Dit dus.Lemuria schreef: Ik heb een hond voor mezelf, niet voor de rest van de wereld. Zolang ik er mee kan leven en m'n verantwoordelijkheid neem, is het voldoende. En ik denk dat zowat elke klapkaak-eigenaar op dit forum het ook zo voelt. Wij vinden ze geweldig, de rest van de wereld hoeft dat niet te vinden. En wij spugen net zo hard op het gros van het tokkie-volk dat maar wat aankloot en het voor de rest verpest.
We zijn potdorie bekant de moslims van de hondenwereld
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En wederom een hond aangevallen (leeft nog)
Moderator: moderatorteam
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Re: En wederom een hond aangevallen (leeft nog)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat zegt ze nouuuu.Nanna schreef:Ik vind Izzy ook leuk hoor![]()
En ik snap ook best dat de leuke kanten voor de baas overheersen.
Ik zou echter zelf nooit voor een ras gekozen heeft waar dermate agressief gedrag op de loer kan liggen bij het ouder worden.
===============================================
Je kunt daar natuurlijk geluk mee hebben. Ik ben echter van het slag dat geluk liever afdwingt en op zoek gaat naar een hond met een sociale inslag.
En nogmaals: ik heb niks tegen agressieve honden. Maar dan graag wel op eigen terrein of met een baas die weet wat ie aan het doen is.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Neen hoor, zo erg is het dan ook weer niet. Liever klapkaken dus.Lemuria schreef:

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Wolfsblut schreef:Neen hoor, zo erg is het dan ook weer niet. Liever klapkaken dus.Lemuria schreef:

Wolfsblut schreef:Neen hoor, zo erg is het dan ook weer niet. Liever klapkaken dus.Lemuria schreef:

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik kan om deze opmerkingen eerlijk gezegd niet lachen. Heeft ook niets met honden en het topic te maken.Lizzie. schreef:Wolfsblut schreef:Neen hoor, zo erg is het dan ook weer niet. Liever klapkaken dus.Lemuria schreef:
We zijn potdorie bekant de moslims van de hondenwereld![]()
-
- Zeer actief
En zelf trek ik het vaak wat breder. Als je loopt met joviale sociale honden mag ik ook verwachten dat je niet altijd je hond maar op anderen af laat gaan, zeker als mensen vragen even de hond bij je te houden. Het andere dier loopt niet voor jan met de korte achternaam aan de riem.Nanna schreef:Ik vind Izzy ook leuk hoor![]()
Ik zou echter zelf nooit voor een ras gekozen heeft waar dermate agressief gedrag op de loer kan liggen bij het ouder worden.
Je kunt daar natuurlijk geluk mee hebben. Ik ben echter van het slag dat geluk liever afdwingt en op zoek gaat naar een hond met een sociale inslag.
En nogmaals: ik heb niks tegen agressieve honden. Maar dan graag wel op eigen terrein of met een baas die weet wat ie aan het doen is.
De ene vind uitvallen al agressief bijvoorbeeld, terwijl een ander een snauw accepteert.
Najagen idem, als je zelf weet dat je hond zich laat opjagen, dan laat je ze "even kort door de bocht" toch niet naar de onbekende herder die met zijn baas verderop aan het spelen is afrennen

Dan vraag je op een bepaald moment toch zelf om problemen? Nogmaals, geen enkele hond hoeft een andere hond dusdanig te verwonden, op te jagen of noem maar wat op.
Maar té vaak wordt het gebrek aan gehoorzaamheid teniet gedaan als bepaalde honden het zelf opzoeken en baasjes zelf niet ingrijpen en het gaat fout als ze tegen de verkeerde hond aan lopen. Ook in niet losloopgebied.
Dat heet nou "een parallel trekken".blondie schreef: Ik kan om deze opmerkingen eerlijk gezegd niet lachen. Heeft ook niets met honden en het topic te maken.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind dat beide schuld hebben in dit geval. Zou mijn ook kunnen gebeuren met Maylo die loopt ook los. Als ik het echt niet vertrouw dan ren ik er wel achteraan om hem te vangen en aan te lijnen. Maar bij vreemde honden en vooral aangelijnd roep ik hem altijd bij me.
Echter de andere kant van het verhaal kan ik me ook voorstellen mijn vorige hond was herder X stafford, gekregen als herplaatser van 6 jaar en weg moest omdat het niet meer ging met de andere hond(poot gebroken nadat ie op de vlucht sloeg van een waarschuwing van haar en ze wilde erger voorkomen) Heb haar nooit weg gehouden bij andere honden en sommige kon ze gewoon los mee. Was wel altijd eerlijk dat ze kon uithalen, geen moord en dood slag maar ze accepteerde niks en kon dus lelijk doen en niet elke hond kan hiermee omgaan. Heb 1 x meegemaakt met haar dat er vanuit het niets weimaraner liep en deze had de zelfde gedachten dat is de enige echte ruzie die ze heeft gehad en beide honden hadden niet eens een schrammetje. Dus kan me voorstellen dat deze hond inderdaad fel is en maar dat betekend niet gelijk agressief. Kan ook gebeuren dat een hond nog nooit lelijk gedaan heeft en dat het zomaar ineens gebeurt, zelf dan is het nog moeilijk om de schuldige aan te wijzen. Vooral als dan beide honden los zijn om maar een voorbeeld te noemen.
Echter de andere kant van het verhaal kan ik me ook voorstellen mijn vorige hond was herder X stafford, gekregen als herplaatser van 6 jaar en weg moest omdat het niet meer ging met de andere hond(poot gebroken nadat ie op de vlucht sloeg van een waarschuwing van haar en ze wilde erger voorkomen) Heb haar nooit weg gehouden bij andere honden en sommige kon ze gewoon los mee. Was wel altijd eerlijk dat ze kon uithalen, geen moord en dood slag maar ze accepteerde niks en kon dus lelijk doen en niet elke hond kan hiermee omgaan. Heb 1 x meegemaakt met haar dat er vanuit het niets weimaraner liep en deze had de zelfde gedachten dat is de enige echte ruzie die ze heeft gehad en beide honden hadden niet eens een schrammetje. Dus kan me voorstellen dat deze hond inderdaad fel is en maar dat betekend niet gelijk agressief. Kan ook gebeuren dat een hond nog nooit lelijk gedaan heeft en dat het zomaar ineens gebeurt, zelf dan is het nog moeilijk om de schuldige aan te wijzen. Vooral als dan beide honden los zijn om maar een voorbeeld te noemen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Eens met blondieHeavy schreef:Ik vind het in niet losloopgebied een hele andere situatie hoorblondie schreef:En zelf trek ik het vaak wat breder. Als je loopt met joviale sociale honden mag ik ook verwachten dat je niet altijd je hond maar op anderen af laat gaan, zeker als mensen vragen even de hond bij je te houden. Het andere dier loopt niet voor jan met de korte achternaam aan de riem.Nanna schreef:Ik vind Izzy ook leuk hoor![]()
De ene vind uitvallen al agressief bijvoorbeeld, terwijl een ander een snauw accepteert.
Najagen idem, als je zelf weet dat je hond zich laat opjagen, dan laat je ze "even kort door de bocht" toch niet naar de onbekende herder die met zijn baas verderop aan het spelen is afrennen![]()
Dan vraag je op een bepaald moment toch zelf om problemen? Nogmaals, geen enkele hond hoeft een andere hond dusdanig te verwonden, op te jagen of noem maar wat op.
Maar té vaak wordt het gebrek aan gehoorzaamheid teniet gedaan als bepaalde honden het zelf opzoeken en baasjes zelf niet ingrijpen en het gaat fout als ze tegen de verkeerde hond aan lopen. Ook in niet losloopgebied.![]()
In een wijk of op straat heb je je hond maar aan de lijn te houden en hoeft er niet gezellig en sociaal gesnuffeld te worden . Maar in een losloopgebied welwaar anders?
Mijn hond mag in normale omstandigheden ook contact maken met andere honden in losloopgebied.
Maar niet bij alle honden.
En juist door dat wat te limiteren krijg je toch wel wat meer kans dat je je hond terug kan roepen als dat nodig is.
Daarbij wordt er steeds meer niet geaccepteerd door mensen.
Een snauw van een hond die even geen trek heeft in belangstelling en het beest is al gevaarlijk/agressief/vals/asociaal ......... zoek maar uit welke beschrijving het wordt.
En vervolgens heb je ook nog de kans dat die snauw is veranderd tijdens de verhalen onder de hondeneigenaren in "aanvallen".
Ik zie niet in waarom in een losloopgebied een hond overal op af moet en alle honden MOET besnuffelen.
Waarom iemand het heel normaal vindt dat zijn hond zo een min of meer onbekende roedel binnen stormt, of dat een roedel naar een enkele hond rent.
Het moet niet, het hoeft niet, het is niet nodig.
Een hond is doorgaans niet sociaal naar alle andere honden in dat gebied.
-
- Zeer actief
Je kunt niet verwachten dat een ander zijn kutklapkaak of ander soort [ KKK waar heb ik dat vaker gehoord.? hahaha ] bij zich houd aan de riem en dan je eigen hond erop af laat stieffelen.
Je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid net zogoed als dat je die ook van de andere partij verwacht/eist.
Je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid net zogoed als dat je die ook van de andere partij verwacht/eist.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Heavy schreef:Ik vind het in niet losloopgebied een hele andere situatie hoorblondie schreef:En zelf trek ik het vaak wat breder. Als je loopt met joviale sociale honden mag ik ook verwachten dat je niet altijd je hond maar op anderen af laat gaan, zeker als mensen vragen even de hond bij je te houden. Het andere dier loopt niet voor jan met de korte achternaam aan de riem.Nanna schreef:Ik vind Izzy ook leuk hoor![]()
Najagen idem, als je zelf weet dat je hond zich laat opjagen, dan laat je ze "even kort door de bocht" toch niet naar de onbekende herder die met zijn baas verderop aan het spelen is afrennen![]()
Maar té vaak wordt het gebrek aan gehoorzaamheid teniet gedaan als bepaalde honden het zelf opzoeken en baasjes zelf niet ingrijpen en het gaat fout als ze tegen de verkeerde hond aan lopen. Ook in niet losloopgebied.![]()
In een wijk of op straat heb je je hond maar aan de lijn te houden en hoeft er niet gezellig en sociaal gesnuffeld te worden . Maar in een losloopgebied welwaar anders?
Dat zie jij imo fout.
In een losloop gebied kan idd lief sociaal gesnuffeld en gespeeld worden met andere gezellige lieve los lopende honden.
Echter hoeft het niet. Een losloop gebied is een gebied waar honden los mogen maar niet verboden voor honden die niet loslopen.
En honden die niet loslopen kunnen meestal niet gezellig lief en leuk snuffelen en dan heb je je hond daar maar vandaan te houden!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
O dat denken ook veel mensen en daar is het losloop gebied ook voor bedoeld. Maar een losloop gebied is gewoon een openbaar gebied waar je rekening hebt te houden met elkaar. Dus komt er een hond aangelijnd langs hou je de hond bij je tot die voorbij is dan kan er weer leuk gespeeld worden zo moeilijk is dat nietHeavy schreef:Mijn honden mogen ook niet naar elke hond toe. Als ik de hond ken wel maar als het een vreemde hond is niet . Omdat ik inderdaad niet weet of die hond het wel gezellig vind .
Of Heavy bijvoorbeeld mag van mij niet naar kleine hondjes toe . Omdat mensen met een boomertje niet zitten te wachten op een Herder.
Dus wat dat betreft had mevrouw met smous inderdaad ook wel beter moeten opletten.
Maar toch ga ik er altijd vanuit dat mensen die met hun hond in losloopgebied lopen ( vooral op zondag met mooi weer) denken dat het een hondenspeelplaats is .

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik vind ook dat ieder zijn eigen hond bij zich moet weten te houden. En ik doe dat ook echt heel strak.
Maar dat betekent niet dat het daarmee klaar is. Een hond mag gewoon simpelweg nooit de kans krijgen om zodanig op een andere hond te klappen, dat deze het loodje legt.
Ook niet als die andere hond irritant komt doen.
Daar heeft iedere baas zorg voor te dragen. Ik vind de overtreding "irritant bij een ander komen" toch echt van een totaal andere categorie dan de overtreding "een ander aan gort bijten".
Maar dat betekent niet dat het daarmee klaar is. Een hond mag gewoon simpelweg nooit de kans krijgen om zodanig op een andere hond te klappen, dat deze het loodje legt.
Ook niet als die andere hond irritant komt doen.
Daar heeft iedere baas zorg voor te dragen. Ik vind de overtreding "irritant bij een ander komen" toch echt van een totaal andere categorie dan de overtreding "een ander aan gort bijten".

-
- Zeer actief
Dat denken we allemaal maar je weet het ook niet zeker ,voor hetzelfde geld komen 2 honden elkaar tegen die elkaar niet motten en elkaar in de haren vliegen.Honden blijven honden net als mensen onvoorspelbare trekjes houden.Heavy schreef:Toch vind ik dat je met een hond die andere honden op vreet beter ergens anders kan gaan wandelentoots schreef:O dat denken ook veel mensen en daar is het losloop gebied ook voor bedoeld. Maar een losloop gebied is gewoon een openbaar gebied waar je rekening hebt te houden met elkaar. Dus komt er een hond aangelijnd langs hou je de hond bij je tot die voorbij is dan kan er weer leuk gespeeld worden zo moeilijk is dat nietHeavy schreef:Mijn honden mogen ook niet naar elke hond toe. Als ik de hond ken wel maar als het een vreemde hond is niet . Omdat ik inderdaad niet weet of die hond het wel gezellig vind .
Of Heavy bijvoorbeeld mag van mij niet naar kleine hondjes toe . Omdat mensen met een boomertje niet zitten te wachten op een Herder.
Dus wat dat betreft had mevrouw met smous inderdaad ook wel beter moeten opletten.
Maar toch ga ik er altijd vanuit dat mensen die met hun hond in losloopgebied lopen ( vooral op zondag met mooi weer) denken dat het een hondenspeelplaats is .het is een beetje vragen om moeilijkheden want er is altijd wel een hond of pup die niet perfekt luistert .
Ik roep Heavy ook bij me als er kleine hondjes aankomen maar mocht ze toch gaan kijken dan weet ik dat er niks gebeurd . Als ik wist dat er wel wat zou gebeuren nam ik het risico niet.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Honden blijven inderdaad onvoorspelbaar. Maar dat is wel tot zekere hoogte. Cleo was 100% safe, net als Bas. Dus er zou nooit een hond open gebeten worden, wat er ook gebeurt. Beide honden rennen/rende op zeker weg bij echte agressie. Die honden kan je dus altijd laten snuffelen als dat nodig is. Bullterriers zijn vrijwel nooit veilig in die mate. Niet erg, maar wel erg als je ergens gaat lopen waar je zeker honden op je af gaat krijgen.
Dus ik vind zeker niet dat alle honden onvoorspelbaar zijn en dit kunnen doen. Dat klopt gewoon niet. En normaal gesproken hoor je als eigenaar te weten waar je mee loopt. Dus een hond die niet veilig is hoort niet in losloopgebied en een hond die zeker veilig is mag je best sociaal laten doen in losloopgebied. Liefst eerst vragen. Liefst alleen als de andere baas het ook leuk vindt uiteraard. Maar als het onverhoopt niet klikt dan is het geweld dat dit hondje aangedaan is in alle opzichten en hoe dan ook niet te rechtvaardigen. Zeker niet op basis van elke hond moet luisteren. Laat dan eerst je Bull maar eens luisteren naar NEE! Zit! Want blijkbaar is de controle over deze Bull slechts de riem die eraan zit. En zelfs dat is niet genoeg om hem te bedwingen en zijn agressief gedrag te beheersen.
Dus hoe mensen het bedenken om te vinden dat dat smoushondje maar had moeten luisteren is mij een raadsel. Dat smoushondje heeft die Bull toch niet te grazen genomen. Dat is echt de omgedraaide wereld.
Dus ik vind zeker niet dat alle honden onvoorspelbaar zijn en dit kunnen doen. Dat klopt gewoon niet. En normaal gesproken hoor je als eigenaar te weten waar je mee loopt. Dus een hond die niet veilig is hoort niet in losloopgebied en een hond die zeker veilig is mag je best sociaal laten doen in losloopgebied. Liefst eerst vragen. Liefst alleen als de andere baas het ook leuk vindt uiteraard. Maar als het onverhoopt niet klikt dan is het geweld dat dit hondje aangedaan is in alle opzichten en hoe dan ook niet te rechtvaardigen. Zeker niet op basis van elke hond moet luisteren. Laat dan eerst je Bull maar eens luisteren naar NEE! Zit! Want blijkbaar is de controle over deze Bull slechts de riem die eraan zit. En zelfs dat is niet genoeg om hem te bedwingen en zijn agressief gedrag te beheersen.
Dus hoe mensen het bedenken om te vinden dat dat smoushondje maar had moeten luisteren is mij een raadsel. Dat smoushondje heeft die Bull toch niet te grazen genomen. Dat is echt de omgedraaide wereld.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Heavy schreef:Klopt maar als 2 "normale " honden elkaar niet mogen dan is het een grauw en een snauw en ze vliegen elkaar in de haren en dat was het . Dat is bij Jip ook al eens gebeurd maar allebei geen wondjes
Maar die meneer wist niet dat zijn hond dit zou doen

En dat is heel vaak zo als iets een eerste keer gebeurd.
Het gebeurd ook dat 2 los lopende hondjes elkaar in de haren vliegen.
En dat er hondjes gewond raken.
Er zijn zat mensen die uit voorzorg hun hond aangelijnd houden. Om problemen te voorkomen.
Maar zelfs al is de aangelijnde hond een ongelofelijke goedsul en doet hij geen vlieg kwaad dan nog zit hij niet voor niets aangelijnd. Als is het alleen maar dat het baasje niet wil socialiseren en toch op zijn vrije zondag even een leuke wandeling wil maken.
Het feit dat hondjes los mogen betekend niet dat dat moet. En betekend ook niet dat ze maar overal op kunnen duiken of dat iedereen die daar komt gediend is van loslopende honden.
Bij ons is het losloop gebied eigenlijk gewoon een plek in een park waar kindjes spelen. fietsers komen, visser zitten. Waar vanalles gebeurd en waar het toegestaan is je hond los te laten. Die plekken worden steeds beperkter en dat wordt niet minder als mensen hun verantwoording niet blijven nemen. Of van mening blijven dat een pup los mag ook al luistert hij nog niet en als die een verkeerd hondje treft is het de schuld van de ander of als een volwassen hond ineens op de trein baan staat en aangereden wordt en veel mensen dat al aan hebben zien komen omdat hij altijd een heel stuk mee rent en dan raar en beduust en huilend zeggen dat het de schuld is van de gemeente omdat het niet is afgesloten. Ja ho is het losloop gebied is maar van daar tot daar en niet meer op dat stuk waar geen hek meer zit naar het spoor. Als jou hond niet veilig los kan om wat voor reden dan ook en je kiest er toch voor om dit te doen dan zul je ook de consequenties ervan in moeten zien.