Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binnenkort een puppy! HELP!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Binnenkort een puppy! HELP!

Ongelezen bericht door Feather__ »

Hier ook een bench voor Yindi. Snoopy vind het vreselijk en die hoeft er dus ook niet in. Yindi wil nog wel eens dingen pakken als we niet opletten (even boven zijn bijv.) Dus gaan we de was doen en echt langer boven zijn dan gaat ze in de bench. Laatst had ze bedacht dat een naald (waar ik de kat mee prik ivm diabetes) leuk zou zijn om op te kauwen. :piew: Gelukkig was de naald eruit gevallen en had ze alleen nog de dop in d'r bek.
Boven slaapt ze ook in de bench maar we hebben een grote maat. (118x78x85)
Beneden staat er een kleinere maat.
Als wij thuis zijn mag ze gewoon overal lopen maar ze kiest er zelf voor om soms in de bench te gaan liggen.
Met eten gaat ze ook in de bench en na het eten mag ze er weer uit. Maar Snoop wil nog wel eens gaan kijken of Yin nog heeft en we hebben liever niet dat die dat doet. Yindi ook niet en die gromt dan ook.
Dus voor beide gewoon de bench dicht, heeft zij rust om te eten want die kleine heeft alles op in 2 minuten en Yin doet er een tijdje over.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas poept het liefst op het kleed waar haar mand staat. Nadeel van hondjes die geleefd hebben in een hok waar ze in poepen. Denk erfenis van asiel of misschien van haar vroegere huis. Ze ligt dus hemelsbreed 1 meter van haar poep terwijl ze de hele kamer heeft haha. Maf beest!
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tara schreef:Ik zie een bench als een soort box waarin je je pupje even veilig kunt achterlaten wanneer je even niet op hem kunt letten.
Zo lang je je pup er niet alleen maar voor je eigen gemak in opsluit vind ik er echt helemaal niks mis mee.
Dit dus. Als je even niet op je pupje kunt letten, kan hij veilig in de bench en er lekker in slapen, maar voor de rest gewoon los rondlopen, want met zindelijkheidstraining heeft het niets te maken. De bench is een veilige plek voor de hond waar ook alleen leuke dingen gebeuren.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

niks mis met een bench als je hem GEbruikt en een hoop mis met een bench als je hem MISbruikt.

als rita er in had gepast had de bench hier ook nog gestaan en ik denk niet dat ze daar bezwaar tegen gehad zou hebben aangezien ze er zelf die eerste dagen hier al in kroop.
dat deed ze vast niet omdat ze het zo'n vreselijk ding vond.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Kimmie schreef:
Valerie schreef:Je kunt beter vaak genoeg naar buiten gaan ipv een pup in zo een klein kooitje opsluiten dat hij/zij niet eens de behoefte kan doen als het nodig is.
Ze plassen en poepen niet om te pesten maar omdat het eruit moet.
Valerie schreef:Gelukkig voelen mijn honden zich gewoon veilig in het hele huis :wink: daar hebben ze geen kooi voor nodig.
dit dus..

hier laatst 4 puppen tegelijk groot gebracht en geen kooi nodig gehad,wel goed opletten en ze regelmatig uitlaten en goed belonen als ze netjes buiten behoefte doen...

veilig voelen ze zich door het hele huis,en slapen deden ze aan mijn voeten of tegen elkaar op de bank...
Ik snap dat kooiengedoe ook nooit zo, lekker iedere 2 uur naar buiten, genoeg kluifwerk en speeltjes om slopen te voorkomen en ze voelt zich veilig in het hele huis
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cindy52 schreef:
Kimmie schreef:
Valerie schreef:Je kunt beter vaak genoeg naar buiten gaan ipv een pup in zo een klein kooitje opsluiten dat hij/zij niet eens de behoefte kan doen als het nodig is.
Ze plassen en poepen niet om te pesten maar omdat het eruit moet.
Valerie schreef:Gelukkig voelen mijn honden zich gewoon veilig in het hele huis :wink: daar hebben ze geen kooi voor nodig.
dit dus..

hier laatst 4 puppen tegelijk groot gebracht en geen kooi nodig gehad,wel goed opletten en ze regelmatig uitlaten en goed belonen als ze netjes buiten behoefte doen...

veilig voelen ze zich door het hele huis,en slapen deden ze aan mijn voeten of tegen elkaar op de bank...
Ik snap dat kooiengedoe ook nooit zo, lekker iedere 2 uur naar buiten, genoeg kluifwerk en speeltjes om slopen te voorkomen en ze voelt zich veilig in het hele huis
Het is maar net hoe je het zelf graag hebt. Ik zou toch niet graag mijn puppy los in de woonkamer laten als ik boodschappen moet doen, of iets anders. Je kunt ze kluifwerk en speeltjes genoeg geven, dat wil niet zeggen dat ze toch niet even aan de tafelpoot of bank gaan kluiven. Dus voor de tijden dat je ze niet in de gaten kunt houden, en dan bedoel ik niet als je staat te af te wassen of ergens anders in de kamer bent, maar gewoon echt even helemaal uit zicht bent. Dan is een bench voor sommigen gewoon handig en als je het goed doet, vinden veel honden een bench fijn.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

renee-uk schreef:niks mis met een bench als je hem GEbruikt en een hoop mis met een bench als je hem MISbruikt.

als rita er in had gepast had de bench hier ook nog gestaan en ik denk niet dat ze daar bezwaar tegen gehad zou hebben aangezien ze er zelf die eerste dagen hier al in kroop.
dat deed ze vast niet omdat ze het zo'n vreselijk ding vond.
helemaal mee eens!
ik werd er een stuk relaxter van als ik wist dat er niks gesloopt kon worden 's nachts. en dan konden we overdag onder toezicht oefenen dat er ook niks gesloopt werd ;-)

Val, ik blijf die prosecco morgen wel snel bijschenken zodat je die immense kooi voor Santos niet in de kamer ziet staan :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Ik heb de bench vanaf het begin gebruikt om gioia vooral rust te geven.
Bij mijn ouders zijn nog 2 honden waar ze mee blijft spelen(of ze speelde in haar eentje). Zonder de bench ging ze opeens in vanalles bijten etc. Met de bench en het erin zetten als ze moe is, is dat een stuk minder.

nu gaat ze vaak zelf in de bench liggen, heb ik een 1x0,7? M bench bij mij thuis en een paar weken geleden toch de kleinere bench weer terug gezet bij mijn ouders.
Gisteren was ze 's avonds super moe en we hadden heel veel mensen in huis (en veel honden) en toen heb ik haar op een gegeven moment toch de bench in gedaan en daar is ze ook meteen gaan slapen :slaap2:

'S nachts slaapt ze bij mij in haar grote bench (daar kruipt ze zelf al in als ze moe is, nu bv ligt ze met het deurtje open erin) en overdag als ik wegmoet. Soms wil ze toch nog wel eens snoeren ofzo kapot bijten.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

mijn pup nu zit 's nachts in de bench, die staat naast mijn bed.
Gewoon de grootste maat en die verklein ik niet, het is al klein genoeg zo :wink: , pup heeft er nog nooit in geplast/gepoept en 's nachts ga ik er maar 1 keer uit.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier is de bench juist favoriet. In het begin een reismand van de katten (hij was toch mini), nu z'n eigen middelmaatje draadkooi. Hij gaat er regelmatig zelf in liggen om te slapen of z'n koekje te ontvangen. Qua training was er niet veel nodig eigenlijk. Fijn dekentje erin, 's nachts ermee langs ons bed om te slapen en de dag erna ging hij er zelf in liggen.

Na een korte tijd hebben we ook een ren eromheen gezet, zodat hij niet de boel afbreekt als wij even niet kunnen opletten. We hebben altijd een extra krant liggen in de ren. ALS de nood eens hoog is, kan hij gaan. De bench staat altijd open.
Helaas heeft hij nu door hoe hij uit de ren kan breken :schrik:

Ik heb trouwens een middelgrote Keeshond (31cm hoog).
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb er één die houdt van de bench (Ninthe) en één die het liefste op je voeten ligt (Noa). Beide zijn meer fan van de dichte bench (reiskooi: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... xen/378364 , kleinste maat) dan van de open benches, onafhankelijk van de maat van de open bench (draadkooi). Ik heb ze in 60x50, 70x55, 80x40 en 120x80, maar de dichte bench is veruit favoriet.

Noa leg ik meestal in de dichte bench, want dan heeft ze minder de neiging om te janken. En Ninthe ligt vaak al in de open bench, want het deurtje van de dichte bench gaat vaak vanzelf dicht (dus kan ze daar niet zelfstandig in).

Vanmiddag lagen ze allebei in de open bench, samen te slapen, met het deurtje open.

Het zindelijk gedragen gaat makkelijker in de bench dan in de kamer. Ze blijven rustiger in de bench, terwijl ze in de kamer nog wel eens vergeten dat ze naar buiten moeten en dan opeens tijdens het spelen moeten. Opvallend is dat de maat van de bench daarbij geen verschil maakt. Of ze nu liggen in de bench van 60x50 of 120x80, ze houden het even lang op.
lisa67
Actief
Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër

Ongelezen bericht door lisa67 »

Wij hadden de bench ook voor de eerste tijd dat Aiken nog klein was. De bedoeling was om het nu zo langzamerhand weg te halen. Maar het gekke is dat Aiken alleen echt rust vind IN de bench. Overdag als ik niet hoef te werken slaapt hij in de keuken, óf in de kamer, óf in de hal. Maar dat zijn van die halve slaapjes. Als hij in de bench ligt slaapt hij echt diep. Als hij moe is gaat hij er ook uit zichzelf in.
Ik twijfel dus of ik de bench nu weg moet halen maar ik denk dat ik hem nog een poosje laat staan...
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Neeltje schreef:Het is maar net hoe je het zelf graag hebt. Ik zou toch niet graag mijn puppy los in de woonkamer laten als ik boodschappen moet doen, of iets anders. Je kunt ze kluifwerk en speeltjes genoeg geven, dat wil niet zeggen dat ze toch niet even aan de tafelpoot of bank gaan kluiven. Dus voor de tijden dat je ze niet in de gaten kunt houden, en dan bedoel ik niet als je staat te af te wassen of ergens anders in de kamer bent, maar gewoon echt even helemaal uit zicht bent. Dan is een bench voor sommigen gewoon handig en als je het goed doet, vinden veel honden een bench fijn.
Ik heb hier een groot omheind terrein, dus als ik al even weg was liep ze lekker buiten op het betegelde omheinde deel waar ze geen enkel kwaad kon
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Dan heb ik vast geboft, alle puppen toe nu toe vrij in huis laten lopen.
Ook als ik even weg moest en er is nooit iets gesloopt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”