Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lokt hij dit uit?
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Lokt hij dit uit?
Het is misschien een beetje een raar verhaal. Maar de laatste tijd (sinds een maand of 3 misschien) gebeurt het regelmatig dat andere honden hun poot op de rug van Lou leggen. Of zelfs helemaal over hem heen gaan staan. Lou wordt dan echt pissig, terwijl hij normaal de zachtaardigheid zelve is. Dus de andere hond krijgt dan, terecht denk ik, een snauw.
Maar hoe kan het dat dit plotseling zo vaak gebeurt? Lokt Lou het uit op de een of andere manier? Kan ik het voorkomen, behalve door op tijd weg te lopen? Ik zie het helaas niet altijd aankomen.
Lou is een ongecastreerde reu van bijna 3 jaar oud.
Maar hoe kan het dat dit plotseling zo vaak gebeurt? Lokt Lou het uit op de een of andere manier? Kan ik het voorkomen, behalve door op tijd weg te lopen? Ik zie het helaas niet altijd aankomen.
Lou is een ongecastreerde reu van bijna 3 jaar oud.
-
Lemuria
Re: Lokt hij dit uit?
De honden krijgen inderdaad terecht een snauw als hij het er niet mee eens is. Weet je zeker dat dit eerder niet zo vaak gebeurde (misschien let je er nu meer op?). Als het echt explosief toegenomen is, zou ik denken dat er iets veranderd is in Lou. Misschien zit hij even niet lekker in z'n vel of heeft hij een sluimerend virusje onder de leden waardoor hij niet zo sterk staat als eerst? Wie zal het zeggen...Wel interessant 
- Leonie.
- Zeer actief
Ja wel interessant inderdaad
maar niet heel prettig. Ik weet echt zeker dat het nieuw is, voor die tijd heb ik Lou praktisch nooit horen snauwen. Misschien wel nooit.
Ik vind een snauw trouwens geen ramp hoor, maar van de week gebeurde het bij een stoere zwarte Labrador, die terug begon te snauwen en we moesten ze echt even uit elkaar halen.
Ik vind een snauw trouwens geen ramp hoor, maar van de week gebeurde het bij een stoere zwarte Labrador, die terug begon te snauwen en we moesten ze echt even uit elkaar halen.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb het waarschijnlijk niet goed gelezen, maar wat is precies het probleem - dat ie snauwt of dat andere honden ineens over hem heen gaan staan?
in het eerste geval denk ik gewoon dat ie volwassen is ook al is ie kleiner dat gedoe niet meer mot
in het tweede geval is het lastiger want dan lijkt het dus te zijn dat andere honden hem ineens willen domineren?
in het eerste geval denk ik gewoon dat ie volwassen is ook al is ie kleiner dat gedoe niet meer mot
in het tweede geval is het lastiger want dan lijkt het dus te zijn dat andere honden hem ineens willen domineren?
- Leonie.
- Zeer actief
Het probleem is in eerste instantie inderdaad dat honden ineens vaak over hem heen gaan staan, of, nog vaker, een poot op zijn rug leggen.
Toen hij jonger was werd hij sporadisch weleens bereden door andere honden. Eerst liet hij het maar gebeuren, maar op een gegeven moment kreeg hij ze wel weg. Maar dit is toch wel weer iets anders. Hij vindt dit écht niet leuk en het gebeurt vaker dan dat berijden vroeger. En er kan dus ruzie uit voortkomen.
Toen hij jonger was werd hij sporadisch weleens bereden door andere honden. Eerst liet hij het maar gebeuren, maar op een gegeven moment kreeg hij ze wel weg. Maar dit is toch wel weer iets anders. Hij vindt dit écht niet leuk en het gebeurt vaker dan dat berijden vroeger. En er kan dus ruzie uit voortkomen.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik denk zelf, dat je reu nu meer volwassen is, en meer naar volwassen reu ruikt ( hormonen) voor andere honden. Die dan willen gaan kijken waar zijn grenzen leggen. En of ze hem nu kunnen domineren of niet.Leonie. schreef:Het probleem is in eerste instantie inderdaad dat honden ineens vaak over hem heen gaan staan, of, nog vaker, een poot op zijn rug leggen.
Waarop jou hond dan aangeeft dat de honden tever gaan, en dus een snauw geeft.
Ik denk dus dat het te maken heeft met hormonen, die andere honden ruiken, en hierop reageren. Dat jou hond nu dus een ontwikkeling doormaakt, die met zijn hormonen te maken heeft. Op naar echte volwassenheid. Die andere honden wat uittesten.
- Leonie.
- Zeer actief
Ok, dat zou inderdaad een verklaring zijn.
Stiekem wel jammer
Stiekem wel jammer
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, dat denk ik ook.Emma schreef:Ik denk zelf, dat je reu nu meer volwassen is, en meer naar volwassen reu ruikt ( hormonen) voor andere honden. Die dan willen gaan kijken waar zijn grenzen leggen. En of ze hem nu kunnen domineren of niet.
Waarop jou hond dan aangeeft dat de honden tever gaan, en dus een snauw geeft.
Ik denk dus dat het te maken heeft met hormonen, die andere honden ruiken, en hierop reageren. Dat jou hond nu dus een ontwikkeling doormaakt, die met zijn hormonen te maken heeft. Op naar echte volwassenheid. Die andere honden wat uittesten.
En de hond zelf reageert op dat grenzen testen nog wat oververhit - onvolwassen - op.
Zo'n fase heeft Skadi ook gehad. Als er een teef (of reu) oom maar iets te ver ging naar haar zin, werd de desbetreffende hond acuut in elkaar geslagen. Tenminste, dat wou ze wel
Als je het goed begeleidt is er best een kans dat de hond op termijn een stuk relaxter gaat reageren. Skadi doet het tegenwoordig vaak af met een blik. In die fase mocht ze niet tot nauwelijks contact maken met vreemde honden. Alleen zeer specifieke vreemde reuen (zelfverzekerd) mochten. Bij de rest was het 'doorlopen'. Zo leerde ze dat je heus niet altijd iedereen in elkaar hoeft te slaan om je zin te krijgen. Vond ik wel nuttige kennis voor haar
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Leonie.
- Zeer actief
Hoe zou ik het zo kunnen begeleiden dat hij hopelijk op den duur relaxter wordt?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, heel veel invloed heb je daar niet op, hoorLeonie. schreef:Hoe zou ik het zo kunnen begeleiden dat hij hopelijk op den duur relaxter wordt?
Het is meer zorgen dat er niet teveel negatieve ervaringen komen, en ook geen succeservaringen met het knokken
Dus voorlopig enkel zelfverzekerde teven toestaan als contact met een vreemde hond. En voor de rest 'doorlopen' aanleren. Dat het onderdeel van zijn begripswereld gaat worden dat je niet overál op hoeft op reageren.
And few will ever climb
- Leonie.
- Zeer actief