Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vrouw aangevallen door vechthonden
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Vrouw aangevallen door vechthonden
Weet ik Renée maar ik wilde het nog even benadrukken voor iedereen weer gaat gillen dat het zou werken zonder ooit met onderbouwing te komen 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
wat denk je zelf?Nanna schreef:Is de strafmaat dan hoger als het een verboden ras is, als er uberhaupt al straf komt want je baby verliezen aan je hond lijkt me een hel en straf genoeg.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat is natuurlijk een slecht argument.renee-uk schreef:dat zeg ik altijd al in dit soort discussiesValerie schreef:Zo zie je maar dat het verbieden van rassen niet helpt.renee-uk schreef:dat boeit in zoverre dat dit artikel over de rechtzaak gaat (het is al een tijdje geleden gebeurd namelijk) en of de hond al dan niet een in de uk verboden ras was.Nanna schreef:Kijk, DIT is dus wel nieuws.
Meisje van 11 maanden doodgebeten door vechthond. En nu een hoop gesteggel over wat voor 'ras' het zou zijn, een pitbull of aan ambull. Alsof dat nog wat boeit
Er zullen altijd mensen zijn die de wet overtreden, dus ook als de RAD in welke vorm dan ook weer terug komt.
Je moet het grote plaatje willen zien, om de positieve gevolgen te bedenken van regelgeving. Anders kunnen er nooit meer iets verbieden, onder het mom van, het heeft toch geen zin.
Ik zou er als verantwoordelijke stafford eigenaar alleen maar blij mee zijn dat oneindige fok met honden waarbij er zonder zorg en juiste informatie pups worden gekweekt en verkocht aan Jan en alleman ingeperkt wordt.
Een stafford welke met zorg wordt geplaatst bij mensen die bereid zijn een stapje extra te doen, is niks mis mee toch? De liefhebbers en verantwoordelijke bazen kunnen op die manier het beste uit een ras halen, misschien ook gezamenlijk de scherpe randjes wat van het ras afhalen met verstandig fokken..
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik moet zeggen dat ik ook niet weet wat ik moet doen als er 2 stafford/pitbulls komen. Beste zou misschien zijn om Bas op de grond te laten en afstand te nemen. Maar wat als de honden dan wel grijpen? Dan zitten ze vast en gaat Bas dood waar ik bij sta. Dus ik neig dan ook naar tillen. Natuurlijk is dat ook niet goed want dan gaan ze springen en dan maak je Bas prooi.
Maar wat moet ik doen? En ik zou ook heel boos worden als ik dan besprongen werd door de honden op de foto. En ook bang. Wat nu als ze Bas haar dijen te pakken krijgen? Krijgen we dan een trekspelletje dat ik zelf veroorzaakt heb? Wat als de honden normaal poeslief zijn?
Ik vind dit allemaal zo ontzettend lastig. Ik ben als de dood voor pitbulls. Niet als mens maar met mijn hondje erbij wel. Ik liep laatst langs een pitbull. Hond liep kalm naast de baas. Ik lijnde Bas aan, andere baas begon ineens de riem om zijn pols te draaien en enkele seconde later kon hij hem bijna niet meer houden bij passeren....
Die hond moest en zou Bas grijpen. Bas deed niks, liep aan de voet en kwispelde alleen een beetje deemoedig.
Als ik dus ergens loop en er lopen twee van dit soort honden zonder baas dan ben ik in staat om door mijn angst de situatie te laten ontsporen. Puur en alleen omdat ik het niet voor elkaar krijg om de honden het zelf te laten regelen. Ik besterf het zodra er een loslopende pit of aanverwant op mij en Bas af komt. Op dat moment schiet mijn hart in mijn keel en anticipeer ik alleen nog maar op een gevecht. Dat is best wel slecht en erg.
Met de grote honden in de roedel had ik dat minder. Ik had vertrouwen in mijn roedel en ik had vertrouwen in hun kracht om niet meteen het loodje te leggen. Bij Bas denk ik alleen aan hoe ik haar ga beschermen. Zij kan niks. Zij is een hondje dat direct en binnen 5 seconden doodgeschud is. Ze krijst alleen maar en kan en doet niks. Nooit.
Dus ik kan die vrouw heel erg goed begrijpen....helaas.
Maar wat moet ik doen? En ik zou ook heel boos worden als ik dan besprongen werd door de honden op de foto. En ook bang. Wat nu als ze Bas haar dijen te pakken krijgen? Krijgen we dan een trekspelletje dat ik zelf veroorzaakt heb? Wat als de honden normaal poeslief zijn?
Ik vind dit allemaal zo ontzettend lastig. Ik ben als de dood voor pitbulls. Niet als mens maar met mijn hondje erbij wel. Ik liep laatst langs een pitbull. Hond liep kalm naast de baas. Ik lijnde Bas aan, andere baas begon ineens de riem om zijn pols te draaien en enkele seconde later kon hij hem bijna niet meer houden bij passeren....

Als ik dus ergens loop en er lopen twee van dit soort honden zonder baas dan ben ik in staat om door mijn angst de situatie te laten ontsporen. Puur en alleen omdat ik het niet voor elkaar krijg om de honden het zelf te laten regelen. Ik besterf het zodra er een loslopende pit of aanverwant op mij en Bas af komt. Op dat moment schiet mijn hart in mijn keel en anticipeer ik alleen nog maar op een gevecht. Dat is best wel slecht en erg.
Met de grote honden in de roedel had ik dat minder. Ik had vertrouwen in mijn roedel en ik had vertrouwen in hun kracht om niet meteen het loodje te leggen. Bij Bas denk ik alleen aan hoe ik haar ga beschermen. Zij kan niks. Zij is een hondje dat direct en binnen 5 seconden doodgeschud is. Ze krijst alleen maar en kan en doet niks. Nooit.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Even voor de duidelijkheid, ik loop elke dag meer dan een uur met Bas en goddank nooit problemen en helemaal ontspannen. Ze is altijd los en er lopen hier nooit loslopende pitbulls oid. Maar wel eens pit en co die snel aangelijnd worden. En je kan een keer de hoek om lopen en het verkeerd treffen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Verbieden niet... een ontmoedigingsbeleid zoals in Duitsland wel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ik zou Toots ook op pakken dan maar schrammen.
Heb dat mee gemaakt namelijk dat een hond Toots wilde grijpen.
En was toch wel blij dat ik hem op gepakt had. De hond hing vervolgens aan mijn rug.
Maar de hond had het niet op mij voorzien want dan had de schade erger geweest.
Heb dat mee gemaakt namelijk dat een hond Toots wilde grijpen.
En was toch wel blij dat ik hem op gepakt had. De hond hing vervolgens aan mijn rug.
Maar de hond had het niet op mij voorzien want dan had de schade erger geweest.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
ik denk dat ik hetzelfde zou reageren...vast niet de goede manier, maar ik zou ook in de stress schieten en in paniek de verkeerde dingen doen....laeken schreef:Ik moet zeggen dat ik ook niet weet wat ik moet doen als er 2 stafford/pitbulls komen. Beste zou misschien zijn om Bas op de grond te laten en afstand te nemen. Maar wat als de honden dan wel grijpen? Dan zitten ze vast en gaat Bas dood waar ik bij sta. Dus ik neig dan ook naar tillen. Natuurlijk is dat ook niet goed want dan gaan ze springen en dan maak je Bas prooi.
Ik vind dit allemaal zo ontzettend lastig. Ik ben als de dood voor pitbulls. Niet als mens maar met mijn hondje erbij wel. Ik liep laatst langs een pitbull. Hond liep kalm naast de baas. Ik lijnde Bas aan, andere baas begon ineens de riem om zijn pols te draaien en enkele seconde later kon hij hem bijna niet meer houden bij passeren....![]()
Die hond moest en zou Bas grijpen. Bas deed niks, liep aan de voet en kwispelde alleen een beetje deemoedig.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Kennelijk maakt het verschil Nanna, anders zouden ze niet zover gaan. Stel je voor, die hond is een jaar ingevroren geweest en daarna weer ontdooid om er de deskundigen bij te kunnen laten.renee-uk schreef:wat denk je zelf?Nanna schreef:Is de strafmaat dan hoger als het een verboden ras is, als er uberhaupt al straf komt want je baby verliezen aan je hond lijkt me een hel en straf genoeg.
Het is niet de moeder die werd aangeklaagd maar haar vriend.
Als het geen verboden hond is, wordt het gezien als een ongeluk, is het dat wel dan is het een misdrijf, begaan door de eigenaar.
Die had kunnen weten dat dat type hond niet voor niets verboden was en is dan schuldig aan de gruwelijke dood van de baby.