Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door DeDiana »

River8 schreef:Jij gaat natuurlijk morgen al! Spannend Diana, jij mag als eerste je hond verwelkomen :cheer:

Kan alleen je FB pagina niet zien...? Het filmpje wel, maar nu wil ik ook een Mila :jank: Lekkere spring-in-het-veld en dan ook nog een Amy-apport! Knappe meid :I:
Rij voorzichtig en tot snel :J:
Kun je 'm nu wel zien? Denk dat de instellingen niet goed stonden...
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik heb ze beide kunnen bekijken!

Leuke filmpjes, geweldig die stuiterende Mila. :D En Amy gaat ook met sprongen vooruit.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Goede reis Diana :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

ja nu kan ik m wel zien. leuk die gekke Mila :Q: Heerlijk stel heb je zo hoor :I:

goede reis!
Afbeelding
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Goede reis Diana en de hondjes straks ook! :D
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Goede reis!
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Vandaag komen de nieuwe opvangers toch?:D
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Als ik zoek met de zoekfunctie op Dos, dan krijg ik niets. Ik wilde iemand van buiten het hf even Dos laten zien. Ik meende dat Dos toch nog een permanent huis zoekt?
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Hilly45 schreef:Als ik zoek met de zoekfunctie op Dos, dan krijg ik niets. Ik wilde iemand van buiten het hf even Dos laten zien. Ik meende dat Dos toch nog een permanent huis zoekt?

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=297809
Hilly45
Zeer actief

DebbieZ schreef:
Hilly45 schreef:Als ik zoek met de zoekfunctie op Dos, dan krijg ik niets. Ik wilde iemand van buiten het hf even Dos laten zien. Ik meende dat Dos toch nog een permanent huis zoekt?

Dank je wel!!
Afbeelding
Lemuria

Tot zover mogen ze elkaar heel prima :I:

Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hilly45 schreef:
DebbieZ schreef:

Dank je wel!!
Klopt. Zoekfunctie werkt niet voor woorden van 3 letters. Heel irritant af en toe.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
DeDiana
Zeer actief

Lemuria schreef:Tot zover mogen ze elkaar heel prima :I:

Afbeelding
:cheer:
En dat bekkie van Julio - aan zijn poseerkunsten mag nog wel wat geschaafd worden ;-)
Hilly45
Zeer actief

moosje schreef:
Hilly45 schreef:
DebbieZ schreef:

Dank je wel!!
Klopt. Zoekfunctie werkt niet voor woorden van 3 letters. Heel irritant af en toe.
Oh, is dat het? Nou, ik heb even iemand wat informatie over Dos doorgestuurd. Wie weet.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Wat een knapperd Lemuria!!
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
River8
Zeer actief

Santos is er :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Wat een lekker bekkie!
Wat vind River van hem?
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Santos is echt om te zoenen zo mooi :I:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
River8
Zeer actief

ja die vind hem leuk! Ze wil spelen, maar Santos moet nog even rustig beseffen waar hij nu weer is beland :mrgreen: . Dus is ze maar in zijn buurt gaan liggen. Samen in dromenland is voldoende voor nu ;)
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Hier na een lange nacht en dag ook een snelle update :D
Sinbad, die vanaf nu door het leven gaat als Amoz, heeft mij vandaag weer eens versteld doen staan van het veerkrachtige wezen dat een hond is.
Tijdens de reis bleef hij verrassend rustig en hier is hij zonder enig probleem met mij de bench en de bus uit gelopen, heeft buiten heel soepel en zonder spanning kennisgemaakt met Mila en Amy en daarna zijn we achterom de tuin in gegaan, waar hij heeft gesnuffeld, mijn katten (rustig) heeft ontmoet en heeft geplast.
Binnen is hij erg onderzoekend en nieuwsgierig. Ik had eerst de riem achter hem aan laten slepen, maar hij komt al zo veel contact maken dat ik de riem een paar keer rustig aan en af kon klikken. Dus hij hoeft niet meer met dat ding achter zich aan te slepen. Hij zoekt me steeds op en rustig en voorzichtig aanraken is geen enkel probleem.
Ik heb hem een maaltijd brokken uit de hand gevoerd en dat at hij ook meteen met smaak op.
Hij heeft een hele tijd aan mijn voeten wat liggen doezelen en is nu in zijn bench gaan liggen om een dutje te doen.
Kortom: ik zou niet weten wat er beter had gekund, dit had ik echt nooit durven hopen.

En alle positieve updates over de honden die vanmiddag zijn aangekomen, de blije baasjes en honden bij de aankomst... ik geniet met volle teugen! :D

Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Yay. Nieuwe updates :cheer: wat een fijne verhalen en mooie foto's weer :ok:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Super die updates!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Wat fijn dat alle honden zich al zo thuis voelen :cheer:

Pacha heeft de eerste uren op Nederlandse bodem er ook op zitten.
De lange reis was hem niet in de koude kleren gaan zitten en hij was zichtbaar onder de indruk van alle nieuwe ervaringen.
Tijdens het laatste stukje naar huis was hij vooral moe en heeft hij liggen dutten op de achterbank.
In het bos heeft hij zijn nieuwe viervoetige huisgenoten ontmoet, een ontmoeting die Pacha rustig over zich heen liet komen.
Belle moest hem zoals verwacht even een grote bek geven en Cooper nam, na wat snuffelen, zijn aanwezigheid voor kennisgeving aan.
De Grieken vormen al 5 jaar een koppel en het zal wel even tijd kosten eer ze met z'n drieën een nieuw evenwicht vinden.

Gezamenlijk zijn we naar huis gegaan waar Pacha zich al snel op de bank installeerden om bij te slapen.
Hij loopt keurig aan de riem mee, heeft buiten gepoept en geplast, at zijn bak Carnibest alsof hij nooit anders heeft gedaan en hoefde er maar 1 keer op gewezen te worden dat hij op zijn kussen moet blijven als wij aan het eten zijn. Wat een prestatie na zoveel jaren asiel, ik heb hem dan ook al heel vaak verteld dat hij een hele knappe hond is :love:

Het is zo'n zachtaardige lieve hond :I: met een blik om voor te smelten en zijn schuine kop als je tegen hem praat waarna het witte puntje aan zijn staart heel voorzichtige een kwispel laat zien.

Zijn ogen zijn behoorlijk ontstoken, zijn vacht vol met teken en hij kan wel een wasbeurt gebruiken. Maar dat kan wachten tot morgen, eerst maar even wennen en slapen.

Aankomst.
Afbeelding

Afbeelding

Zo moe....
Afbeelding

Voorzichtig de tuin verkennen.
Afbeelding

Afbeelding

Met Belle
Afbeelding
Afbeelding
River8
Zeer actief

oh wat mooi Achi!
pacha heeft een lekker thuis zo bij jullie :I:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Wat fijn om te lezen Achi! :D

Het was voor mij deze keer ook een wat andere ervaring omdat ik er het hele transport bij was en met name Pasha had het zwaar. Hij was behoorlijk gestrest en dan is zo'n reis wel heel lang. :-( We hadden een camera in de bus waarmee we tijdens het rijden konden zien wat er in de bus gebeurde, en gelukkig hebben alle honden gewoon rustig gelegen tijdens het rijden. Dat werd natuurlijk heel snel saai en veel anders konden ze ook niet. Maar steeds als we tijdens een stop even bij de honden gingen kijken en ik Pasha's gestreste koppie zag, moest ik wel even flink slikken. Gelukkig wist ik dat hem een heel fijne liefdevolle plek stond te wachten in Nederland.

Pasha is natuurlijk niet meer de jongste, heeft echt héél lang in het asiel gezeten en dan had hij ook nog die allergie/ontstoken ogen... Dus goed om te horen dat hij eigenlijk makkelijk en snel zijn rust bij jullie heeft kunnen vinden, zodat hij weer snel de oude is.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Je zag gister ook dat hij best een beetje onder de indruk was en flink steun zocht bij de andere honden. Wat fijn dat jij dan 2 van die knapperds thuis hebt die hem zo snel accepteren. Het komt wel goed met de mooie man :I: hoe is de nacht gegaan bij iedereen?
DeDiana
Zeer actief

Ik heb geen kik gehoord vannacht en zelf ook als een roosje geslapen. :-)
Amoz heeft in zijn bench geslapen, was blij me te zien vanmorgen en we zijn eerst even de tuin in geweest. Ik had hem eerst aan de flexlijn, maar omdat hij echt niet op zoek was naar ontsnappingsmogelijkheden (tuin is inmiddels wel redelijk goed afgezet, maar als hij echt zou willen zou hij eruit kunnen) heb ik die flex ook maar losgeklikt.
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... nref=story

Hij volgt me overal, is op zijn gemak, ligt nu weer aan mijn voeten te slapen en Mila heeft al haar uiterste best gedaan om hem aan het spelen te krijgen - een tafereel dat hij nieuwsgierig en vol verbazing gadesloeg. Mila is nogal luidruchtig in haar speluitnodigingen en de meeste honden moeten echt leren begrijpen wat ze met al dat lawaai bedoelt ;-)

Dadelijk eens kijken hoe het wandelen gaat...
River8
Zeer actief

hier is de nacht ook goed gegaan :ok:
ik heb lekker op de bank geslapen met Riv en Santos los in de woonkamer. Santos had nog maar 1x 's avonds een hele grote plas had gedaan terwijl hij wel veel had gedronken, dus ik sliep vrij licht. Toen hij op een gegeven moment wakker was en door de woonkamer bleef dribbelen ben ik eerst nog eens eruit geweest en toen mocht ie in de bench :mann: Het erin gaan doet ie niet uit zichzelf, maar daarna was het goed.
Toch weer vroeg eruit maar omdat hij helemaal geen aanstalten maakte heb ik eerst nog een paar bakken koffie gedaan voor we op pad gingen :F:

Santos vond het hoge gras geweldig - zowel om door te huppelen als om het te eten :mrgreen: Hij maakt zich er nog niet druk om dat ik tegen hem praat, maar een fluitje zorgt voor aandacht en even een connectie. Hij is zo knap!

Nu is het huis weer in alle rust - het slaapt :I:
Afbeelding
Lemuria

Hier is de nacht beter gegaan dan ik had verwacht. Ik heb maar licht geslapen omdat ik steeds 'bang' was dat hij tegen m'n muren/kasten aan zou piesen en had om 3 uur de wekker gezet voor het geval hij even naar buiten moest, maar niks van dat alles. De eerste 10 minuten hebben ze allebei even moeten zoeken hoe ze nu in bed pasten, maar dat lukte uiteindelijk. Het zijn allebei contactliggers dus ik had het wárm na een paar uur :8): Het eerste uur is er ook wat gemorrel en gezucht uit gekomen alsof hij niet wist wat hij met de situatie aan moest, maar hij wende erg snel aan een matras en fleecedekentje :mann:
Toen ik vanmorgen wakker werd, lagen die 2 nog in dikke coma. Van Izzy had ik het verwacht omdat dat geen ochtendhondje is, van Juliony had ik verwacht dat hij toch wel wat wakkerder/alerter zou zijn, maar die lag helemaal opgevouwen tegen m'n rug :I:

Hij laat zich echt alles aanleunen. Teken verwijderen? Ja best man. Even wassen? Ja best man. Vandaag heb ik helemaal niets in de planning dus we gaan er zo weer even op uit, ze zijn hier in de straat gevels aan het schoonmaken en dat maakt nogal een herrie, dus daar gaan we even weg van.

Overigens merk je wel dat het een asiel-fik is. Hij probeert zonder blikken of blozen gewoon het eten uit je handen te pakken en is hoogstverbaasd als je duidelijk maakt dat die vlieger niet op gaat.
DeDiana
Zeer actief

Fantastisch Melissa, ik zit hier helemaal te stuiteren :cheer:
Er vloog hier een Amoz uit de bench bij het horen van jouw 'Jaaaaa, goed gedaan!' :lol1:

En Lemuria, dat klinkt ook al zo goed! Wat fijn dat hij meteen lekker bij je op bed mocht slapen en dat jullie een rustige (warme en krappe) nacht hebben gehad! :ok:
Julio heeft ook héél lang in het asiel gezeten en dat hij daar wat aparte gewoontes aan heeft overgehouden kan natuurlijk niet anders. Maar verder sta ik er wel een beetje versteld van dat hij zich meteen al zo goed gedraagt in huis. Knappe vent!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”