Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binnenkort een puppy! HELP!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sasvdpasch
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Langharige Weimaraner
Aantal honden: 1

Binnenkort een puppy! HELP!

Ongelezen bericht door sasvdpasch »

Hoi!

Wij krijgen binnenkort een Weimaraner puppy van 7 weken oud, we zijn helemaal gelukkig!
Nu heb ik mij al redelijk wat ingelezen maar ik weet niet zo goed hoe ik een keus moet gaan maken in de maat van een bench.
Beginnen met een kleine? Welke maat is dan ideaal?
Of hoe hebben jullie dit gedaan?
Sonde om een Small bench te komen die 1 week gebruikt kan worden toch?

Als onze Weim uitgegroeid is, welke maat is dan nodig?
Of meteen met een grote beginnen en een schot erin plaatsen ivm zinnelijk training.

Ik kan zien dat Reutjes 70cm groot kunnen worden maar hoe besluit je nu welke grootte van een bench goed is?

Help me!
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Re: Binnenkort een puppy! HELP!

Ongelezen bericht door Sas »

tja,, wat wil je? ik gebruik de bench enkel bij pups, daarna niet meer, ik leen er dus vaak een van iemand. Als je hem ook voor later wil gebruiken dan zou ik de maat kopen die goed is voor een volwassen weim en hem nu dan gedeeltelijk afzetten.
Afbeelding
Sas
Zeer actief

oh ja, in de dierenwinkels weten ze wel welke maat er geschikt is.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik leen bij pups een bench van mijn ouders. Die hebben een kleine maat(iets van 70x40 varikennel voor maatje mechel) , dat is ideaal voor het zindelijk maken. Je kunt ook een bench kopen op zijn uiteindelijke formaat (bijv maat 110 x 70cm, daar past ook een grote dobermannreu in) en dan voor een deel barricaderen zodat hij als pup maar een gedeelte kan gebruiken.

Kan je geen kleine bench lenen, dan zou je ook even op Marktplaats kunnen kijken, daar staan er zat aangeboden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zou gewoon eens kijken hoe het gaat. Misschien komt puppemans prima tot rust zonder. Charlie was een extreem drukke pup, maar die sliep gewoon bij mij of in haar mandje en ging op de (puppyproof) gang als ik weg was.
Voor een volwassen hond van 70 cm vind ik eigenlijk alle benches te klein, vooral te laag.
Ik heb een grote hond die deuren open maakt en op zoek gaat naar eten en drinken los alleen in huis, dus die zit achter een hekje.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Je kunt beter vaak genoeg naar buiten gaan ipv een pup in zo een klein kooitje opsluiten dat hij/zij niet eens de behoefte kan doen als het nodig is.
Ze plassen en poepen niet om te pesten maar omdat het eruit moet.
sasvdpasch
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ga voor een puppy bench van een mooi formaat en kijk wel hoe het gaat lopen als hij wat groter wordt (waars alleen een hekje waardoor onze Weim veel plek heeft).

Een Bench is niet zielig Valerie, het helpt ook voor de rust, slapen, veilig gevoel en inderdaad zinnelijk maken.
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Inge_ van het forum heeft er een en kan vast heel wat vragen beantwoorden.
Sas
Zeer actief

Wat voor rol speelt de bench eigenlijk in de zindelijkheidstrainng? Ik heb de bench enkel af en toe gebruikt voor verplichte rust, veiligheid en bijv. als ik aan het schoonmaken was ofzo.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Gelukkig voelen mijn honden zich gewoon veilig in het hele huis :wink: daar hebben ze geen kooi voor nodig.
dagmar88
Zeer actief

sasvdpasch schreef:Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ga voor een puppy bench van een mooi formaat en kijk wel hoe het gaat lopen als hij wat groter wordt (waars alleen een hekje waardoor onze Weim veel plek heeft).

Een Bench is niet zielig Valerie, het helpt ook voor de rust, slapen, veilig gevoel en inderdaad zinnelijk maken.
:wink: Zullen we het op zindelijk houden?

zinnelijk
zinnelijk bijv.naamw.Uitspraak: ['zɪnələk] 1) als iets of iemand seksuele lusten heeft of opwekt

Als een pup moet dan moet hij, of dat nu in een bench of los in huis is.
Wel of geen bench, zet hem de eerste tijd naast bed zodat je hem gerust kunt stellen en bij ieder teken van moeten plassen of poepen wakker wordt om hem er uit te laten.
Zodra je daar een patroon in ontdekt en de pup het niet vervelend vindt alleen te slapen kun je de afstand vergroten en de de wekker zetten.
Heb ik nooit gedaan, vond het fijner mijn pup dichtbij te hebben en al snel ging ze 's nachts zelfstandig achterom en weer terug naar haar mandje.
sasvdpasch
Vaste gebruiker

Dankjewel voor de correctie
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Valerie schreef:Je kunt beter vaak genoeg naar buiten gaan ipv een pup in zo een klein kooitje opsluiten dat hij/zij niet eens de behoefte kan doen als het nodig is.
Ze plassen en poepen niet om te pesten maar omdat het eruit moet.
Valerie schreef:Gelukkig voelen mijn honden zich gewoon veilig in het hele huis :wink: daar hebben ze geen kooi voor nodig.
dit dus..

hier laatst 4 puppen tegelijk groot gebracht en geen kooi nodig gehad,wel goed opletten en ze regelmatig uitlaten en goed belonen als ze netjes buiten behoefte doen...

veilig voelen ze zich door het hele huis,en slapen deden ze aan mijn voeten of tegen elkaar op de bank...
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Bij mij hebben ze in de slaapkamer gewoon de grootste maat bench (120x80). Het was af en toe wel even pup zoeken, want de honden waren toen 1.8 en 2.3kg. Ja, ze hebben er wel eens in geplast, maar dat hebben ze ook in de reiskooi van 30x50cm of in de andere (woonkamer)bench van 60x55 en die van 75x55. Ook in de caviakooi (80x40) en de nieuwe reiskooi (70x50) hebben ze geplast, het interesseert ze echt niet hoe groot de kooi is. In alle maten benches plassen ze iets minder snel dan gewoon los, maar dat is voornamelijk omdat ze dan rustig zijn en dus niet opeens tijdens het spelen aandrang hebben en het laten lopen, ze geven het aan.

Ondertussen zijn ze 3.2 en 4.1kg met 12 weken.

Ik zou dus gewoon voor de grootste maat bench gaan. Ik heb zo veel verschillende kooien omdat ik in 4 kamers ze regelmatig heb zitten (slaapkamer en woonkamer, bij mij en bij mijn ouders) en omdat ze in de auto ook mee moeten in een reiskooi en de grootste ondertussen uit die van 30x50 gegroeid is (rug raakt het dak bijna, nog 1cm).
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Lijkt mij een prima plan :ok:
Je kunt beter schrijven ik vind in plaats van stellig het is :wink: ik vind het ook zielig want ondanks de deftige naam is en blijft het nog altijd een kooi waar je je hond in opsluit.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Een bench voor de zindelijkheidstraining :mrgreen: Zet dat maar uit je hoofd. Ik had een pup die, toen ze een keer spuitpoep had en ik te laat was, gewoon keihard door de tralies heen spoot. Alles zat onder, van tapijt tot gordijnen, maar de bench zelf was schoon. Intussen heb ik dat ding allang en breed het huis uit gemieterd, ik zie er niet het nut van als ze d'r 'veilige' plek ook gewoon op d'r kussen kan hebben. Veel gezelliger dan door de tralies heen naar de baas loeren.
sasvdpasch
Vaste gebruiker

alm@ schreef:
Je kunt beter schrijven ik vind in plaats van stellig het is :wink: ik vind het ook zielig want ondanks de deftige naam is en blijft het nog altijd een kooi waar je je hond in opsluit.
Genoeg studiemateriaal over honden waarin een Bench juist wordt aangeraden :), prima dat JIJ het zielig vindt. Iedereen mag ervan denken wat hij/zij wil.
Volgens mij is een forum elkaar om te helpen en niet elkaar af te zeiken of te verbeteren. Ik vind het best vervelend dat ik een vraag stel en hierin compleet wordt afgeweken omdat mensen een bench zielig vinden en zo graag hun eigen mening willen geven waar ik niet om vraag.

Ik vraag om een maat/grootte van een bench en niet wat jullie ervan vinden.
Sas
Zeer actief

tja, welkom op het HF, zoveel mensen, zoveel meningen.

Voor de zindelijkheidstraining heb ik ook de bench niet gebruikt maar ik vond het toch wel handig als ik kort weg was dat ik zeker wist dat er nergens aan geknaagd kon worden etc. , na een week of wat gaat de bench hier wel al weer weg., gebruik het echt enkel in de 1e fase
Afbeelding
Sas
Zeer actief

dat is precies wat ik bedoel Tara!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Sas schreef:dat is precies wat ik bedoel Tara!
Ik ook. Een tijdelijk iets dus.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

sasvdpasch schreef:
alm@ schreef:
Genoeg studiemateriaal over honden waarin een Bench juist wordt aangeraden :), prima dat JIJ het zielig vindt. Iedereen mag ervan denken wat hij/zij wil.
Volgens mij is een forum elkaar om te helpen en niet elkaar af te zeiken of te verbeteren. Ik vind het best vervelend dat ik een vraag stel en hierin compleet wordt afgeweken omdat mensen een bench zielig vinden en zo graag hun eigen mening willen geven waar ik niet om vraag.

er is een hele makkelijk test voor om te zien hoe prettig honden een bench ervaren. die ervaren ze nml (bijna) nooit prettig zonder uitgebreide training of conditiionering.
ik gebruik geen benches maar heb er ooit eens een bij een herplaatser gekregen, dat was zijn veilige fijne plekje. jaja, ik heb hem neergezet en hij heeft vanaf dag 1 heerlijk veilig op de bank gelegen. ook gingen geen van de andere honden erin, ze keken wel uit, ondanks dat het deurtje openstond. dus hier geen benches, ik hou er niet van om dieren op te sluiten. en mijn dieren houden er niet van om opgesloten te worden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: Charlie vond het zonder training of wat dan ook meteen haar hol, helemaal geweldig. Het moest tijdens een heftige schijnzwangerschap even om de andere honden veilig te houden.
Pjotr was een bench gewend bij de vorige bazen en heeft hem later ingepikt. Dat was zo'n vervelende krijspeuter die als hij moe was alleen maar drukker werd. Even vastleggen om hem fysiek te begrenzen hielp net zo goed hoor, daar niet van.
Daar vind ik het handig voor, om honden die snel overprikkeld zijn (al wordt dat tegenwoordig vlug geroepen) te dwingen tot rust.
En wat Tara zegt inderdaad.
Merk dat het nu eerder hinderlijk wordt; hij heeft niet graag andere dieren in de buurt van z'n bench en wordt zenuwachtig wanneer hij er niet in kan.
En t blijft een lelijke sta in de weg.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

sasvdpasch schreef:

Gij gleuft nog in sprookjes?
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Ik denk dus zomaar dat je zinDelijk bedoelt ;-)

:roll: Echt heel nodig keer twee ja.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik gebruik altijd voor de eerste tijd een kleine bench (zal iets van 70cm zijn) van een vriendin. Seppe (nu bijna 10 weken) slaapt vanaf dag 1 boven in een bench van 90 cm en heeft er nog nooit iets in gedaan (heb ik mazzel mee), beneden heb ik de kleine bench afgelopen week vervangen voor een grotere van 90 cm.
Hij begint er nu ook uit zichzelf in te gaan.
Numa (reu met een schoft van tegen de 70cm) slaapt in een bench van 1,05m, als ik langere tijd van huis ben zit hij overigens buiten in een kennel (zo'n 12m2). Numa kruipt regelmatig uit zichzelf in de bench om zijn rust te pakken, 's avonds om een uur of 10 verdwijnt hij standaard in zijn banch want dan gaat meneer slapen. :engel:
Biène (teef 62cm) gaat 's ochtends uit zichzelf in Numa's bench liggen als ik hem eruit haal en slaapt dan nog een uurtje verder. Zij ligt overigens alleen in een dichte bench als ik moet stofzuigen en dweilen, want zij heeft het van kleins af aan niet prettig gevonden als de deur dicht ging.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Als je van plan bent om de bench langere tijd te gaan gebruiken, dan zou ik gelijk een grotere aanschaffen. Puppy's groeien als kool en anders blijf je bezig metsteeds een andere bench zoeken.

Ik heb een engelse bull en ik had de grootste maat die er is zodat hij zonder problemen languit kon liggen en kon zitten zonder zijn hoofd te stoten. Hij was een slopert en de bench gaf mij enigzins de zekerheid dat hij niet de bank opvrat of de tafelpoten een nieuw modelletje gaf, als ik even een boodschap moest doen. Daarnaast stuitterde hij het liefst 24 uur per dag door het huis, dus de bench gebruikte ik ook om het even verplicht tot rust te laten komen.

Ik weet dat er in veel boeken geschreven wordt dan een hond zijn eigen nest niet bevuilt, maar dat is echt een fabeltje. Als ze moeten, dan moeten ze :-)
Zorg erdus voor dat je voldoende dekens etc hebt om de bench te kunnen verschonen na een ongelukje.

En verder, veel plezier met aftellen!
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb een bench gehad voor de veiligheid van de pup en later voor de veiligheid van bezoekers toen de pup groot was. Ik zou het achteraf en bij een andere hond nooit meer doen. Mijn hond heeft een reisbench die nooit dicht gaat. Maar ze ligt liever op de bank. Bench kan handig zijn maar is zelden leuk of goed voor de hond. De hond leert niks in een kooi. Je bent alleen zelf even vrij. Vroeger bestonden er meer normale honden en geen benches.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Ik zie een bench als een soort box waarin je je pupje even veilig kunt achterlaten wanneer je even niet op hem kunt letten.
Zo lang je je pup er niet alleen maar voor je eigen gemak in opsluit vind ik er echt helemaal niks mis mee.
Ik vind er ook niets mis mee. :ok:

Inderdaad zullen er weinig hondjes zijn die die bench meteen maar als leuk ervaren.
Dat kost tijd, maar dat maakt het voor mij nog steeds niet zielig.
Tara schreef:Ze slaan mekaar hier trouwens bijkans de hersens in als ik weer even een bench in de kamer zet, zo graag willen ze er in.
Dan zijn ze al geconditioeerd (geweest) op dat ding dus dat is geen vergelijk :8): :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

laeken schreef:Ik heb een bench gehad voor de veiligheid van de pup en later voor de veiligheid van bezoekers toen de pup groot was. Ik zou het achteraf en bij een andere hond nooit meer doen. Mijn hond heeft een reisbench die nooit dicht gaat. Maar ze ligt liever op de bank. Bench kan handig zijn maar is zelden leuk of goed voor de hond. De hond leert niks in een kooi. Je bent alleen zelf even vrij. Vroeger bestonden er meer normale honden en geen benches.
Ik ben ook niet voor het gebruik van een bench bij iedere hond. Ik vind het ook gewoon een kooi.
Toch leren ze er wel wat van en ik gebruik een bench soms ook voor het zindelijk maken van mijn opvanghonden. Niet in de laatste plaats omdat ik niet wil dat mijn tapijt onder wordt gescheten door de zoveelste opvanger.

Een hond bevuilt zijn ligplaats niet graag. Echter is het voor een onzindelijke hond prima om achter de bank of in de keuken te gaan zitten kakken. Dat ondervang ik door hem op te sluiten in zijn ligplaatst, tot ik mijn jas aan heb en in 1 lijn met hem naar buiten kan. Vaak valt het kwartje binnen een paar dagen en kan de bench weer opgeruimt.

Met mijn eigen pup werd een bench me aangepraat. Zo'n kooi is zo langzamerhand de norm geworden. Ik ben in ieder geval blij dat ik er op tijd achter kwam dat de 'benchtraining' mislukt was en heb dat ding de deur uit gedaan toen ze 4 maanden was.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb 2 benches in mijn kamer, Cara ligt er zo ongeveer de hele dag in (staat naast mijn computer waar ik veel achter zit), Jamey ligt liever op de bank, maar ook die vind ik geregeld in haar bench. Benches gaan alleen dicht als er bezoek komt (afhankelijk van bezoek alleen om de eerste opwinding af te laten zakken, of de hele tijd dat het bezoek er is), of als er een goede reden is om ze dicht te doen (blessure oid).
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”