Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hier met mijn postzegel tuintje houd ik er rekening mee en geef de katten de gelegenheid om weg te vluchten uit mijn tuin. Maar op mijn vorige adres toch minder met een dikke 3000m2 en zou op een boerderij toch ook mijn honden los gooien . Dat is toch geen doen om een boerenerf eerst helemaal uit te pluizen of er geen kat op je erf zit voordat je de honden los gooit.

De buurman op mijn vorige adres was zo'n klootzak dat hij zijn beesten op mijn erf liet, kippen en zwanen die in mijn vijver kwamen ,maar ik of mijn honden konden geen poot op zijn erf zetten of je had de rapen gaar.
Nou dat heeft hem een keer een 10 kippen gekost. Jammer dan .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

duitse herder schreef:
iones schreef:
duitse herder schreef:Hoe erg ik me ook ergerde aan de buurkat, Noah ging aan de riem mee de tuin in. Als ik zelf in de tuin ging zitten kon Noah los, de buurkat was wel zo slim om dan niet de tuin in te gaan. Maar zodra ik ging wandelen met Noah ging in huis de lijn er al aan. Ja heel oneerlijk maar een dode kat is ook weer zowat.
DAn hou je meer van de buurkat dan van je eigen hond. Dan had je niet aan een hond moeten beginnen. Ik vind het straal bezopen om je eigen hond nog niet in je eigen tuin los te laten omdat de buurvrouw haar kat in jouw tuin laat. Je kunt het voortaan misschien maar beter bij katten houden
Lees je wel? Als ik zelf in de tuin zat met Noah liep ze wel los, maar als ik haar uit ging laten zat de lijn in huis er al aan. Vreselijk vervelend was het, maar liever dat dan een dode kat.
Ik hou niet meer van de kat van de buren, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn hond een kat dood bijt. Waarom zou je een kat dood wensen? :piew: Of strooi jij ook gif? Immers gaat een kat bij jou in de tuin toch wel dood, dan wel je eigen hond dan wel gif ofzo :U:

Zij leest het denk ik zoals ik het ook lees. De hond alleen maar los in de tuin wanneer je erbij bent.

Nu heb ik geen tuin, maar zou ik een tuin hebben ging mijn hond gewoon los, en ging ik echt geen rekening houden met eventueel loslopende katten die misschien in de tuin zouden kunnen komen en in de bek van de hond die in eigen tuin vertoefd.

Als je als eigenaar van een kat zijnde niet wilt dat je kat iets overkomt (onder een auto, in de bek van een hond) houd je je kat maar binnen. En het loslaten van je hond in zijn eigen tuin heeft niks, maar dan ook totaal niks te maken met het doodwensen van andersmans loslopende kat. Moet toch niet gekker worden zeg!
duitse herder schreef:Nee een hond die in non stop stress heeft van een kat in de tuin, das pas een fantastisch idee! Of dat je je eigen terrein op wilt lopen en er zit weer een kat onder de auto, waardoor je hond met een kabaal erop wil storten. Oke groot probleem ligt ook uiteraard bij de hond in kwestie, maar jeetje, wat zou het een stuk makkelijker zijn als iedereen zijn eigen dier binnen houdt! Ik snap nog steeds niet waarom katten los mogen lopen en bv een konijn in een hokkie moet zitten, of een vogel.

En pech voor de eigenaar, als je je kat buiten loopt, heb je er geen toezicht op. Wees blij dat ie in een asiel beland en niet in de bek van een hond of onder een auto. Hoe zou jij het vinden als je kat opeens oversteekt en er komt een auto aan? Die wijkt uit en rijd zich te pletter. En dat alleen omdat mensen hun kat niet binnen willen houden. Das pas fantastisch!
:cool2: :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tineke schreef:[
Mensen zouden ook niet aan een hond moeten beginnen als ze die niet op hun erf kunnen en willen houden wetende dat die hond daarbuiten daadwerkelijk gevaar loopt. Ik vind het straal bezopen om niet te zorgen dat je hond veilig is en hem almaar hetzend zijn goddelijke gang te laten gaan. Die mensen zouden ook niet aan een hond moeten beginnen, überhaupt niet aan dieren ,als je die willens en wetens geen veiligheid wilt bieden.
Tsja, dat zou je dan ook wel van kattenmensen kunnen zeggen. Mijn honden mogen niet van het erf af hoor. En ze lopen daarbuiten alleen los onder mijn toezicht.

Want ik vind ook niet dat je je huisdier overal moet laten aansjouwen zonder toezicht. Ik durf dat bij mijn eigen dieren ook niet aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

duitse herder schreef:
Lees je wel? Als ik zelf in de tuin zat met Noah liep ze wel los, maar als ik haar uit ging laten zat de lijn in huis er al aan. Vreselijk vervelend was het, maar liever dat dan een dode kat.
Ik hou niet meer van de kat van de buren, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn hond een kat dood bijt. Waarom zou je een kat dood wensen? :piew: Of strooi jij ook gif? Immers gaat een kat bij jou in de tuin toch wel dood, dan wel je eigen hond dan wel gif ofzo :U:
De buren vinden het kennelijk niet erg als hun kat in andermans tuin doodgebeten wordt door de hond die daar thuis hoort. Raar volk. Zouden geen kat moeten nemen.

Over gif gesproken. Dat ga ik wel hier en daar neerzetten ja. Maar niet tegen katten, tegen ratten. Ik vind het heel rot om te doen, maar ik heb al een paar konijnen dood omdat ze de vossenlintworm hebben binnengebracht. Ze zijn hondsbrutaal, vreten gewoon mee van het konijnenvoer. Ik zie ze overal lopen. Katten of dieren van soortgelijke grootte zullen er niet bij kunnen komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

iones schreef:
Tineke schreef:[
Mensen zouden ook niet aan een hond moeten beginnen als ze die niet op hun erf kunnen en willen houden wetende dat die hond daarbuiten daadwerkelijk gevaar loopt. Ik vind het straal bezopen om niet te zorgen dat je hond veilig is en hem almaar hetzend zijn goddelijke gang te laten gaan. Die mensen zouden ook niet aan een hond moeten beginnen, überhaupt niet aan dieren ,als je die willens en wetens geen veiligheid wilt bieden.
Tsja, dat zou je dan ook wel van kattenmensen kunnen zeggen. Mijn honden mogen niet van het erf af hoor. En ze lopen daarbuiten alleen los onder mijn toezicht.

Want ik vind ook niet dat je je huisdier overal moet laten aansjouwen zonder toezicht. Ik durf dat bij mijn eigen dieren ook niet aan.
:denken: :denken:
Zo erg zuinig ben je er anders zelf ook niet op want je had uiteraard wat meer maatregelen kunnen nemen dan enkel maar waarschuwen :ugh:
iones schreef:Omdat we twee honden hadden die onmogelijk op het erf konden blijven. Waren verprutst doordat manlief ze altijd overal liet stropen. Ze hadden een jachtpassie ontwikkeld die zo sterk was dat ze niet meer te houden waren. Ze loerden op elke deur die even open ging en ZOEF weg waren ze.

Ik wist dat er op een dag een zou verongelukken en ik wist ook welke. Heb mijn man zat gewaarschuwd. En wat ik vreesde is ook gebeurd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ik snap nog steeds niet waarom katten los mogen lopen en bv een konijn in een hokkie moet zitten, of een vogel.
Dat heb ik ook nog nooit begrepen.
iones
Zeer actief

[quote="Tineke"]
:denken: :denken:
Zo erg zuinig ben je er anders zelf ook niet op want je had uiteraard wat meer maatregelen kunnen nemen dan enkel maar waarschuwen :ugh:

Wat had ik dan méér kunnen doen?

Mijn man de hele dag in het huis achterna lopen om achter hem de deuren te sluiten? Je moest eens weten wat een woedeuitvallen ik gehad heb.
En vergeet niet dat dit traject zich al ingezet heeft voordat ik hier woonde, voordat ik überhaupt iets met mijn man had. Ik was er niet, dus kon ik niets doen. Anders was dit nooit gebeurd.
Er is wel een ding waar ik spijt van heb.

Je hebt van die stroomhalsbanden die ik om had kunnen doen zodat die twee op bepaalde afstand van huis eerst een waarschuwing zouden krijgen, en vervolgens een stroomstoot. Maar dan nog.....
De passie was te sterk. Geen garantie dat het dan wel gelukt was.

Bovendien kun je zo´n halsband niet 24 uur per dag om laten. En punt is, dat de honden ook ontsnapten als iemand naar binnen of naar buiten ging. Ze waren werkelijk onhoudbaar. Ik had ze de hele dag in een ren kunnen doen. Maar dat past niet bij mij, ik vind dat geen leven voor een hond.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Tara schreef:
iones schreef: Over gif gesproken. Dat ga ik wel hier en daar neerzetten ja. Maar niet tegen katten, tegen ratten. Ik vind het heel rot om te doen, maar ik heb al een paar konijnen dood omdat ze de vossenlintworm hebben binnengebracht.
Wacht even hoor... Zijn jouw konijnen gestorven aan vossenlintworm ja? :80:
Ik wist niet eens dat dat kon, en weet je dan wel zeker dat die ratten tussengastheer zijn geweest?
Leer de natuur toch eens een beetje kennen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Tara schreef:
iones schreef: Over gif gesproken. Dat ga ik wel hier en daar neerzetten ja. Maar niet tegen katten, tegen ratten. Ik vind het heel rot om te doen, maar ik heb al een paar konijnen dood omdat ze de vossenlintworm hebben binnengebracht.
Ik wist niet eens dat dat kon, en weet je dan wel zeker dat die ratten tussengastheer zijn geweest?
Dat weet je denk ik nooit zeker dus het lijkt mij een aanname tenzij er sectie is verricht op zowel rat als konijn.

http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... tworm.aspx
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

korthaar schreef:
Tara schreef:
Leer de natuur toch eens een beetje kennen.
In theorie is het best mogelijk dat katten konijnen besmetten met deze worm. Als er vast gesteld is, dat het echt om de vossenlintworm gaat, laat dan zeker ook je zelf onderzoeken! De kans is heel groot dat je zelf ook besmet bent. Plus de mensen in je omgeving die met deze katten en konijnen in aanraking zijn geweest!

Gezondheidseffecten

De kans op besmetting met vossenlintworm is erg klein, maar de gevolgen zijn zeer ernstig. Bij mensen die de parasiet wel binnenkrijgen, ontstaat na 5 tot 15 jaar alveolaire echinococcose. Dat is een aantasting van de lever.
De verschijnselen zijn buikpijn, kortademigheid of geelzucht. Omdat de ziekte zich pas uit als de lever al erg is aangetast heeft behandeling vaak geen zin meer. De ziekte kan leiden tot de dood.

bron: voedingscentrum
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
nyckle schreef: In theorie is het best mogelijk dat katten konijnen besmetten met deze worm.
Katten of ratten?
Ik begreep ook dat iones het over ratten had die die vossenlintworm hadden binnengebracht?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Tara schreef:
Er kan geen enkel ander dier bij komen. Daar ben ik van overtuigd. Maar die rot ratten graven overal onderdoor en kruipen overal overheen. Ratten zijn dragers van vele ziekten, waaronder neospora, waardoor dieren hun vrucht verwerpen, de ziekte van weil, allerlei soorten wormen waaronder de vossenlintworm. Ook wij kunnen met dat laatste besmet raken, en daarom mag je nooit dode ratten of vossen aanraken. Ook onze honden kunnen er mee besmet raken. Voor katten, honden en paarden zijn ontwormingskuren. Voor konijnen niet dus dan gebruik je die voor puppies.

Omdat we hier wilde dieren hebben zoals vossen, bunzingen en marters, heb ik de omheining van de konijnen op 3 lagen met stroomdraad afgezet. Daarover heen hangt nog een net zodat er ook niets in kan landen.

er zijn hier erg veel ratten en met een klemmetje of vangkooi kom je er niet. De enige manier is vergif neerleggen in speciale lokdozen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”