Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

over lang snuffelen en ik wacht wel.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

over lang snuffelen en ik wacht wel.

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik ken mensen die met hun hond lange wandelingen maken waarbij de hond zowat lopend moet poepen en plassen. Die mensen "gaan" gewoon, verstand op nul, blik op oneindig en lopen maar. Ik heb zo'n wandelmaatje. We hebben een goede "regeling" rondom het lopen, soms hang ik 10 minuten achteraan, houd hij het tempo wat lager en haal ik hem wel weer in. Ezio heeft een lange lijn en komt ook zo wel aan zijn snuffeltijd. Er zijn ook zat stukken waar Ezio gewoon los gaat en ik met hem loop te ballen. Ik heb met wandelgenoot in die zin geen regels, we vinden elkaar altijd weer terug. Regelmatig gaan we ook gewoon ieder onze eigen wandeling doen. We hebben beide wel voordeel van samen wandelen, hij kletst graag (ik ook), we lachen veel en ik kom op plaatsen waar ik dan alleen net weer niet zo snel ga rondlopen en hij op plaatsen waarvan hij "niet wist dat ze bestonden" (nog nooit een man ontmoet met zo'n slecht oriëntatie vermogen)
Hij vind zijn manier van wandelen fijn, lekker door stappen, energie kwijt etc. etc.
Ik vind juist rondneuzen leuk, met Ezio spelen, samen dingen bekijken enz.

Nou was ik vanavond alleen met Ezio. Hij liep aan de lange lijn (langs treinspoor zonder afscheiding) en was druk aan het snuffelen. Snuffelen staat bij hem soms gelijk aan diep bodemonderzoek. Ik geloof dat hij tot aan het Plioceen terug ruikt.
Ik sta dus zo lekker in het zonnetje en begin dan wel eens weg te dromen om me opeens te realiseren "we staan hier al een paar minuten". Enfin, ik begon vanavond daar wat over te mijmeren en dacht 'ik zie mensen eigenlijk alleen maar stil staan voor een snelle snuffel, poepen en plassen'.

Hoe gaat dat bij jullie ?

Overigens vind ik het heel leuk als ik tegen Ezio zeg "ga je mee verder ?" dat hij dan in een soort "afrondmodus" schiet.
Nog even een paar laatste snuffels, even de poten goed zetten, mikken en eroverheen piesen, " uuhhhmmm ja vrouw, ik geloof het wel, ja ik ben klaar, we kunnen verder". Die tijd om af te ronden moet ik hem even gunnen. Hij moet de gegevens denk ik even opslaan ahw. Stel je voor dat hij echt zo ver terug kan ruiken en juist het poepje van een of ander prehistorisch zee creatuur heeft geroken ?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: over lang snuffelen en ik wacht wel.

Ongelezen bericht door Machie »

Van mijn 3 honden is er maar 1 een echte snuffelhond. Die kan over 100 meter 3 uur doen ;) De herdertjes niet, die lopen gewoon door. Dat zijn honden die van zichzelf genoegen nemen met snel plassen, poepen en doorlopen :F:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ligt ook aan de hond. Nilo kan uren snuffelen als ik hem de kans geef, maar dan vooral zodat hij plasjes van teven eens rustig kan oplikken. En daarvoor blijf ik niet staan. En ook niet als hij snuffelt, meer snuffelt en ineens bedenkt dat hij 5 meter terug ook nog even wil snuffelen. Die kans heb je gehad, hup. Komt vast streng over maar als ik hem die vrijheid geef zijn we morgen nog niet thuis. Los mag hij doen wat ie wil trouwens, zolang hij maar niet uit het zicht verdwijnt. Aangelijnd heb ik niet alle geduld van de wereld hoor.
cornelia
Zeer actief

Machie schreef:Van mijn 3 honden is er maar 1 een echte snuffelhond. Die kan over 100 meter 3 uur doen ;) De herdertjes niet, die lopen gewoon door. Dat zijn honden die van zichzelf genoegen nemen met snel plassen, poepen en doorlopen :F:
O ja, dat klopt. Was ik vergeten te melden. Komt niet bij me op om zijn hondje "zielig" te vinden. Is inderdaad een herdersachtige en heeft inderdaad dezelfde instelling als haar baas. Zij heeft er echter wel eens moeilijk mee dat wij achterblijven want ze wil dus wel graag dat we "bij de groep" blijven. Dus ze loopt wel eens ongeduldig achterom te kijken of geeft als we weer aansluiten Ezio vriendelijk op zijn kop..."loopt toch eens door sukkel".
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

In het bos kan ik ervan genieten hoe ze iets aan alle kanten besnuffelen, dan wacht ik ook op ze.
Ik vind het juist grappig hoe vooral Misty een grasspriet van onder tot boven afgaat met haar neus en dan weer dezelfde weg terug :D
De korte ronde in de buurt mogen ze best even snuffelen maar dan moeten ze wel sneller doorlopen.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Aan de riem wordt er niet gesnuffeld. Dat is poepen en plassen en voor de rest is het wandelen.
Als ze los lopen doen ze maar wat ze willen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Maeve schreef:Ligt ook aan de hond. Nilo kan uren snuffelen als ik hem de kans geef, maar dan vooral zodat hij plasjes van teven eens rustig kan oplikken. En daarvoor blijf ik niet staan. En ook niet als hij snuffelt, meer snuffelt en ineens bedenkt dat hij 5 meter terug ook nog even wil snuffelen. Die kans heb je gehad, hup. Komt vast streng over maar als ik hem die vrijheid geef zijn we morgen nog niet thuis. Los mag hij doen wat ie wil trouwens, zolang hij maar niet uit het zicht verdwijnt. Aangelijnd heb ik niet alle geduld van de wereld hoor.
Dit dus :mrgreen:
En met Evert hebben we de afspraak dat als hij los is dat hij alleen op de paden mag, anders neemt het jachtinstinct het weer over en ben ik hem kwijt. Werkt voor ons heel goed.
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Toen ik Jazz 5 dagen had en ze tijdens het wandelen overal lekker aan het snuffelen was. Zei ik tegen mn vriend 'moment ze is even facebook aan het updaten en bijlezen' 8-)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

riet is een hond van vaste gewoontes.
het eerste stuk park is eerst plassen, dan poepen en daarna veel en lang snuffelen :I:
als ze vindt dat het genoeg is vraagt ze de riem te mogen dragen en gaat het echte wandelen beginnen.
op sommige stukken mag ze dan weer los en daar snuffelt ze ook wel wat, maar dat hele fanatieke heeft ze alleen aan het begin van het park en daar krijgt ze van mij alle tijd voor die ze nodig denk te hebben.
wij hebben nooit zo'n haast mijn rietje en ik ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
cornelia
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Aan de riem wordt er niet gesnuffeld. Dat is poepen en plassen en voor de rest is het wandelen.
Als hij los loopt zou ik ook op hem moeten wachten. Ik kan niet doorlopen als ik hem uitgebreid wil laten snuffelen. Hij kan n.l. niet rustig snuffelen als ik door loop want .........."neeee, wacht op mij, niet weg lopen...............", het is een mamma's hondje.

Maar hij heeft daar zelf wel iets op gevonden. Hij rent een stuk voor me uit, dan kan hij en snuffelen en mij in de gaten houden. Dat doet hij ook als hij een beetje moe is. Dan rent hij voor me uit, gaat in de berm liggen en als ik dan bij hem ben rent hij weer een stuk voor me uit, gaat weer liggen etc. etc.
Ik denk dan 'als je even rustig loopt rust je ook uit' maar goed............. :piew:

Overigens word hier ook vaak genoeg wel gewoon doorgelopen hoor. Ik heb een fulltime baan en nog zo wat van die onzin dingen, ha.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

renee-uk schreef:riet is een hond van vaste gewoontes.
het eerste stuk park is eerst plassen, dan poepen en daarna veel en lang snuffelen :I:
als ze vindt dat het genoeg is vraagt ze de riem te mogen dragen en gaat het echte wandelen beginnen.
op sommige stukken mag ze dan weer los en daar snuffelt ze ook wel wat, maar dat hele fanatieke heeft ze alleen aan het begin van het park en daar krijgt ze van mij alle tijd voor die ze nodig denk te hebben.
wij hebben nooit zo'n haast mijn rietje en ik ;)
Gewoonweg geweldig :I:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

cornelia schreef:
Wolfsblut schreef:Aan de riem wordt er niet gesnuffeld. Dat is poepen en plassen en voor de rest is het wandelen.
Als hij los loopt zou ik ook op hem moeten wachten. Ik kan niet doorlopen als ik hem uitgebreid wil laten snuffelen. Hij kan n.l. niet rustig snuffelen als ik door loop want .........."neeee, wacht op mij, niet weg lopen...............", het is een mamma's hondje.

Maar hij heeft daar zelf wel iets op gevonden. Hij rent een stuk voor me uit, dan kan hij en snuffelen en mij in de gaten houden. Dat doet hij ook als hij een beetje moe is. Dan rent hij voor me uit, gaat in de berm liggen en als ik dan bij hem ben rent hij weer een stuk voor me uit, gaat weer liggen etc. etc.
Ik denk dan 'als je even rustig loopt rust je ook uit' maar goed............. :piew:

Overigens word hier ook vaak genoeg wel gewoon doorgelopen hoor. Ik heb een fulltime baan en nog zo wat van die onzin dingen, ha.
Bij loslopen blijven ze wel altijd voor me lopen. Als de afstand te groot wordt dan wachten ze op mij. Ik ben eens met iemand mee gewandeld. Die liep me toch tergend langzaam. Dat was drie stappen vooruit en vijf achteruit. Haar hond moest nou eenmaal lekker kunnen snuffelen. De tocht duurde anderhalf uur. Doe ik nooit meer. Wat is dat vermoeiend als je niet in je eigen tempo kunt lopen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Juma is van de afdeling 'opzij, opzij, opzij, ik heb ongelooflijk haast!' en van de zigzag.
Zij loopt aan een heupgordel met de langere wandelingen en dan gaat ze haar gang maar. Alles moet snel, snel, snel en ik moet vooral doorlopen.
Boomer loopt 99% van z'n 'buiten-tijd' los, die is van het 'relaxed, ff hier, ff daar snuffelen'. Die arme vent krijgt niet altijd de kans, want hij wil niet te ver achterblijven. Met Juma doe ik over een wandeling waar ik met alleen Boomer 1,5 uur over zou doen, krap een half uur.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya was een enorme snuffelaar, met haar stond ik gerust ergens 5 minuten stil :mrgreen:
Toen ze jonger was, ging ik meestal geen 5 minuten wachten, maar eenmaal ouder mocht ze van mij min of meer doen wat ze wilde en stond ik dus ook om de paar meter weer een paar minuten stil.

Puchu is een doorloper, die snuffelt nauwelijks op een enkele keer na en dan mag hij ook snuffelen hoe lang hij wil en
dat is misschien 1 of 2 minuten. Heel soms als het me te lang duurt of ik heb haast, dan is het ook 'ga je mee' en rondt
hij het ook af (net als bij TS).
Bij Puchu heb je een rot eind gelopen in 15 minuten, pfff, die is echt van het opschieten :schrik:
Als hij losloopt in de polder, dan loop ik zelf altijd door als hij snuffelt, maar goed, hij heeft me dan ook in 3 seconde ingehaald met zijn tempo :mrgreen: Als we op een veld zijn, dan ga ik meestal even uitrusten en dan gaat hij lekker zijn gang en dat betekent soms ook 15 minuten een muizenhol uitgraven (nooit gelukt) of zoiets, maar tijdens het wandelen zelf doet hij dat eigenlijk nooit.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Aan de lijn ben ik een 'tussenin' type :mrgreen:
Ik laat ze wel snuffelen, als ik daar zin aan heb, soms dus niet. Soms ben ik erg doelbewust. Hup, lopen en plassen en niet van dat gedoe. Op andere dagen laat ik ze wel snuffelen. Sta ik er ook even bij te suffen en te dromen.
Los mogen ze doen wat ze willen, snuffeltechnisch gezien :tongue: maar ik loop wel door. Als een hond (meestal Cayuga, die is nogal een geile beer die los gaat op tevenplasjes) te veel achterblijft roep ik hem er even bij.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Bij de aangelijnde wandelingen wacht ik juist rustig tot iedereen uitgesnuffeld is. Ik loop er dan voor hen, niet voor mezelf. :wink:
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Miranda schreef:Aan de lijn ben ik een 'tussenin' type :mrgreen:
Ik laat ze wel snuffelen, als ik daar zin aan heb, soms dus niet. Soms ben ik erg doelbewust. Hup, lopen en plassen en niet van dat gedoe. Op andere dagen laat ik ze wel snuffelen. Sta ik er ook even bij te suffen en te dromen.
Los mogen ze doen wat ze willen, snuffeltechnisch gezien :tongue: maar ik loop wel door. Als een hond (meestal Cayuga, die is nogal een geile beer die los gaat op tevenplasjes) te veel achterblijft roep ik hem er even bij.
Ik doe dat precies zo bij mijn dametje.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Toen Jet er nog was, ging het om en om. Dan de een even snuiven, dan de ander. Nu Jet er niet meer is, laat ik Otto zelf vaak de wandelingen kiezen. En dan neemt hij uitgebreid de tijd. Soms por ik hem even, dan vind ik dat ik wel erg lang sta te wachten.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Mijn honden lopen eigenlijk nooit aan de lijn, de korte stukjes die ze aan de lijn lopen is het voornamelijk doorlopen en even plassen.
Wanneer ze loslopen mogen ze hun goddelijke gang gaan, maar als er 1 te ver achterblijft dan roep ik hem er even bij, meestal is het dan snel afronden van het snuffelen, nog een likje hier en daar en geur afzetten en komt er dan weer aan.
Zoals Rami ook zegt, ik wandel voor hun, dus ze krijgen hun kansen, maar er wordt uiteindelijk wel gewoon doorgelopen :)
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Soms mag ze aangelijnd wel snuffelen en soms niet. Als ik vind dat het echt te lang duurt zeg ik "kom gaan we weer verder" en dan zie je haar ook echt afronden inderdaad. Als ze los loopt mag ze snuffelen wat ze wil. Ze loopt dagelijks minimaal 1x los.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Aan de riem moeten ze gewoon meelopen tenzij ik zeg dat ze mogen snuffelen/plassen. In de straat richting het veld lopen we gewoon door, bij het veld mogen ze doen wat ze willen, al vindt Balu dat hij langer nodig heeft om het hele veld nauwkeurig te onderzoeken.
Voor echt wandelen gaan we naar het bos, losloopgebied, en mogen ze doen wat ze willen, wel op het pad blijven en een beetje in de buurt.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Met de aangelijnde wandelingen laat ik mijn hond wel doen wat ze wilt. Dus ook het snuffelen. Daar is haar neus immers voor gemaakt. Soms heb ik wel haast en dat heeft ze na een paar keer wel door, dan loopt ze netjes mee (b.v. wanneer ik de trein moet halen en juul dus een beetje te veel tijd had besteed aan snuffelen). Ik vind het zelf wel belangrijk dat een hond wel enige tijd krijgt om te snuffelen (niet úren natuurlijk), maar soms zijn mensen wel heel ongeduldig die ik hier zie... Maar dat zijnde typische mensen die dan 3x per dag een blokje om gaan.
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Hier als Slisse (engelse mastiff) aan de lijn wilt snuffelen zal ik wel moeten wachten. Krijg hem dan niet mee. Ben maar een klein vrouwke. Maar meestal stapt hij gewoon mee verder. Als ie los is snuffelt hij zoveel hij wil. Ik stap onder tussen wel door hij volgt wel.
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Hier moet de Herman vaak wachten op de baas.
Wij zwerven dagelijks uren in natuurgebiedjes, beetje spelen samen, hij doet zo zijn eigen dingen en ik doe eigen dingen. Hij snuffelt, graaft wat, rolt in gras of heide en verstopt balletjes voor mij en ik kijk en fotografeer vogeltjes, insecten en andere beestjes. Zodra ik met mijn dingen bezig ben zit hij op zijn kont en wacht en dat wil nog wel eens duren. En als hij bezig is wacht ik tot hij klaar is. Tussendoor spelen we ook veel.
Voor Herman lijkt het wel werken. Hij heeft geen aandacht voor anderen in zijn omgeving. paarden, andere honden, crossers, hij reageert niet op ze. Wel geeft hij mij een snelle blik als ik iets niet gezien heb en dan knik ik even.
Waar hij geen geduld voor heeft is, even op een bankje zitten of in het gras zitten en passief niks doen, dat houdt hij maar een paar minuten vol. Dat is wel jammer nu ik de jaren wat begin te voelen.
Ik neem nu maar wat te eten mee, een stuk worst en wat kaas. Dat biedt weer een rustmoment.

De plasrondjes is krantlezen, dat moet ook rustig kunnen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb twee soorten wandelingen:
- enigszins doorlopen, wat ook goed is voor mijn conditie
- heeele slome snuffelwandelingen

Ayleen snuffelt graag en lang, zeker nu de loopsheid er aan zit te komen, dus als ik geen haast heb of zelf sloom ben, gaan we lekker een hele poos doen over 200 meter. :tongue:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

cornelia schreef:
Nou was ik vanavond alleen met Ezio. Hij liep aan de lange lijn (langs treinspoor zonder afscheiding) en was druk aan het snuffelen. Snuffelen staat bij hem soms gelijk aan diep bodemonderzoek. Ik geloof dat hij tot aan het Plioceen terug ruikt.

als voormalig archeologie student zie ik hier een gat in de (bodem) markt! Handig :wink:

ik loop altijd met onze kantoor-hond en ze steken de draak met me omdat zij vinden dat de hond mij uitlaat. Maar ik loop op een groot stuk gras en de hond volgt zijn neus zo lekker. En ik vind niets zo heerlijk als deze snuffel en knuffelpauze.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ben ook wel van het doorstomen, ze zitten bijna nooit aan de riem, als ze het zitten is het poepen & plassen en weer doorlopen. Als ze loslopen scharrelen ze wat vooruit, gaan veel snuffelen maar als ik ze voorbij loop dan haken ze weer aan. Als ik ze te ver achterop vind raken, dan roep ik dat ze door moeten lopen.
Oscar mag van mij niet te intensief snuffelen, dat resulteert altijd in het oplikken van hoogstwaarschijnlijk pies en klappertanden, dat wil ik niet hebben.

Doordat ze lekker meelopen in die flow halen we meestal de 5-6km/u wel op onverhard terrein. Met fietsen stop ik wel als ze hun behoefte moeten doen, anders gaan ze overhaasten. Met hardlopen stop ik alleen als ze moeten poepen want plassen kunnen ze snel genoeg en doen ze toch wel tig keer :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier ligt het aan de tijd van het jaar. Nu met het voorjaar moet ik teckelmans extra in de gaten houden als hij losloopt want kennelijk zijn er nu de heerlijkste geuren voor hem. Kijk ik één nanoseconde ergens anders naar is hij al sneaky 600 meter verderop en moet ik rennen anders stiefelt hij gewoon door zijn neus achterna :mrgreen: de rest van het jaar is het niks aan de hand en luistert hij prima.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb vreselijk trage snuffelhonden :schrik:
Dat mogen ze doen zodra ze los zijn, het stukje aangelijnd naar het park moeten ze een beetje doorlopen. Gollum heeft er namelijk ook nog wel eens een handje van om tegen heggen en muurtjes aan te piesen en dat mag niet van mij. Dus onderweg sta ik alleen even stil bij een stukje gras om te plassen en daarna hop door.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als Ita los is wacht ik niet altijd op haar.
Soms wel als ik zie dat ze iets bijzonders in de neus heeft.
Dan gaan we samen kijken wat er te vinden is.
Soms staan we samen ingespannen te turen naar een molshoop waar je door het afrollen van een klein brokje aarde kunt zien dat mol in de buurt is.
Of ik wacht als ze een ogenschijnlijk zich van geen kwaad bewuste duif die rondscharrelt op het gras aan het besluipen is.

Aan de lijn laat ik minder snuffelen.
Dat is even hoge nood lossen en verder lopen.
Aangezien ze doorgaans alleen van en naar park en bos aangelijnd is vind ik dat ze wel door mag lopen.
Even checken of er een bekende hond toevallig ook die kant op is gegaan mag, maar vervolgens lopen we wel door.

Toen ze een paar maanden aangelijnd moest lopen had ze een langere lijn en wachtte ik wel tot ze uitgesnuffeld was en liepen we daarna verder.
Ik weet nu dus dat er een muizennest zit in een holle stronk van een van de de hortensia's in het park :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”