Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond en zwemmen
Moderator: moderatorteam
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
hond en zwemmen
ik heb een hond in een jachtgroepje zitten die heel graag zwemt, alle ballen uit het water haalt maar heel gek staat te kijken als er een dummy in het water ligt. Hij gaat dan echt het water niet in, terwijl hij op het land alle dummy`s steevast apporteert.
Het lijkt wel of hij niet snapt dat hij de dummy uit het water moet apporteren. Hoe krijg ik die hond zo ver dat hij de dummy uit het water haalt? iemand tips?
ellen
Het lijkt wel of hij niet snapt dat hij de dummy uit het water moet apporteren. Hoe krijg ik die hond zo ver dat hij de dummy uit het water haalt? iemand tips?
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: hond en zwemmen
pakt ie m wel als ie er van de oever bijkan? dummybal? eerst een bal dan een dummy? Wel apart..ellen en de birmanen schreef:ik heb een hond in een jachtgroepje zitten die heel graag zwemt, alle ballen uit het water haalt maar heel gek staat te kijken als er een dummy in het water ligt. Hij gaat dan echt het water niet in, terwijl hij op het land alle dummy`s steevast apporteert.
ellen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Kan je hem gek maken met de dummy?
Dus op speelse wijze de dummy heen en weer bewegen voor zijn neus en als hij hem heel graag wil hebben die dummy dicht bij de kant in het water gooien.
Pakt hij hem daar, dan kan je steeds ietsje verder in het water gooien tot hij het snapt.
Haalt hij wel een (eventueel gemarkeerde) dummy over water?
Dus op speelse wijze de dummy heen en weer bewegen voor zijn neus en als hij hem heel graag wil hebben die dummy dicht bij de kant in het water gooien.
Pakt hij hem daar, dan kan je steeds ietsje verder in het water gooien tot hij het snapt.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
Nee hij gaat ook niet over water. ook al sta je heel gek te doen met een dummy. ik ga dat eens proberen om hem gek te maken en dan in het water te gooien.ranetje schreef:Kan je hem gek maken met de dummy?
Ellen
- ranetje
- Zeer actief
Probeer eensellen en de birmanen schreef:Nee hij gaat ook niet over water. ook al sta je heel gek te doen met een dummy. ik ga dat eens proberen om hem gek te maken en dan in het water te gooien.ranetje schreef:Kan je hem gek maken met de dummy?
Ellen

Als iemand de hond vast houdt en de baas staat aan de overkant van het water zwemt hij dan wel naar de baas toe als die hem roept?
Daar zou je dan ook nog een "vervolg hulpoefening" bij kunnen maken namelijk.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ooit het zelfde probleem gehad. Niet zover voor de laatste Elfstedentocht. Brandt weigerde het water in te gaan. Ik heb mijn kleren uit getrokken, met de woorden: "Ik zal het je nog eenmaal voordoen"! Samen de eend gehaald. ( Het was wel koud).
Nadien geen last meer gehad van een weigerende wetterhoun.
- ranetje
- Zeer actief
nyckle schreef:Ooit het zelfde probleem gehad. Niet zover voor de laatste Elfstedentocht. Brandt weigerde het water in te gaan. Ik heb mijn kleren uit getrokken, met de woorden: "Ik zal het je nog eenmaal voordoen"! Samen de eend gehaald. ( Het was wel koud).

Ik weet niet of ik het op had kunnen brengen in dat koude water, waarschijnlijk hadden ze me er dan met een reddingsbrigade uit moeten halen.

Ik krijg overigens niet de indruk dat de hond in het trainingsgroepje van Ellen weigert.
In ieder geval weigert hij niet om te water te gaan.
Hij snapt niet dat je in het water ook een dummy kunt halen en niet alleen een bal.
Hij heeft die link niet gelegd.
Tenminste ....... als ik Ellen goed heb begrepen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou het idd met happy-dummy's gaan proberen, eerst vlak aan de kant, dan een stukje innhet water en zo steeds ietsjeverder als het kwartje valt.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
kreeg gister via facebook een filmpje dat hij het water in sprong achter een dummy aan. ben benieuwd hoe hij het morgen doet.
ellen
ellen
- ranetje
- Zeer actief
ellen en de birmanen schreef:kreeg gister via facebook een filmpje dat hij het water in sprong achter een dummy aan. ben benieuwd hoe hij het morgen doet.
ellen

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik ken ook iemand uit de jachttraining die een tijdje de bal heeft afgeschaft bij zijn balgekke hond. Dit heeft de training zeker ten goede gedaan, de hond moest even afkicken maar kwam er achter dat er meer is in het leven