Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 vragen
Moderator: moderatorteam
-
senseotje
- Actief
2 vragen
Hallo hier,
Vandaag is onze oudduitse 5 maanden jong en ik ben dik tevreden over hem maar kom toch 2 dingen tegen.
Hij denkt de hele dag door aan eten, eten, eten en nogmaals eten. loop ik naar de keuken, jippie eten, na het uitlaten, jippie eten, vrouwtje komt thuis jippie eten, vrouw komt uit bed, jippie eten. Maylo kan uren bij zijn bak liggen, even verlaten en weer gaan liggen. hij krijgt 3x daags eten. rond half 8 rond half 1 en s avonds als wij hebben gegeten. hij krijgt over een dag zo rond de 800 gram lotgering en over de gehele dag beloning en verstop pensjes. tot nu toe heb ik het gedrag gewoon genegeerd maar dit speelt al vanaf hij hier is en ik zie geen beterschap.
2de vraag,
als ik Maylo uitlaat en we komen een andere hond tegen, of hij ziet ze in de verte dan is hij heel uitbundig. ik kan hem al een beetje afleiden en bij hard trekken blijf ik net zo lang staan tot hij mijn hand aan tikt met de neus, ik zeg niks en blijf dus gewoon staan. na het aantikken wacht ik even zijn reactie af en lopen we verder, vaak maar 1 stap maar toch. als we dan toch dicht bij de hond komen lukt dit niet meer en staat meneer op beide achter poten, ik blijf wel staan maar bij elke stap hangt hij weer. als we dan toch bij de hond zijn omhelst hij ze gewoon met beide poten en het gekke is de meeste honden laten dit toe, soms een grom en ze draaien weg. ik weet echt niet hoe ik de hond aanleer de andere honden niet te bespringen (denk dat slipketting wel zal gaan maar wil zo veel mogelijk de band blijven gebruiken) op den duur denk ik dat het benaderen nog beter zal gaan maar voor het omhelzen heb ik geen oplossing behalve ferm terug trekken.
jullie een idee?
Vandaag is onze oudduitse 5 maanden jong en ik ben dik tevreden over hem maar kom toch 2 dingen tegen.
Hij denkt de hele dag door aan eten, eten, eten en nogmaals eten. loop ik naar de keuken, jippie eten, na het uitlaten, jippie eten, vrouwtje komt thuis jippie eten, vrouw komt uit bed, jippie eten. Maylo kan uren bij zijn bak liggen, even verlaten en weer gaan liggen. hij krijgt 3x daags eten. rond half 8 rond half 1 en s avonds als wij hebben gegeten. hij krijgt over een dag zo rond de 800 gram lotgering en over de gehele dag beloning en verstop pensjes. tot nu toe heb ik het gedrag gewoon genegeerd maar dit speelt al vanaf hij hier is en ik zie geen beterschap.
2de vraag,
als ik Maylo uitlaat en we komen een andere hond tegen, of hij ziet ze in de verte dan is hij heel uitbundig. ik kan hem al een beetje afleiden en bij hard trekken blijf ik net zo lang staan tot hij mijn hand aan tikt met de neus, ik zeg niks en blijf dus gewoon staan. na het aantikken wacht ik even zijn reactie af en lopen we verder, vaak maar 1 stap maar toch. als we dan toch dicht bij de hond komen lukt dit niet meer en staat meneer op beide achter poten, ik blijf wel staan maar bij elke stap hangt hij weer. als we dan toch bij de hond zijn omhelst hij ze gewoon met beide poten en het gekke is de meeste honden laten dit toe, soms een grom en ze draaien weg. ik weet echt niet hoe ik de hond aanleer de andere honden niet te bespringen (denk dat slipketting wel zal gaan maar wil zo veel mogelijk de band blijven gebruiken) op den duur denk ik dat het benaderen nog beter zal gaan maar voor het omhelzen heb ik geen oplossing behalve ferm terug trekken.
jullie een idee?
Laatst gewijzigd door senseotje op 28 apr 2015 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: 2 vragen
800 gram? Wat weegt ie dan?
Op deze leeftijd geef ik 40-50 gram per kilo hond. Weegt jouw hond dan 16 kilo?
Dat andere gedrag is puppengedrag dat wel makkelijk kan omslaan in ander gedrag. Ik zou gewoon omdraaien en een andere kant op gaan, of in elk geval voldoende afstand nemen zodat hij niet kán bespringen. Hem dus gewoon niet toestaan contact te maken.
Elke keer als je wel toestaat dat dit gebeurt beloon je hem voor het gedrag en zo gaat het niet over dus.
Dat andere gedrag is puppengedrag dat wel makkelijk kan omslaan in ander gedrag. Ik zou gewoon omdraaien en een andere kant op gaan, of in elk geval voldoende afstand nemen zodat hij niet kán bespringen. Hem dus gewoon niet toestaan contact te maken.
Elke keer als je wel toestaat dat dit gebeurt beloon je hem voor het gedrag en zo gaat het niet over dus.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat bedoel je met over de hele dag beloning ? Wanneer jullie trainen of gewoon voor goed gedrag in het algemeen ? En wanneer verstop je die snoepjes ?
-
senseotje
- Actief
Heavy schreef:Ik heb ook zo'n hongerige pup gehad en die kreeg 4 keer per dag eten. Toen ik van 4 naar 3 maaltijden ging was hij heel onrustig. Ik heb toen wat langer 4 maaltijden gegeven.
En dat gedrag als hij een andere hond ziet is wel leuk maar als hij wat groter en sterker is niet meerBovendien kan hij ook wel eens een hond treffen die het niet leuk vind.
Ik zou gewoon omdraaien en een andere kant oplopen .
dacht zelf ook om de porties maar weer over 4x te doen als hij daar de rust mee kan vinden, dank voor je antwoord.
denk dat Maylo nu een 18 kilo weegt, als ik dit keer 40 doe zit ik op 720 gram, maar omdat meneer een beetje heel slank word nu heb ik hem op 800 gezet. Ik heb altijd het idee gehad dat pups zoveel mogelijk in contact moesten komen met andere honden vandaar ik ze dus niet ontwijk, maar zal het eens op deze manier proberen want ik zie op cursus dat hij al behoorlijk dominant kan over komen.Marjoleine schreef:800 gram? Wat weegt ie dan?<br abp="826">Op deze leeftijd geef ik 40-50 gram per kilo hond. Weegt jouw hond dan 16 kilo?<br abp="827"><br abp="828">Dat andere gedrag is puppengedrag dat wel makkelijk kan omslaan in ander gedrag. Ik zou gewoon omdraaien en een andere kant op gaan, of in elk geval voldoende afstand nemen zodat hij niet kán bespringen. Hem dus gewoon niet toestaan contact te maken.<br abp="829">Elke keer als je wel toestaat dat dit gebeurt beloon je hem voor het gedrag en zo gaat het niet over dus.
ik beloon Maylo tijdens de wandeling (nu 2x daags) voor goed gedrag en tijdens oefeningen als, zit, af, blijf, voet etc, in huis bijna niet meer. ik gooi 1x per dag een hand vol brokken bij ons in het gras zodat hij ze lekker kan opzoeken en in de ochtend verstop ik kapot geknipte gedroogde pens in de kamer.sirene schreef:Wat bedoel je met over de hele dag beloning ? Wanneer jullie trainen of gewoon voor goed gedrag in het algemeen ? En wanneer verstop je die snoepjes ?
we lopen nog niet heel veel omdat Maylo groeipijn heeft en zijn meer bezig met denk en doe dingen als hij niet slaapt. volgende week weer puppie controle en dan weet ik het gewicht ook weer.
Laatst gewijzigd door senseotje op 28 apr 2015 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dan kom je te dicht bij die andere hond.senseotje schreef:Hallo hier,
Hij denkt de hele dag door aan eten, eten, eten en nogmaals eten. loop ik naar de keuken, jippie eten, na het uitlaten, jippie eten, vrouwtje komt thuis jippie eten, vrouw komt uit bed, jippie eten. hij kan uren bij zijn bak liggen, even verlaten en weer gaan liggen. hij krijgt 3x daags eten. rond half 8 rond half 1 en s avonds als wij hebben gegeten. hij krijgt over een dag zo rond de 800 gram lotgering en over de gehele dag beloning en verstop pensjes. tot nu toe heb ik het gedrag gewoon genegeerd maar dit speelt al vanaf hij hier is en ik zie geen beterschap.
2de vraag,
als ik de hond uitlaat en we komen een andere hond tegen, of hij ziet ze in de verte dan is hij heel uitbundig. ik kan hem al een beetje afleiden en bij hard trekken blijf ik net zo lang staan tot hij mijn hand aan tikt met de neus, ik zeg niks en blijf dus gewoon staan. na het aantikken wacht ik even zijn reactie af en lopen we verder, vaak maar 1 stap maar toch. als we dan toch dicht bij de hond komen lukt dit niet meer en staat meneer op beide achter poten, ik blijf wel staan maar bij elke stap hangt hij weer. als we dan toch bij de hond zijn omhelst hij ze gewoon met beide poten en het gekke is de meeste honden laten dit toe, soms een grom en ze draaien weg. ik weet echt niet hoe ik de hond aanleer de andere honden niet te bespringen (denk dat slipketting wel zal gaan maar wil zo veel mogelijk de band blijven gebruiken) op den duur denk ik dat het benaderen nog beter zal gaan maar voor het omhelzen heb ik geen oplossing behalve ferm terug trekken.
jullie een idee?
Blijf dus op een afstand die groot genoeg is om dat gedrag nog niet te zien.
Je maakt een omweg of je keert om als je zo dichtbij komt dat hij niet meer te houden is.
Geleidelijk zal je dichter bij kunnen komen, maar nu is dat nog niet het geval.
Laat je aangelijnd contact maken?
Zou ik dat het liefst willen voorkomen.
Ik wil niet dat mijn honden naar aangelijnde honden gaan en ik wil geen andere honden bij mijn aangelijnde hond hebben
Dat helpt om rust te creëren.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toe, gebruik lekker zijn naam, 'de hond' komt zo afstandelijk over.senseotje schreef:denk dat de hond nu een 18 kilo weegt
we lopen nog niet heel veel omdat de hond groeipijn heeft en zijn meer bezig met denk en doe dingen als hij niet slaapt. volgende week weer puppie controle en dan weet ik het gewicht ook weer.
-
senseotje
- Actief
Zamunda schreef:Toe, gebruik lekker zijn naam, 'de hond' komt zo afstandelijk over.senseotje schreef:denk dat de hond nu een 18 kilo weegt
we lopen nog niet heel veel omdat de hond groeipijn heeft en zijn meer bezig met denk en doe dingen als hij niet slaapt. volgende week weer puppie controle en dan weet ik het gewicht ook weer.
Heel graag, wilde niet te klef over komen om onze jongen
Maylo is de naam van deze stoere vent!!
tja je wilt het zo goed mogelijk doen en als de dierenarts zegt dat hij niet te veel mag groeien dan probeer je je er aan te houden maar honger kan ik me wel voorstellen want echt hij is super super slank maar niet meer mager. vanaf morgen zal ik hem meer gaan geven over 4x. hoeveel woog jouw hond met 26 week dan, de voorspelling van Maylo zal tussen de 35 en 45 uitkomen kijkend naar de vader (48 kilo)Heavy schreef:Onze Herder groeide een kilo per week tot een week of 26 dus ik denk dat hij wel wat meer mag eten.<br abp="778">Met minder eten en minder groeien voorkom je groeipijn niet , ik kan me die gedachte voor stellen maar hij heeft honger denk ik
- ranetje
- Zeer actief
Ik zie zeker pups en jonge honden liever wat schraal (niet mager) dan een beetje te mollig.
Extra belasting voor de gewrichten die nog moeten uitgroeien is nergens voor nodig toch?
Groeipijn voorkom je niet door veel of weinig eten.
Je moet alleen opletten dat er in verhouding niet te veel calcium in de voeding zit heb ik gehoord.
Juist dat zou te snelle groei en groeipijn kunnen veroorzaken.
Gewoon eten (voor volwassen honden) geven schijnt het beste resutaat op te leveren.
Als Mylo zo vaak om eten vraagt heeft hij toch geen lintworm of zo?
Extra belasting voor de gewrichten die nog moeten uitgroeien is nergens voor nodig toch?
Je moet alleen opletten dat er in verhouding niet te veel calcium in de voeding zit heb ik gehoord.
Gewoon eten (voor volwassen honden) geven schijnt het beste resutaat op te leveren.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Haha, mooi zosenseotje schreef:Zamunda schreef:Toe, gebruik lekker zijn naam, 'de hond' komt zo afstandelijk over.senseotje schreef:denk dat de hond nu een 18 kilo weegt
Heel graag, wilde niet te klef over komen om onze jongen![]()
![]()
als je ons thuis zou horen dan begon je te braken, praten dan wel in de gein zo maar het voelt toch wel als onze vent
![]()
Maylo is de naam van deze stoere vent!!
-
senseotje
- Actief
Maylo een lintworm??? zal het echt niet weten, hij word keurig netje ontwormt tot nu toe en ga er dan vanuit dat dit niet het geval is. als ik naar zijn hoopjes kijk dan zie ik niks vreemds als ik ze daar al in kan zien. dat van het calcium klopt. ik moest van de da zo weinig mogelijk brok geven en zijn energie aanvullen met brood, pasta rijst en wat groentes, hij mocht ook een heel klein stukje vlees. ik was het hier niet mee eens en ben gaan zoeken waar het minst calcium in zit en zodoende krijgt hij nu kvv van lotgering en misschien vind hij het wel zo lekker dat hij de hele dag wil door etenranetje schreef:Ik zie zeker pups en jonge honden liever wat schraal (niet mager) dan een beetje te mollig.
vanaf morgen zal ik met een kilo per dag beginnen, verdeeld over 4x, hij groeit nu ook weer als kool maar alleen de lucht in daardoor lijkt hij ook er smal. maar mag voor mij nu wel iets meer vlees op komen. ik houd van slanke honden maar dit is denk ik net te.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik zou niet kijken naar wat een hond gemiddeld moet eten. Het is een richtlijn. Sommige honden worden van lucht al dik, andere moeten zakken vol eten. Mijn border collies zitten in de regel ver boven de richtlijn van wat ze moeten eten, met name als jonge hond. Ze zijn er bewegelijk en die vrijheid krijgen ze dus ook en verspillen ze dus ook een hoop. Ze bewegen meer dan de gemiddelde hond. Tja een marathonloper heeft ook een ander dieet dan iemand die alleen op kantoor werkt....
Ik heb hier het tegenovergestelde met Kay gehad. Een dieet gezocht wat zo vet mogelijk was, want meneer kon er totaal niet tegen aan eten. Had nooit honger al hoorde ik zijn maag soms duidelijk. Een jonge hond heb ik liever ook schraal dan mollig. De eerste pupweken zijn pups mollig, maar daarna slungelig omdat alles naar de snelle groei gaat. Zo hoort het met groeien bij elk levend wezen.
Ik zou er voor kiezen om de hond geen contact te laten maken aan de riem. Zeker als je een sterke grote hond hebt. Het grootste probleem wat mensen vinden is dat hun hond trekt aan de riem. Laten lekker hun hond spelen aan de lijn met andere hond en tja zou staat de lijn strak en ben je bezig je hond te leren dat trekken leuk is. Loslopende kunnen ze lekker spelen. Eventueel mogen ze even neuzen aan de lijn, maar zeker met een jonge hond loopt dat altijd over in spel, dus loop je je doel weer voorbij.
Door de afstand groot te houden, blijft je hond bereikbaar. Ik ga dan lekker spelen met mijn honden. Met een balletje, flostouw of knuffeltje. Je kan ook dan lekkers om je heen strooien (speuren maar), of samen gek doen en rennen en springen. Als je daar succes hebt kan je naarmate de hond ouder wordt meer beheersing vragen door beetje bij beetje de afstand te verkleinen. Eerst moet het op afstand goed gaan voordat je een klein beetje dichterbij komt. Je hebt er echt profijt van als je met een jonge hond daar consequent in bent.
Ik heb hier het tegenovergestelde met Kay gehad. Een dieet gezocht wat zo vet mogelijk was, want meneer kon er totaal niet tegen aan eten. Had nooit honger al hoorde ik zijn maag soms duidelijk. Een jonge hond heb ik liever ook schraal dan mollig. De eerste pupweken zijn pups mollig, maar daarna slungelig omdat alles naar de snelle groei gaat. Zo hoort het met groeien bij elk levend wezen.
Ik zou er voor kiezen om de hond geen contact te laten maken aan de riem. Zeker als je een sterke grote hond hebt. Het grootste probleem wat mensen vinden is dat hun hond trekt aan de riem. Laten lekker hun hond spelen aan de lijn met andere hond en tja zou staat de lijn strak en ben je bezig je hond te leren dat trekken leuk is. Loslopende kunnen ze lekker spelen. Eventueel mogen ze even neuzen aan de lijn, maar zeker met een jonge hond loopt dat altijd over in spel, dus loop je je doel weer voorbij.
Door de afstand groot te houden, blijft je hond bereikbaar. Ik ga dan lekker spelen met mijn honden. Met een balletje, flostouw of knuffeltje. Je kan ook dan lekkers om je heen strooien (speuren maar), of samen gek doen en rennen en springen. Als je daar succes hebt kan je naarmate de hond ouder wordt meer beheersing vragen door beetje bij beetje de afstand te verkleinen. Eerst moet het op afstand goed gaan voordat je een klein beetje dichterbij komt. Je hebt er echt profijt van als je met een jonge hond daar consequent in bent.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Precies. Op het hoogtepunt van haar groeispurt at Skadi anderhalf kilo (3 rollen) Lotgering per dag! En toen was Lotgering nog heel erg vet. Gewoon naar de hond kijken. Iets te schraal? Meer vreten. Iets te romig? Minder vreten. Het is echt geen hogere wiskundegyanty schreef:Ik zou niet kijken naar wat een hond gemiddeld moet eten. Het is een richtlijn. Sommige honden worden van lucht al dik, andere moeten zakken vol eten.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie at tijdens een groeispurt al makkelijk een kilo barf en werd daarnaast helemaal niet verwend met allerlei lekkers
En die heeft een volwassen gewicht van 20 kilo. Maylo wordt misschien wel meer dan het dubbele.
Toen ze in de hoogte ver uitgegroeid was werd ze wel een beetje mollig en had ze (veel) minder honger. Dan lijkt het opeens raar weinig wat er in dat bakje zit.
Die puberspekjes werden spieren, meer of minder is ze niet gaan wegen.
En die heeft een volwassen gewicht van 20 kilo. Maylo wordt misschien wel meer dan het dubbele.
Toen ze in de hoogte ver uitgegroeid was werd ze wel een beetje mollig en had ze (veel) minder honger. Dan lijkt het opeens raar weinig wat er in dat bakje zit.
Die puberspekjes werden spieren, meer of minder is ze niet gaan wegen.
-
senseotje
- Actief
Na deze berichten ben ik Maylo 4x per dag gaan voeren en een stuk meer. dit heeft heel goed geholpen en meneer is nu 21 kilo (ruim 5maand) mocht zelfs nog wel wat aan na puppy consultatie bureau. Hij is een stuk minder gaan zeuren om eten en krijgt nu weer 3x daags wat hij genoeg lijkt te vinden.
Ook na deze berichten heb ik niet zelf meer contact gemaakt met andere honden. Het is vooral bij bekende honden erg moeilijk Maylo af te leiden maar ik ben dik te vreden, hij kan bij passeren van honden netjes zitten en wachten. We heb ik ontzettend last van kleine los lopende hondjes die normaal noooooooit naar grote honden loopt maar nu zo te keer ging dat die kleine onze beer op de grond kreeg. en baasje maar trots zeggen dat hij dus nooit op andere honden af gaat. ik heb die kerel genegeerd maar wel gedacht hoe zal je reageren als je mij over een jaar weer tegen komt met een uit gegroeide herder die los loopt, grrrrrrrr
Hartelijk dank jullie voor het wijze advies, heb er veel aan gehad
Ook na deze berichten heb ik niet zelf meer contact gemaakt met andere honden. Het is vooral bij bekende honden erg moeilijk Maylo af te leiden maar ik ben dik te vreden, hij kan bij passeren van honden netjes zitten en wachten. We heb ik ontzettend last van kleine los lopende hondjes die normaal noooooooit naar grote honden loopt maar nu zo te keer ging dat die kleine onze beer op de grond kreeg. en baasje maar trots zeggen dat hij dus nooit op andere honden af gaat. ik heb die kerel genegeerd maar wel gedacht hoe zal je reageren als je mij over een jaar weer tegen komt met een uit gegroeide herder die los loopt, grrrrrrrr
Hartelijk dank jullie voor het wijze advies, heb er veel aan gehad
- ranetje
- Zeer actief
Gaat dus goed, op een lastig hondje na 
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
De mijne eet anderhalve kilo per dag maar is een mastin, ruim zes maandjes nu en 40 kiloMarjoleine schreef:800 gram? Wat weegt ie dan?
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik voer ook lotgering en hier gaan er ook net aan 2 pakjes per dag doorheen hoor met twee honden. De jonge herder is nu bijna een jaar en hij krijgt denk ik ook ongeveer 800 gram lotgering. 's ochtends ca. 400 gram en 's avonds, aangevuld met wat groenten en door de dag genomen wat kongvulling en kluifjes, maar veel meer krijgt hij niet en hij is prima op gewicht.Cindy52 schreef:De mijne eet anderhalve kilo per dag maar is een mastin, ruim zes maandjes nu en 40 kiloMarjoleine schreef:800 gram? Wat weegt ie dan?