Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

10-jarig hondje Rakker op straat doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: 10-jarig hondje Rakker op straat doodgebeten

Ongelezen bericht door gonnie »

Valerie schreef:Tuurlijk omdat het een lab is dan breekt hij/zij de nek van een hond per ongeluk.

Ach, bij zo klein hondje geloof ik best dat een Stafford ook per ongeluk een hond dood kan bijten.

Ik zeg niet dat het per ongeluk gebeurd kan zijn, alleen dat zo klein hondje best snel kapot is als een hond een te harde correctie geeft. En een tand kan best verkeerd aankomen.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon bijten om het bijten zijn geweest.
Kan me alleen best voorstellen dat het niet de bedoeling was van de hond.

Die Labrador liet gelijk los en een Stafford laat niet gelijk los.

En van mij kan je niet zeggen dat ik iets tegen Staffords heb dat heb ik namelijk totaal niet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Of een hond nou meteen loslaat of niet maakt niet echt veel uit bij een hond die toch al dood is. En als een hond bijt om te moorden dan laten ze het lijk ook wel los. Daar is geen eer meer te behalen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Domor schreef:Een snauw tilt een hond gemiddeld gesproken de andere hond niet bij op. Die pint hem eerder tegen de grond aan.
Ja, dat is dan wel weer een goed punt.

Maar goed, we weten ook niet wat de voorgeschiedenis is tussen die 2 honden. Voor hetzelfde geld had de hond eerder een stroomband om, zag de Chihuahua en kreeg tegelijkertijd een schok. Kan toch dat hij de Chihuahua daarvoor wil afstraffen. Maar goed, er zijn tig mogelijke redenen...kunnen wel blijven speculeren.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lemuria schreef:
Domor schreef:Een snauw tilt een hond gemiddeld gesproken de andere hond niet bij op. Die pint hem eerder tegen de grond aan.

Maar goed, we weten ook niet wat de voorgeschiedenis is tussen die 2 honden. Voor hetzelfde geld had de hond eerder een stroomband om, zag de Chihuahua en kreeg tegelijkertijd een schok. Kan toch dat hij de Chihuahua daarvoor wil afstraffen. Maar goed, er zijn tig mogelijke redenen...kunnen wel blijven speculeren.
Misschien had hij wel mexicaans gegeten wat verkeerd gevallen was. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Heavy schreef:Ik weet niet welke kleur deze labrador was maar ik ben tot nu toe 2 echt valse tegen gekomen en die waren allebei bruin :ugh:

En die twijfelde geen minuut om aan te vallen hoor .
Zouden die een beetje doorgefokt zijn misschien ?
Je ziet altijd van die schattige warme bruine labrador pup foto's die er dan zou lief en rustig uit zien ik kan me voorstellen dat dat veel gekocht wordt.
Die agressieve die hier rondloopt is een gele en het exemplaar waar Joy vorige week door gegrepen werd was een zwarte. Misschien toeval?
Valerie
Zeer actief

Hier ook een bruine met een paar draadjes los.

Ook 2 gele trouwens.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Valerie schreef:Tuurlijk omdat het een lab is dan breekt hij/zij de nek van een hond per ongeluk.
Ik geloof inderdaad dat als het een staff was geweest dat mensen helemaal niet zouden twijfelen aan de bedoelingen van die hond. :ugh:

Ik geloof dus ook niet zo in 'per ongeluk'. Als dat yorkje een grotere hond was geweest had hij toch op z'n minst een paar gaten in zijn kop. En je hebt je hond die dat soort gein uithaalt gewoon lekker bij je te houden.

Ik vind het dieptriest voor de eigenaar van dat hondje. Het is toch een nachtmerrie om je ouwe hondje op zo'n manier te verliezen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Lemuria schreef:

:ok:
Misschien kenden de honden elkaar wel en was er nooit eerder iets naars geweest.
Misschien kwam de baas daarom bij die twee andere bazen staan voor een gesprekje met zijn drieën.
Misschien was het wel niet "zo ineens" maar zijn er twintig signalen gemist aan beide kanten.

:U:

Het enige wat wij weten staat in een berichtje geschreven door een journalist die dat verhaal in zijn eigen woorden heeft geschreven .............
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb mijn lab nog nooit een andere hond zo zien afstraffen. Ik heb haar een keer een 'flinke' correctie zien geven toen een jonge herder haar aanvloog terwijl ze netjes kennis kwam maken met haar kop gebogen. Ze gaf een grom en een duw en hij lag zo op de grond en had daarna respect. Het was helemaal niet nodig om te bijten :19:
Natuurlijk zijn we er niet bijgeweest maar er moeten toch een aantal signalen gemist zijn denk ik zo.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Gollum schreef:Ik heb mijn lab nog nooit een andere hond zo zien afstraffen. Ik heb haar een keer een 'flinke' correctie zien geven toen een jonge herder haar aanvloog terwijl ze netjes kennis kwam maken met haar kop gebogen. Ze gaf een grom en een duw en hij lag zo op de grond en had daarna respect. Het was helemaal niet nodig om te bijten :19:
Je hebt Labjes en Labjes ;) Ik ken er ook genoeg die gewoon heel lief en braaf zijn hoor, maar dat zijn toch wel vaak OF heel oude honden OF honden waar iets mee gedaan wordt qua trainen, of op z'n minst regelmatig lange wandelingen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik loop voor goldens en labjes vaak door of steek over. waar ik dat zelden doe bij bijv een stafford. Tenzij ik het niet vertouw natuurlijk. Labjes en goldens zijn vaak lomp en missen toch over het algemeen de opvoeding.

In dit geval vind ik het bizar dat iemand met een labrador gewoon even gaat snuffelen bij 2 van die kleine kwetsbare hondjes. Die hadden oog voor elkaar en de grote hond niet zien staan. Was de eigenaar ook kippig vraag ik me dan af? Totaal onnodig wat hier aan de hand is geweest.

Sneu voor de eigenaresse van de york.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Lemuria schreef:
Gollum schreef:Ik heb mijn lab nog nooit een andere hond zo zien afstraffen. Ik heb haar een keer een 'flinke' correctie zien geven toen een jonge herder haar aanvloog terwijl ze netjes kennis kwam maken met haar kop gebogen. Ze gaf een grom en een duw en hij lag zo op de grond en had daarna respect. Het was helemaal niet nodig om te bijten :19:
Je hebt Labjes en Labjes ;) Ik ken er ook genoeg die gewoon heel lief en braaf zijn hoor, maar dat zijn toch wel vaak OF heel oude honden OF honden waar iets mee gedaan wordt qua trainen, of op z'n minst regelmatig lange wandelingen.
Ik kom ook labjes tegen waar veel meer mee gedaan word dan de mijne en toch zijn ze niet lief en braaf. Ik denk dat het vaak ook te maken heeft met karakter en het niet kunnen lezen van de hond. En een beetje logisch nadenken. Wanneer Gol de kolder in haar kop heeft speelt ze heel lomp, dat kan ze beter niet met kleine hondjes doen :schrik:
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Wat erg voor de hond en baasjes.

Gollum schreef: Ik kom ook labjes tegen waar veel meer mee gedaan word dan de mijne en toch zijn ze niet lief en braaf. Ik denk dat het vaak ook te maken heeft met karakter en het niet kunnen lezen van de hond. En een beetje logisch nadenken. Wanneer Gol de kolder in haar kop heeft speelt ze heel lomp, dat kan ze beter niet met kleine hondjes doen :schrik:

Heel veel labradors zijn inderdaad erg lomp.
Maar Vita heeft een lab als vriendje en die twee zijn erg leuk. Die lab is 2 jaar en kan lomp zijn, maar met Vita is hij áltijd lief en heel voorzichtig.
Alleen gister gingen we samen wandelen (los) en de lab kreeg ineens de kolder in zijn kop.
Hij rent echt als een bulldozer op Vita af en rent gewoon dóór haar heen. Vita omver gekegeld en die gaf een gil. :schrik:
Gelukkig was er niets aan de hand en de lab even rustig laten worden en toen was het weer gewoon leuk.
Valerie
Zeer actief

Politie kan niets doen voor eigenaar doodgebeten hond Rakker
REGIO | 09 juni 2015 | 9 | Door Milo Lambers, Dichtbijredacteur

(Foto: Familie Van Dam)
1 / 1zoom out
ALKMAAR - Helemaal stuk is de Alkmaarse familie Van Dam ervan dat hun tienjarige hond Rakker begin mei werd doodgebeten. Dat de politie niets zegt te kunnen doen tegen de labrador die Rakker de fatale beet gaf, maakt het extra wrang.

De hond werd op maandag 4 mei uitgelaten door de Eloy, vader van de eigenaresse. Aan de Weverstraat ging het mis. Terwijl Rakker aan een ander hondje zat te snuffelen, kwam er een labrador nabij. Die beet Rakker zonder aanleiding in zijn nek. Er was niets meer voor Rakker te doen. De nog steeds aangeslagen Van Dam vertelt snikkend: 'Ik herinner me het nog steeds niet helemaal. Het is gebeurd in een roes. We zijn er allemaal nog steeds helemaal kapot van.'

Geen muilkorfgebod
Het werd allemaal nog veel vervelender toen bleek dat het niet mogelijk was om aangifte te doen. 'We kregen te horen dat we geen aangifte konden doen tegen een hond. De labrador kreeg een spreekwoordelijke gele kaart, maar geen muilkorfgebod. Dat vinden we heel erg raar. Stel dat dit nog een keer gebeurt? Die hond hoeft van ons echt niet dood, maar we moeten voorkomen dat er meer honden slachtoffer worden.'

Brief
De familie Van Dam is drie keer naar de politie geweest en kreeg elke keer te horen dat het niets voor hen kon doen. 'Pas toen we een brief aan de Officier van Justitie schreven, kwamen ze bij ons langs om de aangifte op te nemen. Een paar dagen later kregen we bericht dat de politie voorlopig niets doet met de aangifte.'

Geen strafbaar feit
De politie bevestigt dat er aangifte is gedaan, maar dat er weinig mee gedaan kan worden omdat er geen sprake is van een strafbaar feit. Woordvoerder Leon Veldt: 'De bijtende hond heeft niet eerder dergelijk gedrag vertoond en stond zodoende niet als bijter bekend. Dit is nu gebeurd, wat uiteraard erg spijtig is. Juridisch gezien is er geen sprake van een strafbaar feit, er is geen opzet in het spel. Ook de eigenaar valt niet veel te verwijten. De eigenaar heeft de hond niet opgehitst. De hond heeft een spreekwoordelijke gele kaart gekregen. Hij staat nu bij de dierenpolitie geregistreerd en bij een tweede situatie gaat er een traject in werking waar de gemeente. Als politie zijn wij dan adviserend. De burgemeester kan bijvoorbeeld een aanlijn- of muilkorfgebod uitvaardigen, maar dat wordt per geval bekeken.'

http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaar/11 ... akker.aspx
ranetje
Zeer actief

De ene hond wordt uit huis gehaald, in beslag genomen en krijgt een uitgebreid gedragsonderzoek waarna besloten wordt of het beest terug MAG naar de eigenaar en met welke extra voorzorgen ........ en in een ander geval kan niemand wat doen?
Wat raar eigenlijk :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:De ene hond wordt uit huis gehaald, in beslag genomen en krijgt een uitgebreid gedragsonderzoek waarna besloten wordt of het beest terug MAG naar de eigenaar en met welke extra voorzorgen ........ en in een ander geval kan niemand wat doen?
Is per gemeente verschillend.
Ja.
Raar dus
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ranetje schreef:
Nanna schreef:
ranetje schreef:De ene hond wordt uit huis gehaald, in beslag genomen en krijgt een uitgebreid gedragsonderzoek waarna besloten wordt of het beest terug MAG naar de eigenaar en met welke extra voorzorgen ........ en in een ander geval kan niemand wat doen?
Ja.
Raar dus
Dus als wij op Google zoeken naar deze gemeente dan worden daar geen honden in beslag genomen?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ranetje schreef:
Nanna schreef:
Ja.
Raar dus
Niets raar aan , ligt er maar net aan waar op gestemt is binnen de gemeente en welke politieke partij er de meeste stemmen heeft.
In de ene gemeente betaal je hondenbelasting en de andere niet ,zo is het met vele dingen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:
Ja.
Raar dus
Niets raar aan , ligt er maar net aan waar op gestemt is binnen de gemeente en welke politieke partij er de meeste stemmen heeft.
In de ene gemeente betaal je hondenbelasting en de andere niet ,zo is het met vele dingen.
Dat vind ik dan weer net iets anders :wink:

Bij een (tegenwoordig) landelijk politieapparaat verwacht je niet zulke verschillen.
Rechtsgelijkheid is dan zoek en dat klopt naar mijn idee niet. :U:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Klopt natuurlijk geen hol van. `je kunt geen aangifte doen tegen een hond`.
Als een kind aan gort gebeten wordt, of die het wel of niet overleefd, dan kun je toch óók aangifte doen? De politie heeft gewoon een slap lulverhaal.

En wet is wet. Die kan niet per gemeente verschillen volgens mij. Ik weet wel dat mensen die verschillend interpreteren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

iones schreef:Klopt natuurlijk geen hol van. `je kunt geen aangifte doen tegen een hond`.
Als een kind aan gort gebeten wordt, of die het wel of niet overleefd, dan kun je toch óók aangifte doen? De politie heeft gewoon een slap lulverhaal.

En wet is wet. Die kan niet per gemeente verschillen volgens mij. Ik weet wel dat mensen die verschillend interpreteren.
Je krijgt vaak te lezen en te horen dat aangifte doen niet kan, wel melding maken. Toch zie ik dat je aangifte doen van vernieling van bezitting. Sec genomen kun je dus aangifte doen lijkt me als jouw bezit (hond) door toedoen van iets anders is beschadigd.

En het is inderdaad per gemeente verschillend hoe er gereageerd wordt. Daar staan ook genoeg voorbeelden van hier op het forum.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”