Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Laat de honden maar los hoor" roepen naar onbekende baasjes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: "Laat de honden maar los hoor" roepen naar onbekende baa

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Dat snap ik. Waar ik loop, is sinds een paar jaar niet meer losloop. Een hoop mensen laten daar de hond loslopen, geen probleem, maar wel even bij je roepen of aanlijnen met passeren.
Kan ook prima, want je ziet elkaar goed aankomen.
Miella
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising staff en waarschijnlijk een pincher
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Miella »

Nee, zou ik zeker nooit doen. Ik roep de mijne bijna altijd bij me of lijn haar aan. Gooi maar los vind ik een vreemde reaktie. Eeerder het tegendeel..
Mellon
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mellon »

lieke schreef:
Jaap* schreef:
Nanna schreef:Ik zeg het trouwens wel eens.
Als ik mensen onzeker zie kijken als ik met 5 honden aan kom sjouwen dan roep ik gewoon dat er niks aan de hand is en dat ze Polly gewoon aan kunnen laten lopen. Wat ze dan voorts ook opgelucht doen.
Dan is het even snufsnuf en daarna weer doorlopen :ok:
In zulke gevallen uit ik, wijzend naar mijn hond, altijd de gevleugelde woorden "Hij doet niks hoor" :engel:
Ik zeg dit ook regelmatig. En gelukkig geloven mensen mij ook nog. :mrgreen:
Bij mij zeggen ANDERE mensen, die mijn hond totaal niet kennen, in mijn plaats dat Mellon wel een ozo lieve hond is en dat het niet kwaad kan hem even uit het niets te aaien... (terwijl Mellon soms raar uit de hoek kan komen wanneer een vreemde er een knuffelbeer van wil maken) maar ach dat ondervinden ze dan wel (nadat ik zeker 10 x zei vn NEEN aai hem niet!) als hij zijn mooie tandjes toont en nr hen opspringt... en dan komt er altijd die onvermijdelijke OEI en ik dacht nogthans dat ... zucht ... het baasje kent zen beestje toch wel het best zeker??
Afbeelding
Spaiky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse stafford x Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Spaiky »

Is wel eens na mij geroepen.
Vind het raar, ik heb hem niks voor niks vast en als ik hem los had doe ik het niks voor niks weer vast.

Als ik iemand tegen kom met een loslopende hond roep ik juist of ze hun hond bij zich kunnen houden.
Maar meestal keer ik om als ik een loslopende hond zie.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Vandaag toch wel een hilarisch moment. Oke, ik was niet op mijn vrolijkst. Kom een andere hond tegen, die plat gaat liggen en fixeren. Bazin zei nog oh hij gaat liggen. Ik blijf netjes wachten met Noah, die houdt er niet van en ik ook niet. Vraagt ze: Is het een teef. Ja, maar ik wacht wel even tot je voorbij bent. "Nou die krijg ik niet meer mee hoor die blijft liggen. Maar hij doet echt niks hoor". Jaja dat zeggen ze allemaal. Hond staat op en komt wonderwel rustig snuffelen gelukkig.

Wat een goed excuus was dat. Krijg hem toch niet meer mee. :roll:
Perry en Noah

Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Nou als ik met de terrier mix loop dat kirt iedereen al op afstand “ oh wat schattig en oh wat leuk, en nog vaker oh dat gaat wel goed met de mijne laat maar los” hahahahaha laat dat dan nu net de meest ontrouwbare van mijn roedeltje zijn. Hapt zonder reden, en wil al helemaal niet geaaid worden vooral niet omdat hij nu ook niks meer hoort…

Loop ik met de duitser dan schreeuwen ze op afstand al valse hond, houdt hem vast, oh dat wordt knokken ik zie het al JIJ ( ja joh alsof we elkaar al kennen) hebt een nare hond……. En laat die Duitser nou net diegene zijn die juist vreselijks stabiel is met andere honden en weet hoe de hondentaal werkt… Ik lijn de mijne altijd vast in iedergeval de duitser want daar heb ik soms wel ff 2 handen bij nodig maar ik lijn aan omdat IK dat wil en niet omdat een ander voor mij moet bepalen hoe en wat.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

duitse herder schreef:Vandaag toch wel een hilarisch moment. Oke, ik was niet op mijn vrolijkst. Kom een andere hond tegen, die plat gaat liggen en fixeren. Bazin zei nog oh hij gaat liggen. Ik blijf netjes wachten met Noah, die houdt er niet van en ik ook niet. Vraagt ze: Is het een teef. Ja, maar ik wacht wel even tot je voorbij bent. "Nou die krijg ik niet meer mee hoor die blijft liggen. Maar hij doet echt niks hoor". Jaja dat zeggen ze allemaal. Hond staat op en komt wonderwel rustig snuffelen gelukkig.

Wat een goed excuus was dat. Krijg hem toch niet meer mee. :roll:
Dat is in ieder geval wel heel eerlijk :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”