je hondje is nog maar 9 weken. onze Buster deed op die leeftijd ook bijna niet anders dan in je armen hangen
puppy tandjes doen trouwens ook meer pijn, dan als ze straks gewisseld hebben. is misschien ook een geruststelling? ( voor je eigen ledematen).
steeds iets anders aanbieden waar hij in mag bijten. (zo hebben we dat bij onze Buster gedaan) dus ons bijten = flosstouw ertussen. en ook gerust eens auw geschreeuwd, maar dat had bij buster geen effect. wij zeiden streng hee! knip in de vingers of even weg houden, en flosstouw erin. trekspelletjes vonden wij wel ideaal. wij deden ook nog volgens het boekje: iets vaker winnen. maar ik denk dat dat niet veel uitmaakt.
is helemaal goedgekomen, want nu vind hij bijten (speels) niet eens leuk meer. kwam ooit eens iemand op straat tegen die vond Buster wel een goeie om IPO (pakwerk) mee te doen. nou daar is ie niet geschikt voor. want hij laat meteen weer los
dus geduld en geduld. en gewoon heel rustig wat anders aanbieden om in te bijten. en ik zou wel spelenderwijs een beetje trekspelletjes spelen. als je dan merkt dat je hond te fanatiek wordt, en echt menens gaat grommen (deed onze Buster in het begin wel eens), dan kap je het spelletje af. zeg je :klaar. en leg je de flosstouw weg.
als ze gaan wisselen, zou ik even geen trekspelletjes doen, i.v.m loszittende tanden.
maar ik zou ze nooit op hun rug leggen, voor het bijten. in hun puppie tijd.

FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers