Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alternatief bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Kya
Vaste gebruiker

alternatief bench

Ongelezen bericht door Kya »

hallo..

Wij vroegen ons af.. omdat wij geen liefhebbers van Benches zijn.. zijn wij van plan om ons Puppie van 8 weekjes aan een lange lijn vast te maken.. zodat ze niet overal rond kan rennen..want als we haar los laten lopen in huis, kan ze overactief zijn. Wat is jullie mening hierover ?
Hyperdepieper
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

waarom ben je tegen een bench?
In een lange lijn kan die vast komen te zitten.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Is dit nou serieus bedoeld, of neem je de boel in de zijk?

Indien wel serieus, laat je dan eens goed nakijken, want je spoort niet helemaal. Begin alsjeblieft NOOIT aan een hond.
Yvonne Bekkers
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yvonne Bekkers »

Een lange lijn...... :N
Nou mij niet gezien, ik zou als de dood zijn dat mijn hond zich zou vastlopen, en daardoor zou stikken of iets dergelijks.....
Nee dan maar de bench, vinden ze vaak nog lekker ook zo'n eigen stekkie.
Groetjes Yvonne,

en een poot van Beer en Kenza
www.vanberinishofke.nl

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat je als je even wat langer nadenkt zelf ook wel snapt dat dat hardstikke gevaarlijk kan zijn ;) . Hondje kan zich er helemaal indraaien, en stikken, of zichzelf verwonden doordat de riem in haar vlees snijdt.

Niet doen dus!
Afbeelding
Mirandab
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mirandab »

Ik geloof dat het hier al gezegt is maar een lange lijn vast in huis lijkt met niet zo verstandig..
Als je het goed doet dan is een bench absoluut niet zielig. Ik heb er 4 en alle 4 hebben ze hun eigen bench.. no problem.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik zou persoonlijk geen van beide doen maar als je toch graag je hondje af en toe op 1 plek wilt houden zou ik toch een bench nemen.
Een touw kan gevaarlijk zijn en in een bench kan hij lekker rustig liggen (mits je hem dat zo aanleert natuurlijk)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: alternatief bench

Ongelezen bericht door Hutsje »

Kya schreef:hallo..

Wij vroegen ons af.. omdat wij geen liefhebbers van Benches zijn.. zijn wij van plan om ons Puppie van 8 weekjes aan een lange lijn vast te maken.. zodat ze niet overal rond kan rennen..want als we haar los laten lopen in huis, kan ze overactief zijn. Wat is jullie mening hierover ?
Mijn mening is de pup goed opvoeden. Dan heb je geen bench of touw nodig. En pupjes en volwassen honden kunnen druk zijn, dat hoort erbij. Als je je daar aan stoort neem kun je beter geen hond nemen.
Wij hebben 3 honden met verschillende leeftijden, en alles loopt altijd los, ook als we er niet zijn. Ik heb in 25 jaar nog nooit een bench genbruikt en nooit onoverkomelijk problemen gehad. Ik heb er een hekel aan een dier in zo'n kleine ruimte op te sluiten.
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Over de lange lijn is al genoeg gezegd lijkt me....niet verstandig dus. Kun je niet een bepaalde ruimte in je huis "afzetten" die helemaal puppyproof is? Toen Tara bij ons kwam liet ik haar en Loeky in de keuken en hal als ik er niet was. Daar konden ze zich vrij bewegen, hadden lekker veel ruimte en ik had er voor gezorgd dat ze daar niets kon slopen of zichzelf kon verwonden. De keukenstoelen zijn een paar weken verbannen naar de garage, de tafelpoten van de keukentafel werden met dik karton verpakt en zo zijn pup en meubilair ongeschonden door de eerste weken gekomen :mrgreen: .

Zoals al eerder opgemerkt is, een pup brengt nou eenmaal een hoop werk met zich mee. Pups zijn druk, experimenteren en maken wel eens iets kapot (hoe voorzichtig je ook bent). Als je dat absoluut niet wilt zul je inderdaad nog eens heel goed moeten nadenken of je wel echt een pup in huis wilt halen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Afzetten van een stuk in je huis evt. dmv puppyren is idd de beste oplossing als je geen bench wil.
Zelf heb ik geen problemen met een bench, is hun "eigen hol" in huis.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik heb whooper in het begin ook in een benche gehad. als je hem dat goed aanleert is daar niks mis mee en ziet hij dat als zijn eigen vertrouwde plekje!! tuurlijk laat ik hem ook liever los in huis, maar dan weet ik zeker dat ik vaste klant wordt bij de plaatselijke woonboulevard.

Inmiddels is hij 8 maanden en slaapt hij 's nachts in de keuken :ok: Alain heeft 2 geleiders op de muur tussen hal en keuken gemaakt en daar schuif ik 's avond een plank tussen zodat hij niet weg kan uit de keuken. in de hal ligt orbis namelijk en ik laat ze niet voor lange tijd alleen als ik er niet bij ben!! ik weet dat het wel goed gaat want als ik boven ben dan liggen ze ook bij elkaar, dus misschien is de volgende stap wel om de plank 's nachts weg te halen :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka heeft slechts twee weken in de bench gezeten, hij was er erg ongelukkig. Toch kan het in begin een gevoel van veiligheid geven voor de hond, maar Luka vond dat dus niet.
We hebben een soort tussenplaats, kleine veranda kun je het noemen, die verwarmd en geïsoleerd is.
Daar heeft hij ze'n plaatsje gekregen. Schoenenkast gezet en Luka heeft het rijk voor zich.
Een lange lijn vind ik zeer gevaarlijk, hij zou kunnen vastgeraken in de lijn.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
AJO!
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door AJO! »

ik heb nu zelf in een kamer een stukkie afgezet, net zo groot als een bench...het hangt van hun af hun lang ze erin zitten :-D

Aan een touw nooit doen....zie antwoorden hierboven..
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik hou ook niet van benchen, maar een touw :? levensgevaarlijk.
Maak dan gewoon een hondveilige kamer. Een eigen kamer voor hem waar hij niets kan opeten, waar zijn speeltjes liggen, een dekentje en zijn eet- en drinkbak staan.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wat is er mis met een bench? Ze hebben hier allemaal in gelegen en ze liggen er nog steeds in ook met het deurtje open.
Als je een dode hond wil, moet je hem aan een lijn leggen, kan ie zich lekker ophanden als je er niet bij bent. 8O
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Hutsje schreef:

Mijn mening is de pup goed opvoeden. Dan heb je geen bench of touw nodig. En pupjes en volwassen honden kunnen druk zijn, dat hoort erbij. Als je je daar aan stoort neem kun je beter geen hond nemen.
Wij hebben 3 honden met verschillende leeftijden, en alles loopt altijd los, ook als we er niet zijn. Ik heb in 25 jaar nog nooit een bench genbruikt en nooit onoverkomelijk problemen gehad. Ik heb er een hekel aan een dier in zo'n kleine ruimte op te sluiten.
niks aan toe te voegen :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Ik heb er een hekel aan een dier in zo'n kleine ruimte op te sluiten.
die kun je zo groot maken als je zelf wil. Ze hebben hier allemaal een joekel van een bench, dus als pup hadden ze zeeen van ruimte... en nu nog steeds passen er zeker 2 honden in van hetzelfde ras.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kya
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kya »

Hiya !

Bedankt voor jullie reacties ! en achteraf gezien lijkt het mij inderdaad ook een gevaarlijk plan..
maar goed dat er zoiets als dit hondenforum bestaat waar je al je vragen kwijt kan ;)

Ik heb Kya nu dan ook gewoon los thuis lopen, vind ze heerlijk.. af en toe te druk.. maar zit nu te denken om een hoek van de huiskamer af te sluiten om er een soort 'bench van te maken.. met hekjes..
zodat ze haar eigen plek heeft.
Want nu slaapt ze naast ons bed en zo af en toe onder het bed. Nu kan ze er nog net onder , maar naarmate ze groter wordt, past ze er neit meer omdatwe een heel lage bed hebben. Wat vinden jullie? haar niet meer onder het bed laten liggen of gewoon haar gang laten gaan tot ze niet meer past?

Groetjes, Sen-G & Peter en een 'KuSje' van Kya
Hyperdepieper
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

stop wat grote spullen onder het bed dat het niet meer past, anders heb je kans dat ze blijft proberen onder het bed te kruipen terwijl dat eigenlijk niet meer gaat, dat vergt heel veel spierkracht van haar poten en heupen om zichzelf eronder en erondervandaan te wurmen er kunnen dan beschadigingen op treden.
Hutsje
Zeer actief

Kya schreef:Hiya !

Bedankt voor jullie reacties ! en achteraf gezien lijkt het mij inderdaad ook een gevaarlijk plan..
maar goed dat er zoiets als dit hondenforum bestaat waar je al je vragen kwijt kan ;)

Ik heb Kya nu dan ook gewoon los thuis lopen, vind ze heerlijk.. af en toe te druk.. maar zit nu te denken om een hoek van de huiskamer af te sluiten om er een soort 'bench van te maken.. met hekjes..
Want nu slaapt ze naast ons bed en zo af en toe onder het bed. Nu kan ze er nog net onder , maar naarmate ze groter wordt, past ze er neit meer omdatwe een heel lage bed hebben. Wat vinden jullie? haar niet meer onder het bed laten liggen of gewoon haar gang laten gaan tot ze niet meer past?

Ik zou het lekker laten gaan. Ze komt er van zelf wel achter dat het niet meer gaat. Pien had hier een eigen slaapkamer waar ze 's nachts sliep met een van ons en als we weggingen deden we haar daar ook in. Ze was heerlijk op haar gemak en nu slaapt ze daar 's nachts nog het liefst. Ze kroop ook vaak onder het bed, maar dat was heel snel afgelopen. Super dat ze gewoon los loopt. En een afgezet stukje is ook prima.
Ik vind dat er veel te snel en makkelijk naar de bench gegrepen wordt. Het is toch een dwangmiddel, want je sluit de hond op, beperkt hem enorm in zijn beweging en hij kan geen kant op. Ik heb nog nooit een hond zien rennen en springen in zijn bench althans. En al zitten ze er "maar" voor de nacht in, dat is toch 8 uur opsluiting. En dan zitten ze er vaak ook nog overdag in en voor je het weet zitten ze meer in de bench dan erbuiten. Tuurlijk kun je een hond coinditioeren zodat ze er zelf ingaan, op een gegeven moment weten ze niet beter. Dat wil niet zeggen dat ze niet liever ergens anders liggen. Want als dat zo zou zijn hoefde er geen deurtje in te zitten.
Afbeelding
Henny van Hal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Henny van Hal »

Onze pups liggen in het begin altijd onder de bank totdat ze zelf snappen dat het niet meer gaat.... dus ik zou me over het bed niet druk maken....

als ze er niet meer onder past, past ze er vanzelf nog wel op!!!! :p:
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Precies Malonios ( of hoe je het schrijft :-D ;) ) je hebt ze in alle maten!1!

En zielig: Neuh hoor!!!!!!!!!!!! :ok:
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Tuurlijk kun je een hond coinditioeren zodat ze er zelf ingaan, op een gegeven moment weten ze niet beter. Dat wil niet zeggen dat ze niet liever ergens anders liggen. Want als dat zo zou zijn hoefde er geen deurtje in te zitten.
waarom blijven ze er dan in liggen als het deurtje open staat...?
Hier liggen ze er heel graag in, liever als op de bank ofzo... dus het is gewoon hun eigen plekje net zo goed als een ander een mand heeft...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:Tuurlijk kun je een hond coinditioeren zodat ze er zelf ingaan, op een gegeven moment weten ze niet beter. Dat wil niet zeggen dat ze niet liever ergens anders liggen. Want als dat zo zou zijn hoefde er geen deurtje in te zitten.
Hier liggen ze er heel graag in, liever als op de bank ofzo... dus het is gewoon hun eigen plekje net zo goed als een ander een mand heeft...
Omdat jouw hondde erop geconditioneerd/getraind zijn? EEn hond is wel een gewoontedier.
Waarom wil geen van mijn honden die ik heb en gehad heb er dan in? Wat zeg ik, ze zijn er met geen stok in te krijgen.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik heb een bench gebruikt bij diesel toen hij pup was.
Een grote, zo'n vliegkennel.
Passen wel twee flinke honden in.
Hij kon ook in de hal of in een ander halletje.
Maar ik wilde niet dat hij de trap opliep.
Of probeerde op te lopen.
Ik wilde ook niet dat hij hele legobouwwerken naar binnenwerkte als ik de kinderen naar school bracht. En ik vond het ook niet nodig dat mijn kinderen opeens alles moesten afbreken en opruimen voor wij ,al was het 5 minuten ,de deur uitgingen.
En al deden ze dat wel.
Ik wilde niet thuiskomen en mijn hond aantreffen al stikkend in een duploblokje wat vergeten was.
Dus de kennel.
En na een maand of 3 kreeg de kennel zijn oorspronkelijke functie terug.
Hutje voor de vadertjes en moedertjes kleuters. En wasmandhouder.
Maar het heeft mij die eerste maanden kopzorgen gescheeld.
Dat mijn hondje /pupje nooit heeft geplast of gepoept in die bench, en overigens na 1 dag al niet meer in huis, neem ik als hondenmishandelaar die de hond opsluit, maar niet mee in mijn aanbeveling.

Mijn baby ligt in een wieg/ledikant, zodat ze er niet uit kan vallen.
Mijn peuter in een ledikant zodat ze niet zelfstandig over de bovenverdieping kan rondlopen.
Ook heel zielig.
Soms beperk je een levend wezen ook uit veiligheidsoverwegingen.
Mijn hond slaapt inmiddels in zijn mand, en mijn peuter bij haar zus in bed.
bootje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bootje »

Over de lijn genoeg gezegd en als het goed gaat zonder bench, dan zou ik dat zo laten. Ice en Bowie hebben heel lang in de bench gezeten, gewoon om gevaarlijke situaties te voorkomen. Ice is nu 9 maanden en zit nog in een hondenren van 1 bij 2 meter. Dit omdat hij HD heeft en toch graag speelt met Bowie. ( soort van stoeien dan!!!).
Moet ik wel bij zeggen dat hij veel slaapt en rust overdag, dus dat zal ook wel in de bench zijn als we weg zijn. Maar hij heeft wel speelgoed en een kong.
Hij heeft trouwens wel moeite gehad met de bench, de eerste weken heeft hij zelfs naast mij op de grond geslapen. Hij moest anders van angst?!? ieder uur uit. Daarna naast het bed, wel met riem om ( ik weet het , niet veilig, zou het nu niet meer doen!!!!!!!!). Het uiteinde zat om mijn pols en ik werd wel wakker van hem. Maar niet aan te raden dus!!!!!!
En op een dag gewoon naar beneden in de bench.

Mandy
flappie

Ongelezen bericht door flappie »

Hutsje schreef:
Kya schreef:Hiya !

Ik zou het lekker laten gaan. Ze komt er van zelf wel achter dat het niet meer gaat. Pien had hier een eigen slaapkamer waar ze 's nachts sliep met een van ons en als we weggingen deden we haar daar ook in. Ze was heerlijk op haar gemak en nu slaapt ze daar 's nachts nog het liefst. Ze kroop ook vaak onder het bed, maar dat was heel snel afgelopen. Super dat ze gewoon los loopt. En een afgezet stukje is ook prima.
Ik vind dat er veel te snel en makkelijk naar de bench gegrepen wordt. Het is toch een dwangmiddel, want je sluit de hond op, beperkt hem enorm in zijn beweging en hij kan geen kant op. Ik heb nog nooit een hond zien rennen en springen in zijn bench althans. En al zitten ze er "maar" voor de nacht in, dat is toch 8 uur opsluiting. En dan zitten ze er vaak ook nog overdag in en voor je het weet zitten ze meer in de bench dan erbuiten. Tuurlijk kun je een hond coinditioeren zodat ze er zelf ingaan, op een gegeven moment weten ze niet beter. Dat wil niet zeggen dat ze niet liever ergens anders liggen. Want als dat zo zou zijn hoefde er geen deurtje in te zitten.
Als ik de hele dag met de honden getraind heb, zijn ze moe en willen ze even rusten. Hier loopt ook een pup in huis (een echte ''pyranja'') en de honden worden dan ''aangevallen'' door de pup. In de bench kunnen ze rusten en als ik de pup in de bench doe, dan gaan de andere honden toch op de grond slapen. En meestal gaan ze uit zichzelf in de bench omdat ze even geen andere honden om zich heen willen hebben. Als de honden zelf in de bench willen, waarom zou ik dan de benches weg doen..?

En wat het berichtje hiervoor werd gezecht, dat een bench een dwangmatig middel is vind ik niet kloppen, ze gaan er zelf in, zonder dat het hoeft. En beperken in zijn beweging... na een hele dag trainen zijn ze wel op...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
malinois schreef:
Omdat jouw hondde erop geconditioneerd/getraind zijn? EEn hond is wel een gewoontedier.
Waarom wil geen van mijn honden die ik heb en gehad heb er dan in? Wat zeg ik, ze zijn er met geen stok in te krijgen.
nou ik weet niet hoe ze erop getraind zijn dan hoor, ze zijn nooit onder dwang erin gezet.
ik heb hier ook weleens honden te logeren gehad die nog nooit in een bench hadden gezeten maar er wel in gingen liggen uit zichzelf...
Tja zal ik wel hele rare honden hebben denk ik...
en wat Flappie ook al zei, na een hele dag trainen zijn ze bek en bekaf... dan interesseert het geen moer of ze kunnen lopen, rennen of springen.. dan willen ze slapen!
en niet gestoord worden door een hond die niet traint en die hier ook rondloopt...
Dus gaan ze uit zichzelf in de bench liggen...
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

wij hebben de eerste maanden ook een benche gehad voor whooper (hij is nu 8 maanden) nu slaapt hij in de keuken in zijn mand en 's avonds als hij moe is ligt hij ook in zijn mand. ik zie het verschil niet hoor. of hij nu in zijn benche ligt of in zijn mand.

ik heb heel veel voor mijn honden over en ze mogen van mij overal liggen (als ik erbij ben) maar ik heb geen zin om vaste klant van de meubelboulevard te worden. ;) tuurlijk slopen ze wel eens iets maar niks aparts ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”