Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
In de douche, maar bij voorkeur zo min mogelijk. Zeker nu we niet meer (fanatiek) showen Nou is Oll niet echt GROOT natuurlijk, beetje middelmaatje. Gewoon in de douchebak, ik er naast, Oll blijft keurig staan Leuk vindt ie het niet maar hij ondergaat t zeg maar
In de tuin, met de tuinslang aangesloten op de keukenkraan zodat ik warm water kon gebruiken.
Plaatselijke stukjes vuil deed ik met de gieter natmaken, even inzepen en met de gieter weer spoelen. Dan vond ik het teveel werk om de tuinslang aan te sluiten.
Ik heb een stomme binnenkraan. Of stomme tuinslang. Om de een of andere reden past t niet op elkaar. Wel op de buitenkraan maar das te koud. Moet ik toch iets op bedenken misschien. Buiten wel t handigst.
Ik heb een tuinslang buiten hangen met sproeikop en een fles honden shampoo. Als er een het dan weer nodig vind om in de stront te liggen rollebollen dan doe ik ze eerst even onder de douche voor ze weer naar binnen gaan. Gewoon koud water dus. Werkt prima.
Ik was Pablo zelden, maar als hij vrolijk in een viskarkas heeft lopen rollen, gaat hij douchen. Halsband om, 2 personen.
Hij ondergaat het met flinke tegenzin, maar wat mot, dat mot!!
Buiten temp van zwemplassen is denk ik warmer ???
Tis ook geen echte zwemmer, al gaat hij wel als ik m aanmoedig. Maar doen liever lopen in het bos en een duik ook vooral als t warm is.
Ik was mijn hond alleen als ze in een modderpoel is gesprongen of door de stront heeft gerold.
Achterom vastbinden en met de tuinslang erover met koud water. Shampoo gebruik ik niet. Na een paar keer afschudden mag ze naar binnen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
marie8 schreef:Ik heb een stomme binnenkraan. Of stomme tuinslang. Om de een of andere reden past t niet op elkaar. Wel op de buitenkraan maar das te koud. Moet ik toch iets op bedenken misschien. Buiten wel t handigst.
Ik woon gelijkvloers dus als ze erg stinkt of vies is laat ik de riem om en begeleid haar richting douche.
Vindt ze NIET leuk maar ondergaat het lijdzaam.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ik was de honden eigenlijk alleen als ze in mensenstront of rotte vis of iets dergelijk hebben gerold, en dat komt gelukkig weinig voor, en dan is het dus in de tuin, met de tuinslang of emmers lauw water, afhankelijk van de temperatuur.
Je hebt een hond met een korte vacht toch? Bij alleen eendenstront ofzo in die nek maak ik het gewoon even schoon met een nat doekje met wat zeep. Nog effe na met een vochtige doek en ze ruiken weer naar bloemetjes.
Niet.
Maar de keren dat het moest (huidinfectie) heb ik haar gewoon onder de douche gezet. Heb een anti-slipvloer in de badkamer liggen, en heb een grote badkamer. De vloer loopt gewoon door richting doucheputje, dus geen randjes of opstapjes of zo. De laatste keer heb ik haar in bad getild. Dik 40 kg, maar ging prima. Anti-slipmatje in het bad gelegd en wassen maar.
Ze vindt het niet leuk, maar als ik haar even toespreek ondergaat ze het lijdzaam.
Als ze een beetje goor is dan sproei ik haar buiten onder de tuinslang af. Is ze echt rotte vis/mensen poep goor dan gaan we naar de doggy wash. Ideaal voor 1 euro heb ik haar gewassen geshampood en droog geföhnd.
marie8 schreef:Ik heb een stomme binnenkraan. Of stomme tuinslang. Om de een of andere reden past t niet op elkaar. Wel op de buitenkraan maar das te koud. Moet ik toch iets op bedenken misschien. Buiten wel t handigst.
Hanneke2 schreef:Ik was de honden eigenlijk alleen als ze in mensenstront of rotte vis of iets dergelijk hebben gerold, en dat komt gelukkig weinig voor, en dan is het dus in de tuin, met de tuinslang of emmers lauw water, afhankelijk van de temperatuur.
Je hebt een hond met een korte vacht toch? Bij alleen eendenstront ofzo in die nek maak ik het gewoon even schoon met een nat doekje met wat zeep. Nog effe na met een vochtige doek en ze ruiken weer naar bloemetjes.
Ja klopt. Maar hij heeft een inmiddels anders dan oorspronkelijke kleur naast vieze plekken. Voor t haren zou t ook een keer goed zijn.
Lemuria schreef:In de douche, met warm water, een stevige shampoo-massage, daarna de föhn erop en daarna lekker onder een dekbed.
Charlie ook ja, alleen krijgt die mijn superzachte badjas (die ze niet meer uit wil) en een dekbed Maar da's geen grote hond.
Niko of Pjotr onder de douche is me te veel werk, na afloop zit alles tot anderhalve meter hoog onder het haar.
Als het koud is onder de douche, heb ik met al me honden gedaan alleen die zwommen niet dus gingen ook als het mooier weer was onder de douche. Maylo straks lekker in de tuin met mooi weer die vind regen en per ongeluk in de sloten vallen niet zo erg. Maylo gaat overigens graag onder de douche, staat af en toe bij de douche te dringen als wij gaan douche dan wil hij ook douche en als hij dan niet mag kan hij echt gaan zitten zeuren.
My heart will always wear the pawprints left by you. Biothane WashBar
Ik heb Biry (groenendaeler) een tijdje in bad gewassen, maar dat werkte niet goed vanwege de hoge rand. Nu was ik haar in de douche, even goed natmaken, shampoo erin, goed uitspoelen en dan wil ik op sommige plaatsen (broek en staart vooral) nog wel eens crèmespoeling gebruiken. Ze wordt vooral gewassen omdat dat helpt bij het borstelen, niet omdat ze vies is. Komend weekend ga ik eens een hondenwasstraat proberen. Misschien hebben ze zoiets in de buurt?
Shelly eens en nooit meer, die is zo bang dat ze alles onderzeikt. Ze moest omdat ze naar het asiel bleef stinken en ik dat vies vond
Juno is gek op alles wat dood en rot is en dat moet in haar nek en achter haar oren. Meestal borstel ik het er aardig uit, maar eens in het jaar ongeveer moet ze toch echt weer even naar blommetjes ruiken van mij (of als ze echt iets heeft gevonden wat ik niet kan verdragen).
Mijn douche is in de gang, dus vanuit buiten gaan ze in 1 loop door. Mijn douche is ook niet groot, dus achteraf even met een borstel en waterstraal over de muren en alles is weer schoon
Geen enorme hond hier, maar ik parkeer haar gewoon onder de douche. Ze is wel eens zo ongelooflijk ranzig geweest dat ik haar echt niet in huis wilde hebben, en dan moet het gek gaan met mijn varken. In zo'n geval loop ik naar de hondenwasstraat 2 straten verder
Onder de tuinslang kan hier ook overigens, alleen ziet ze die als speelgoed dus dan moet ze in de houdgreep en dan kan ik er vermoedelijk net zo goed bij onder gaan staan
De doodenkele keer dat hier een grote hond geheel of gedeeltelijk gewassen wordt, gebeurt dat gewoon in de tuin. Ik heb een koppelstukje voor de keukenkraan en daar sluit ik de tuinslag op aan. Kan ik met lauwwarm water wassen. Dat vind ik toch wat beter uitspoelen dan koud water.