Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Ze had wel even d'r bedenkingen hoor
Op de foto's/filmpjes lijkt het namelijk alsof hij een schofthoogte van 80 cm heeft.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Julius vind ik ook wel een heel leuke naam!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Lemuria schreef:Ze had wel even d'r bedenkingen hoorOp de foto's/filmpjes lijkt het namelijk alsof hij een schofthoogte van 80 cm heeft.
Had ik dat nog niet verteld dan?
Het is wel een podenco hè (die krijg je altijd inclusief streken). Een zoete podenco, maar wel een podenco
-
Lemuria
Uhhh, op de site stond 50-60cm, dus daar ga ik eigenlijk wel een beetje van uit, dat dat klopt?DeDiana schreef:Lemuria schreef:Ze had wel even d'r bedenkingen hoorOp de foto's/filmpjes lijkt het namelijk alsof hij een schofthoogte van 80 cm heeft.
Had ik dat nog niet verteld dan?
Het is wel een podenco hè (die krijg je altijd inclusief streken). Een zoete podenco, maar wel een podenco
Bring it, met die streken! Ben bijna klaar met Izzy opvoeden, hóóg tijd voor de volgende
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, dat klopt wel hoor, al zit hij zeker dichter bij de 60 dan bij de 50 cm.
En verder: be careful what you wish for
-
Lemuria
Ik ken alleen maar zoete Podenco'sDeDiana schreef:Ja, dat klopt wel hoor, al zit hij zeker dichter bij de 60 dan bij de 50 cm.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, Portugezen zijn volgens mij véél braverLemuria schreef:Ik ken alleen maar zoete Podenco'sDeDiana schreef:Ja, dat klopt wel hoor, al zit hij zeker dichter bij de 60 dan bij de 50 cm.
En verder: be careful what you wish forOf zijn de Portugezen over het algemeen braver dan de Spanjaarden?
Ach we zien het wel. Ik ga van het ergste uit (druk, niet zindelijk, trekken aan de riem, niet los kunnen, proberen te ontsnappen). Dan kan het alleen meevallen!
Nee, serieus, dat ligt aan de hond natuurlijk. Julio is een lieverd, maar het is geen hond die de hele dag in een hoekje gaat liggen. Hij is wel levendig en zal dus ook heus wel gaan uitproberen hoe het bevalt om op de tafel te gaan staan bijvoorbeeld
-
Lemuria
Ik blief geen hond die de hele dag in een hoekje gaat liggenDeDiana schreef: Ja, Portugezen zijn volgens mij véél braver
Nee, serieus, dat ligt aan de hond natuurlijk. Julio is een lieverd, maar het is geen hond die de hele dag in een hoekje gaat liggen. Hij is wel levendig en zal dus ook heus wel gaan uitproberen hoe het bevalt om op de tafel te gaan staan bijvoorbeeld
- DeDiana
- Zeer actief
Lemuria schreef:Ik blief geen hond die de hele dag in een hoekje gaat liggenDeDiana schreef: Ja, Portugezen zijn volgens mij véél braver
Nee, serieus, dat ligt aan de hond natuurlijk. Julio is een lieverd, maar het is geen hond die de hele dag in een hoekje gaat liggen. Hij is wel levendig en zal dus ook heus wel gaan uitproberen hoe het bevalt om op de tafel te gaan staan bijvoorbeeldLaat 'm maar lekker proberen wat hij kan maken, ik vertel 'm wel wanneer het teveel van het goede wordt
-
Lemuria
Nou ja, hoe moeten die honden ook weten dat dat niet de bedoeling is heFrolic schreef:Haha, goed zo, ik heb nu al lol.
Pippi heeft het eerste kwartier dat ze hier was op de salon tafel, de vensterbank, de bank, de eettafel, de andere vensterbank en het aanrecht gestaan. Meer dan eens
- kipo
- Zeer actief
Dan is Aura nog best beschaafd, die gebruikt alleen de salontafel als opstapje naar de bank, of als kortere route door de kamer8-)Lemuria schreef:Nou ja, hoe moeten die honden ook weten dat dat niet de bedoeling is heFrolic schreef:Haha, goed zo, ik heb nu al lol.
Pippi heeft het eerste kwartier dat ze hier was op de salon tafel, de vensterbank, de bank, de eettafel, de andere vensterbank en het aanrecht gestaan. Meer dan eensDaar komen we wel uit.
-
Sanner
- Zeer actief
Wat een leuk filmpje van zwemmende Amy!!
Het schiet nu echt al op hè, voor de volgende hondjes aankomen. Ben zo benieuwd, net als iedereen.
Kiwi de portugees heeft ook overal opgestaan in huis, dat had ik van haar nooit verwacht maar daar kwam ik achter toen ik eens ging filmen als ik weg was. Tegenwoordig alleen nog maar de vensterbank, daar kan ik wel mee leven. Coos de spanjaard doet dat soort dingen niet, wel de vensterbank maar verder gaat ze niet.
Het schiet nu echt al op hè, voor de volgende hondjes aankomen. Ben zo benieuwd, net als iedereen.
Kiwi de portugees heeft ook overal opgestaan in huis, dat had ik van haar nooit verwacht maar daar kwam ik achter toen ik eens ging filmen als ik weg was. Tegenwoordig alleen nog maar de vensterbank, daar kan ik wel mee leven. Coos de spanjaard doet dat soort dingen niet, wel de vensterbank maar verder gaat ze niet.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Zwemmende Amy
een übercute filmpje met fantastisch commentaar
Elke keer als jij aan het woord bent springt Riv op mn laptop af Diana
en ik blij te zien dat sommige spanjaarden wel van zwemmen houden. dat biedt hoop op de toekomst
enne lemuria, je gaat mn opmerkingen niet ineens serieus nemen he
ik had je hoger ingeschat
nog 6 dagen
en ik blij te zien dat sommige spanjaarden wel van zwemmen houden. dat biedt hoop op de toekomst
enne lemuria, je gaat mn opmerkingen niet ineens serieus nemen he
nog 6 dagen
- Lucia
- Zeer actief
Leuk, binnenkort nog meer verhalen dus van 'nieuwe' honden die hier komen
Portugees Peer, geen podenco, vindt het ook de normaalste zaak van de wereld om alles buiten te observeren vanaf de picknicktafel, over schuttingen te klimmen, in huis op de eettafel te gaan liggen tot ik thuis ben, over de salontafel te lopen omdat dat nou eenmaal korter is, etc.
Bereid je dan maar, als een podenco echt erger is
Ow en wat gaat Amy vooruit zeg Diana!
Portugees Peer, geen podenco, vindt het ook de normaalste zaak van de wereld om alles buiten te observeren vanaf de picknicktafel, over schuttingen te klimmen, in huis op de eettafel te gaan liggen tot ik thuis ben, over de salontafel te lopen omdat dat nou eenmaal korter is, etc.
Bereid je dan maar, als een podenco echt erger is
Ow en wat gaat Amy vooruit zeg Diana!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Niet alleen buitenlanders staan op tafels en vensterbanken hoor, mojo diet dit ook als hij de kans krijgt.
Leuk dat er al bijna weer nieuwe honden uit Spanje arriveren, en dat we die hier op het forum kunnen gaan volgen. Ik lees altijd met veel plezier bij in dit topic, hoewel ik niet vask reageer. Maar het is erg leuk om alle updates en verhalen over de buitenlandertjes te lezen.
Leuk dat er al bijna weer nieuwe honden uit Spanje arriveren, en dat we die hier op het forum kunnen gaan volgen. Ik lees altijd met veel plezier bij in dit topic, hoewel ik niet vask reageer. Maar het is erg leuk om alle updates en verhalen over de buitenlandertjes te lezen.
- River8
- Zeer actief
dat wordt nog wat... mijn allerliefste welopgevoede meisje staat nergens op. komt alleen op commando bij me zitten op de bank en een neus op het aanrecht is echt the limits.
toevallig vandaag het bakje met de koekjes open op de bank laten staan terwijl ik weer aan het werk was in de werkkamer. nadat ik besefte dat het verdacht stil was en Riv niet bij me lag toch ff gaan kijken.
maar wat haal ik in huis
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Mijn Engelse Jigzy springt ook op tafels, vensterbanken en op mijn hoofd
en ze jat zakken met lollies, maar ze laat wel keurig de plastic verpakkingen en stokjes liggen
En inderdaad leuke verhalen
bijna nog meer leuke verhalen!
Ik hoop dat iedereen wel meteen een goede dogtag omhangt. En liever iets te lang dubbel zekeren dan te kort..
En inderdaad leuke verhalen
Ik hoop dat iedereen wel meteen een goede dogtag omhangt. En liever iets te lang dubbel zekeren dan te kort..
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Wij dachten ook een niet-zwemmer te hebben. Dat duurde een jaar of zo. Tegenwoordig wordt Lola compleet hysterisch van de vraag 'ga je mee zwemmen?' Er is dus nog hoop voor jeFrolic schreef:Wat goed dat Amy zwemt. Ik heb altijd zwemhonden gehad, maar Pippi doet er echt niet aan. Wie weet komt het nog. Ze durft wel kopje onder om een koekje van de bodem te pakken, maar verder dan haar pols gaat ze er niet in.
- DeDiana
- Zeer actief
Heb weer genoten van je update Frolic! 
En wie weet gaat ze straks als het warmer is toch wel wat verder het water in om lekker af te koelen.
Ik moet zeggen dat ik heel verbaasd was dat Amy zo het water in sprong om te gaan zwemmen.
De meeste opvanghondjes die ik heb gehad gingen uiteindelijk wel Mila achterna het water in, en sommige gingen dan ook zwemmen. Maar Amy ging echt helemaal op eigen houtje. Ze had ondertussen wel het zwemmen en plonsen van Mila al meerdere keren uitgebreid bestudeerd, maar toen ze er zelf uiteindelijk in ging stond Mila gewoon op de kant.
En wie weet gaat ze straks als het warmer is toch wel wat verder het water in om lekker af te koelen.
Ik moet zeggen dat ik heel verbaasd was dat Amy zo het water in sprong om te gaan zwemmen.
- DeDiana
- Zeer actief
Haha, ik vind het zelf een beetje genant commentaar, maar gelukkig vindt Riv het wel leukRiver8 schreef:Zwemmende Amyeen übercute filmpje met fantastisch commentaar
Elke keer als jij aan het woord bent springt Riv op mn laptop af Diana
![]()
en ik blij te zien dat sommige spanjaarden wel van zwemmen houden. dat biedt hoop op de toekomst![]()
enne lemuria, je gaat mn opmerkingen niet ineens serieus nemen heik had je hoger ingeschat
![]()
nog 6 dagen
Ja, nog zes dagen, gaat snel nu ineens hè?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Waar komen de honden eigenlijk aan?

- River8
- Zeer actief
maar je klonk ook zo verbaasd en trots, echt super schattig
en frolic, dat heb ik dus ook. Riv ziet water en haalt nog net niet de bal uit mn zak zodat ik m moet gooien. echt geweldig gezicht.
maar misschien komt dat nog bij Pippi? dat ze het fenomeen "zwemmen" nog niet kent? ik zeg bikini aantrekken en t voordoen
en frolic, dat heb ik dus ook. Riv ziet water en haalt nog net niet de bal uit mn zak zodat ik m moet gooien. echt geweldig gezicht.
maar misschien komt dat nog bij Pippi? dat ze het fenomeen "zwemmen" nog niet kent? ik zeg bikini aantrekken en t voordoen
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuke update weer Frolic!

- DeDiana
- Zeer actief
Nee, dat is uitgesloten. Ze leefde in een droge, dorre sinaasappelboomgaard. Het enige water dat daar in een omtrek van 20 km te vinden was, zat in een emmer om te drinken.Frolic schreef:Misschien had ze in Spanje ook al eens gezwommen? Zou dat kunnen? Ik kan altijd enorm genieten van zwemmende honden, ik weet niet waarom, maar dat vind ik echt zo heerlijk om te zien. Zwemmen kan echt zo'n passie voor ze zijn. Ik ben heel benieuwd naar wat de passie van Pippi zal blijken of worden.
Amy is tot ik haar meenam nooit die boomgaard uit geweest.
- DeDiana
- Zeer actief
De honden voor Nederland komen aan in Nieuwegein.moosje schreef:Waar komen de honden eigenlijk aan?
- River8
- Zeer actief
hahaha ik heb foto's gezien
je hebt geen excuus.
en weet je, als je echt iets wil...
en weet je, als je echt iets wil...
- River8
- Zeer actief
-
Lemuria
Hier wordt ab-so-luut niet op tafels gesprongen, helemaal besodemieterd
Dat heeft Izzy eigenlijk ook nooit in d'r mooie koppie durven halen. Ik zie wel eens filmpjes van Staffords die van stoel naar tafel naar bank springen, lijkt me een hél. Ze heeft zich in huis maar te gedragen.
- DeDiana
- Zeer actief
Morgen vroeg uit de veren en op naar Spanje!
Vanavond heb ik nog een lekker lange boswandeling gemaakt met de meiden. Dat doet Amy heel goed. Ik moet haar af en toe wel een beetje bij de les houden, anders neemt ze iets te veel ruimte. Maar ze luistert prima en houdt ook goed in de gaten waar we zijn.
Ze vindt het bos erg leuk, met al die geurtjes en geluidjes
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... nref=story
Mila is ook al aan het oefenen met het ophalen van Amy
https://youtu.be/rJPeHJxSwtE
Vanavond heb ik nog een lekker lange boswandeling gemaakt met de meiden. Dat doet Amy heel goed. Ik moet haar af en toe wel een beetje bij de les houden, anders neemt ze iets te veel ruimte. Maar ze luistert prima en houdt ook goed in de gaten waar we zijn.
Ze vindt het bos erg leuk, met al die geurtjes en geluidjes
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... nref=story
Mila is ook al aan het oefenen met het ophalen van Amy
https://youtu.be/rJPeHJxSwtE
- River8
- Zeer actief
Jij gaat natuurlijk morgen al! Spannend Diana, jij mag als eerste je hond verwelkomen
Kan alleen je FB pagina niet zien...? Het filmpje wel, maar nu wil ik ook een Mila
Lekkere spring-in-het-veld en dan ook nog een Amy-apport! Knappe meid
Rij voorzichtig en tot snel
Kan alleen je FB pagina niet zien...? Het filmpje wel, maar nu wil ik ook een Mila
Rij voorzichtig en tot snel