Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leer je hond kennen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Leer je hond kennen

Ongelezen bericht door Benthe »

Gisteren hebben Benthe (DH) en ik de workshop " leer je hond kennen" gedaan.
Ik heb zoveel geleerd van mijn eigen hond echt bijzonder ook om te zien wat ze doet.
We moesten en oefening doen en deze werd gefilmd ( de beste manier om dingen te observeren ook) en haar en nijn probleem is dat we nog niet elkaars knopjes hebben gevonden wat ons en prima team maakt. Ik dacht nl best vaak dat ik geen contact met haar haar had omdat ze mijne inziens afgeleid was. Tegendeel juist ze zoekt heel veel contact alleen ik zag het niet.

Zo wist ik nooit dat een hond ook geforceerd met zijn/ haar lippen kon hijgen? Nou de mijne dus wel en waarom, omdat ik ook verstar...contact hebben is niet alleen oog contact ( nu wist ik dat al wel maar...) het kan ook zijn op afstand het oortje naar je toe, een geursnuifje net naast je van je hand etc...

Kwispelen is niet altijd blijdschap maar ook een vorm van stress...zagen we bij een andere hond of tijdens een oefening even snel aan de zijkant neus op de grond. Zoveel leerzamer dingen geleerd gisteren.
We hebben een mooi certificaat ontvangen met een rapport en handvaten mee gekregen voor het trekken aan de riem. Maar voor mij persoonlijk was het mooiste commentaar dat wij een potentieel team zijn die heel ver kunnen komen als we de juiste knopjes hebben gevonden.
Ben blij weer een beetje meer te weren te zijn gekomen van mijn eigen hond. De honger naar meer is groter geworden, wil nu ook graag dingen weten over kalmerende signalen die eigenlijk bijna altijd verkeerd door de mens wordt geïnterpreteerd..

Ik ben zo vreselijk trots op Benthe maar ook wel een beetje op mezelf toch weer een hindernis overwonnen ( voor mezelf)..
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Leer je hond kennen

Ongelezen bericht door runninggirl »

O dat klinkt als een hele leuke les zeg! En wat fijn dat je er al zoveel van hebt geleerd.
Waar heb je dit gevolgd?
Benthe
Zeer actief
Jack Russel

runninggirl schreef:O dat klinkt als een hele leuke les zeg! En wat fijn dat je er al zoveel van hebt geleerd.
Waar heb je dit gevolgd?

De workshop word gegeven door http://www.whizzdogs.com/Workshop-&-Lez ... ond-kennen, de locatie was nu in Smilde ( Noord Nederland). Ik ga er van uit als je een groep van 6 mensen bij elkaar krijgt dat het ook wel op locatie te doen is?

Ja ben ook blij dat het echt wel een eyeopener is geweest. Ze geeft het vond ik ook op een leuke manier niet belerend of je moet dit of dat.... Helemaal niet juist en daar houdt ik persoonlijk van enige vrijheid maar wel handvaten.
Benthe
Zeer actief
Jack Russel

Ik train in Smilde trouwens, nieuwe Hondenschool die ook veel meer kijkt naar de band tussen hond en geleider en dan pas kijkt wat voor dat team van toepassing is. Kleine groepen ook. En wat ik zelf erg prettig vindt is dat ze zelf alles eerst met haar eigen hond doet en dan pas kijkt of ze het kan gebruiken ja of nee...
Benthe
Zeer actief
Jack Russel

Vandaag toch profijt gehad van de workshop, ze was erg gestressed in het begin en het koste mij ook behoorlijk moeite om haar ontspannen te krijgen en mezelf ( meestal ben ik me er nl totaal niet van bewust dat ik gespannen ben). En hebben we ook rust momenten in moeten lassen tijdens de training, zodra de rust er was konden we ook weer verder. Duurt even maar we komen er wel!
TessaThomas
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Klinkt als een hele leuke workshop zeg! Wat een groot compliment ook!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”