Sulluna schreef:Ik zou ook niet echt die verschillen weten hoor.. Net als ik die bij herders ook niet weet.
Misschien zouden ze het gewoon terriër moeten noemen in het artikel. Dan zit je nog het beste, als je het niet weet.
Wat maak je me nou, Klapkaken Terriërs gaan noemen? Daar beledig je natuurlijk een groep mensen enorm mee die na jaren lange selectie een superras gefokt hebben. De Terriërs die vanwege hun extreme agressie ongeschikt waren voor de fok kregen de klapkakenboeren cadeau. Die fokten dan uit hun allegaartje volledig gedegenereerd Terrierbloed erin waarna ze ingezet werden voor hondengevechten.
De naam Terriër zijn ze absoluut onwaardig. Een Terriër is in tegenstelling tot een klapkaak geen onvoorspelbare dwangmatige killer. Het is een hoogstaand ras, trouw aan de roedel, die hun mannetje weten te staan als het echt nodig is.
Al moet ik toegeven dat er uitzonderingen zijn. Van de week liep Fleurtje zoals altijd los achterom. Komt daar een vrouw met een mega grote klapkaak aan de lijn met een loslopend Pitbulletje. Fleurtje erop af en wilde met Bulletje spelen. Dat ging prima maar ik had een doosje brokjes bij me en rammelde ermee in de hoop dat Fleurtje zou komen.
Het had wel effect, Bulletje kwam maar Fleurtje niet. Bulletje kende alle commando's. Af, zit, blijf, zolang ik maar brokjes voerde. Maar nogmaals, dit zijn uitzonderingen. Ik heb het niet op ze en ontloop ze. Een aantal maanden geleden heeft Lut een Klapkaakje gelanceerd die uitviel naar Fleurtje. Die kon ik niet meer ontlopen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.