Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En wederom een hond aangevallen (leeft nog)

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

En wederom een hond aangevallen (leeft nog)

Ongelezen bericht door wolvster »

Let op! Het artikel heeft foto's. Ik vond ze niet schokkend, maar voor de gevoelige magen onder ons, hier het gekopieerde artikel:
Hond Moira ‘aan stukken gescheurd’ op Maasboulevard

De Schiedamse Wilma Lacroix kreeg vorige week zaterdag de schrik van haar leven toen ze met haar hondje Moira op de Maasboulevard in Schiedam liep. Rond het middaguur werd haar huisdier door een bruine bull terriër meerdere keren in haar nek gebeten.

Paniek

Het baasje van de aanvallende hond deed niks laat Lacroix weten. ,,Ik was zwaar in paniek en de man keek toe hoe zijn hond mijn hond uit elkaar scheurde! Hij liet zijn hond gewoon ze gang gaan. Toen hij uiteindelijk losliet ben ik keihard met Moira onder me armen naar huis gerend! Ik moest met spoed met de dierenambulance naar de dierenarts."

Oproep

Het beestje werd gehecht en kreeg een drain. De Schiedamse is een Facebookoffensief gestart om de zaak aanhangig de maken. De posts zijn sinds vorige week meerdere keren gedeeld.

Herstel

Inmiddels is het dier herstellende en maakt ze het naar omstandigheden goed, laat Lacroix op haar Facebookpagina weten. ,,23 maart weer naar de dierenarts geweest. De drain in haar nek is er uitgegaan en de dierenarts vertelde dat het er wel redelijk goed uitzag. Drinken en eten doet ze gelukkig als een dijker en vrijdag moeten we weer terug voor controle."

Boos

Op de behandeling van haar aangifte moet ze nog even wachten. Dit tot woede van het baasje. ,,De dierenpolitie heeft me net gebeld. De aangifte kan nog maanden duren. Ook qua financiële kwestie. Ze kunnen de hondeigenaar niet dwingen het dier te muilkorven omdat er nog geen hond is doodgebeten. Is is dit bizar dan! Ik ben zo ontzettend boos niet normaal!"
Bron: http://www.metronieuws.nl/rotterdam/201 ... sboulevard

Bruine Bullterrier kan natuurlijk, maar iets zegt mij dat het niet om een bulletje gaat maar om een stafford bullterrier. /vooroordeel
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Re: En wederom een hond aangevallen (leeft nog)

Kan de foto zo gauw niet vinden op haar Facebook (verwijderd?)
Als het geen bull was, wat was het dan?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

wolvster schreef: Bruine Bullterrier kan natuurlijk, maar iets zegt mij dat het niet om een bulletje gaat maar om een stafford bullterrier. /vooroordeel

:wink: Ik ken meer bull terriers die andere honden hebben doodgebeten dan staffords of kruisingen daarvan. Op facebook is de hond "beige".

Zijn Bull Terriër was beige van kleur.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:En wat heerlijk toch dat we kunnen beschikken over moderne schandpalen in de vorm van facebook. :roll:
Ja met naam en toenaam noemen op Facebook is ook geen goede zaak.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Hmm, ik heb met haar op de basisschool gezeten.
Dat is trouwens precies de plek waar mijn hond is aangevallen door een bordeaux dog. Mensen laten daar allemaal hun hond loslopen. Mijn hond is ongeveer 10 jaar geleden daar aangevallen en het verbaast me helemaal niks dat er niks verandert is.
Wel heel erg sneu voor het hondje.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Heavy schreef:Foto is verwijderd ik las het op smouzenpagina en tja wat zou je zelf doen als je hondje wordt aangevallen en eigenaar van andere hond wordt boos op jou?

Ik heb niks tegen Polen ( mijn beste vriend is een pool)
Ik heb niks tegen Bullen of staffords of wat dan ook
Maar ik heb wel iets tegen honden die andere honden kapot bijten en eigenaren die dan vluchten .
Zij is met het hondje in haar armen keihard ( staat er volgens mij naar huis gerend)
en dat is de enige juiste actie, hond moet verzorging hebben - maar volgens mij is die eigenaar niet gevlucht- kon het er niet uithalen tenminste
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

S@ndr@ schreef:
Heavy schreef:Foto is verwijderd ik las het op smouzenpagina en tja wat zou je zelf doen als je hondje wordt aangevallen en eigenaar van andere hond wordt boos op jou?

Maar ik heb wel iets tegen honden die andere honden kapot bijten en eigenaren die dan vluchten .
Zij is met het hondje in haar armen keihard ( staat er volgens mij naar huis gerend)
en dat is de enige juiste actie, hond moet verzorging hebben - maar volgens mij is die eigenaar niet gevlucht- kon het er niet uithalen tenminste
Maar de eigenaar keek er naar en onder nam geen enkele actie om het gevecht te onderbreken, dus zou mij niks verbazen dat hij snel de kuierlatten heeft genomen.
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Tara schreef:"Hij liet zijn hond gewoon ze gang gaan"

Lijkt wel een ingezonden brief die door de koffiejuffrouw op de redactie omgeknutseld is tot een artikeltje.
En bedankt he,want koffiejuffrouwen zijn natuurlijk hele domme dames, meestal dislectisch en analfabeet. :mep:

Zo denkt deze koffiejuffrouw ook weer meteen dat het gewoon weer om een pittbull/amstaff/ambull of god weet wat voor mooie namen ze aan deze monsters hebben gegeven gaat. :ok:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lizzie. schreef:
S@ndr@ schreef:

Maar de eigenaar keek er naar en onder nam geen enkele actie om het gevecht te onderbreken, dus zou mij niks verbazen dat hij snel de kuierlatten heeft genomen.
dat is n blijft wat anders als dat hij vluchtte :lees: kan er niets anders van maken en t een heeft niets met t ander te maken punt klaar, kun je nog een heel rijtje " feiten bij verzinnen" :engel: , maar zo komen er sprookjes in de wereld
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik heb de foto's gezien en dat was echt wel een bullterrier. Baas en hond stonden erop.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Bullterriers ook maar verbieden ......
A Man and his Dog
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ziet er toch uit als een beste scheurwond, gelukkig heeft de hond het overleefd. Nu maar hopen voor een spoedig herstel.
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Het was inderdaad een bullterrier (fawn kleurig) teefje (broodfok), de man die haar uitliet is niet de echte eigenaar van de hond. Hond staat bekend dat ze fel kan reageren en ze was ook niet los, het hondje kwam ongevraagd naar de bull toe wat niet gewaardeerd werd (ken de hond zelf ook, en ze ging goed om met mijn witte bull, heb met de bazin op een dieren opleiding gezeten) De pool die er mee liep is haar vriend maar spreekt vrijwel geen Nederlands, hij mocht ook niet met haar die kant op en was gewaarschuwd haar niet bij vreemde honden te laten. De bazin heeft toen ze het hoorde gelijk contact opgenomen met de eigenaren van het hondje en alles zou ze gewoon vergoeden, nog was het niet genoeg voor die mensen en ze zei dat ze het tóch op internet ging plaatsen. Dus het onbekende gedoe was totaal niet waar, de mensen wisten ook gewoon waar ze woont.
Beetje jammer dat het allemaal zo gelopen is, gelukkig dat het goed is afgelopen voor het hondje.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Goldylocks schreef:
Tara schreef:"Hij liet zijn hond gewoon ze gang gaan"

Lijkt wel een ingezonden brief die door de koffiejuffrouw op de redactie omgeknutseld is tot een artikeltje.
En bedankt he,want koffiejuffrouwen zijn natuurlijk hele domme dames, meestal dislectisch en analfabeet. :mep:

Zo denkt deze koffiejuffrouw ook weer meteen dat het gewoon weer om een pittbull/amstaff/ambull of god weet wat voor mooie namen ze aan deze monsters hebben gegeven gaat. :ok:
Wat kan deze koffiejuffrouw mooi en goed Nederlands schrijven.
Mag ik nog een kopje koffie van u? :mrgreen:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gadver, dat hondje is een dubbelganger van Bas... :schrik: Hoop dat ze snel opknapt.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

primera schreef:Het was inderdaad een bullterrier (fawn kleurig) teefje (broodfok), de man die haar uitliet is niet de echte eigenaar van de hond. Hond staat bekend dat ze fel kan reageren en ze was ook niet los, het hondje kwam ongevraagd naar de bull toe wat niet gewaardeerd werd (ken de hond zelf ook, en ze ging goed om met mijn witte bull, heb met de bazin op een dieren opleiding gezeten) De pool die er mee liep is haar vriend maar spreekt vrijwel geen Nederlands, hij mocht ook niet met haar die kant op en was gewaarschuwd haar niet bij vreemde honden te laten. De bazin heeft toen ze het hoorde gelijk contact opgenomen met de eigenaren van het hondje en alles zou ze gewoon vergoeden, nog was het niet genoeg voor die mensen en ze zei dat ze het tóch op internet ging plaatsen. Dus het onbekende gedoe was totaal niet waar, de mensen wisten ook gewoon waar ze woont.
Beetje jammer dat het allemaal zo gelopen is, gelukkig dat het goed is afgelopen voor het hondje.
Wat een ontzettend gore actie van de mevrouw van het gewonde hondje. Nee, het was zeker niet 'netjes' van de man van de bull, maar zijn vriendin heeft het dan geprobeerd netjes op te lossen. En dan tóch nog op facebook gooien om flink te stoken. Bah.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat is wel bepalend de kleur en waar dat beest gefokt is en dat er een pool mee liep..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hilde schreef:
primera schreef:Het was inderdaad een bullterrier (fawn kleurig) teefje (broodfok), de man die haar uitliet is niet de echte eigenaar van de hond. Hond staat bekend dat ze fel kan reageren en ze was ook niet los, het hondje kwam ongevraagd naar de bull toe wat niet gewaardeerd werd (ken de hond zelf ook, en ze ging goed om met mijn witte bull, heb met de bazin op een dieren opleiding gezeten) De pool die er mee liep is haar vriend maar spreekt vrijwel geen Nederlands, hij mocht ook niet met haar die kant op en was gewaarschuwd haar niet bij vreemde honden te laten. De bazin heeft toen ze het hoorde gelijk contact opgenomen met de eigenaren van het hondje en alles zou ze gewoon vergoeden, nog was het niet genoeg voor die mensen en ze zei dat ze het tóch op internet ging plaatsen. Dus het onbekende gedoe was totaal niet waar, de mensen wisten ook gewoon waar ze woont.
Wat een ontzettend gore actie van de mevrouw van het gewonde hondje. Nee, het was zeker niet 'netjes' van de man van de bull, maar zijn vriendin heeft het dan geprobeerd netjes op te lossen. En dan tóch nog op facebook gooien om flink te stoken. Bah.

Precies mijn idee. Zo blijkt maar weer dat een verhaal altijd 2 kanten heeft ;)

Overigens klinkt de dierenambulance leuk maar weet uit ervaring dat het leuk is als je geen vervoer hebt
zoals het 13 jarige manneke dje alleen thuis was met een door mij gefokte pup die bloederige ontlasting kreeg en de DA in de straat hem afscheepte met een wormenkuur :( wat enkele uren later bij een juiste DA parvo bleek en wrs red ze het maar mede door zijn directe ingrijpen
Want sneller is het niet. Ze mogen niks meer dan een gewone auto en ipv dat je direct weg kan naar de DA moet je eerst wachten tot er zijn.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Aan het begrip 'netjes oplossen' zitten twee kanten.
De kosten betalen voor de schade die je hond aanricht, is het minste wat je kunt doen.
Maar echt netjes is: zorgen dat er gewoon helemaal niets gebeurt. Ik lees dat bekend was dat de hond fel kon reageren en ik kan me dan voorstellen, dat voor de andere eigenaar het vergoeden van de schade aan hun hondje 'niet goed genoeg' is.

In dit geval had het mij beter geleken als de eigenares de hond niet aan een ander had meegegeven die de hond niet goed kent en onder controle heeft. En die kennelijk toch 'die kant' is opgegaan...

Misschien vinden de eigenaren van de gebeten hond het nodig anderen te waarschuwen door het op fb te zetten, omdat ze geen vertrouwen hebben in de eigenaren van de bijtende hond, dat die volgende incidenten zelf zal voorkomen.

Als ik iets dergelijks zou lezen over een bijtende hond in mijn wijk, zou ik het fijn vinden om voor die hond gewaarschuwd te zijn.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik vind het ook netjes opgelost, die vrouw heeft tegen die vriend gezegd niet met die hond die kant op te gaan en 'm niet bij andere honden te laten, toch deed hij dat. Dan is het toch eerder de schuld van de vriend, niet van haar? Stel dat zij een dag weg was en hij was toevallig thuis, waarom zou hij die hond dan niet uitlaten met de nodige instructies? Daarbij liep dat gewonde hondje los en ging buurten; dat is net zo nalatig van die eigenaresse, want waarom is het in godsnaam 'normaal' dat een loslopende hond op aangelijnde honden mag afstappen? Als dat gewonde hondje ook een Bullterrier was geweest, had iedereen allereerst geschreeuwd "Provocatie! Tja, als de eigenaar dat beest bij zich had gehouden, was die niet gewond geraakt!". Maar aangezien het een knuffelhondje is, is het allereerst een slachtoffer en begint dit topic al gelijk met een "/vooroordeel" :roll:
Als iedereen z'n hond nou eens gewoon normaal opvoedde en bij zich hield in bepaalde situaties in plaats van gelijk met het vingertje naar een ander te wijzen was de wereld een stuk fijner. Zie je een aangelijnde hond? Lijn jouw hond dan ook gewoon even aan. Echt veel simpeler is het niet.

Overigens ben ik er geen fan van om anderen je hond te laten uitlaten. Ik hoor vaak zat: "Als je eens niet thuis bent, laat ik Izzy wel voor je uit". Nee. Dat gaan we dus gewoon niet doen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Lemuria schreef:Ik vind het ook netjes opgelost, die vrouw heeft tegen die vriend gezegd niet met die hond die kant op te gaan en 'm niet bij andere honden te laten, toch deed hij dat. Dan is het toch eerder de schuld van de vriend, niet van haar? Stel dat zij een dag weg was en hij was toevallig thuis, waarom zou hij die hond dan niet uitlaten met de nodige instructies? Daarbij liep dat gewonde hondje los en ging buurten; dat is net zo nalatig van die eigenaresse, want waarom is het in godsnaam 'normaal' dat een loslopende hond op aangelijnde honden mag afstappen? Als dat gewonde hondje ook een Bullterrier was geweest, had iedereen allereerst geschreeuwd "Provocatie! Tja, als de eigenaar dat beest bij zich had gehouden, was die niet gewond geraakt!". Maar aangezien het een knuffelhondje is, is het allereerst een slachtoffer en begint dit topic al gelijk met een "/vooroordeel" :roll:
Als iedereen z'n hond nou eens gewoon normaal opvoedde en bij zich hield in bepaalde situaties in plaats van gelijk met het vingertje naar een ander te wijzen was de wereld een stuk fijner. Zie je een aangelijnde hond? Lijn jouw hond dan ook gewoon even aan. Echt veel simpeler is het niet.

Overigens ben ik er geen fan van om anderen je hond te laten uitlaten. Ik hoor vaak zat: "Als je eens niet thuis bent, laat ik Izzy wel voor je uit". Nee. Dat gaan we dus gewoon niet doen.
:ok:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lemuria schreef:Ik vind het ook netjes opgelost, die vrouw heeft tegen die vriend gezegd niet met die hond die kant op te gaan en 'm niet bij andere honden te laten, toch deed hij dat. Dan is het toch eerder de schuld van de vriend, niet van haar? Stel dat zij een dag weg was en hij was toevallig thuis, waarom zou hij die hond dan niet uitlaten met de nodige instructies? Daarbij liep dat gewonde hondje los en ging buurten; dat is net zo nalatig van die eigenaresse, want waarom is het in godsnaam 'normaal' dat een loslopende hond op aangelijnde honden mag afstappen? Als dat gewonde hondje ook een Bullterrier was geweest, had iedereen allereerst geschreeuwd "Provocatie! Tja, als de eigenaar dat beest bij zich had gehouden, was die niet gewond geraakt!". Maar aangezien het een knuffelhondje is, is het allereerst een slachtoffer en begint dit topic al gelijk met een "/vooroordeel" :roll:

Hier hebben kindjes wel eens gevraagd of ze Toots eens mee zouden mogen nemen. Dat is natuurlijk leuk voor ze maar dat kan natuurlijk niet.
Ik vind idd dat als je zelf je hond naar een andere hond toe laat gaan dat de verantwoording als het fout gaat van de andere kant uit ook bij je zelf ligt. Gister kwam een Engelse bull dog naar Toots terwijl ik de vrouw vertelde dat dat niet ging Toots vliegt honden die knorren aan, Bull dogjes, boston terriers etc. Ik weet dat van hem, dus lijn hem aan als ik dat zie. Nou die vrouw die zegt daar leert hij wel van als die een snauw krijgt. Op het moment dat ik het vertelde zat de hond naast haar maar ze liet hem toen gewoon onze kant op gaan. Ik kan daar best kwaad over worden. Hij doet geen vlieg kwaad en is een goedsul zei ze, hij deed ook niks. Zelfs niet toen Toots idd uitviel en ik Toots kort hield en de hond bi zijn halsband pakte en hem op die plaats hield. Ze zullen niet allemaal zo rustig blijven. Maar ik snap soms niet wat een domme reacties mensen hebben. Uiteindelijk lijnde ze hem aan en heb ik uitgelegd waarom ik Toots aangelijnd had want ze was ook nog van mening dat hij beter los had kunnen lopen. Maarja als hij zich misdraagt gaat hij aan de lijn en niet elke bull zal zich laten uitfoeteren door een chi en dat ik niet kan ruiken of de hond een goedsul is en de vrouw begreep dat wel.
In geval van dit kleine hondje vind ik het dom dat de man dus naar de dog ging met het hondje terwijl zijn vrouw hem nog vertelde dat niet te doen. Ik vind het sneu voor het hondje maar de eigenaar ervan heeft het achteraf wel netjes afgehandeld.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 27 mei 2015 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:
primera schreef: Hond staat bekend dat ze fel kan reageren
Zeker met zo'n ras zou ik dan de uitlater héél goed instrueren en de hond een muilkorf om laten doen met uitlaten.
Vind "eigen schuld want het hondje kwam er op af" net iets te makkelijk. Als uitlater van een als agressief bekend staande hond heb je een verantwoordelijkheid te nemen.
Dit dus, waarom geen muilkorf als je weet dat je een onbetrouwbare hond heb :19:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lizzie. schreef:
Nanna schreef:
Zeker met zo'n ras zou ik dan de uitlater héél goed instrueren en de hond een muilkorf om laten doen met uitlaten.
Vind "eigen schuld want het hondje kwam er op af" net iets te makkelijk. Als uitlater van een als agressief bekend staande hond heb je een verantwoordelijkheid te nemen.
Dit dus, waarom geen muilkorf als je weet dat je een onbetrouwbare hond heb :19:
Waarom niet gewoon je hond aan de lijn laten waar ze niet los mogen lopen én je ze niet kunt weerhouden op andere honden af te gaan :19:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Inderdaad. Waarom je hond niet leren luisteren? Zo gek is dat niet hoor, je hond leren om te komen als je hem roept. Het is best handig als ze dat kunnen.

En muilkorven? Wtf? Mijn beagle is ook niet altijd vriendelijk tegen andere honden en degene die hier oppast krijgt een waslijst mee aan 'pas op met die hond en die hond en die hond' naast het algemene 'pas op met honden'. Mijn oppas komt trouwens oa voor de langere rondes, Beau heeft niet voldoende aan vier muizenrondjes per dag. Moet hij dan ook maar gemuilkorft omdat stel dat? Nee. Wat mij betreft niet.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Lizzie. schreef:
Nanna schreef:
Waarom niet gewoon je hond aan de lijn laten waar ze niet los mogen lopen én je ze niet kunt weerhouden op andere honden af te gaan :19:
Dat dus. Waarom moet de bijtende hond een muilkorf als deze aangelijnd was en de gebeten hond los liep en niet terug te roepen was
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef: Dat dus. Waarom moet de bijtende hond een muilkorf als deze aangelijnd was en de gebeten hond los liep en niet terug te roepen was
Daar komt het dus in de praktijk wel op neer als je ernstige verwondingen niet kunt voorkomen.
Hoe dan ook draai je voor de kosten op, afhankelijk van de gemeente is je hond de sjaak en daarbij kan de andere hond er ook niets aan doen dat z'n baas hem niet onder controle heeft.
:roll: Alle moeite die ik moet doen met Charlie heeft alles te maken met de stommiteit van anderen, helaas.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
crutz schreef: Dat dus. Waarom moet de bijtende hond een muilkorf als deze aangelijnd was en de gebeten hond los liep en niet terug te roepen was
Daar komt het dus in de praktijk wel op neer als je ernstige verwondingen niet kunt voorkomen.
Hoe dan ook draai je voor de kosten op, afhankelijk van de gemeente is je hond de sjaak en daarbij kan de andere hond er ook niets aan doen dat z'n baas hem niet onder controle heeft.
:roll: Alle moeite die ik moet doen met Charlie heeft alles te maken met de stommiteit van anderen, helaas.

Kosten is hier het "probleem" niet. Die zijn voldaan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
crutz schreef: Waarom moet de bijtende hond een muilkorf als deze aangelijnd was en de gebeten hond los liep en niet terug te roepen was
Omdat de hond bekend stond als zijnde agressief én door een ander uitgelaten werd. Ik zou alvast geen zin hebben in gezeik en de kans dat je hond in beslag genomen wordt en die kans neemt met de macht van tien toe als het een herder of klapkaak is. Voor die ene keer kan ie best een muilkorf om. :19:
Een ander of partner / mede baas vd hond?

Maar idd herders of klapkaken zijn wel eerder "de lul"

Zo wist de agent waar Ronald na de aanrijding van Draco te vertellen dat ze hem (waakhond, enorm eenkennig en met enorm veel pijn) het liefste ter plekke afgeschoten hadden obv agressie maar dat de partij die hem aangereden had (DA) dat niet toestond en ruim 2 uur nodig heeft gehad om hem dusdanig te sederen dat hij benaderbaar was.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:
crutz schreef: Waarom moet de bijtende hond een muilkorf als deze aangelijnd was en de gebeten hond los liep en niet terug te roepen was
Omdat de hond bekend stond als zijnde agressief én door een ander uitgelaten werd. Ik zou alvast geen zin hebben in gezeik en de kans dat je hond in beslag genomen wordt en die kans neemt met de macht van tien toe als het een herder of klapkaak is. Voor die ene keer kan ie best een muilkorf om. :19:
Volgens mij werd hij door zijn eigen baasje uitgelaten in plaats van door zijn vrouwtje. Mijn vriend loopt ook wel eens met Toots.
Daarbij is het het andere hondje dat niet luisterde en waasrvan de man niet luisterde naar de instructies van de vrouw.
In deze vind ik dat de mensen van het gebeten hondje gewoon erg dom bezig waren. De man met de dog had zijn hond netjes aangelijnd en heeft het achteraf ook nog vergoed.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”