laeken schreef:Ze zal echt niks doen. Maar ze zoekt zelf hondjes op die lange lijn krijgen. Dan zeg ik, ga maar even kijken. Dan kwispelt ze en snuffelt wat en ineens gaat ze grommen. Dan snauw ze. Vechten of bijten oid doet ze nooit. Gaat ze ook niet doen.
Ik denk ook dat het door castreren komt en ik vind het zonde.
Klinkt als een Muis-Oma in spe
Met dien verstande dat Muis 9 van de 10 keer andere honden ook niet opzoekt en ze alleen argwanend vanaf een meter of 15 zit te bekijken met een scheef oog en een hoop oogwit
Muis heeft minder dan minder interesse in andere honden en als ze op haar afkomen dan vindt ze dat aanmatigend
Ze laat het even gaan maar hobbelt er daarna vandoor, als ze dan blijven snuffen en doen rent ze nog drie keer weg met een hoop ogen rollerij en daarna zal ze eens snauwen.
En ja, dat wordt met het jaar erger...
TENZIJ Boris, de jonge God-Tekkel van wat straten verderop gespot wordt
Die vindt ze helemaal het einde en anderesom hetzelfde.
Boris mag aan haar snuffen, Boris mag achter haar aanrennen, ze daagt Boris uit, kortom, Boris mag Koningin Muis behagen
Ik weet niet waar het aan ligt...
Muis is 13 en een half
Ze is nog VOOR ze 1 jaar oud was geholpen zag ik in haar boekje
Ze is sinds november 2013 "enig kind" toen Rimpel dood ging...en daarna is sociale interactie nog minder geworden dan dat het al was.
Ik vind het zelf dus niet zo zonde, Baasje moi en Muis lijken op elkaar zullen we maar zeggen
Dus tips om het tegen te gaan heb ik eerlijk gezegd niet.
Muis en ik lopen als een front door de buurt en het bos.
Vrijwel geen hond die haar benaderd en daarmee dus ook vrijwel geen baas die mij benaderd voor een praatje; en ik vind het meer dan prima...
Alleen 'loslopende' kinderen komen in grote getale op ons afgestormt
En alleenstaande mevrouwen in de bejaardenhuisjes om ons heen staan ons dag in dag uit gade te slaan vanachter de geraniums.
En nee, niet omdat ze ons stom vinden, maar omdat we altijd zwaaien
ik heb een zwaai-afspraak met 3 dames
Afgelopen jaar 2 van de 3 dames een kerstkaart gestuurd en daarin de deal beklonken dat we in 2015 fijn doorgaan met naar elkaar zwaaien

En dat doen we dus; zij veren op van hun stoel, staan al lachend te zwaaien en ik zwaai terug.
mevrouw nummer 3 woont hier nu een klein half jaar en heeft dat een paar gezien dus die doet nu ook mee -

Ik zal de deal met haar komende kerst aftikken middels een kaart