Omdat Fudge dus prima gebouwd is om te kunnen draven en draven is de natuurlijke gang voor de duurzame beweging van een hond als dit.samantha! schreef:Beiden draven ze niet zo vaak, als ze aan het werk zijn zullen ze nooit draven en tijdens een losloopwandeling alleen als ze flink moe zijn.
Persoonlijk (maar van gangwerk weet ik dus niet veel) vind ik hun manier van draven inderdaad niet zo mooi, of het is hoe het zou horen weet ik dus ook niet![]()
Ik zie ze dus voornamelijk in galop en dat ziet er veel soepeler uit, ze zijn dan razendsnel en het gaat echt moeiteloos (ook voor lange tijd dus).
Fudge is inderdaad heel anders, hij trekt af en toe een sprintje en speelt graag maar tijdens een normale losloopwandeling zonder actie loopt hij voornamelijk in draf.
Bij hem vind ik de draf er dan wel weer mooi en soepel uitzien, maar weer: vanuit lekenogen.
Daarom zijn de andere twee (in mijn optiek) minder optimaal gebouwd; ze kunnen niet langdurig draven vanwege hun bouw.
Ik heb eentje ooit eens gekeurd meen ik? In elk geval weet ik dat hun bouw zich niet voor soepele draf leent.
Te licht in verhouding tot het totaalbeeld.sbientje schreef:Nog een vraagje over bone (of bot) aan Marjoleine. Je zei dat je vindt dat veel labradors te licht bone hebben. Vind je het dan te licht in verhouding tot hun lijf? Of wel in verhouding (passend) maar over het algemeen te licht?
Ik zie vrij vaak labradors met wel die geronde ribben en meestal bijbehorend spek (

Ik zag er laatst nog een, heb even gevraagd en ja, die had papieren. Het zijn vast bepaalde lijnen, zo goed ken ik het ras niet.