Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
10-jarig hondje Rakker op straat doodgebeten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: 10-jarig hondje Rakker op straat doodgebeten
Ik zie dat ook regelmatig om mij heen als ik met Lut en Fleurtje wandel. Dan komen wildvreemden met hun hond, groot of klein gewoon naar je toe om hun hond even te laten snuffelen aan mijn aangelijnde hond, Fleur loopt dan vrijwel altijd los.. Nou doen die van mij onder normale omstandigheden niks, maar dat is geen garantie en kan afhankelijk van bepaalde situaties zomaar veranderen. Ik begrijp die mensen niet, het is vragen om problemen als ze de verkeerde hond tegen komen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Dit ben ik niet met je eens, Het kan gebeuren dat een jonge hond nogal wel eens wild of druk is.Lunatic schreef: Je ziet het zó vaak, mensen die worden uitgelaten door hun lab, ja nog jong he, of puberen, alles word als excuus gebruiktNee gewoon onopgevoed, zo simpel is het!
Labjes die overal op af rennen en het liefst ook nog er doorheen....ja hij/zij wil alleen maar spelen.....En als ze dan een snauw krijgen zijn ze zwaar beledigd. Ook lieve honden moeten opgevoed worden, maar dat word heel vaak vergeten jammer genoeg.
Vreselijk wat er gebeurt is!
De meeste mensen werken er wel aan om ze op te voeden, maar dat neemt niet weg dat ze al van begin af aan zich keurig gedragen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Als je het maar leuk voor ze maakt en je steekt er wat tijd in dan lukt dat prima hoor!Marco88 schreef:Dit ben ik niet met je eens, Het kan gebeuren dat een jonge hond nogal wel eens wild of druk is.Lunatic schreef: Je ziet het zó vaak, mensen die worden uitgelaten door hun lab, ja nog jong he, of puberen, alles word als excuus gebruiktNee gewoon onopgevoed, zo simpel is het!
Labjes die overal op af rennen en het liefst ook nog er doorheen....ja hij/zij wil alleen maar spelen.....En als ze dan een snauw krijgen zijn ze zwaar beledigd. Ook lieve honden moeten opgevoed worden, maar dat word heel vaak vergeten jammer genoeg.
De meeste mensen werken er wel aan om ze op te voeden, maar dat neemt niet weg dat ze al van begin af aan zich keurig gedragen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gebeurt niet alleen bij labjes hoorTara schreef:Wat valt er in vredesnaam niet mee eens te zijn?Marco88 schreef:Dit ben ik niet met je eens, Het kan gebeuren dat een jonge hond nogal wel eens wild of druk is.Lunatic schreef: Je ziet het zó vaak, mensen die worden uitgelaten door hun lab, ja nog jong he, of puberen, alles word als excuus gebruiktNee gewoon onopgevoed, zo simpel is het!
Het is gewoon een feit dat veel mensen het gauw opgeven met opvoeden als blijkt dat het toch allemaal nog niet zo makkelijk is.
Zolang Diesel/Truffel/Tiesto zich niet al te zeer misdraagt of zelf elke keer afgedroogd wordt zit het ze al gauw allemaal goed hoor.

Wat een sneu verhaal
Joy had vorige week nog een labrador in haar nek hangen. De hond in kwestie had 'een hekel aan bruine honden' door een trauma uit het verleden. Oké, dat kan, maar LIJN 'M DAN AAN.
Verder loopt hier in de buurt een man met een blonde lab die uitvalt naar zo'n beetje alles wat beweegt. Als die een keer losschiet, loopt het beslist niet goed af. Het stomme is dat die man vaak met twee honden loopt. Als ik ze passeer, valt de lab agressief uit naar Joy. Haar kan hij gelukkig niet bereiken, maar vervolgens botviert hij zijn agressie op de hond met wie hij wordt uitgelaten. Serieus al een paar keer meegemaakt dat hij die dan maar in de haren vliegt
Beest spoort echt voor geen meter.

Joy had vorige week nog een labrador in haar nek hangen. De hond in kwestie had 'een hekel aan bruine honden' door een trauma uit het verleden. Oké, dat kan, maar LIJN 'M DAN AAN.
Verder loopt hier in de buurt een man met een blonde lab die uitvalt naar zo'n beetje alles wat beweegt. Als die een keer losschiet, loopt het beslist niet goed af. Het stomme is dat die man vaak met twee honden loopt. Als ik ze passeer, valt de lab agressief uit naar Joy. Haar kan hij gelukkig niet bereiken, maar vervolgens botviert hij zijn agressie op de hond met wie hij wordt uitgelaten. Serieus al een paar keer meegemaakt dat hij die dan maar in de haren vliegt

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is redirectie.Lieske1977 schreef:Wat een sneu verhaal![]()
Verder loopt hier in de buurt een man met een blonde lab die uitvalt naar zo'n beetje alles wat beweegt. Als die een keer losschiet, loopt het beslist niet goed af. Het stomme is dat die man vaak met twee honden loopt. Als ik ze passeer, valt de lab agressief uit naar Joy. Haar kan hij gelukkig niet bereiken, maar vervolgens botviert hij zijn agressie op de hond met wie hij wordt uitgelaten. Serieus al een paar keer meegemaakt dat hij die dan maar in de haren vliegtBeest spoort echt voor geen meter.
Op zich een vrij "normale" reactie in opwinding en frustratie.
Alleen niet prettig.
En natuurlijk erg sneu voor de hond die dan gepakt wordt.
Ik zou in zo'n geval de honden niet samen uitlaten.
Ik zou het niet durven uittesten, maar ik ben wel benieuwd of die blonde lab echt voor de kill zou gaan als hij los was.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Hier ook vaak last van "overenthousiaste" labradors die "alleen willen spelen". Kleine Harry heeft nog altijd een litteken aan z'n oortje van een chocolate rouwdouwer die vaak een kilometer voor z'n baas uit loopt. Die kwam destijds ook van achteren met een surprise attack, enige keer dat ik die frummel heb opgetild, moest die lab er zo ongeveer vanaf schoppen.
Nu heeft ie het op Truffel voorzien en die kan nog wel eens uitvallen naar honden die zomaar op ons af komen denderen, wat ik best snap, dus ik blok hem en stuur hem weg. De eigenaar liep gister wonder boven wonder in de buurt en kwam even verhaal halen waarom ze niet gezellig mochten spelen waarop ik hem herinnerde aan het voorval met Har, maar dat was een speels beetje naar een bange hond en niet erg serieus.
Dat mensen toch zo'n bord voor hun kop kunnen hebben! Het zijn leuke familiehonden dus ze zullen zich vanzelf wel goed gedragen lijkt het heersende idee te zijn.
Nu heeft ie het op Truffel voorzien en die kan nog wel eens uitvallen naar honden die zomaar op ons af komen denderen, wat ik best snap, dus ik blok hem en stuur hem weg. De eigenaar liep gister wonder boven wonder in de buurt en kwam even verhaal halen waarom ze niet gezellig mochten spelen waarop ik hem herinnerde aan het voorval met Har, maar dat was een speels beetje naar een bange hond en niet erg serieus.
Dat mensen toch zo'n bord voor hun kop kunnen hebben! Het zijn leuke familiehonden dus ze zullen zich vanzelf wel goed gedragen lijkt het heersende idee te zijn.

Ik weet dat 't een vrij normaal gegeven is, maar een labrador die zo opgefokt en agressief loopt te zijn (naar soortgenoten, maar ook maar fietsers en bromfietsers) spoort in mijn ogen niet. Dat is zó rasontypisch. Ik snap ook niet dat de honden niet apart worden uitgelaten, vind het echt zielig voor de hond die steeds het bokje is.ranetje schreef:Dat is redirectie.Lieske1977 schreef:Wat een sneu verhaal![]()
Verder loopt hier in de buurt een man met een blonde lab die uitvalt naar zo'n beetje alles wat beweegt. Als die een keer losschiet, loopt het beslist niet goed af. Het stomme is dat die man vaak met twee honden loopt. Als ik ze passeer, valt de lab agressief uit naar Joy. Haar kan hij gelukkig niet bereiken, maar vervolgens botviert hij zijn agressie op de hond met wie hij wordt uitgelaten. Serieus al een paar keer meegemaakt dat hij die dan maar in de haren vliegtBeest spoort echt voor geen meter.
Op zich een vrij "normale" reactie in opwinding en frustratie.
Alleen niet prettig.
En natuurlijk erg sneu voor de hond die dan gepakt wordt.
Ik zou in zo'n geval de honden niet samen uitlaten.
Ik zou het niet durven uittesten, maar ik ben wel benieuwd of die blonde lab echt voor de kill zou gaan als hij los was.
Ik heb echt het vermoeden dat hij op z'n minst voor een pittig gevecht zou gaan, maar ik ga het inderdaad niet uitproberen

Hier loopt ook een stoet van 5 zwarte Labradors in het bos die ik vermijd als de ziekte. Het is gedaan met je hond als die er tussen komt te zitten. Izzy is er al eens tussen gekomen omdat ze uit het niets en masse opdoken. Vervolgens werd er met 5 hond sterk naar d'r gehapt en over d'r heen gebulldozerd tot ik bij d'r kon komen. Ze was de rest van de wandeling een hoopje ellende, en bedankt.
Pas lette ik nét even niet goed genoeg op, gooide een bal en voila. Daar was Lab nr.1 al weer
Die claimde de bal en rende ermee weg. Vervolgens zag ik de andere 4 er om heen zwermen, 20 meter verderop. Ik riep naar de eigenaressen of ze die bal even terug wouden brengen. "Nou, haha...dat lukt zomaar niet hoor, ze zijn nogal fel met ballen, die geven ze echt niet af. Anders geef me je adres dan geef ik de bal wel af als ze 'm eens laten vallen.". Ben je besodemieterd. lk heb die bal nodig. Dus Izzy noodgedwongen op veilige afstand aan een boom vast gezet ben 'm gaan halen. Maak 't nou even lekker zeg
Op dat punt was ik al chagrijnig omdat ik mijn hond moest gaan vastzetten, dus reken maar dat die bal afgegeven werd.
Pas lette ik nét even niet goed genoeg op, gooide een bal en voila. Daar was Lab nr.1 al weer

Ja en 't zijn 'toch maar Labjes', dus wat voor kwaad kan het 

-
- Zeer actief
Tot ze de verkeerde tegenkomen en dan is niemand blij.Tara schreef:Jaja, die fijne 'laissez-faire'-houding.
Het maakt je er niet populairder op, maar je kunt in elk gebak wél heel fijn en comfortabel de verantwoordelijkheid afschuiven.
Ja, dan krijg je de "Maar het is nooit eerder misgegaan, dus het is de schuld van jóuw hond!".blondie schreef:Tot ze de verkeerde tegenkomen en dan is niemand blij.Tara schreef:Jaja, die fijne 'laissez-faire'-houding.
Het maakt je er niet populairder op, maar je kunt in elk gebak wél heel fijn en comfortabel de verantwoordelijkheid afschuiven.
- dagmar88
- Zeer actief
Lemuria schreef:Ja, dan krijg je de "Maar het is nooit eerder misgegaan, dus het is de schuld van jóuw hond!".blondie schreef:Tot ze de verkeerde tegenkomen en dan is niemand blij.Tara schreef:Jaja, die fijne 'laissez-faire'-houding.

Maar labradors zijn altijd oh zo lief en speels. Net als dat teckels nooit luisteren en dus geen opvoeding nodig hebben

- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Ik vind dat "en uit niets beet hij", altijd zo irritant. Dat die mensen geen aanleiding hebben gezien, wil niet zeggen dat er geen aanleiding voor de hond was. Zo als ik het lees, is het dikke dikke pech. Is het 1 beet geweest ( wellicht een correctie) en heeft de hond daarbij een slagader geraakt. Natuurlijk vreselijk dat het hondje overleden is, maar in mijn ogen maakt dat die labrador niet direct agressief. Misschien is hij dat wel hoor, maar zo'n kleintje is ook wel erg breekbaar en de hond liet ( volgens de tekst) na 1 beet los.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Misschien zag die Labrador wel iets aan het gedrag van Rakker tegenover de Chihuahua.
Ik weet het ook niet hoor, ik dacht toen ik het las ook dat het misschien een verkeerd aangekomen correctie was.
Misschien was de bedoeling van Rakker tegen over die Chihuahua wel niet zo goed.
Al hoeft die Labrador zich daar niet mee te bemoeien, maar ik heb ook zo bemoeial tussen de meiden.
Als wij Jarah waarschuwen voor iets moeten we ook oppassen dat Nikkie haar niet pakt.
En Tama bemoeit zich ermee als een buurtende hond door zijn eigen baas geroepen wordt en niet luistert dan kan die hond een snauw van Tama verwachten.
Ik weet het ook niet hoor, ik dacht toen ik het las ook dat het misschien een verkeerd aangekomen correctie was.
Misschien was de bedoeling van Rakker tegen over die Chihuahua wel niet zo goed.
Al hoeft die Labrador zich daar niet mee te bemoeien, maar ik heb ook zo bemoeial tussen de meiden.
Als wij Jarah waarschuwen voor iets moeten we ook oppassen dat Nikkie haar niet pakt.
En Tama bemoeit zich ermee als een buurtende hond door zijn eigen baas geroepen wordt en niet luistert dan kan die hond een snauw van Tama verwachten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Nou ja, 2 honden die helemaal gefocust op elkaar zijn en een 3e hond die zich ermee bemoeit? Niet goed, maar het kan wel als correctie bedoelt zijn. Ik weet dat mijn teefje het ook niet fijn vindt, als honden in haar omgeving focussen op elkaar, zij bemoeit zich er dan mee door er tussen door te lopen. Zij is nu eenmaal geen bijter, maar zij kan zich er wel mee bemoeien. Wellicht, dat de labrador zich er dus ook mee bemoeide door middel van een hap. Wat het niet goed praat, begrijp mij niet verkeerd.. Maar dat maakt de labrador niet per definitie agressief.Nanna schreef:Rakker en de chihuahua zaten neus aan neus helemaal op elkaar gefocust te snuffelen. De dieren merkten niet op dat vlak achter de vrouw een man langs liep met een aangelijnde labrador. Deze hond kwam bij de andere hondjes staan.Sulluna schreef: Is het 1 beet geweest ( wellicht een correctie)
Uit het niets en zonder enig gegrom of geblaf hapte hij in Rakkers nek en tilde hem van de grond.
Dan wil ik graag weten waarvoor rakker 'gecorrigeerd' werd.
Ik zie hier, helaas, menig eigenaar met minihond.. Die niet kijkt wat hun honden doen. Die lachen wanneer zij mijn hond berijden, elkaar blijven aanstaren, of continu likken en focussen.
-
- Zeer actief
En ik zit zo het nieuwsbericht weer te lezen. Het is ook in een seconde gebeurd ook soms, zeker als je het niet verwacht.
Bluf had toen ook ineens het hondje van de buurvrouw bij de nek. We liepen op de stoep en ik had niet gezien dat haar honden buiten waren. Dat beest vliegt over het lage hekje en probeert mijn reu die links liep te bijten, en Bluf schoot van rechts naar links en had de hond bij zijn nek vast. Zelfde scenario ook eens elders gehad trouwens. In het ene geval betrof het een kleine hond, in het andere geval een deense dog. Ze reageerde eender, het had zomaar bij de kleinere hond mis kunnen gaan denk ik dan.
En ze was echt geen hondenkiller, dat ik rekening hield met hoe zij en mijn reu op bepaalde honden reageerden staat los van dat op bepaalde momenten er situaties waren die ik gewoon écht niet voorzag, en met een grotere hond vond ik het ook niet leuk maar bij de kleinere toch kwetsbare honden moet je gewoon écht voorzichtig zijn en blijven met bepaalde honden.
Maar reden temeer om niet zomaar met aangelijnde honden ergens bij te gaan staan in ieder geval.
En deze hond had wellicht niets negatiefs gedaan. Ik kan me een incident herinneren waar ik totaal niet snapte waarom mijn hond ineens woest werd op een kleinere hond en hem de struiken in duwde. Wederom alles aan de lijn en we passeerden, de mevrouw liet de flex gaan en de kleine terriër stond bij mijn hond die tot op die dag nog nooit wat had gedaan. Ik schrok me rot. Corrigeerde hem uiteraard. De hond had gelukkig verder niets, maar ik begreep er geen snars van.
Pas later in de middag zag ik dat hij een wondje bij zijn oog en snoet had. De hond had dus uitgehaald naar hem. En de ene hond zal dan met een ieuw door lopen, en een ander reageert terug. Ik had dus een hond die terug reageerde, en dan maakte het hem niet uit of hij met een kleine of met een grote hond van doen had
Ik nam het wel mee in mijn wandelingen, honden met grote bekken en kleine lijfjes waren no go zone grote honden met grote bekken trouwens ook
Zelf vind ik het dus niet altijd zwart wit als ik dingen lees. Ik vind het wel heel triest. Ik moet er niet aan denken dat hier ineens een hond bij zijn strot gegrepen wordt en dood gaat.
Bluf had toen ook ineens het hondje van de buurvrouw bij de nek. We liepen op de stoep en ik had niet gezien dat haar honden buiten waren. Dat beest vliegt over het lage hekje en probeert mijn reu die links liep te bijten, en Bluf schoot van rechts naar links en had de hond bij zijn nek vast. Zelfde scenario ook eens elders gehad trouwens. In het ene geval betrof het een kleine hond, in het andere geval een deense dog. Ze reageerde eender, het had zomaar bij de kleinere hond mis kunnen gaan denk ik dan.
En ze was echt geen hondenkiller, dat ik rekening hield met hoe zij en mijn reu op bepaalde honden reageerden staat los van dat op bepaalde momenten er situaties waren die ik gewoon écht niet voorzag, en met een grotere hond vond ik het ook niet leuk maar bij de kleinere toch kwetsbare honden moet je gewoon écht voorzichtig zijn en blijven met bepaalde honden.
Maar reden temeer om niet zomaar met aangelijnde honden ergens bij te gaan staan in ieder geval.
En deze hond had wellicht niets negatiefs gedaan. Ik kan me een incident herinneren waar ik totaal niet snapte waarom mijn hond ineens woest werd op een kleinere hond en hem de struiken in duwde. Wederom alles aan de lijn en we passeerden, de mevrouw liet de flex gaan en de kleine terriër stond bij mijn hond die tot op die dag nog nooit wat had gedaan. Ik schrok me rot. Corrigeerde hem uiteraard. De hond had gelukkig verder niets, maar ik begreep er geen snars van.
Pas later in de middag zag ik dat hij een wondje bij zijn oog en snoet had. De hond had dus uitgehaald naar hem. En de ene hond zal dan met een ieuw door lopen, en een ander reageert terug. Ik had dus een hond die terug reageerde, en dan maakte het hem niet uit of hij met een kleine of met een grote hond van doen had

Ik nam het wel mee in mijn wandelingen, honden met grote bekken en kleine lijfjes waren no go zone grote honden met grote bekken trouwens ook

Zelf vind ik het dus niet altijd zwart wit als ik dingen lees. Ik vind het wel heel triest. Ik moet er niet aan denken dat hier ineens een hond bij zijn strot gegrepen wordt en dood gaat.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gok maar zo dat bij heel wat honden het gedrag in de ring anders is als daar buiten en soms toch wel winnen ondanks kutgedrag.Cleva schreef:bouvierpoedel schreef:Je kunt toch niet ontkennen dat het ook een aandeel heeft zoals ieder onderdeel in het fokken.Tara schreef:Niet te geloven hoe we van een doodgebeten hondje nu ineens weer bij het afzeiken van shows zijn aangekomen.
Ik gok zomaar dat met een labrador die dat gedrag in de ring laat zien opvallend weinig gewonnen wordt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Mwah, de hond die Doran van achteren aanvloog in de ring, werd toch mooi als 2e geplaatst, gedrag word amper naar gekeken!Cleva schreef:bouvierpoedel schreef:Je kunt toch niet ontkennen dat het ook een aandeel heeft zoals ieder onderdeel in het fokken.Tara schreef:Niet te geloven hoe we van een doodgebeten hondje nu ineens weer bij het afzeiken van shows zijn aangekomen.
Ik gok zomaar dat met een labrador die dat gedrag in de ring laat zien opvallend weinig gewonnen wordt.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, die kleine hondjes zijn zo dood hoor.
De Herder van mijn hondentrainster ging vroeger op haar Yorkie staan en die was gelijk dood.
Ze heeft daarna nooit geen grote honden tegelijk met kleine honden meer genomen.
De Herder van mijn hondentrainster ging vroeger op haar Yorkie staan en die was gelijk dood.
Ze heeft daarna nooit geen grote honden tegelijk met kleine honden meer genomen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Tuurlijk omdat het een lab is dan breekt hij/zij de nek van een hond per ongeluk.
-
- Zeer actief
Wel typisch ja.Valerie schreef:Tuurlijk omdat het een lab is dan breekt hij/zij de nek van een hond per ongeluk.

Zo makkelijk gaan ze nou ook weer niet stuk hoor.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Doet 'ie anders nooit!Valerie schreef:Tuurlijk omdat het een lab is dan breekt hij/zij de nek van een hond per ongeluk.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik ga mijn honden maar zwart verven en een labrador noemen. Dan worden ze in elk geval nooit in beslag genomen 

Ik kan me best voorstellen dat pijn in combinatie met een vleugje schrik/paniek/adrenaline meer kracht kan losmaken dan de oorspronkelijke bedoeling was. Als ik de Chihuahua's van m'n moeder zo eens bekijk, is het niet gek veel qua botwerk.Cleva schreef:Ik geloof niet zo in fatale correcties. Ook niet bij chihuahua's.
Een hoektand door een schedel is ook bij een klein hondje niet iets wat per ongeluk gebeurt.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Kioshi is dan gewoon een Golden, hoef je niet zoveel te verven. En Kyra is dan zijn pupValerie schreef:Ik ga mijn honden maar zwart verven en een labrador noemen. Dan worden ze in elk geval nooit in beslag genomen

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Dat dit per ongeluk is gebeurd lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Zo kwetsbaar zijn ze nou ook weer niet. Een snauw tilt een hond gemiddeld gesproken de andere hond niet bij op. Die pint hem eerder tegen de grond aan.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die duitsers hebben altijd van die zware kisten aan ,dat marcheert lekker.gonnie schreef:Nou, die kleine hondjes zijn zo dood hoor.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Wel een gammel yorkje dan meestal kunnen ze best wat hebben hoor
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
beest was er niet eens bij betrokken en duikt ineens op? Tuurlijk is een chihuahua zo stuk maar de labrador had er in eerste instantie al niets mee te maken. Pom mag ook niet met zulke kleine hondjes spelen hoor. Een JR is alweer wat anders, die vind ik wat steviger, maar een chi of een york, die zijn toch zo kapot? Een ongeluk kan altijd gebeuren, maar probeer dan iig de risico's zo laag mogelijk te houden..Lemuria schreef:Ik kan me best voorstellen dat pijn in combinatie met een vleugje schrik/paniek/adrenaline meer kracht kan losmaken dan de oorspronkelijke bedoeling was. Als ik de Chihuahua's van m'n moeder zo eens bekijk, is het niet gek veel qua botwerk.Cleva schreef:Ik geloof niet zo in fatale correcties. Ook niet bij chihuahua's.
Een hoektand door een schedel is ook bij een klein hondje niet iets wat per ongeluk gebeurt.
edit - ik wil ook niet zeggen dat dit spelen was van de lab hoor, grote kans dat ie gewoon gebeten heeft.