Nu bleek ze dus wel erg dik te worden en net als jij zag ik dat toen ze ongeveer een 25% te dik was geworden. Dat is heel erg veel voor kleine hondjes.

Het enige wat ik gedaan heb is ook dat eten halveren. En ik ben een kvv gaan voeren die magerder is. De staafjes gedroogd vlees heb ik puur en alleen nog in kip en eend gegeven met de laagste vetpercentages en voila! Gelukt. Hondje is weer rank en vrolijk.
Dus zo lastig bleek het in mijn geval niet te zijn. Nog steeds 3 staafjes gedroogd vlees per dag, zo nu en dan een snoepje en smorgens en in de avond voer. En toch slank. Een onsje kvv bleek precies genoeg in mijn geval.
Hier was ze in haar Dikkie Dik fase...

En hier was ze na een maand of twee op dieet. Zo als hier is ze nu nog steeds. Misschien zelfs nog wat ranker.

Ik vond het ook vreselijk zielig want ze at met zoveel plezier. Ik heb toen regelmatig een winterpeen gekookt, wat boontjes toegevoegd en ook zo nu en dan iets meer gegeven om het af te bouwen. Dus niet rigoureus maar gewoon lekker relaxed laten afvallen.
Succes! Want ik moet zeggen, Bas is er wel veel gelukkiger bij nu ze weer slank is. Actiever en ze heeft het minder snel warm. Iets waar zij sowieso erg snel last van heeft. In de winter loopt ze uren zonder probleem, zodra het 20+ graden is hijgt ze veel en gaat ze onder elke boom liggen. Haar hartje is prima en haar gezondheid ook. Alleen was dat dikke lijf geen bonus in de zomer.