Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

10-jarig hondje Rakker op straat doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Een 10-jarige Yorkshireterriër, genaamd Rakker, is vorige week aan de Weverstraat in Alkmaar doodgebeten door een labrador. Het beestje werd vanuit het niets in zijn nek gebeten.

De hond werd maandagavond uitgelaten door de vader van de eigenaresse. Aan de Weverstraat ging het mis. 'Halverwege het rondje kwam mijn vader een vrouw tegen met een chihuahua', vertelt de eigenaresse.

'Rakker en de chihuahua zaten neus aan neus helemaal op elkaar gefocust te snuffelen'. De dieren merkten niet op dat vlak achter de vrouw een man langs liep met een aangelijnde labrador. Deze hond kwam bij de andere hondjes staan.

Nek gebroken
'Uit het niets en zonder enig gegrom of geblaf hapte hij in Rakkers nek en tilde hem van de grond. Rakker gaf een kwiek en de labrador liet los. Hij deed niks meer. De hoektanden van de labrador hadden rakkers hoofdje bij zijn oor en een slagader in zijn nekje doorboord en rakkers nekje was gebroken.'

Toen de eigenaresse ter plaatse was, zag ze het hondje in een plas bloed op straat liggen. 'De man en vrouw stonden ernaast en keken naar Rakker. Mijn moeder en ik riepen om hulp en er kwam een man uit een huis ons helpen met een handdoek en een emmer water.'

Vanuit het niks
De eigenaresse schakelde de dierenambulance en hulpdiensten in. Die ambulance heeft het hondje meegenomen, maar er was niks meer voor Rakker te doen. '

'Tot op heden is er nog niks gedaan en heb ik al gehoord dat de labrador zonder enige maatregelen weer verder dribbelt door de wijk. Onvoorstelbaar omdat de hond blijkbaar uit het niets zonder waarschuwingen toe kan happen.'

bron
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: 10-jarig hondje Rakker op straat doodgebeten

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat erg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

wat bezielt een hond om zoiets te doen, van een stafford zou ik het verwachten, daar zijn ze nou eenmaal speciaal voor gefokt, maar een labrador? :denken: zal wel heel wat draadjes loszitten.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wat een kuthond.. muilkorf- en aanlijnplicht lijkt me wel t minste..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Een emmer water? :denken:
Om de hond en anders de stoep schoon te spoelen?

Heel verdrietig verhaal. :(:
'Tot op heden is er nog niks gedaan en heb ik al gehoord dat de labrador zonder enige maatregelen weer verder dribbelt door de wijk. Onvoorstelbaar omdat de hond blijkbaar uit het niets zonder waarschuwingen toe kan happen.'
Wat wordt er verwacht dat er gedaan wordt?
Beest moet toch worden uitgelaten? :U:

Dat die hond aangelijnd was en toehapte vind ik vreemd.
Een muilkorf lijkt me dan wel een goed idee eigenlijk ........
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De Labrador was toch aangelijnd.
Hoe stom kun je dan zijn om zo'n grote hond naar een kleintje toe te laten gaan.
Aangelijnd betekent gemakkelijk ingrijpen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

ja, maar veel mensen lopen met hun flexlijn en kunnen hun labrador dan echt niet houden.. ik zie het hier echt heel vaak, mensen worden gewoon vooruit gesleept door hun hond. dan voegt aangelijnd niet zoveel toe natuurlijk. Zeg niet dat dat heir aan de hand is hoor, maar je ziet het wel vaak..
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

sbientje schreef:ja, maar veel mensen lopen met hun flexlijn en kunnen hun labrador dan echt niet houden.. ik zie het hier echt heel vaak, mensen worden gewoon vooruit gesleept door hun hond. dan voegt aangelijnd niet zoveel toe natuurlijk. Zeg niet dat dat heir aan de hand is hoor, maar je ziet het wel vaak..
ik geloof zelfs dat het wettelijk is dat een hond aan een lijn moet lopen van max 1.20 meter.

Desalniettemin is het natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Marco88 schreef:wat bezielt een hond om zoiets te doen, van een stafford zou ik het verwachten, daar zijn ze nou eenmaal speciaal voor gefokt, maar een labrador? :denken: zal wel heel wat draadjes loszitten.
Ten gevolge van de vermeerdering is het allemaal niet meer zo zwart-wit met de ras specifieke eigenschappen van weleer.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

korthaar schreef:
Marco88 schreef:wat bezielt een hond om zoiets te doen, van een stafford zou ik het verwachten, daar zijn ze nou eenmaal speciaal voor gefokt, maar een labrador? :denken: zal wel heel wat draadjes loszitten.
Ten gevolge van de vermeerdering is het allemaal niet meer zo zwart-wit met de ras specifieke eigenschappen van weleer.
Oh dat was vroeger ook al hoor.
Alleen was de fokker niet te beroerd om een pup de bijl in de nek te leggen of later de hond kapot te schieten.
Nu mag dat niet meer en is alles zielig en moet alles gepamperd en in leven worden gehouden met dit als gevolg.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

bouvierpoedel schreef: Oh dat was vroeger ook al hoor.
Alleen was de fokker niet te beroerd om een pup de bijl in de nek te leggen of later de hond kapot te schieten.
Nu mag dat niet meer en is alles zielig en moet alles gepamperd en in leven worden gehouden met dit als gevolg.
Ja nou, als de hond verder práchtig gebouwd is, dan is er toch niets aan de hand? Kutkarakter is geen hoofd-item op een hondenshow :oeps: Gewoon lekker door blijven fokken met die kopfouten. En laten we nog even lekker door gaan met inteelt.

Een emmer water was misschien om over die honden heen te houden? Dat is voor veel mensen namelijk nog het bekendste (het zij eigenlijk minst nuttige) middel om 2 vechtende honden uit elkaar te halen ;)
bouvierpoedel
Zeer actief

Lemuria schreef:
bouvierpoedel schreef: Oh dat was vroeger ook al hoor.
Ja nou, als de hond verder práchtig gebouwd is, dan is er toch niets aan de hand? Kutkarakter is geen hoofd-item op een hondenshow :oeps: Gewoon lekker door blijven fokken met die kopfouten. En laten we nog even lekker door gaan met inteelt.

Een emmer water was misschien om over die honden heen te houden? Dat is voor veel mensen namelijk nog het bekendste (het zij eigenlijk minst nuttige) middel om 2 vechtende honden uit elkaar te halen ;)
Oja die show waar alles aan ondergeschikt is doe ook geen goed.Maar dat zie je in heel de maatschappij dat uiterlijk in mooi en knap zijn een steeds grotere rol gaat spelen.
Daarnaast zijn er ook nog heel veel nuchtere fokkers die niet alleen de behoefte naar mooi en knap hebben.
Fokken is ook geen direkte wetenschap en bij show en werk of wat voor insteek dan ook bij het fokken kunnen nu eenmaal honden geboren worden die niet voldoen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:Niet te geloven hoe we van een doodgebeten hondje nu ineens weer bij het afzeiken van shows zijn aangekomen.
Je kunt toch niet ontkennen dat het ook een aandeel heeft zoals ieder onderdeel in het fokken.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:Niet te geloven hoe we van een doodgebeten hondje nu ineens weer bij het afzeiken van shows zijn aangekomen.
Je kunt toch niet ontkennen dat het ook een aandeel heeft zoals ieder onderdeel in het fokken.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Uitwassen vind je overal en dat zal ik ook nooit ontkennen, maar de link zoals hij nu gemaakt wordt is belachelijk vergezocht.
Het is altijd een combinatie van factoren die de glijdende schaal in de hand werken, en daar zijn zowel fokkers als keurmeesters als kopers als eigenaars allemaal voor een deel verantwoordelijk voor. Goedbedoelende onwetendheid ligt vaak aan de basis van uiteindelijke ellende, dat maakt het ook zo moeilijk aan te pakken.
Alleen maar wijzen naar anderen gaat het probleem niet oplossen.
Nee maar ontkennen en roepen waarom we nu weer zijn aangekomen bij het afzeiken van shows helpt ook niet.
Een discussie begint altijd ergens natuurlijk en daar steekt een ieder zijn eigen inzicht of gedachten in.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als je niet op het ras kan zeiken dan moet het ergens anders op.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:19: Iedere hond heeft een bek en mini hondjes zijn kwetsbaar.
Ik zie bij de labrador erg veel honden die véél te veel ruimte krijgen. Zo sociaal is die plaat voor de kop niet.
Meteen zelf loslaten van een stafford verwachten? Apart.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
:19: Iedere hond heeft een bek en mini hondjes zijn kwetsbaar.
Ik zie bij de labrador erg veel honden die véél te veel ruimte krijgen. Zo sociaal is die plaat voor de kop niet.
Meteen zelf loslaten van een stafford verwachten? Apart.
dat zei ik gisteren nog tegen iemand die ik weleens tegenkom met het uitlaten van de honden. Labradors kunnen vooral goed met labradors, want die zijn net zo lomp. Andere honden vinden Pom echt niet altijd leuk...
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
sbientje schreef: dat zei ik gisteren nog tegen iemand die ik weleens tegenkom met het uitlaten van de honden. Labradors kunnen vooral goed met labradors, want die zijn net zo lomp. Andere honden vinden Pom echt niet altijd leuk...
Er is natuurlijk wel een verschil tussen lomp gedrag en vanuit het niets een hondje dat met een ander hondje aan het snuffelen is dood te bijten.
Misschien dat retrievers ook steeds agressiever aan het worden zijn? Zag bij de boot een prachtige Goldenreu, maar wat een etterbak zeg. Er was een mevrouw met een zwart Shih-kruisinkje, een wat angstig teefje. Ze wilde wel aan Rozi snuffelen want die is rustig. Op een gegeven moment was het zelfs kwispelen ;-) Toen de mevrouw terugliep naar haar man viel die Golden me toch even niet te misselijk uit naar dat hondje :piew: Dat slaat toch helemaal nergens op. Hij zat aan de riem maar anders had ik het ook zo net nog niet geweten...
dat is zo, lomp is niet hetzelfde als agressief, maar ik reageerde puur op Dagmar's post. Pom is ook wel lomp maar die zou echt nooit zomaar een hondje doodbijten, dat durf ik wel te zeggen. Ik hoor wel van mensen die veel showen dat het zeker bij de reuen af en toe echt niet leuk meer is, onverdraagzaam en uitvallen idd.. Dat hoort imo niet bij een retriever. Ze hoeven ook weer niet met alles te spelen en beste vrienden te zijn maar een beetje verdraagzaam lijkt me niet veel gevraagd.
dagmar88
Zeer actief

Denk dat het bij een compleet gebrek aan begeleiding niet zo'n grote stap is van lomp naar echt vervelend.
Honden waarbij bazen zich van lantaarnpaal tot lantaarnpaal laten torpederen, te weinig uitlaten, veel spanning, uitvallen, patsen, hard beuken, schoffelen, niet reageren op een roepende baas.
Ongewenste intimiteiten zijn ongewenste intimiteiten. Maar het wordt heel vaak maar op z'n beloop gelaten.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Denk dat het bij een compleet gebrek aan begeleiding niet zo'n grote stap is van lomp naar echt vervelend.
Honden waarbij bazen zich van lantaarnpaal tot lantaarnpaal laten torpederen, te weinig uitlaten, veel spanning, uitvallen, patsen, hard beuken, schoffelen, niet reageren op een roepende baas.
Ongewenste intimiteiten zijn ongewenste intimiteiten. Maar het wordt heel vaak maar op z'n beloop gelaten.
Nou, inderdaad. Men wil 'vriendjes blijven', net als bij de kinderen.
Die mevrouw van die Golden stond ook alleen maar stompzinnig te grijnzen na die uitval. Ik had die kuthond allang bij zijn oren gepakt, ongeacht hoeveel publiek eromheen stond. Ben je gèk geworden.
Oh die trend zie ik ook wel bij een steeds groter wordend publiek, het moet allemaal zo positief mogelijk en straffen is uit den boze.
Negeren, ladingen beloningen en positief zijn wel de trefwoorden tegenwoordig.
dagmar88
Zeer actief

Hier loopt er één met een fluit. Die man geeft concerten, andré rieu verbleekt er bij.
:roll: Labjelief gaat ondertussen het strand af om te kijken wie hij nog eens even lekker een potje kan intimideren.
Aan de lijn is het niets beter. Hij kwam pas toevallig aan een veel te lange lijn een hoekje omgestoven terwijl ik daar net met mijn (aangelijnde) honden stond. Die reageren niet op zulk gedoe, maar man wat een lillekerd.
Het zou me niets verbazen als die vroeg of laat een snauw niet kan waarderen en het feest is.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
sbientje schreef: dat zei ik gisteren nog tegen iemand die ik weleens tegenkom met het uitlaten van de honden. Labradors kunnen vooral goed met labradors, want die zijn net zo lomp. Andere honden vinden Pom echt niet altijd leuk...
Er is natuurlijk wel een verschil tussen lomp gedrag en vanuit het niets een hondje dat met een ander hondje aan het snuffelen is dood te bijten.
Misschien dat retrievers ook steeds agressiever aan het worden zijn? Zag bij de boot een prachtige Goldenreu, maar wat een etterbak zeg. Er was een mevrouw met een zwart Shih-kruisinkje, een wat angstig teefje. Ze wilde wel aan Rozi snuffelen want die is rustig. Op een gegeven moment was het zelfs kwispelen ;-) Toen de mevrouw terugliep naar haar man viel die Golden me toch even niet te misselijk uit naar dat hondje :piew: Dat slaat toch helemaal nergens op. Hij zat aan de riem maar anders had ik het ook zo net nog niet geweten...
Kleine hondjes zijn kwetsbaar.

Jaren geleden ging een kennis van me dansen in de kamer omdat er iets heel fijns gebeurd was.
Ze kwam met haar voet tegen de kop van een van haar hondjes aan (klein maatje York).
Net op de verkeerde plek.
Hondje viel ter plekke om nooit meer op te staan.

Een hond kreeg een nest via keizersnede.
Die hechtingen deden haar ontzettend zeer.
Een van de pups bleef met een nageltje aan een hechting hangen en de moederhond snauwde in een reflex naar achteren.
Hoektand in het fontanelletje en pupje dood.
Lijkt me absoluut niet de bedoeling geweest van die moederhond.

Ook ik zeg dus NIET dat zoiets hier gebeurd is, maar we weten niet wat er gebeurd is hé? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Oh die trend zie ik ook wel bij een steeds groter wordend publiek, het moet allemaal zo positief mogelijk en straffen is uit den boze.
Negeren, ladingen beloningen en positief zijn wel de trefwoorden tegenwoordig.

Ging laatst voer ophalen via marktplaats. Dat was zo'n kirgeval. Heb me bijna in m'n broek staan pissen.
Begon ze ook nog over de geweeeeeldige drrrrrolletjes van haar dolle retriever.
Euhm. Oh. Dahag.
Tara schreef: Je mag Tara lenen als je wilt, die maakt héél korte metten met zulke types. :engel:
:mrgreen: Je suis Tara.
De jongens zijn gewoon te braaf. :pffff: Heb laatst nog 100 kilo (echt!) achterlijke patsmolosser weggesnauwd. Mooi niet dat dat gevaarte aan mijn Niekje komt.
Charlie maakt er meteen rul gehakt van, dat hoeft ook weer niet.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Mijn broer heeft een kleine terrier waarvan de specifieke "merknaam" me nu even ontschiet. Iets Spaans met veel ruige krulletjes, enfin doeterniettoe. Hij loopt in het park, aangelijnd want het is een beetje een venijnzeiker dat hondje. Achter hem komen wat mensen met een paar loslopende kleine hondjes en een chocolade Lab. Dit blijkt achteraf want mijn broer heeft het dus helemaal niet zien aankomen. Die lab bijt zich achterlangs vast in zijn hondje en laat dus niet meer los. In dit geval gelukkig wel een ondernemende Lab baas die tot een gezamelijk actie kon komen met mijn broer, ze hebben de honden dus de sloot in geduwd waarop de Lab meteen losliet. Enfin, alles netjes afgehandeld (500 E schade + blijvende littekens)
Maar vraag blijft; waarom doet zo'n beest dat ? Ook een gevalletje "doet hij anders nooit" en hij liep ook daadwerkelijk met een paar kleine hondjes te wandelen.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

cornelia schreef:Mijn broer heeft een kleine terrier waarvan de specifieke "merknaam" me nu even ontschiet. Iets Spaans met veel ruige krulletjes, enfin doeterniettoe. Hij loopt in het park, aangelijnd want het is een beetje een venijnzeiker dat hondje. Achter hem komen wat mensen met een paar loslopende kleine hondjes en een chocolade Lab. Dit blijkt achteraf want mijn broer heeft het dus helemaal niet zien aankomen. Die lab bijt zich achterlangs vast in zijn hondje en laat dus niet meer los. In dit geval gelukkig wel een ondernemende Lab baas die tot een gezamelijk actie kon komen met mijn broer, ze hebben de honden dus de sloot in geduwd waarop de Lab meteen losliet. Enfin, alles netjes afgehandeld (500 E schade + blijvende littekens)
Maar vraag blijft; waarom doet zo'n beest dat ? Ook een gevalletje "doet hij anders nooit" en hij liep ook daadwerkelijk met een paar kleine hondjes te wandelen.
Waarom zo'n beest dat doet? Om de doodeenvoudige reden dat het een laffe hond is. Dieren zijn precies als mensen. En dat soort situaties zie je dan ook veel bij mensen. Laf gedrag dus. Aanvallen van achter en dan het liefst in groepsverband zodat je geen kans krijgt om nog iets terug te doen.
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic werd een van mijn Foxterriërs ook van achter in zijn rug aangevallen. Mijn Terriërtje pikte dat echter niet met als gevolg dat het fataal afliep voor de aanvallende hond. Niet leuk natuurlijk, maar eens kom je gewoon de verkeerde tegen. Risico van het vak dus.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

Nanna schreef:Ik weet niet of het met lafheid te maken heeft; vind dat nogal een vermenselijking.
Als je het zo bekijkt is mijn Rozi ook een lafaard want van vreemde honden moet ze meestal niet veel weten; ze is er soms bang voor. Maar geen vilt op d'r lijf die er ook maar over piekert om vanuit het niets aan te vallen. :19:
Ik denk dat het meestal veel meer te maken heeft met ongeremdheid, frustratie en onopgevoedheid. Of gewoon niet goed snik zijn, die heb je ook.

Over vermenselijking gesproken, vooral je laatste zin. :engel:
Wolfsblut
Zeer actief

Nanna schreef:
Wolfsblut schreef:
Nanna schreef:Ik weet niet of het met lafheid te maken heeft; vind dat nogal een vermenselijking.
Als je het zo bekijkt is mijn Rozi ook een lafaard want van vreemde honden moet ze meestal niet veel weten; ze is er soms bang voor. Maar geen vilt op d'r lijf die er ook maar over piekert om vanuit het niets aan te vallen. :19:
Ik denk dat het meestal veel meer te maken heeft met ongeremdheid, frustratie en onopgevoedheid. Of gewoon niet goed snik zijn, die heb je ook.

Over vermenselijking gesproken, vooral je laatste zin. :engel:
Wou je zeggen dat er geen honden bestaan die niet fris in de kop zijn? :mrgreen:
Helaas meer dan de meeste mensen denken.
De kranten staan er dagelijks vol van.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

dagmar88 schreef:Denk dat het bij een compleet gebrek aan begeleiding niet zo'n grote stap is van lomp naar echt vervelend.
Spijker op z'n kop :ok:
Je ziet het zó vaak, mensen die worden uitgelaten door hun lab, ja nog jong he, of puberen, alles word als excuus gebruikt :roll: Nee gewoon onopgevoed, zo simpel is het!
Labjes die overal op af rennen en het liefst ook nog er doorheen....ja hij/zij wil alleen maar spelen.....En als ze dan een snauw krijgen zijn ze zwaar beledigd. Ook lieve honden moeten opgevoed worden, maar dat word heel vaak vergeten jammer genoeg.

Vreselijk wat er gebeurt is!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vreselijk wat er gebeurd is inderdaad!
Maar dit is direct de reden dat ik liever niet de aangelijnde honden zomaar vrije lijn geef. Het gebeurd ook gewoon net iets te vaak dat andere hondeneigenaren niet nadenken. Ze zien 2 hondjes leuk samen en hoppa, lijn geven om sociaal bezig te zijn.
Ik liep ook wel eens met de twee herders en een kleine boomer op. Veel mensen denken dan direct dat alle andere honden die erbij komen dan ook ineens ok zijn :19: aangelijnd of niet.
Het kan zomaar zo zijn dat de labeigenaar er geen kwaad in zag om zijn hond bij die twee kleinere te laten komen. En dat de hond ineens hapte en heel ongelukkig dus de hond heeft geraakt is verschrikkelijk.
In een reactie bij het artikel las ik de reactie van de eigenaresse van Rakker. De lab trok niet richting de honden o.i.d. maar kreeg zo ik het lees lijn om er ook bij te staan. Waarom de hond ineens toehapt zal niemand denk ik ooit weten of snappen.

Het lijkt mij dat je als je je hond een beetje kent je dit niet doet als bekend is dat hij of zij wel eens lelijk kan reageren naar andere honden :19:
En zelfs dan kun je nog voor verrassingen komen te staan.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”