jouw hond niet. daar kom ik niet mee weg hoor.Valerie schreef:Ik heb zelf een heupgordel met daaraan een 30 m biothane lijn en Jigzy loopt zo goed als los. Een hond heeft echt niet meer nodig hoor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
advies gevraagd; gedrag in de straat doorbreken.
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: advies gevraagd; gedrag in de straat doorbreken.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Hoe lang heb je het geprobeerd en wat deed je naast gewoon lopen?Hutsje schreef:jouw hond niet. daar kom ik niet mee weg hoor.Valerie schreef:Ik heb zelf een heupgordel met daaraan een 30 m biothane lijn en Jigzy loopt zo goed als los. Een hond heeft echt niet meer nodig hoor.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat snap ik. Ze komt nu ook niks te kort. We sporten en wandelen samen erg veel. Ze is dan ook in prima conditie. Daarnaast hebben we gelukkig een grote tuin waar is los mag (als ze zich gedraagdValerie schreef:Je moet vooral doen wat je niet laten kunt ik zeg alleen dat je hond niets tekort hoeft te komen als het niet lukt.
Maar ik wil het gewoon als doel hebben. Ik mag dan ook graag gericht met haar bezig zijn.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Gimmick
- Zeer actief
Dank je...Cleva schreef:Gelijk heb je. Dapper heeft ook een hele tijd aan de riem gelopen maar daarna ook weer jaren wel los.Gimmick schreef: De optie helemaal nooit los en dat al besluiten als de dame nog maar 2 jaar is vind ik gewoon weg not done.
die beslissing neem ik pas dat ze nooit van de riem af komt als ze dood is.
Ik zal altijd blijven oefenen op betrouwbaar hierkomen en aandacht voor mij ipv de omgeving.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Hutsje
- Zeer actief
ik hoef bij de cockers zelfs maar 1 dag een aanlijnwandeling te doen, dan merk ik het al. maar zelfs bij lijf en mijn bullmastiffs, die een stuk lager in hun energie zitten was er toch echt geen vergelijkbaar alternatief tov loslopen, interaktie en spelen met andere honden. en mijn cockers hebben dat echt nodig, rennen, spelen en zwemmen, hoe doe je dat aan de lijn?Valerie schreef:Hoe lang heb je het geprobeerd en wat deed je naast gewoon lopen?Hutsje schreef:jouw hond niet. daar kom ik niet mee weg hoor.Valerie schreef:Ik heb zelf een heupgordel met daaraan een 30 m biothane lijn en Jigzy loopt zo goed als los. Een hond heeft echt niet meer nodig hoor.

- Hutsje
- Zeer actief
dubbel
Laatst gewijzigd door Hutsje op 15 apr 2015 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Manu
Als ik ook even mag antwoordenHutsje schreef: ik hoef bij de cockers zelfs maar 1 dag een aanlijnwandeling te doen, dan merk ik het al. maar zelfs bij lijf en mijn bullmastiffs, die een stuk lager in hun energie zitten was er toch echt geen vergelijkbaar alternatief tov loslopen, interaktie en spelen met andere honden. en mijn cockers hebben dat echt nodig, rennen, spelen en zwemmen, hoe doe je dat aan de lijn?
Mijn honden lopen ook heel veel aangelijnd, vrijwel altijd.
Ik rijd naar speelveldjes om ze te laten rennen met andere honden (van Sulluna, dus bekend). Zwemmen doet hij gewoon aan de lange lijn, rennen voor de step, tijdens hardlopen of naast de fiets en tijdens het wandelen veel snuffelen en elkaar bezig houden. Ik heb nooit aan hem gemerkt dat hij iets tekort komt.
Ik denk dat er maar 1 dag in de week voorkomt dat hij niet moe is. Dan hebben we even iets minder gedaan.
- Hutsje
- Zeer actief
dat magManu schreef:Als ik ook even mag antwoordenHutsje schreef: ik hoef bij de cockers zelfs maar 1 dag een aanlijnwandeling te doen, dan merk ik het al. maar zelfs bij lijf en mijn bullmastiffs, die een stuk lager in hun energie zitten was er toch echt geen vergelijkbaar alternatief tov loslopen, interaktie en spelen met andere honden. en mijn cockers hebben dat echt nodig, rennen, spelen en zwemmen, hoe doe je dat aan de lijn?![]()
Mijn honden lopen ook heel veel aangelijnd, vrijwel altijd.
Ik rijd naar speelveldjes om ze te laten rennen met andere honden (van Sulluna, dus bekend). Zwemmen doet hij gewoon aan de lange lijn, rennen voor de step, tijdens hardlopen of naast de fiets en tijdens het wandelen veel snuffelen en elkaar bezig houden. Ik heb nooit aan hem gemerkt dat hij iets tekort komt.
Ik denk dat er maar 1 dag in de week voorkomt dat hij niet moe is. Dan hebben we even iets minder gedaan.
zwemmen aan de lijn vind ik erg gevaarlijk, meestal laat ik de halsbandjes ook af als ik ze laat zwemmen, bij peer gaat ook altijd zijn tuigje af. peer en nootje zwemmen meestal samen dus dat kan dan ook niet meer. ik fiets ook met ze hoor, maar daar worden ze niet moe van. de cockies rennen, spelen, zwemmen elke dag minimaal anderhalf uur met elkaar en of met andere honden, dat kan niet aan de lijn. en aangezien ze het zonder uitzondering elke dag doen (en als ik 3 a 4 uur loop gaat het ook net zolang door) komen ze dat wel tekort als ze dat niet meer kunnen.
dus MIJN honden komen zeker veel te kort als die niet meer los kunnen.

-
Manu
Hmm, te kort.. te kort.. Ik vind het fijn voor ze dus ga ik. Ze staan na een paar minuten al gewoon stil.Hutsje schreef: dat mag. toch rij je naar losloopveldjes lees ik. dan komen ze dat loslopen dus toch te kort, anders deed je het niet
.
zwemmen aan de lijn vind ik erg gevaarlijk, meestal laat ik de halsbandjes ook af als ik ze laat zwemmen, bij peer gaat ook altijd zijn tuigje af. peer en nootje zwemmen meestal samen dus dat kan dan ook niet meer. ik fiets ook met ze hoor, maar daar worden ze niet moe van. de cockies rennen, spelen, zwemmen elke dag minimaal anderhalf uur met elkaar en of met andere honden, dat kan niet aan de lijn. en aangezien ze het zonder uitzondering elke dag doen (en als ik 3 a 4 uur loop gaat het ook net zolang door) komen ze dat wel tekort als ze dat niet meer kunnen.
En omdat Manu dan even met zijn vriend Sultan kan spelen is het fijn.
Ik laat hem zwemmen aan de flexi, dan kunnen zijn poten niet vast raken
Soms moet je gewoon roeien met de riemen die je hebt. En dan maak je waar mogelijk een paar aanpassingen. Ik vond het verschrikkelijk voor Manu dat hij niet meer los kon, maar na een paar maanden heb ik dat losgelaten want hij had het prima naar zijn zin. Je hebt aangelijnd en je hebt aangelijnd zeg maar.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je hebt verschillende redenen om je hond aan te lijnen. Als je een goede reden hebt heeft de hond het er maar mee te doen toch? Wat moet je anders? Je husky losgooien op hoop van zegen? Dat werkt niet en dat geeft problemen. Idem met veel windhonden. Kan niet en dan houdt het op.
Wel vind ik dat als het kan je het ook moet doen. Ik kom er ook niet mee weg om Bas aangelijnd uit te laten. Ze is gewoon geen hondje om teveel te beperken. Ik kan twee uur met haar lopen aan de riem maar ze vindt er werkelijk niks aan. Ze sloft mee en ziet het als dwang en het moet. Dat komt uiteraard deels doordat ze niet gewend is lang aan de riem te lopen en deels omdat ze los doet waar ze zin in heeft. Treuzelen, ruiken, stukjes rennen, spoortjes zoeken etc. Hooguit zit ze normaal gesproken aan de riem van de auto naar een stukje van de weg af. Of vanaf de parkeerplaats naar de polder. En heel soms als ze mee mag naar de dierenwinkel of de stad. Dan moet ze wel aan de riem.
Ik denk dat het loslopen voor een hond niet eens altijd betekent dat hij lekker gaat raggen en rennen. Het betekent veel meer dat het dier vrij is. Wolfje mag zijn noem ik het altijd maar. Ik loop elke dag een flink stuk met Bas zodat ze wolfje kan en mag zijn. Mag jagen, mag rennen, mag zoeken, mag spelen en wat ze maar wil. Aan de riem doet ze dat allemaal niet. Ze loopt mee en dat is het wel. Ze ruikt eens hier en daar en treuzelt ook nog heel erg zodat ik steeds moet stoppen. Als ik zeg, doorlopen, dan is sowieso de hele lol er wel vanaf.
Om deze reden ook dat ik haar nooit uit ga laten om het plasje of poepje. Ze doet dat niet, wil dat niet en poept sowieso niet aan de riem langs een straat of in een parkje. Ze loopt elke dag 1,5 uur en 1 a 2 keer per week nog veel langer. Dat is het. Meer komt ze niet op straat. Verder kan ze de hele dag in de tuin. Plast en poept daar ook gewoon.
Nu weer even over de hond van de TS. Als je plekken weet waar niks of niemand is en je overzicht hebt. Waarom gooi je haar dan daar niet gewoon los? Of krijg je haar gewoon niet meer aangelijnd en loopt ze weg? Want deze hond wegroepen bij vreemde honden of andere dieren zou ik zelf nooit gaan proberen als je haar niet 100% kunt vertrouwen. Het is een sterke hond met een sterk karakter zo te zien. Dus als die shit gaat maken kun je shit krijgen verwacht ik.
Wel vind ik dat als het kan je het ook moet doen. Ik kom er ook niet mee weg om Bas aangelijnd uit te laten. Ze is gewoon geen hondje om teveel te beperken. Ik kan twee uur met haar lopen aan de riem maar ze vindt er werkelijk niks aan. Ze sloft mee en ziet het als dwang en het moet. Dat komt uiteraard deels doordat ze niet gewend is lang aan de riem te lopen en deels omdat ze los doet waar ze zin in heeft. Treuzelen, ruiken, stukjes rennen, spoortjes zoeken etc. Hooguit zit ze normaal gesproken aan de riem van de auto naar een stukje van de weg af. Of vanaf de parkeerplaats naar de polder. En heel soms als ze mee mag naar de dierenwinkel of de stad. Dan moet ze wel aan de riem.
Ik denk dat het loslopen voor een hond niet eens altijd betekent dat hij lekker gaat raggen en rennen. Het betekent veel meer dat het dier vrij is. Wolfje mag zijn noem ik het altijd maar. Ik loop elke dag een flink stuk met Bas zodat ze wolfje kan en mag zijn. Mag jagen, mag rennen, mag zoeken, mag spelen en wat ze maar wil. Aan de riem doet ze dat allemaal niet. Ze loopt mee en dat is het wel. Ze ruikt eens hier en daar en treuzelt ook nog heel erg zodat ik steeds moet stoppen. Als ik zeg, doorlopen, dan is sowieso de hele lol er wel vanaf.
Om deze reden ook dat ik haar nooit uit ga laten om het plasje of poepje. Ze doet dat niet, wil dat niet en poept sowieso niet aan de riem langs een straat of in een parkje. Ze loopt elke dag 1,5 uur en 1 a 2 keer per week nog veel langer. Dat is het. Meer komt ze niet op straat. Verder kan ze de hele dag in de tuin. Plast en poept daar ook gewoon.
Nu weer even over de hond van de TS. Als je plekken weet waar niks of niemand is en je overzicht hebt. Waarom gooi je haar dan daar niet gewoon los? Of krijg je haar gewoon niet meer aangelijnd en loopt ze weg? Want deze hond wegroepen bij vreemde honden of andere dieren zou ik zelf nooit gaan proberen als je haar niet 100% kunt vertrouwen. Het is een sterke hond met een sterk karakter zo te zien. Dus als die shit gaat maken kun je shit krijgen verwacht ik.
- Hutsje
- Zeer actief
ik snap prima dat je moet roeien met de riemen die je hebt hoor, en ik snap ook dat jij jouw hond niet te kort doet, maar mijn cockers doe ik er heel duidelijk wel tekort mee, dat is alles wat ik zeg. die hebben zoveel energie en speellust, dat kan niet aan de riem. en 2 honden laten zwemmen aan de lijn vind ik nog gevaarlijker dan 1 hond.Manu schreef:Hmm, te kort.. te kort.. Ik vind het fijn voor ze dus ga ik. Ze staan na een paar minuten al gewoon stil.Hutsje schreef: dat mag. toch rij je naar losloopveldjes lees ik. dan komen ze dat loslopen dus toch te kort, anders deed je het niet
.
En omdat Manu dan even met zijn vriend Sultan kan spelen is het fijn.
Ik laat hem zwemmen aan de flexi, dan kunnen zijn poten niet vast raken
Soms moet je gewoon roeien met de riemen die je hebt. En dan maak je waar mogelijk een paar aanpassingen. Ik vond het verschrikkelijk voor Manu dat hij niet meer los kon, maar na een paar maanden heb ik dat losgelaten want hij had het prima naar zijn zin. Je hebt aangelijnd en je hebt aangelijnd zeg maar.
met wat laeken zegt bern ik het ook helemaal eens, het is ook de vrijheid. ik zag het aan nootje, ze liep keurig mee een de flex, maar toen ik haar voor het eerst op een omheind veld losliet keek ze eerst omzich heen, verbaasd dat ze niet vast zat en schoot zichzelf af als een raketje en begon te rennen, dit is niet meer afgelopen. dus ja, ik doe ze er echt te kort mee.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik juich het liever toe dat iemand waarbij de hond zo omgaat met de omgeving, de hond niet loslaat.
Loslaten moet je doen als je controle hebt over je hond, dat is wel iets waar ik toch wel achter ben gekomen.
Deze hond zou je dus in ieder geval niet los moeten laten, tenzij je dus een extreem afgelegen en omheinde plek hebt.
Dus ja een hond loopt vast liever los, maar het kan maar beter geen gevaar voor de samenleving gaan vormen.
Loslaten moet je doen als je controle hebt over je hond, dat is wel iets waar ik toch wel achter ben gekomen.
Deze hond zou je dus in ieder geval niet los moeten laten, tenzij je dus een extreem afgelegen en omheinde plek hebt.
Dus ja een hond loopt vast liever los, maar het kan maar beter geen gevaar voor de samenleving gaan vormen.
-
laeken
- Zeer actief
Helemaal mee eens. En ook wat Hutsje zegt. Een hond die los loopt is veel meer dan een hond die KAN rennen. Bas rent soms ook wel eens als ze de dolle 5 minuten krijgt. Maar om het rennen laat ik haar niet los. Ze is los omdat ze dan vrij is.Nanna schreef:Kudos als je je hond vasthoudt omdat ie domweg niet los kán hoor vanwege jagen of extreme agressie.![]()
Ik kan dat niet. Heb er al eens een teckel om herplaatst die wegliep, ging jagen en na een uur weer eens opdook. Dat kan hier niet.
Heb er al een vervloekte hekel aan als ik ze die twee minuten tot aan het bos moet vasthouden![]()
Ik vind ook dat een hond moet kunnen dollen en snuffelen. En ik zie me er toch écht niet met dat riempje in mijn hand achteraan hollen
Je kunt het recht proberen te breien zoveel als je wilt; aan de lijn lopen vervangt nooit loslopen. Maar nogmaals: ik snap prima als er honden zijn waarbij dat niet anders kan hoor. Ik hoef die honden alleen niet.
Ik hoef ook nooit een hond die niet los kan. Gelukkig ook nooit een gehad. Ze konden allemaal los. Niet allemaal overal, maar elke hond die ik had kon los. De enige die eigenlijk niet los kon was Cleo. Ze liep 30 keer braaf mee en de 31e keer smeerde ze hem. Dan ging ze op jacht. Dus zeg dat ze 10 keer per jaar echt pleite was. Door velden en over landwegen. Dat heb ik er maar bij genomen. Want Cleo moest los. En omdat ze eigenlijk heel betrouwbaar was meestal kon dat ook prima. En de keren dat ze hem gesmeerd is kwam ze ook weer terug. Wel pas na een vreselijke angstige toestand van mijn kant maarja....
En Dapper alleen op overzichtelijke plekken. Hij luisterde perfect. Moesten alleen geen reuen rondlopen. En dat is wel te regelen.
Bas is ideaal. Net als Eva en Wuilus. Luistert perfect en doet niks verkeerd. Prima te roepen en staat direct naast als ik dat vraag. Idem bij Eva en Wuilus. Brave fijne losloophonden. Ik ben er dol op
Ik snap overigens ook prima dat je dol bent op een husky. Wil er misschien ook ooit zelf wel een. Maar dan wel alleen als ik veel ruimte heb en als ik ergens woon waar ik hem los kan laten ergens in de buurt. Verder fietsen, mountainbiken door het bos en wandelen.
Een staff die niet luistert vind ik wel meer een probleem. Ik vraag me oprecht af wat er gebeurd als je op een rustige plek waar nooit iemand komt ineens wel een hond tegen komt? Of een kat? Wat doet Gimmick dan? Negeert ze die? En als ze nu kennis komen maken? Wat doet ze dan?
Want een hond die echt kan gaan matten zoals een stafford dat kan moet je eigenlijk nergens loslaten. Niemand heeft het verdient om met een uit elkaar getrokken hondje naar huis te moeten rennen. Ik loop ook op onmogelijke tijden ergens afgelegen. Hoop oprecht dat ik geen stafford tegen kom die niet op zijn baas reageert en die vervolgens Bas te grazen neemt....
Een hond die los is moet ook al ga je ergens waar niemand zou moeten zijn lopen wel komen als je roept. Of anders in elk geval volledig schadeloos zijn. Een hond waarvan je niet zeker weet of hij een andere hond gaat mollen en die dan ook nog eens nergens op reageert loslaten...hmmm, dat kan niet vind ik.
Ik weet helemaal niet of Gimmick zou gaan matten als ze uitgekeft wordt of als ze door een dominante teef besnuffeld wordt. Dus dat zeg ik niet verder.
- Gimmick
- Zeer actief
Nee ze zal geen gevecht starten maar wel afmaken en dat is waar ik rekening mee moet houden.
Ik wil niemand naar huis sturen met wat voor schade dan ook aan hun hond veroorzaakt door mijn hond. Ook al begon de andere.
Ze komt 80% van de tijd maar 20% ook niet en dan is ze binnen no time ook echt pleite ze loopt 39km/u op top dus die is zo weg.
Ik durf en ga haar dus ook niet losgooien nog. En misschien we nooit maar dat is niet de insteek.
Ik wil niemand naar huis sturen met wat voor schade dan ook aan hun hond veroorzaakt door mijn hond. Ook al begon de andere.
Ze komt 80% van de tijd maar 20% ook niet en dan is ze binnen no time ook echt pleite ze loopt 39km/u op top dus die is zo weg.
Ik durf en ga haar dus ook niet losgooien nog. En misschien we nooit maar dat is niet de insteek.
-
laeken
- Zeer actief
Dus ze smeert hem gewoon? Dat is erg lastig. Wat gaat ze dan doen? Jagen? Of gewoon op verkenning?Gimmick schreef:Nee ze zal geen gevecht starten maar wel afmaken en dat is waar ik rekening mee moet houden.
- Gimmick
- Zeer actief
Keten, rennen, spelen, graven etc etc.laeken schreef:Dus ze smeert hem gewoon? Dat is erg lastig. Wat gaat ze dan doen? Jagen? Of gewoon op verkenning?Gimmick schreef:Nee ze zal geen gevecht starten maar wel afmaken en dat is waar ik rekening mee moet houden.
Voorbijgangers "Pesten" niks heel idioots maar ja... het is totaal ongewenst. krijg haar dan ook alleen terug als ik een flirtpole heb... dan is ze binnen no time weer in de buurt...
Dat is dan ook echt haar passie...
- Gimmick
- Zeer actief
Gimmick zal gaan lopen stieren bij die andere hond. Denk zelfs spelen. Alleen dat gaat wel op zijn "staffords" lomp, veel gebeuk en veel gesnauw.laeken schreef: Een staff die niet luistert vind ik wel meer een probleem. Ik vraag me oprecht af wat er gebeurd als je op een rustige plek waar nooit iemand komt ineens wel een hond tegen komt? Of een kat? Wat doet Gimmick dan? Negeert ze die? En als ze nu kennis komen maken? Wat doet ze dan?
:
ze is op de kc ook regelmatig gaan buurten bik de andere groepen. Nooit heeft ze daar ook maar een vlieg kwaad gedaan. Zelfs niet als andere eigenaren hun hondje in de rondte gingen slingeren en gaan staan te gillen.
ik weet alleen wel dat als de andere start dat ze het dan wel zal afmaken en dat vind ik geen acceptabel risico. Ze moet wel zeker komen als ik vind dat het contact stopt. En nu is ze daar nog jong en onbezonnen in...
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ah dus ze blijft wel een soort van 'in de buurt', ook al is dat verder dan waar jij blij mee bent. Gimmick is je in ieder geval dan nog niet vergeten.Gimmick schreef:Keten, rennen, spelen, graven etc etc.laeken schreef:Dus ze smeert hem gewoon? Dat is erg lastig. Wat gaat ze dan doen? Jagen? Of gewoon op verkenning?Gimmick schreef:Nee ze zal geen gevecht starten maar wel afmaken en dat is waar ik rekening mee moet houden.
Voorbijgangers "Pesten" niks heel idioots maar ja... het is totaal ongewenst. krijg haar dan ook alleen terug als ik een flirtpole heb... dan is ze binnen no time weer in de buurt...
Dat is dan ook echt haar passie...
Dat scheelt al een hele hoop. Een opvanghondje van me is een keer ontsnapt uit een omheind hondenveldje en een paar kilometer verderop terug gevonden na een uur. Dat is hele andere koek, die ging gewoon in een rechte lijn ervandoor om niet meer achterom te kijken
Ben benieuwd waar dat naartoe gaat bij de nieuwe eigenaar.

- dagmar88
- Zeer actief
Hutsje schreef: ik snap prima dat je moet roeien met de riemen die je hebt hoor, en ik snap ook dat jij jouw hond niet te kort doet, maar mijn cockers doe ik er heel duidelijk wel tekort mee, dat is alles wat ik zeg. die hebben zoveel energie en speellust, dat kan niet aan de riem. en 2 honden laten zwemmen aan de lijn vind ik nog gevaarlijker dan 1 hond.
met wat laeken zegt bern ik het ook helemaal eens, het is ook de vrijheid. ik zag het aan nootje, ze liep keurig mee een de flex, maar toen ik haar voor het eerst op een omheind veld losliet keek ze eerst omzich heen, verbaasd dat ze niet vast zat en schoot zichzelf af als een raketje en begon te rennen, dit is niet meer afgelopen. dus ja, ik doe ze er echt te kort mee.
Met een stafford kun je weer van alles wat een cocker geen reet interesseert
Ik heb het los gelaten en sinds er niet zo nodig wat moet hebben we juist enorm veel vooruitgang geboekt.
Wandelen heb ik opgegeven. Heb er twee die wel graag en moeiteloos wandelen om het wandelen.
Ik zeg vooraf tegen Charlie wat we gaan doen en waar we heen gaan.
Het patrouilleren is daarmee helemaal afgelopen. Heeft een paar jaar en het inleveren van een aantal verwachtingen van hoe het hoort gekost, maar we zijn er beiden beter van geworden.
Ze kan nu veel meer dan ik ooit had verwacht.
- Hutsje
- Zeer actief
ik denk dat je je daar aardig in vergist!dagmar88 schreef:Hutsje schreef: ik snap prima dat je moet roeien met de riemen die je hebt hoor, en ik snap ook dat jij jouw hond niet te kort doet, maar mijn cockers doe ik er heel duidelijk wel tekort mee, dat is alles wat ik zeg. die hebben zoveel energie en speellust, dat kan niet aan de riem. en 2 honden laten zwemmen aan de lijn vind ik nog gevaarlijker dan 1 hond.
Met een stafford kun je weer van alles wat een cocker geen reet interesseert![]()

- dagmar88
- Zeer actief
Stomme nutteloze spelletjes waar geen andere hond het nut van inzietHutsje schreef:ik denk dat je je daar aardig in vergist!dagmar88 schreef:Hutsje schreef: ik snap prima dat je moet roeien met de riemen die je hebt hoor, en ik snap ook dat jij jouw hond niet te kort doet, maar mijn cockers doe ik er heel duidelijk wel tekort mee, dat is alles wat ik zeg. die hebben zoveel energie en speellust, dat kan niet aan de riem. en 2 honden laten zwemmen aan de lijn vind ik nog gevaarlijker dan 1 hond.
Met een stafford kun je weer van alles wat een cocker geen reet interesseert![]()
waar denk je zoal aan dan?
Charlies favorieten zijn gewicht trekken, de flirt pole, waterstralen vangen in de fontein, haar running egg, boomstammen sleuren, springen.
Ze moet zich even een half uurtje per dag compleet op kunnen naaien, dan is het verder een luie schoothond.
Running egg in water is haar allerbeste stomme spelletje.

-
Manu
Ik dacht ook dat het nooit kon en heb nu al 2 dagen achter elkaar over het strand gelopen met 2 loslopende honden 
Zegt niet dat het overal kan, maar als je heel veel oefent en traint en elkaar leert kennen zal het vast ooit kunnen. Niet naïef zijn maar wel blijven geloven
Ze is wel een felle hond zo te zien. Lastig hoor.
Het zou fijn zijn als je die scherpte kan veranderen in alertheid richting jou. Misschien gewoon die pole meenemen en af en toe even samen spelen?
Bij Manu die zich nergens in interesseert helpt een spelletje tussendoor wel heel goed. Ik = lol. En lachen, enthousiast doen bij goed gedrag, samen stokken zoeken. Zo van het filmpje lijkt het of ze niet veel te halen heeft bij je. Ze doet het heel braaf maar veel beloning staat er niet tegenover.
Zegt niet dat het overal kan, maar als je heel veel oefent en traint en elkaar leert kennen zal het vast ooit kunnen. Niet naïef zijn maar wel blijven geloven
Het zou fijn zijn als je die scherpte kan veranderen in alertheid richting jou. Misschien gewoon die pole meenemen en af en toe even samen spelen?
Bij Manu die zich nergens in interesseert helpt een spelletje tussendoor wel heel goed. Ik = lol. En lachen, enthousiast doen bij goed gedrag, samen stokken zoeken. Zo van het filmpje lijkt het of ze niet veel te halen heeft bij je. Ze doet het heel braaf maar veel beloning staat er niet tegenover.
- Gimmick
- Zeer actief
Ze is inderdaad een felle hond die geen sturing heeft gehad de eerste maanden van haar leven.Manu schreef:Ik dacht ook dat het nooit kon en heb nu al 2 dagen achter elkaar over het strand gelopen met 2 loslopende honden
Zegt niet dat het overal kan, maar als je heel veel oefent en traint en elkaar leert kennen zal het vast ooit kunnen. Niet naïef zijn maar wel blijven geloven![]()
Dus we hebben veel in te halen maar dat felle is ook haar positieve kant en heel voorzichtig krijgt ze meer oog voor me.
We werken er samen snoeihard aan. De fokkers zijn wel verbaasd over de vooruitgang die ze geboekt heeft. Ze waren in den beginne dan ook wat terug houdend en verbaasd dat we haar wel wilden hebben.
ik zie zoveel in haar dat als ik haar straks "heb" dan heb ik een gouden hond in handen. Veel mensen om me heen zien dat (nog) niet. Maar de fokker en ik zitten wat dat betreft op 1 lijn. Het is hard werken maar je krijgt het er ook dubbel en dwars twrug als het kwartje valt.
- Hutsje
- Zeer actief
geweldig! en dat vindt peer ook helemaal geweldig, dat doet hij ook dagelijks met nootje (samen aan een stok trekken, etc.) of met reinier of een andere honddagmar88 schreef:Stomme nutteloze spelletjes waar geen andere hond het nut van inzietHutsje schreef:ik denk dat je je daar aardig in vergist!dagmar88 schreef:Hutsje schreef: ik snap prima dat je moet roeien met de riemen die je hebt hoor, en ik snap ook dat jij jouw hond niet te kort doet, maar mijn cockers doe ik er heel duidelijk wel tekort mee, dat is alles wat ik zeg. die hebben zoveel energie en speellust, dat kan niet aan de riem. en 2 honden laten zwemmen aan de lijn vind ik nog gevaarlijker dan 1 hond.
waar denk je zoal aan dan?
![]()
Charlies favorieten zijn gewicht trekken, de flirt pole, waterstralen vangen in de fontein, haar running egg, boomstammen sleuren, springen.Iedere dag met evenveel vuur.
Ze moet zich even een half uurtje per dag compleet op kunnen naaien, dan is het verder een luie schoothond.
Running egg in water is haar allerbeste stomme spelletje.

-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Mijn mastin loopt ook weinig los maar die werkt de hele dag, terrein bewaken, 30.000 meter en daar heeft ze het knap druk mee, tussendoor doen we boodschappen, een wandeling maar dat is aan een lange lijn, ze houd er namelijk nogal een forse eigen mening op na en ik ga echt niet staan wachten met de zenuwen in mijn lijf. Beweging krijgt ze genoeg omdat ze werkt.Nanna schreef:Kudos als je je hond vasthoudt omdat ie domweg niet los kán hoor vanwege jagen of extreme agressie.![]()
Ik kan dat niet. Heb er al eens een teckel om herplaatst die wegliep, ging jagen en na een uur weer eens opdook. Dat kan hier niet.
Heb er al een vervloekte hekel aan als ik ze die twee minuten tot aan het bos moet vasthouden![]()
Ik vind ook dat een hond moet kunnen dollen en snuffelen. En ik zie me er toch écht niet met dat riempje in mijn hand achteraan hollen
Je kunt het recht proberen te breien zoveel als je wilt; aan de lijn lopen vervangt nooit loslopen. Maar nogmaals: ik snap prima als er honden zijn waarbij dat niet anders kan hoor. Ik hoef die honden alleen niet.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
oh en ik streef er ook naar dat ze wel los kan, werk ik ook aan maar vooralsnog is het helaas pindakaas maar ze is nog erg jong, ruim zes maanden nu