Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbull bijt hondje dood
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Pitbull bijt hondje dood
Geplaatst op: zondag 31 mei 2015 om 21:04 | 3377 keer bekeken | 31 reacties | Geplaatst in 112
Hoogeveen - Op Hoofdstraat Noord heeft zaterdagavond een pitbull een klein hondje aangevallen. De loslopende pitbull greep het aangelijnde hondje terwijl deze uitgelaten werd door haar bazin.
De pitbull had het beestje zo stevig vast dat deze met geen mogelijkheid meer los te krijgen was. Toegesnelde omstanders probeerden uit alle macht om het kleine hondje te bevrijden uit de bek van de pitbull. Pas na het optillen en op de grond gooien van de pitbull kon het hondje bevrijd worden.
Ondanks het kordate optreden van de omstanders kwam de hulp voor het hondje te laat. De pitbull is meegenomen door de toegesnelde politie.
http://www.regiohoogeveen.nl/nieuws/artikel/23051
Hoogeveen - Op Hoofdstraat Noord heeft zaterdagavond een pitbull een klein hondje aangevallen. De loslopende pitbull greep het aangelijnde hondje terwijl deze uitgelaten werd door haar bazin.
De pitbull had het beestje zo stevig vast dat deze met geen mogelijkheid meer los te krijgen was. Toegesnelde omstanders probeerden uit alle macht om het kleine hondje te bevrijden uit de bek van de pitbull. Pas na het optillen en op de grond gooien van de pitbull kon het hondje bevrijd worden.
Ondanks het kordate optreden van de omstanders kwam de hulp voor het hondje te laat. De pitbull is meegenomen door de toegesnelde politie.
http://www.regiohoogeveen.nl/nieuws/artikel/23051

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Re: Pitbull bijt hondje dood
De zoveelste
Toch niet normaal dat je steeds banger wordt om met kleine honden te lopen.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het vooral weer bizar dat er niet eens proces verbaal wordt gemaakt. Niks. Schade vergoeden is genoeg. Kleine hondjes zijn zo bijna vogelvrije bijtrollen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Sinds wanneer zijn bouviers pitbulls?Nanna schreef:Niet eens alleen kleine hondjes. Alleen al hier op het forum is een grote hond van zowel Maart als Thom doodgebeten door zo'n doorgedraaid geval.laeken schreef:Ik vind het vooral weer bizar dat er niet eens proces verbaal wordt gemaakt. Niks. Schade vergoeden is genoeg. Kleine hondjes zijn zo bijna vogelvrije bijtrollen.
-
- Zeer actief
Ik vind het vreselijk. Wat mij ernstig zorgen baart is dat mijn buren sinds gisteren een gigantische pitbull hebben gekocht....Bas begon te kwispelen bij de heg van de buren. Ik hoorde ineens een hond aan de andere kant. Hun rottweiler is een tijdje dood en nu hebben ze een pitbull. Maar geen hek.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Zo dan, daar ben je klaar mee dan, snel zelf een hek plaatsen, je moet er niet aan denken dat Bas opgevreten wordlaeken schreef:Ik vind het vreselijk. Wat mij ernstig zorgen baart is dat mijn buren sinds gisteren een gigantische pitbull hebben gekocht....Bas begon te kwispelen bij de heg van de buren. Ik hoorde ineens een hond aan de andere kant. Hun rottweiler is een tijdje dood en nu hebben ze een pitbull. Maar geen hek.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het gaat weer goed 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Ik kan geen hek plaatsen want er loopt een openbaar pad tussen onze tuinen. Bas is dan dus bij ons in de voortuin. We gaan gelukkig wel snel onze voortuin omheinen. Buren laten ook allemaal de honden vrij lopen maar die weten het nu ook. Pitbull zat overigens aan een touw.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
laeken schreef:Ik vind het vreselijk. Wat mij ernstig zorgen baart is dat mijn buren sinds gisteren een gigantische pitbull hebben gekocht....Bas begon te kwispelen bij de heg van de buren. Ik hoorde ineens een hond aan de andere kant. Hun rottweiler is een tijdje dood en nu hebben ze een pitbull. Maar geen hek.
je kent de regels in DE he. je kunt het melden. ik ken iemand met een staff in kranenburg. die is vanuit NL daarheen gegaan. hij heeft van de gemeente een berg maatregelen gekregen (minimaal 2 meter hoog degelijk hekwerk etc) om de hond te mogen houden.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
inderdaad de zoveelste. ik deel dit soort dingen eigenlijk nooit maar het loopt echt de spuigaten uit.Pemba schreef:De zoveelste![]()
ik heb ook geen kleintjes maar loop inmiddels ook om voor bepaalde honden hoor.

-
- Zeer actief
Vreselijk met het aantal vechthonden tegenwoordig en de bazen die er bij lopen alsof de spierballen in de weg zitten.
-
- Zeer actief
Ik heb ook geen kleintjes, en voorheen ook niet. Maar ook ik ging/ga even een andere weg in bij bepaalde combinaties baas/hond.Hutsje schreef:inderdaad de zoveelste. ik deel dit soort dingen eigenlijk nooit maar het loopt echt de spuigaten uit.Pemba schreef:De zoveelste![]()
ik heb ook geen kleintjes maar loop inmiddels ook om voor bepaalde honden hoor.
Maar in dit geval loopt een hond los in een gebied waar dat niet mag, ook nog eens niet met eigen eigenaar erbij, dan vraag ik me echt af waar je verstand zit.