Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Holy fatness

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Holy fatness

Ongelezen bericht door Marjoleine »

samantha! schreef:Beiden draven ze niet zo vaak, als ze aan het werk zijn zullen ze nooit draven en tijdens een losloopwandeling alleen als ze flink moe zijn.
Persoonlijk (maar van gangwerk weet ik dus niet veel) vind ik hun manier van draven inderdaad niet zo mooi, of het is hoe het zou horen weet ik dus ook niet :mrgreen:
Ik zie ze dus voornamelijk in galop en dat ziet er veel soepeler uit, ze zijn dan razendsnel en het gaat echt moeiteloos (ook voor lange tijd dus).
Fudge is inderdaad heel anders, hij trekt af en toe een sprintje en speelt graag maar tijdens een normale losloopwandeling zonder actie loopt hij voornamelijk in draf.
Bij hem vind ik de draf er dan wel weer mooi en soepel uitzien, maar weer: vanuit lekenogen.
Omdat Fudge dus prima gebouwd is om te kunnen draven en draven is de natuurlijke gang voor de duurzame beweging van een hond als dit.
Daarom zijn de andere twee (in mijn optiek) minder optimaal gebouwd; ze kunnen niet langdurig draven vanwege hun bouw.
Ik heb eentje ooit eens gekeurd meen ik? In elk geval weet ik dat hun bouw zich niet voor soepele draf leent.
sbientje schreef:Nog een vraagje over bone (of bot :P) aan Marjoleine. Je zei dat je vindt dat veel labradors te licht bone hebben. Vind je het dan te licht in verhouding tot hun lijf? Of wel in verhouding (passend) maar over het algemeen te licht?
Te licht in verhouding tot het totaalbeeld.
Ik zie vrij vaak labradors met wel die geronde ribben en meestal bijbehorend spek ( :ugh: ), maar dan sprietpoten eronder en een heel smal hoofd. Tja, dat vind ik lelijk. En dat is wat ik te licht bone noem.
Ik zag er laatst nog een, heb even gevraagd en ja, die had papieren. Het zijn vast bepaalde lijnen, zo goed ken ik het ras niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Marjoleine schreef:
samantha! schreef:Beiden draven ze niet zo vaak, als ze aan het werk zijn zullen ze nooit draven en tijdens een losloopwandeling alleen als ze flink moe zijn.
Persoonlijk (maar van gangwerk weet ik dus niet veel) vind ik hun manier van draven inderdaad niet zo mooi, of het is hoe het zou horen weet ik dus ook niet :mrgreen:
Ik zie ze dus voornamelijk in galop en dat ziet er veel soepeler uit, ze zijn dan razendsnel en het gaat echt moeiteloos (ook voor lange tijd dus).
Fudge is inderdaad heel anders, hij trekt af en toe een sprintje en speelt graag maar tijdens een normale losloopwandeling zonder actie loopt hij voornamelijk in draf.
Bij hem vind ik de draf er dan wel weer mooi en soepel uitzien, maar weer: vanuit lekenogen.
Omdat Fudge dus prima gebouwd is om te kunnen draven en draven is de natuurlijke gang voor de duurzame beweging van een hond als dit.
Daarom zijn de andere twee (in mijn optiek) minder optimaal gebouwd; ze kunnen niet langdurig draven vanwege hun bouw.
Ik heb eentje ooit eens gekeurd meen ik? In elk geval weet ik dat hun bouw zich niet voor soepele draf leent.
sbientje schreef:Nog een vraagje over bone (of bot :P) aan Marjoleine. Je zei dat je vindt dat veel labradors te licht bone hebben. Vind je het dan te licht in verhouding tot hun lijf? Of wel in verhouding (passend) maar over het algemeen te licht?
Ik zie vrij vaak labradors met wel die geronde ribben en meestal bijbehorend spek ( :ugh: ), maar dan sprietpoten eronder en een heel smal hoofd. Tja, dat vind ik lelijk. En dat is wat ik te licht bone noem.
Ik zag er laatst nog een, heb even gevraagd en ja, die had papieren. Het zijn vast bepaalde lijnen, zo goed ken ik het ras niet.
Okee, dat is duidelijk! dank :)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Marjoleine schreef:
.
Wat is dan langdurig vraag ik me af, ze gaan in ieder geval zonder enige moeite 30km in draf mee naast de fiets :mrgreen:
Maar als draven bouwtechnisch dus niet hun ding is, is het dan wel verstandig ze zoveel te laten draven vraag ik me af (aan de fiets hebben ze geen keus)?
Tijdens het werk zijn ze dus wel altijd in galop ja maar dat is ook omdat ze veel passie hebben, alles gaat altijd full speed en ze houden dit ook gewoon uren vol, als ze in draf zouden apporteren zou ik mn ambities ook gaan bijstellen geloof ik :F:
Ze hebben in ieder geval een enorm uithoudingsvermogen, of ze nou draven of galloperen.
Je hebt ze nooit gekeurd geloof ik, ik denk dat je het van foto's gezien hebt.
Ik zou ze weleens filmen als ze draven en ter vergelijk ook Fudge filmen, voor mij ook wel leerzaam.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Gollum schreef:
samantha! schreef:
Marjoleine schreef:Maar ik heb het dus juist niet over de galop.
Ik heb het over de draf.
En Jack (geloof ik?) kan dus niet goed draven. Dat heb je zelf ook eens bevestigd trouwens.
Wel of niet kunnen draven heeft met de bouw te maken. Niet met het bone.
Volgens mij kan Fudge uitstekend draven trouwens. Maar die is ook heel anders gebouwd.
Ik reageerde puur even op dat je schreef dat die ene (Jack dus) een fantastische gallopeur is.
Beiden draven ze niet zo vaak, als ze aan het werk zijn zullen ze nooit draven en tijdens een losloopwandeling alleen als ze flink moe zijn.

Ik blijf het toch lastig vinden hoor, dat bouw en dergelijke.
Heel interessant allemaal maar ik vind het vaak nog lastig dingen te "zien".
Wat grappig, Gollum draaft vooral, dat ziet er soepel uit. Wanneer ze galoppeert is het net een olifant :schrik: :mrgreen:
:LOL:
Macho bijvoorbeeld is ook best een atletisch gebouwde lab en tijdens het werk was hij ook altijd in galop maar hij is er nooit zo soepel in geweest als Jack en Jones, komt echt door de bouw dus.
Laatst heb ik het eens vergeleken met filmpjes en het ziet er gewoon totaal anders uit.
Ik heb geen filmpjes van Jack en Jones op full speed van de zijkant helaas maar dat is nog wat sneller dan dit:
Dit was een blind (dus hij weet niet waar het ligt en loopt dus langzamer) + daarbij is het lastig terrein en waren we al een hele ochtend bezig :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=mypxJjy1n_g

Ik zou eens een filmpje van ze maken in draf, dat moet wel lukken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:Wat is dan langdurig vraag ik me af, ze gaan in ieder geval zonder enige moeite 30km in draf mee naast de fiets :mrgreen:
Nee, het gaat om het "moeiteloos".
Door de bouw moeten ze dingen compenseren om te draven. Daarom (ik zeg even "ze" voor het gemak) gaan ze bij voorkeur in galop. Omdat ze dan niet hoeven compenseren en dat is makkelijker.
Dus kost galop minder moeite; daar hoeven ze niets te compenseren.

En een hond kiest uiteraard altijd voor die gang die het makkelijkste gaat. Want daarmee houdt hij de meeste energie over, en daar kiezen ze per definitie voor.
Maar als draven bouwtechnisch dus niet hun ding is, is het dan wel verstandig ze zoveel te laten draven vraag ik me af (aan de fiets hebben ze geen keus)?
Welja, dat kan geen kwaad, want zoals gezegd, ze compenseren dus.
Ze worden er hooguit eerder moe van.

Afbeelding

samantha!
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Dat zie ik ook vaak inderdaad, alleen had ik er geen naam voor :mrgreen:
Dan lijkt het niet te kloppen, die verhoudingen.
Die honden lijken vaak ook nog eens extra dik (al zijn velen dat ook wel) doordat de verhoudingen zo vreemd zijn.
Wel vreemd want bone is een belangrijk begrip bij de labradors, je zou toch denken dat ze daar dan wel op letten bij de fok.

Kan het btw ook andersom? dat een hond groffer bone heeft dan bij de hond past? zie je dat weleens?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:Dat zie ik ook vaak inderdaad, alleen had ik er geen naam voor :mrgreen:
Die honden lijken vaak ook nog eens extra dik (al zijn velen dat ook wel) doordat de verhoudingen zo vreemd zijn.
Wel vreemd want bone is een belangrijk begrip bij de labradors, je zou toch denken dat ze daar dan wel op letten bij de fok.
Maar ik neem aan dat ook jullie fokkers hebben die meer naar kwantiteit dan naar kwaliteit kijken ;)
Kan het btw ook andersom? dat een hond groffer bone heeft dan bij de hond past? zie je dat weleens?
Heel soms heb je honden die er uit blijven zien als pups, omdat het allemaal niet past en die poten enorm zijn. Ik denk dat zoiets daaronder zou kunnen vallen.
Geen passend bone zou je dan gewoon zeggen, neem ik aan.
Maar gek genoeg stoort dat zelden terwijl andersom er vaak raar uit ziet.

Afbeelding

samantha!
Zeer actief

Marjoleine schreef:
samantha! schreef:Wat is dan langdurig vraag ik me af, ze gaan in ieder geval zonder enige moeite 30km in draf mee naast de fiets :mrgreen:
Nee, het gaat om het "moeiteloos".
Door de bouw moeten ze dingen compenseren om te draven. Daarom (ik zeg even "ze" voor het gemak) gaan ze bij voorkeur in galop. Omdat ze dan niet hoeven compenseren en dat is makkelijker.
Dus kost galop minder moeite; daar hoeven ze niets te compenseren.

En een hond kiest uiteraard altijd voor die gang die het makkelijkste gaat. Want daarmee houdt hij de meeste energie over, en daar kiezen ze per definitie voor.
Welja, dat kan geen kwaad, want zoals gezegd, ze compenseren dus.
Ze worden er hooguit eerder moe van.
"Moe" kennen ze niet, na zo'n fietstochtje hijgen ze vaak nieteens (bij de juiste temperatuur) :mrgreen:
Dan blijf ik het gewoon lekker doen met ze, ik heb ze gewoon liever in draf want dat gaat hard zat, tussen al dat verkeer hier.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Marjoleine schreef:
samantha! schreef:Dat zie ik ook vaak inderdaad, alleen had ik er geen naam voor :mrgreen:
Maar ik neem aan dat ook jullie fokkers hebben die meer naar kwantiteit dan naar kwaliteit kijken ;)
Ja, dat zou ongetwijfeld.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben van de fokkerswereld binnen de labrador maar ik zie uiteraard wel dat er veel diversiteit is.
Marjoleine schreef:
Heel soms heb je honden die er uit blijven zien als pups, omdat het allemaal niet past en die poten enorm zijn. Ik denk dat zoiets daaronder zou kunnen vallen.
Geen passend bone zou je dan gewoon zeggen, neem ik aan.
Maar gek genoeg stoort dat zelden terwijl andersom er vaak raar uit ziet.
Ah zo ja, hoewel ik het nog nooit gezien heb kan ik me er denk ik wel een voorstelling van maken.
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Ik vind hem WEL mooi! Ok misschien wat kilootjes minder ,maar verder vind ik hem prachtig! Sorry!
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind het een interessante discussie in dit topic over dikke hondjes :D
Afbeelding

Marjoleine waaraan zie je nou in de bouw van deze hond (van Sam) dat galloperen meer zijn voorkeur zou zijn door zijn bouw?

Bij apporteren ja, maar dat heeft meer te maken met de wens/passie om het apport heel snel te vinden en terug te brengen.
Dat is op zich niet een fysiek ding.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik las ergens dat dravers een langere rug tov de poten zouden moeten hebben.

Maar toen ging ik plaatjes en filmpjes op zoeken van de bracco italiano en toen snapte ik het niet meer.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

De draf van Jones.
Het ging niet echt van harte, alle parkhonden zijn loops dus hij wilde eigenlijk alleen maar met zn snufferd aan de grond lopen.
Geeft eigenlijk niet echt een goed beeld zo denk ik, hij is met totaal andere dingen bezig.
Ik zou morgen ofzo eens iemand laten filmen als ik m aan de lijn laat draven.
https://www.youtube.com/watch?v=VupmMJQ ... e=youtu.be
Laatst gewijzigd door samantha! op 09 mei 2015 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Paisley schreef:Ik las ergens dat dravers een langere rug tov de poten zouden moeten hebben.

Maar toen ging ik plaatjes en filmpjes op zoeken van de bracco italiano en toen snapte ik het niet meer.
Volgens mij hebben mijn beide zwartjes een langere rug dan ze hoog zijn, ze zijn wel wat gestrekt geloof ik (al heb ik ze nooit gemeten).
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Klopt hier ook niet. Taro is gestrekt gebouwd, maar kan echt niet draven. Sita is vierkanter gebouwd en kan heel goed draven.

Bij het werk van een jachthond zien ze liever een galop dan draf. Daar wordt dus ook op geselecteerd met fokken. Maar dat wil niet zeggen dat hun voorkeursgang geen draf kan zijn. Rowan draaft of galoppeert volgens mij net zo makkelijk. Ligt bij hem meer aan de snelheid waarvoor hij kiest.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ja, dat zie ik ook even niet. Skadi is echt lang gebouwd, en die galoppeert liever. Cayuga is ontzettend vierkant gebouwd, en zijn voorkeursgang is draf.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Ik vind het een interessante discussie in dit topic over dikke hondjes :D
Afbeelding

Marjoleine waaraan zie je nou in de bouw van deze hond (van Sam) dat galloperen meer zijn voorkeur zou zijn door zijn bouw?

Bij apporteren ja, maar dat heeft meer te maken met de wens/passie om het apport heel snel te vinden en terug te brengen.
Dat is op zich niet een fysiek ding.
Omdat hij voor matig gehoekt is en dus een matige paslengte heeft.
Maar achter is hij sterk gehoekt, dus die paslengte is veel langer. Hij is wel licht gestrekt, maar toch, als hij voluit draaft zal hij met de achterbenen de voorbenen raken.
Dat moet hij compenseren. Dat kan hij doen door kruisen over krabben, maar hij zal er daardoor de voorkeur aan geven te galopperen, want dan heeft hij dit probleem niet.

Skadi is ook voor matig en achter sterk gehoekt, zelfde verhaal.
Cayuga is vierkant maar zowel voor als achter matig gehoekt. Daar zit niks in de weg, dus die draaft makkelijk. Komt bij dat hij door die matige hoeking niet zo'n lange pas heeft en niet gek veel stuwing, dus draf zal veel makkelijker zijn voor hem dan galop.
Dat willen ze ook graag dacht ik, bij de Belgen, dat die heel veel draven, om die kudde heen en zo.

edit: kortom: het gaat vooral over de hoekingen in combinatie met de lichaamslengte.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:De draf van Jones.
Hij houdt in achter, dat is ook compenseren. Hij kan veel beter stuwen maar dan trapt hij op zijn voorpoten. Dus dat doet ie niet.

Fudge daarentegen loopt als een trein, die is evenredig gehoekt en stuwt heel mooi. Die kan dus inderdaad uren draven, zo te zien.

Afbeelding

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Marjoleine schreef:
Hij houdt in achter, dat is ook compenseren. Hij kan veel beter stuwen maar dan trapt hij op zijn voorpoten. Dus dat doet ie niet.

Fudge daarentegen loopt als een trein, die is evenredig gehoekt en stuwt heel mooi. Die kan dus inderdaad uren draven, zo te zien.
Hoe komt dat dan dat hij moet compenseren? Jones heeft toch een prima voorhandshoeking? althans, meer dan gemiddeld in mijn ogen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:
Marjoleine schreef:

Hoe komt dat dan dat hij moet compenseren? Jones heeft toch een prima voorhandshoeking? althans, meer dan gemiddeld in mijn ogen.
Omdat hij achter sterker gehoekt is dan voor en zo lang is ie niet.

Afbeelding

samantha!
Zeer actief

Het plaatje erbij, dit is dus Jones uit het filmpje.
Foto is wel van een paar maanden terug maar zijn bouw (behalve dat hij breder is geworden) zou wel niet veranderd zijn neem ik aan?Afbeelding
Wel anders dan Jack he?
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Marjoleine schreef:

Ah interessant allemaal, ook het stukje wat je schrijft over de hoekingen van Jack :ok:

Van Fudge maakte ik vandaag deze foto, zelf zou ik denken dat hij achter wat minder hoeking heeft vooral in de knie (al staat hij ook wat raar) maar dat is dus niet zo?
Afbeelding
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef: Wel anders dan Jack he?
Ja, ik zie hier dat hij ook een sterk hellend bekken heeft. Daardoor kán hij dus ook niet optimaal stuwen.
Maar galopperen kan dan wel, hij heeft veel reach naar voren.

Fudge is volgens mij evenredig gehoekt (hij staat wat raar idd), maar hij is nog jong, dus het kan best wat uit balans zijn.
Ben benieuwd hoe hij wordt.

Afbeelding

samantha!
Zeer actief

Marjoleine schreef:
samantha! schreef: Wel anders dan Jack he?
Ja, ik zie hier dat hij ook een sterk hellend bekken heeft. Daardoor kán hij dus ook niet optimaal stuwen.
Maar galopperen kan dan wel, hij heeft veel reach naar voren.

Fudge is volgens mij evenredig gehoekt (hij staat wat raar idd), maar hij is nog jong, dus het kan best wat uit balans zijn.
Ben benieuwd hoe hij wordt.
Ah dus dat hellend bekken speelt ook nog een rol, klinkt ook wel heel logisch maar daar had ik totaal niet aan gedacht.
Jones gallopeert inderdaad net zo makkelijk als Jack, in ieder geval ziet het er bij hem net als bij Jack ook soepeler uit dan draven.

Ik ben ook erg benieuwd hoe Fudge gaat worden.
In Juni ga ik met hem eens naar een clubmatch, puur voor de lol maar ik ben wel benieuwd naar zijn beoordeling als lab (hij wordt nog steeds nauwelijks als lab herkent maar ik denk dat daarin ook de kleur meespeelt).
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Marjoleine schreef:Skadi is ook voor matig en achter sterk gehoekt, zelfde verhaal.
Cayuga is vierkant maar zowel voor als achter matig gehoekt. Daar zit niks in de weg, dus die draaft makkelijk. Komt bij dat hij door die matige hoeking niet zo'n lange pas heeft en niet gek veel stuwing, dus draf zal veel makkelijker zijn voor hem dan galop.
Dat willen ze ook graag dacht ik, bij de Belgen, dat die heel veel draven, om die kudde heen en zo.

edit: kortom: het gaat vooral over de hoekingen in combinatie met de lichaamslengte.
Interessant :D

Yuga heeft inderdaad een héél kort drafje. Bijna dribbelend.
Dat ziet er tegenwoordig (de pootjes worden wat strammer) nogal grappig uit, als hij haast maakt om ergens te komen :I:
En ja, die voorwaartse stuwing zie ik bij Skadi inderdaad heel erg sterk. Bij een explosief versnellen gooit ze die kont gewoon ónder haar lijf.

Wat grappig is, en wat ik niet kan verklaren, bij bijvoorbeeld de bal gooien is Cayuga bijna altijd sneller dan Skadi. Die ouwe loopt haar er gewoon uit hoor, zeer tot haar nijd :tongue:
Maar met fietsen (in draf uiteraard) ligt de voorkeurssnelheid van Skadi een fors stuk hoger dan die van Cayuga.
Heb jij daar een verklaring voor?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dank voor de uitleg Marjoleine :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco loopt ongeveer net zoals Jones, zou willen dat hij net wat meer zoals Fudge loopt. Hij heeft een lichte voorkeur voor galop, maar is prima in draf te houden naast de fiets. Ik vind het ook erg interessant, dus bedankt voor de uitleg, Marjoleine!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Wat grappig is, en wat ik niet kan verklaren, bij bijvoorbeeld de bal gooien is Cayuga bijna altijd sneller dan Skadi. Die ouwe loopt haar er gewoon uit hoor, zeer tot haar nijd :tongue:
Maar met fietsen (in draf uiteraard) ligt de voorkeurssnelheid van Skadi een fors stuk hoger dan die van Cayuga.
Heb jij daar een verklaring voor?
Niet zonder ze te zien.

Wat zou kunnen is dat Yuga veel meer evenredig is, terwijl Skadi gewoon minder in balans gehoekt is.
Maar dat is een gok, want ik zie ze niet.

Afbeelding

samantha!
Zeer actief

Hoe belangrijk is dat evenredig gehoekt zijn eigenlijk? verschilt dat per ras?
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Ah tanks :ok:
Op de laatste show waar ik was viel het me bijvoorbeeld op bij weimaraners dat daar best veel honden bij waren die niet evenredig gehoekt waren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”