Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull bijt heel gezin

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Pitbull bijt heel gezin

Ongelezen bericht door dagmar88 »

maart schreef:
Nanna schreef:
Het grote verschil is echter dat Bakkie niet door de politie wordt meegenomen en deze hond wel. En omdat ik er zomaar van uit ga dat niet de hond de politie heeft gebeld maar de familie zelf, vind ik hetzelfde scenario redelijk ongeloofwaardig.
of het ziekenhuis heeft de politie ingelicht, dat moet namelijk met hondenbeten.

Toen ik in mijn gezicht gebeten was door mijn eigen hond, heb ik gewoon tegen de HA gezegd die me moest hechten, dat het een vreemde hond was, een kruising van weet ik veel wattes :U:
Flauw eigenlijk. Toen ik door mijn eigen Poezeke lelijk gebeten was hebben ze me op de hap alleen maar uit staan lachen :mann:

Ik ken een hond (boxer) die niet alleen afgeschoten is, maar is doorzeeft na een belletje van de buren. Was met oud en nieuw de tuin in gelopen, bang van het vuurwerk en had de baas die hem naar binnen wilde brengen gebeten.
Niks ernstigs, maar voor de politie kennelijk genoeg om met een hoop bombarie op te komen draven :blauwoog:
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

dagmar88 schreef: Ik ken een hond (boxer) die niet alleen afgeschoten is, maar is doorzeeft na een belletje van de buren. Was met oud en nieuw de tuin in gelopen, bang van het vuurwerk en had de baas die hem naar binnen wilde brengen gebeten.
Niks ernstigs, maar voor de politie kennelijk genoeg om met een hoop bombarie op te komen draven :blauwoog:
Hè? Maar dat hele incident moet toch allang over zijn geweest tegen de tijd dat de politie er was? Hebben die dan gewoon zonder enig nadenken die hond neergeschoten, terwijl er al niets meer aan de hand was? Dat is wel echt grove onzorgvuldigheid dan :ugh:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

DaniBanani schreef:
dagmar88 schreef: Ik ken een hond (boxer) die niet alleen afgeschoten is, maar is doorzeeft na een belletje van de buren. Was met oud en nieuw de tuin in gelopen, bang van het vuurwerk en had de baas die hem naar binnen wilde brengen gebeten.
Hè? Maar dat hele incident moet toch allang over zijn geweest tegen de tijd dat de politie er was? Hebben die dan gewoon zonder enig nadenken die hond neergeschoten, terwijl er al niets meer aan de hand was? Dat is wel echt grove onzorgvuldigheid dan :ugh:
:ugh: Ja. Paniek natuurlijk. Is al jaren geleden, dus er valt niets over terug te vinden, weet ook niet of de bazen uiteindelijk toch nog excuses hebben gehad. Ice in Eijsden, dacht dat er 6 + kogels aan te pas zijn gekomen.

Was maar even om aan te geven dat de eigenaar niet zelf gebeld hoeft te hebben. Neem aan dat je met een hap uit je neus 112 belt/laat bellen en ambulance en politie tegelijk worden gestuurd.
Ambulance medewerkers hebben best vaak last van honden die ze hun werk niet laten doen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik reed laatst door dat dorp en zag veel pitbulls. Vond het nogal raar gezien de omgeving. Ik vind het ook raar om je eigen hond in beslag te laten nemen. Geef hem dan zelf een spuitje...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Volgens mij kan de politie nl je hond niet in beslag nemen als er geen klacht van derden komt. Echt bizar dit dus.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

laeken schreef:Volgens mij kan de politie nl je hond niet in beslag nemen als er geen klacht van derden komt. Echt bizar dit dus.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat als een hond doordraait, je je man ziet zonder neus, de hond jou probeert te bijten en je kind dat als er dan hulp komt dat je hem mee laat nemen :19:

Edit, of gaat dit om de hond die in paniek was van vuurwerk en daarom beet?
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

laeken schreef:Ik reed laatst door dat dorp en zag veel pitbulls. Vond het nogal raar gezien de omgeving. Ik vind het ook raar om je eigen hond in beslag te laten nemen. Geef hem dan zelf een spuitje...
Het is een stadje, en ja hoor... ook met achterstandswijken ;)
laeken
Zeer actief

Precies. Dus dan is het toch vrij heftig geweest.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

laeken schreef:Volgens mij kan de politie nl je hond niet in beslag nemen als er geen klacht van derden komt. Echt bizar dit dus.
Een arts maakt wel melding.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

Indien politie ter plaatse komt bij een incident en deze treffen een doorgedraaide hond aan (zeker indien er ook nog eens sprake is van meerdere 'gewonden') dan kan deze zonder pardon meegenomen worden ter beoordeling... Gelukkig !
Kortom, een 'klacht van derden' is niet noodzakelijk...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
laeken
Zeer actief

Tony schreef:
Indien politie ter plaatse komt bij een incident en deze treffen een doorgedraaide hond aan (zeker indien er ook nog eens sprake is van meerdere 'gewonden') dan kan deze zonder pardon meegenomen worden ter beoordeling... Gelukkig !
Ik bedoel meer, als de eigenaar het niet wil en die is gebeten dan zal de hond neem ik aan niet meegenomen worden. Want als ik gebeten wordt door mijn eigen hond laat ik die natuurlijk niet meenemen door de politie. Dat de politie daar is zegt al genoeg. Blijkbaar is het een dramatisch iets geweest. Immers, stel ik speel met mijn hond in de tuin en die hapt een winkelhaak in mijn gezicht. Bloeden als een rund. Dan komt er 1 geen politie, 2 ik doe die hond naar binnen en ga naar de dokter en laat niemand die hond meenemen. :19:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

laeken schreef:
Tony schreef:
Ik bedoel meer, als de eigenaar het niet wil en die is gebeten dan zal de hond neem ik aan niet meegenomen worden. Want als ik gebeten wordt door mijn eigen hond laat ik die natuurlijk niet meenemen door de politie. Dat de politie daar is zegt al genoeg. Blijkbaar is het een dramatisch iets geweest. Immers, stel ik speel met mijn hond in de tuin en die hapt een winkelhaak in mijn gezicht. Bloeden als een rund. Dan komt er 1 geen politie, 2 ik doe die hond naar binnen en ga naar de dokter en laat niemand die hond meenemen. :19:

Hij heeft het meisje ook gebeten en die is smiddags in het zieken huis geweest. In het ziekenhuis worden vragen gesteld als weet je waar de hond woont etc. Hij heeft niet alleen de vader gebeten :wink: En daarom zouden ze ze er zelf niet veel over te vertellen hebben gehad denk ik. Maar misschien hadden ze zelf ook wel zo iets van die hond is gek geworden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief

Ik lees net in de krant dat de man des huizes zijn neus afgebeten is. Toen is er een ambulance gebeld en voor de veiligheid van het ambulance personeel is de politie gebeld om de hond af te voeren. Dat is wat er volgens de krant gebeurd zou zijn. Dan staan er nog wat hondenmensen in de krant, Martin Gaus en nog wat mensen en daar wordt door gezegd dat de hond ingeslapen moet worden omdat hij geen respect heeft voor het lichaam van zijn baas. Dus geen bijtrem in de roedel. Ik ben het daar helemaal mee eens. :ok:

Verder staat dat er op fora wordt gezegd dat honden op de grond moeten....dat dat de reden is en dat honden rangorde nodig hebben. Duidelijke rangorde.

Nou ja, in elk geval is die pitbull helaas aardig los gegaan op dat gezin en is de politie er voor de veiligheid van het ambulance personeel bij gehaald. Denk dat het een aardig drama was.

De buurt had geen contact met deze mensen en iedereen was bang voor de hond, tilde zijn of haar honden op of liep om. Hond was op straat onvriendelijk volgens buurtbewoners.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef: De buurt had geen contact met deze mensen en iedereen was bang voor de hond, tilde zijn of haar honden op of liep om. Hond was op straat onvriendelijk volgens buurtbewoners.

Volgens of tegen? Dat ze er met hun hond niet bij in de buurt komen zegt natuurlijk niets. Doe ik met mijn honden net zo, bij ieder minder sociaal ras.
Je weet niet wat er aan vooraf gegaan is. Een stafford achtige met lage bijtgrens naar mensen is gewoon niet okay.
Maar ik ken er ook waarvan ik denk, beet het beest die rotbaas goddomme maar een keer goed.
Neem aan dat de hond nu hij in beslag is genomen gewoon getest gaat worden. Meteen maar een spuit vanwege respectloosheid lijkt me voorbarig.
Soms valt er niet zo veel te respecteren.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ach je weet niet precies wat er is gebeurt, mijn nicht had een bouvier. Die beet ineens mijn nicht haar schoonzuster in het gezicht. Vol. Na een week gingen wij er heen (en die hond kende ons uitstekend ), en het enige wat die hond wilde doen was ons pakken. Na een uitgebreid onderzoek bleek die hond dus een hersentumor te hebben.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nanna schreef:
kooi schreef:Er is toch wel iets voor te zeggen dat een hond niet op de bank hoort.
Een hond kan prima op de bank. Maar niet als ie lijdt aan grootheidswaanzin en meent de baas te kunnen spelen. Want áls ie dan toehapt zit ie ook gezellig meteen op neushoogte. Waarvan akte.
Ik heb mijn leven lang mijn honden op de bank gehad. Nooit door ook maar een van hen gebeten. Ik vind dat rangordegelul over niet op de bank mogen belachelijk.

Maar ik heb dan ook geen honden die zomaar uitvallen of bijten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef: Ik vind dat rangordegelul over niet op de bank mogen belachelijk.
Ik niet. Er zijn zat honden die bij mij nooit op de bank zouden mogen. Maar goed, dat soort honden heb ik ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.
Op de bank zitten is een privilege en als je daar met je dominante rotkop niet mee om kunt gaan dan blijf je maar fijn op de grond.
Rangordegelul heeft meestal betrekking op alle honden en niet op bepaalde soort rassen of honden. Honden die hele duidelijke behoefte hebben aan overwicht en rangorde komen er bij mij ook niet in. Die passen niet bij mij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zie het probleem en de schuld is gewoon die bank. Donder het kreng vandaag nog de deur uit.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn vorige honden kwamen niet op de bank maar deze liggen wel op de bank. Geen problemen met rangorde. Als ik ze eraf willen hebben is een strenge blik meestal wel voldoende. Maar ik was ook eens bij mensen met rotweilers die zaten zelf op de grond en de honden op de bank. Die honden werden razend als ze die eraf wilden krijgen. Dat zou hier dus niet gebeuren.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

ik heb liever dat een pitbull bij zijn eigen gezin de neus, arm, oor, of een been eraf scheurt, dan een onschuldige wandelaar of diens hond bijt.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Marco88 schreef:ik heb liever dat een pitbull bij zijn eigen gezin de neus, arm, oor, of een been eraf scheurt, dan een onschuldige wandelaar of diens hond bijt.
Dit dus :ok:
Dat je een risico hond neemt moet je helemaal zelf weten maar hou het risico dan ook bij jezelf.
Nou, dat hebben deze mensen dus gedaan :ok:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:
iones schreef:
Nanna schreef:
iones schreef: Ik vind dat rangordegelul over niet op de bank mogen belachelijk.
Ik niet. Er zijn zat honden die bij mij nooit op de bank zouden mogen. Maar goed, dat soort honden heb ik ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.
Op de bank zitten is een privilege en als je daar met je dominante rotkop niet mee om kunt gaan dan blijf je maar fijn op de grond.
Rangordegelul heeft meestal betrekking op alle honden en niet op bepaalde soort rassen of honden. Honden die hele duidelijke behoefte hebben aan overwicht en rangorde komen er bij mij ook niet in. Die passen niet bij mij.
Het hangt er van af. Een Teckel is een hond die echt behoefte heeft aan dit wel en dat niet anders worden het krengen.
Toch mag ik ze graag om me heen hebben ;-)
Het zijn sterke schouders die de weelde mogen torsen! ( 2x) :wink:

(edit: toetsmissertje)
Laatst gewijzigd door kooi op 02 jun 2015 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

Nanna schreef: Het hangt er van af. Een Teckel is een hond die echt behoefte heeft aan dit wel en dat niet anders worden het krengen.
Ik weet het. Zo´n ruwharig kreng had de dierenarts in herplaatsing. Had al de vierde baas gehad. Bepaalde wie er bij hem op de bank mocht.....

Snap überhaupt al niet dat mensen het zover kunnen laten komen. Dan had hij van mij lang voor die tijd al een hollewipper gehad. Maar een teckel zou bij mij kunnen passen, maar eens stafford veel minder.
Ik wil namelijk een hond die óók hond sociaal is.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

iones schreef:
Nanna schreef: Het hangt er van af. Een Teckel is een hond die echt behoefte heeft aan dit wel en dat niet anders worden het krengen.
Ik weet het. Zo´n ruwharig kreng had de dierenarts in herplaatsing. Had al de vierde baas gehad. Bepaalde wie er bij hem op de bank mocht.....

Snap überhaupt al niet dat mensen het zover kunnen laten komen. Dan had hij van mij lang voor die tijd al een hollewipper gehad. Maar een teckel zou bij mij kunnen passen, maar eens stafford veel minder.
Ik wil namelijk een hond die óók hond sociaal is.
Soms helpen hollewippers of doorpakken gewoon niet :wink: hoef je niet eens grote "enge rassen" voor te hebben. Ken een vrouw waar de beagle des huizes de liefheid zelve was als de man thuis was. Alleen met de hond werd het een tiran. Ze kon de bank niet op, kreeg de hond er niet af etc. als ik ze in het park tegenkwam was het een vriendelijk leuk hondje.
Mijn eerste eigen hond was ook op bed gesprongen, mocht niet, dus ik sommeerde hem eraf te gaan. Nou écht niet. Ik ga niet invullen wat er bij die mensen is gebeurd van dit topic. Maar had ik doorgepakt toen met mijn hond, dan had ik denk ik ook wat happen gekregen en een illusie armer geweest en had ik de hond nooit meer vertrouwd. Ik heb het toen anders op kunnen lossen en heb er verder een gouden hond aan gehad.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

laeken schreef: De buurt had geen contact met deze mensen en iedereen was bang voor de hond, tilde zijn of haar honden op of liep om. Hond was op straat onvriendelijk volgens buurtbewoners.
Dat zegt heulegaar niks. Ik heb ook vrijwel geen contact met mensen in de straat en Izzy zal volgens buurtbewoners waarschijnlijk ook onvriendelijk zijn als ze haar tekeer zien gaan op straat tegen andere honden. En toch is het de grootste sufkut die je tegen kunt komen als ze die andere hond eenmaal kent. Dus aan statements van buurtbewoners heb ik in dat soort gevallen vrij hard maling :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Goed, neem aan dat een eigenaar zonder neus en 3 andere gezinsleden met bijtwonden in hun gezicht toch enige vraagtekens oproepen dan...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik ken geen honden die dat voor elkaar krijgen omdat ze op de bank mogen. Ergens moet er toch wat mis zijn geweest met die hond. Rangorde is het niet. Ranghogere honden bijten hun roedelgenoten ook de neus niet af in hun mandjes...
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

http://www.gelderlander.nl/regio/achter ... -1.4965937

Ik denk maar zo dat de familie het niet zo erg vind dat Fifi in beslag is genomen. Ik denk ook dat ze geen HF lid zijn....
iones
Zeer actief

blondie schreef:quote]
Soms helpen hollewippers of doorpakken gewoon niet :wink: hoef je niet eens grote "enge rassen" voor te hebben. Ken een vrouw waar de beagle des huizes de liefheid zelve was als de man thuis was. Alleen met de hond werd het een tiran. Ze kon de bank niet op, kreeg de hond er niet af etc. als ik ze in het park tegenkwam was het een vriendelijk leuk hondje.
Mijn eerste eigen hond was ook op bed gesprongen, mocht niet, dus ik sommeerde hem eraf te gaan. Nou écht niet. Ik ga niet invullen wat er bij die mensen is gebeurd van dit topic. Maar had ik doorgepakt toen met mijn hond, dan had ik denk ik ook wat happen gekregen en een illusie armer geweest en had ik de hond nooit meer vertrouwd. Ik heb het toen anders op kunnen lossen en heb er verder een gouden hond aan gehad.
Ik durf hier bijna niet te zeggen wat ik zou doen als een hond zo tegen mij zou doen. Dan krijg ik weer gelijk iedereen over me heen.

Maar ik los het wél op! En de hond leeft hier dan gelukkig verder, zonder dat hij herplaatst hoeft te worden. Mét behoud van vertrouwen in mij!
iones
Zeer actief

Lemuria schreef:
Dat zegt heulegaar niks. Ik heb ook vrijwel geen contact met mensen in de straat en Izzy zal volgens buurtbewoners waarschijnlijk ook onvriendelijk zijn als ze haar tekeer zien gaan op straat tegen andere honden. En toch is het de grootste sufkut die je tegen kunt komen als ze die andere hond eenmaal kent. Dus aan statements van buurtbewoners heb ik in dat soort gevallen vrij hard maling :mrgreen:
Ik vind dat eigenlijk wel iets zeggen.

Ik vind niet dat honden onvriendelijk hebben te reageren naar andere mensen of honden op straat. Dan heb je maar te corrigeren, omdat dit gedrag kan escaleren.

Deze hond is ook geëscaleerd en die mensen hebben het laten gebeuren. Hóe dat weet je natuurlijk niet precies. Maar wel dát het gebeurd is.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”