies hetzelfde. Alleen gaat het bij hem niet irriteren, maar gaat het alleen ontzettend stinken. Ik verwijder daar altijd de onderwol met de coatking. En ik droog die plek altijd af als hij gezwommen heeft om het te voorkomen.
Sita schreef:Rowan heeft precies hetzelfde. Alleen gaat het bij hem niet irriteren, maar gaat het alleen ontzettend stinken. Ik verwijder daar altijd de onderwol met de coatking. En ik droog die plek altijd af als hij gezwommen heeft om het te voorkomen.
ik kom er echt niet met de furminator doorheen, omdat het dekhaar heel dik en hard is op die plek..
Sita schreef:Rowan heeft precies hetzelfde. Alleen gaat het bij hem niet irriteren, maar gaat het alleen ontzettend stinken. Ik verwijder daar altijd de onderwol met de coatking. En ik droog die plek altijd af als hij gezwommen heeft om het te voorkomen.
ik kom er echt niet met de furminator doorheen, omdat het dekhaar heel dik en hard is op die plek..
Wat maf. Misschien eens naar een trimmer gaan voor advies?
nou ja, misschien als ik heel hard ga harken dat het wel lukt hoor, maar dat doe ik eigenlijk nooit
nou ja, misschien als ik heel hard ga harken dat het wel lukt hoor, maar dat doe ik eigenlijk nooit
Ik weet ook niet of dat de bedoeling is hoor, heel hard harken met zo'n ding
Gol gaat ook erg stinken daar, droogt ook lastig op. Maar niet zo erg dat het echt gaat broeien..
Twocolor schreef:Kan je het niet droog fohnen als ze heeft gezwommen? Mischien wat druppels baby ollie na het fohnen dat het niet te droog is en dat het gaat trekken.
ik gebruik zelf een waterblazer - gaat wat sneller denk ik dan een gewone fohn, hoewel het dan nog lastig blijft echt goed te drogen op de dichtbehaarde kont
Numa heeft daar ook een gekke plek. Het haar daar lijkt ruwer. Dus ik ben vorige week met de furminator en de herderhark aan de gang gegaan (ik dacht dat het onderwol niet goed losliet), resultaat is een plek met afgebroken haren die lichter van kleur zijn. Nou ja... het ziet er niet uit maar dat is mijn eigen schuld.
Overigens is het geen "natte" plek, het lijkt ook niet te broeien. Maar het ziet er raar uit.
Die plek goed drogen na het zwemmen met een fohn of waterblazer is denk ik het beste wat je kunt doen om te voorkomen dat het gaat smetten. Ik zou niet als een idioot gaan borstelen met de furminator, de kans dat je dan de vacht compleet afbreekt is groot. Gewoon goed borstelen en daarna nog even met een kam erdoorheen is genoeg.
Ik zou ook denken aan de fohn. En wat als je nu daar vacht wat uit zou dunnen ? Zoals de mensenkapper doet ?Ik zou het toch eens aan een trimmer m/v vragen.
Ik droogde Lola altijd met gewone handdoeken af maar dat werd nooit écht goed droog. Lola's hele vacht is dik dus dat is niet handig. Ik heb een pettowel gekocht, nogal sceptisch maar het werd me door zoveel mensen aangeraden. En dat had ik eerder moeten doen! Het droogt stukken beter, isnm uitwringbaar en het neemt een heleboel haar mee. Winwin voor ons dus, misschien ook voor jou?
-Lilo- schreef:Ik droogde Lola altijd met gewone handdoeken af maar dat werd nooit écht goed droog. Lola's hele vacht is dik dus dat is niet handig. Ik heb een pettowel gekocht, nogal sceptisch maar het werd me door zoveel mensen aangeraden. En dat had ik eerder moeten doen! Het droogt stukken beter, isnm uitwringbaar en het neemt een heleboel haar mee. Winwin voor ons dus, misschien ook voor jou?
heb ik, en dat droogt idd wel goed maar ik krijg haar er niet helemaal droog mee, en met een handdoek ook niet.. hoe goed ik ook sta te wrijven en deppen
Aallemaal bedankt, ik ga het idd eens voorleggen aan een trimmer,w ellicht heeft die wel een goed idee
Nouja Luca heeft t ook op die plek. Combinatie van verharen, wat gevoelig voor gras en idd mss ook wel het zwemmen. Dat is de enige plek waar zijn vacht heel dik en dicht is...
Die plek krijg ik bij Nani ook niet goed uitgedund. Ik mag er soms aanzitten. Liever niet. Ze heeft wel wat huidproblemen daar. Wel blij te lezen dat meer mensen er mee kampen. Niet leuk voor de hondjes. Geen broeiplekken hier, maar vervelend plekje dus wel
Afspoelen met schoon water, en een waterblazer erop zetten! Dat is het enige wat hier werkt. Gelukkig zwemt Truus niet, want zij heeft exact zo'n zelfde stuk stomme vacht.