Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gadver vlooien en teken
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Gadver vlooien en teken
Beide honden teken en Kian vlooien.
Bleghhh.
Nu heb ik nog nooit een vlo op een hond gevonden tot gisterenavond 3 op Kian. Hij krabt niet overdreven veel en lijkt er dus geen last van te hebben.
Wat moet ik doen om een enorme uitbraak te voorkomen?
En het barst hier van de teken. Zelfs Taran heeft er afgelopen week 4 gehad. Die heeft een saarloos normaal gesproken misschien tijdens het hele seizoen.
Ik heb nu voor beiden een serestobandje besteld. Normaal ben ik niet zo'n voorstandervan het spul maar ik moet iets want het lijkt echt explosief qua teken hier.
Wat kan ik dus nog doen aan het vlooien probleem?
Bleghhh.
Nu heb ik nog nooit een vlo op een hond gevonden tot gisterenavond 3 op Kian. Hij krabt niet overdreven veel en lijkt er dus geen last van te hebben.
Wat moet ik doen om een enorme uitbraak te voorkomen?
En het barst hier van de teken. Zelfs Taran heeft er afgelopen week 4 gehad. Die heeft een saarloos normaal gesproken misschien tijdens het hele seizoen.
Ik heb nu voor beiden een serestobandje besteld. Normaal ben ik niet zo'n voorstandervan het spul maar ik moet iets want het lijkt echt explosief qua teken hier.
Wat kan ik dus nog doen aan het vlooien probleem?
Re: Gadver vlooien en teken
Net wat je wilt hè? Er is een overvloed aan spul op de markt en de een vindt dit goed en de ander dat. Hier werkt Frontline nog steeds, terwijl anderen weer zeggen dat het niks doet. Kan ook zijn dat er hier gewoon geen vlooien en teken zitten, maar dat kan ik me haast niet voorstellen, maar geen van mijn dieren hebben ooit vlooien gehad. Tirsa geloof ik 3 teken in 10 jaar tijd en Lotje tot nu toe 1. En nee, wij lopen niet alleen braaf op de stoep, Lotje loopt iedere dag door hoog groen waar ook konijnen, muizen, ratten, egels, eenden, ganzen en weet ik wat nog meer komt.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een paar vlooitjes ga ik te lijf met even goed inzepen en wassen met anti-roos shampoo en dan goed blijven kammen de dagen erna met de vlooienkam. Zodat ook eventuele eitjes er goed uit komen. Die tip kreeg ik ooit en heb het nu twee keer met tevredenheid zo opgelost.
Dat doe ik liever dan meteen echt vergif er op als het echt maar een paar vlooitjes zijn.
Dat doe ik liever dan meteen echt vergif er op als het echt maar een paar vlooitjes zijn.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Zou een paar dagen goed zuigen en de hondendekens/bedden uitwassen. Elke dag de honden kammen tot de banden er zijn.
Ben erg blij met de seresto banden, al heel lang niets gevonden bij Kira. Bandje is misschien wat te lang voor de hondennek. Het teveel knip ik af en stop dat in de stofzuiger zak.
Mocht je toevallig teatree in huis hebben, dat werkt ook goed tegen teken en vlooien.
Ben erg blij met de seresto banden, al heel lang niets gevonden bij Kira. Bandje is misschien wat te lang voor de hondennek. Het teveel knip ik af en stop dat in de stofzuiger zak.
Mocht je toevallig teatree in huis hebben, dat werkt ook goed tegen teken en vlooien.
Groetjes, Terry
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Nu wassen met groene dreft en het huis goed inspuiten met anti vlooienspul.
Alle hondenspullen heet wassen (ik was altijd alles een keer in de zoveel tijd op 90°)
Alle hondenspullen heet wassen (ik was altijd alles een keer in de zoveel tijd op 90°)
Groetjes hermelien1989 en gioia

-
- Actief

-
- Actief

-
- Vaste gebruiker
even een offtopic vraagje. krijg over drie weken een franse bulldog pup :p
Ik ga ervan uit dat hij geen vlooien heeft maar stel dat wat kan ik dan gebruiken voor een pup. Ik heb al wel vlooienspul ingekocht van Frontline voor honden va 2 tot en met 10 kilo. Maar ben bang dat het te zwaar is voor een pup. De dierenwinkel zij wel dat het kon ( ze leesde eventjes de achterkant ) Had naar mij gevoel niet het idee dat ze er wat van afwist.. iemand tips
Ik ga ervan uit dat hij geen vlooien heeft maar stel dat wat kan ik dan gebruiken voor een pup. Ik heb al wel vlooienspul ingekocht van Frontline voor honden va 2 tot en met 10 kilo. Maar ben bang dat het te zwaar is voor een pup. De dierenwinkel zij wel dat het kon ( ze leesde eventjes de achterkant ) Had naar mij gevoel niet het idee dat ze er wat van afwist.. iemand tips
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Mooi! Die ga ik onthouden!Kells schreef:Heb ik laatst gekocht bij Zooplus, voor de honden en de katten. Is inderdaad heel betaalbaar en ik heb geen vlo of teek meer gezien.Nanna schreef:Bij de online dierenapotheker Fiprodog bestellen. Goedkoop en zeer effectief. We zitten nu op Terschelling, tekeneiland bij uitstek, en ik heb nog geen teek op de jongens gevonden, laat staan een vlo.
Verder zijn de hondenmanden in de was geweest, de bank is behandeld en er is goed gezogen.
Maar het kan dus gewoon dat een hond maar een enkele vlo heeft?
Had ze tot gisteren nooit gezien en het is dat meneer Flamme zei dat het vlooien waren want anders had ik het niet geweten.
- Feather__
- Zeer actief
Ik weet niet of je katten hebt. Maar daar is tea tree giftig voor. 
Hier ook serestobanden. Dat helpt het beste hier.

Hier ook serestobanden. Dat helpt het beste hier.

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
Ik gebruik Stronghold zodra ik merk dat er vlooien zijn bij de hond of de katten en ik heb altijd vlooienpoeder in de stofzuigerzak.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je moet je huis doen en die honden in bad. En dan na een week nog een keer je huis.
Als er vijf op je hond zitten, zitten er 95 in de omgeving. En dat is écht zo.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
2 weken niet dweilen
omg. Weet je wel wat voor een smeerkezen die 2 heren zijn?
Huis is gedaan, kammen ook. Komende week bandjes om en de resterende stukjes in de stofzuigerzak. Dan nogmaals het huis doen.
En hopen dat de teken ook begrijpen dat ze niet welkom zijn.

Huis is gedaan, kammen ook. Komende week bandjes om en de resterende stukjes in de stofzuigerzak. Dan nogmaals het huis doen.
En hopen dat de teken ook begrijpen dat ze niet welkom zijn.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco had ook een vlo toen hij uit het nest kwam. Twee keer een pipetje gebruikt en daarna nooit meer last gehad. Zelfs de omgeving niet behandeld. Elco woog nog geen twee kilo bij het eerste pipetje
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind dat zwaar overdreven. Mijn hond had vorig jaar ook vlooien omdat weer regelmatig bij mensen over de vloer kwamen met een plaag, en daar zijn we gewoon van af gekomen door advantix te gebruiken en door heel veel vlooien er met een kam uit te halen .Marjoleine schreef:Je moet je huis doen en die honden in bad. En dan na een week nog een keer je huis.
Ik heb niets met het huis gedaan en stofzuigen is ook al niet mijn hobby.
Sinds het najaar heb ik geen vlo meer gezien en ik heb haar de hele winter niet hoeven behandelen

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
We wonen aan de rand van het duingebied en hier stikt het ook van de teken. Sinds 2 weken hebben ze weer hun Serestoband om en dat werkt fantastisch. Anders haal ik makkelijk 10 teken per hond eraf na een wandeling... De kat krijgt er ook 1 om. Druppels e.d. werkt hier niet want mijn mechel zwemt dagelijks en dan kan ik elke 2-3 weken weer nieuwe pipetten gebruiken.
Ik heb gelukkig nog nooit vlooien gehad bij mijn dieren, daar geen ervaring mee.
Ik heb gelukkig nog nooit vlooien gehad bij mijn dieren, daar geen ervaring mee.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Nou sinds een kleine week een bandje om.
Geen vlo meer gezien en nog 3 teken waarvan 2 dode
Ik houd niet van dat vergif op de honden maar met een dieptepunt van 28 teken vorige week zondag was ik er wel klaar mee.
Ik heb een resterend stukje band in de bank en in de stofzuiger gedaan.
Bleghh vieze beesten.
Geen vlo meer gezien en nog 3 teken waarvan 2 dode

Ik houd niet van dat vergif op de honden maar met een dieptepunt van 28 teken vorige week zondag was ik er wel klaar mee.
Bleghh vieze beesten.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ezio krijgt dinsdag die Fiprodog. Ik ben benieuwd. Heb zojuist 7 teken
kunnen onderscheppen die na een wandeling in het bos op zoek waren naar een fijn zuigplekje (dan is een vrijwel witte hond echt wel een voordeel, je ziet ze zo over zijn kop cruisen).

- dagmar88
- Zeer actief
flamme schreef:Nou sinds een kleine week een bandje om.
Geen vlo meer gezien en nog 3 teken waarvan 2 dode![]()
Bleghh vieze beesten.

Pipetjes van meerdere merken werkten steeds maar drie weken, werd helemaal debiel van het wassen, gif spuiten en stofzuigen en heb er ook nog drie die allergisch zijn.
Bij een buurvrouw verderop is het nog steeds zo erg dat ze zélf de poepjes op haar hoofd heeft

Heb ze allemaal een goedkoop beaphar bandje omgedaan en dat blijkt eindelijk wel langdurig te werken.