Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen thuis zijn/ Max aan de Bach

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Helen
Actief

Alleen thuis zijn/ Max aan de Bach

Ongelezen bericht door Helen »

Hoi,
Mijn Golden van 9,5 jaar oud is de laatste tijd veel aan het blaffen als wij weg zijn. Hij heeft nooit moeite gehad met alleen thuis blijven met de andere honden behalve 2x na een verhuizing. Nu merkte ik de laatste tijd regelmatig dat hij blafte als wij thuis kwamen maar hij lag dan nog wel op de bank. Ik had dus niet het idee dat hij blafte omdat hij ons aan had horen komen. Gisteren hebben de buren ons verteld dat 1 van de honden veel blaft als wij weg zijn dus mijn vermoeden is inderdaad bevestigd. Ik weet dat er ooit een topic is geweest over oudere honden die ineens niet meer alleen konden blijven maar ik kan het niet vinden.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Laatst gewijzigd door Helen op 28 jan 2004 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Helen, Max, Meilee, Sita en Sam

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Oudere honden kunne inderdaad last krijgen van onzekerheid. Ze voelen zich kwetsbaarder en hun zintuigen doen het niet allemaal even goed meer, waardoor ze wat meer gaan hangen op hun baas.
Lastig probleem, vooral omdat het vaak met de tijd alleen maar erger wordt. Is je bekend of het probleem ineens is ontstaan? Het kan namelijk ook gewoon zijn dat ze ergens van is geschrokken tijdens het alleen zijn en daardoor nu ineens wat angstiger is (bv vuurwerk)
Wat heb je al geprobeerd? Heb je bv de radio aanstaan als je weg bent?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Helen
Actief

Ik denk dat het probleem er is ingeslopen, dus niet door een bepaalde gebeurtenis. Max is ook niet altijd aan het blaffen, soms hoor ik hem al als ik nog in de auto zit en soms wordt hij pas wakker als ik al in de gang sta. Als wij weg zijn staat altijd de radio aan en de laatste tijd hebben we, als we gaan werken, ook de gordijnen aan de voorkant al een paar keer dicht gehad. Dat lijkt wel iets te helpen maar als wij 's-avonds weg zijn blaft hij ook, terwijl dan altijd de gordijnen dicht zijn. Verder wil ik ook gaan proberen of het helpt als de tussendeur open blijft zodat hij ook boven en in de gang kan komen. Ik heb zelf het idee dat hij rustiger is op de normale vaste tijden dat wij aan het werk zijn en dat hij meer blaft op de tijdstippen dat wij op visite zijn, boodschappen doen of andere niet-vaste tijden.
Ik ben net bij een vriendig geweest, daar kwam iemand die in opleiding is voor bach-therapeute. Zij heeft Max bekeken en zijn levensverhaal opgeschreven. Nu ging zij thuis bekijken wat ze eventueel voor hem zou kunnen doen en over enkele dagen zou ze me bellen daarover, ik ben erg benieuwd. Ze had wat olieen bij en Max vond de gember erg lekker ruiken, de andere geuren vond hij minder en bij sommige liep hij zelfs meteen weg.
Voorop staat natuurlijk dat Max zijn blaffen moet stoppen. Niet voor mij, ook niet voor de buren maar omdat hij zich schijnbaar niet erg lekker voelt als hij alleen thuis is, ondanks de andere 3 honden die er rondlopen

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wacht de bachremedie's gewoon even af en kijk of je daar effect mee bereikt. Selgian , een regulier medicijn wordt ook wel ingezet bij oudere honden, die terugvallen in gedrag, maar persoonlijk zou ik daar niet zo snel naar grijpen. Blijkbaar heeft hij moeite zich aan te passen op een wisselende struktuur...daar kan bach zeker wat in betekenen, dus wie weet! Laat je horen hoe het afloopt?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Helen
Actief

Tuurlijk laat ik het horen, en bedankt voor het meedenken alvast.

Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Eline* schreef:Wacht de bachremedie's gewoon even af en kijk of je daar effect mee bereikt. Selgian , een regulier medicijn wordt ook wel ingezet bij oudere honden, die terugvallen in gedrag, maar persoonlijk zou ik daar niet zo snel naar grijpen. Blijkbaar heeft hij moeite zich aan te passen op een wisselende struktuur...daar kan bach zeker wat in betekenen, dus wie weet! Laat je horen hoe het afloopt?
Hoi, wat een rotprobleem is dit.
Ik heb een vraag: mijn vorige hond Jimmy is ook behandeld omdat hij ineens verlatingsangst vertoonde. Achteraf konden we de link leggen met zijn dementie, waarschijnlijk door een tumor in zijn hoofd, maar dat wisten we toen nog niet.
Hij is ook door een homeopatisch arts behandeld met Bachbloesem, maar tegelijkertijd ook met accupunctuur omdat dit tezamen met Bachbloesem meer effect zou opleveren.
Wat is jouw mening hierover?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:Hoi, wat een rotprobleem is dit.
Ik heb een vraag: mijn vorige hond Jimmy is ook behandeld omdat hij ineens verlatingsangst vertoonde. Achteraf konden we de link leggen met zijn dementie, waarschijnlijk door een tumor in zijn hoofd, maar dat wisten we toen nog niet.
Hij is ook door een homeopatisch arts behandeld met Bachbloesem, maar tegelijkertijd ook met accupunctuur omdat dit tezamen met Bachbloesem meer effect zou opleveren.
De vraag is me niet duidelijk. Wat ik vind van de combi Bach met acupunctuur? Het kan elkaar versterken ja..het werkt allebei in op het in balans en in evenwicht brengen van energieen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Eline* schreef:
Golden Stanley schreef:Hoi, wat een rotprobleem is dit.
De vraag is me niet duidelijk. Wat ik vind van de combi Bach met acupunctuur? Het kan elkaar versterken ja..het werkt allebei in op het in balans en in evenwicht brengen van energieen.
Sorrie, komt i.d.d. wat houterig over. De combi bedoel ik.
Die arts vertelde dat als je snel resultaat wilt verwachten dat een combi Bach/accupunctuur dan de beste manier zou zijn. Misschien kan het de Golden helpen?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ach, ik zie op zich niet echt de meerwaarde daarvan. Je kan alles wel uit de kast trekken, maar het fijne van bachremdie's is juist dat het zo gemakkelijk is. Verder geen gepoespas aan de hond, geen extra stress en je kan er verder geen kwaad mee en het is ook nog eens goedkoop.
Ik zou het dus lekker bij de bach houden. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

mijn oude herder (bijna 12 jaar) werd ook erg onzeker en vergeetachtig.
als ik thuiskwam zat zij te bibberen op haar kleedje terwijl hiervoor zij altijd mij kwam begroeten.
Nu staat zij al enige tijd op de selgian en de resultaten zijn verbluffend.
Geen angst meer en de onzekerheid is zeker afgenomen. Aan de vergeetachtigheid is natuurlijk niets te doen.
Maar dit is weer de hond die ik kende en niet meer het bange onzekere meid die ik rond november 2003 voor me zag.
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
webjoosting
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door webjoosting »

droopy schreef:mijn oude herder (bijna 12 jaar) werd ook erg onzeker en vergeetachtig.
als ik thuiskwam zat zij te bibberen op haar kleedje terwijl hiervoor zij altijd mij kwam begroeten.
Nu staat zij al enige tijd op de selgian en de resultaten zijn verbluffend.
Geen angst meer en de onzekerheid is zeker afgenomen. Aan de vergeetachtigheid is natuurlijk niets te doen.
Maar dit is weer de hond die ik kende en niet meer het bange onzekere meid die ik rond november 2003 voor me zag.
altijd als ik dit soort verhalen lees, sla ik stijl achterover. Verbluffend wat Bach met een hond kan doen :ok:
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
Helen
Actief

Max zijn bach druppels zijn klaar. Hij heeft een combi gekregen van Mimules en Larch en moet 3x daags 6 druppels rechtstreeks in zijn bek krijgen. Ik hoop dat het werkt.

Afbeelding
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

ben heel benieuwd! succes ermee!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”