Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
arm overstekend wild
Moderator: moderatorteam
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
arm overstekend wild
Het is hier erg onrustig langs de wegen. Dieptepunt is dat ik gisteren 3 dode dassen op 3 verschillende plekken langs de weg heb gezien. En daarvan maar 1 op de snelweg. De anderen op van die kleine weggetjes, eigenlijk landweggetjes met asfalt. Dat ze daar maar eens wat drempels leggen om de snelheid van verkeer er uit te halen.
Is toch elke keer weer zo triest.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: arm overstekend wild
Ja joh pleur alle weggetjes en zandpaden maar vol met drempels voor een paar zieke of achterlijke beesten die toch al niet de juiste genen hadden om jongen op de wereld te zetten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Nee maar angst en gevaar wel.Nanna schreef:Ik denk niet dat er ook maar een dier bestaat waar inzicht in verkeer in de genen ingebakken zitbouvierpoedel schreef:Ja joh pleur alle weggetjes en zandpaden maar vol met drempels voor een paar zieke of achterlijke beesten die toch al niet de juiste genen hadden om jongen op de wereld te zetten.

- cornelia
- Zeer actief
Misschien een interessante slagzin om straks na de vakanties aan de (basis)schoolpoort te hangen ipv dat afgezaagde "de scholen zijn weer begonnen”.bouvierpoedel schreef:Nee maar angst en gevaar wel.Nanna schreef:Ik denk niet dat er ook maar een dier bestaat waar inzicht in verkeer in de genen ingebakken zitbouvierpoedel schreef:Ja joh pleur alle weggetjes en zandpaden maar vol met drempels voor een paar zieke of achterlijke beesten die toch al niet de juiste genen hadden om jongen op de wereld te zetten.
- cornelia
- Zeer actief
Nou, dat schijnt nu net zo moeilijk te zijn.Veel meer dan alert zijn en anticiperen kun je niet.
- Verosjaak
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ligt niet aan snelheid, maar oplettendheid en dierenliefde. Ik had het laast nog. Reed te snel op zo'n 60km weggetje met nog een volvo achter mij. Een simpele duif stapte op zijn "dooie" gemakje de weg over en met een slinger kon ik er makkelijk omheen en vloog hij op. Madame in haar grotere volvo achter mij begreep blijkbaar niet dat mijn overduidelijke bocht het ontwijken van een dier was met als gevolg dat de opvliegende duif met veel mazzel net boven haar auto uitkwam toen zij een luttele halve seconde achter mij er vlak langs raasde. Typisch geval van niet met je omgeving bezig zijn.
IBIZA | EG
FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik reed vanmorgen over de snelweg, en daarnaast lagen 2 dode ganzen met een paar jongen...
Nou vind ik ganzen rotbeesten, maar dit was geen leuk gezicht..
Nou vind ik ganzen rotbeesten, maar dit was geen leuk gezicht..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- cornelia
- Zeer actief
Zoiets dus. Mensen willen op plekken wonen/leven/rusten waar ze "van de natuur kunnen genieten"Verosjaak schreef:Ligt niet aan snelheid, maar oplettendheid en dierenliefde. Ik had het laast nog. Reed te snel op zo'n 60km weggetje met nog een volvo achter mij. Een simpele duif stapte op zijn "dooie" gemakje de weg over en met een slinger kon ik er makkelijk omheen en vloog hij op. Madame in haar grotere volvo achter mij begreep blijkbaar niet dat mijn overduidelijke bocht het ontwijken van een dier was met als gevolg dat de opvliegende duif met veel mazzel net boven haar auto uitkwam toen zij een luttele halve seconde achter mij er vlak langs raasde. Typisch geval van niet met je omgeving bezig zijn.

"Oh toch zo mooi dat we weer dassen kunnen zien in het wild

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Wat Tara zegt. Niet alles kun je voorkomen hoor. Ik heb weleens voor een kat geremd, beestje sprong de berm in. Op het moment dat ik weer optrok, besloot hij terug te rennen. Tja... Dat kon ik ook niet weten en hij was toch echt hartstikke dood daardoor.
Idem bij mijn schoonfamilie op de Veluwe, daar stikt het van de zwijnen. Wij nemen bepaalde wegen niet zodra het schemerig wordt, maar als je daar wel overheen moet, kan het maar zo gebeuren dat je er één voor je auto krijgt.
Wat zulke gevallen met afstand tot je voorligger en snelheid te maken heeft, ontgaat mij even... Een dier doet soms onverwachte dingen, ook als je een kilometer achter je voorligger rijdt en een laag tempo aanhoudt.
Idem bij mijn schoonfamilie op de Veluwe, daar stikt het van de zwijnen. Wij nemen bepaalde wegen niet zodra het schemerig wordt, maar als je daar wel overheen moet, kan het maar zo gebeuren dat je er één voor je auto krijgt.
Wat zulke gevallen met afstand tot je voorligger en snelheid te maken heeft, ontgaat mij even... Een dier doet soms onverwachte dingen, ook als je een kilometer achter je voorligger rijdt en een laag tempo aanhoudt.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ja inderdaad. En dat tranentrekkerige "de natuur moet wijken voor de mens", en dan zelf ook een auto voor de deur hebben staan of hele prooidieren bij je hond naar binnen schuiven.Tara schreef:Ik vind het ook nogal een belediging om te vinden dat je geen dierenliefhebber bent als je een dier doodrijdt.
Of ga lekker op je jezussandalen van biologische kurk naar je werk wandelen die je niet hebt, dan pak ik gewoon de auto

- cornelia
- Zeer actief
Shit happens, ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar je zegt zelf wel dat je "bijzonder goed rekening houd................."etc. Kun je dan ook stellen dat door jouw manier van rijden een aantal wilde dieren wel gespaard zijn gebleven voor het verkeer ?????Tara schreef: In de vijftien jaar dat ik auto rijd heb ik een ree en een konijn op/onder mijn auto gehad, valt best mee dacht ik zo. Zeker als je je realiseert waar ik doorgaans allemaal kom...
Ik hou bijzonder goed rekening met waar ik allemaal rijd en wat de risico's zijn, maar dan nog lukt het niet altijd om aanrijdingen te voorkomen.
Ik heb een kat aangereden en een meeuw omdat het niet altijd lukt om aanrijdingen te voorkomen.
Ik heb een das voor mijn auto gehad doch op tijd gezien en kunnen stoppen, wat konijntjes en egels. Die hebben het gered omdat ik bijzonder goed rekening houd met waar ik allemaal rij en wat de risico's zijn.
M.a.w ik denk niet dat de meningen zo veel verschillen.
Neemt niet weg dat ik het altijd wel triest vind als er dan weer zo'n beest langs de kant van de weg ligt.
En dat er mensen zijn die best wel eens wat vaker/beter om zich heen mogen kijken. Als ze mij 's avonds als wandelaar al amper kunnen vermijden ...........................????
- cornelia
- Zeer actief
Paisley schreef:Ja inderdaad. En dat tranentrekkerige "de natuur moet wijken voor de mens", en dan zelf ook een auto voor de deur hebben staan of hele prooidieren bij je hond naar binnen schuiven.Tara schreef:Ik vind het ook nogal een belediging om te vinden dat je geen dierenliefhebber bent als je een dier doodrijdt.
Of ga lekker op je jezussandalen van biologische kurk naar je werk wandelen die je niet hebt, dan pak ik gewoon de auto

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Toe maar weer.Verosjaak schreef:Ligt niet aan snelheid, maar oplettendheid en dierenliefde.
Dus als je 40 rijdt op de afrit van de snelweg en er stort zich een ree op je motorkap let je niet op en houdt je niet van dieren?
Lekker dan.
Maar goed dat de verzekering betaalde trouwens, dikke schade was het ook nog. En dat ree had niks, trouwens. Die huppelde althans vrolijk weg, we hebben nog laten zoeken.
Enige nuance is wellicht een goed idee.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Toe maar weer.Verosjaak schreef:Ligt niet aan snelheid, maar oplettendheid en dierenliefde.
Dus als je 40 rijdt op de afrit van de snelweg en er stort zich een ree op je motorkap let je niet op en houdt je niet van dieren?
Lekker dan.
Maar goed dat de verzekering betaalde trouwens, dikke schade was het ook nog. En dat ree had niks, trouwens. Die huppelde althans vrolijk weg, we hebben nog laten zoeken.
Enige nuance is wellicht een goed idee.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik ben een paar jaar geleden met de fiets (!) over een suicidale egel gereden in het stadspark.
KRAK zei z'n schedeltje en ik was een trauma rijker.
En dat terwijl ik altijd oplet en zelfs nog om slakken en dergelijk heen rijd.
Tja, niet alles is te voorkomen.
KRAK zei z'n schedeltje en ik was een trauma rijker.
En dat terwijl ik altijd oplet en zelfs nog om slakken en dergelijk heen rijd.
Tja, niet alles is te voorkomen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ik ga mijn leven en dat van een ander mens echt niet in de weegschaal leggen. Dan maar geen dierenliefhebber.
-
- Zeer actief
Dit dus.Tara schreef:Doe eens niet zo idioot zeg! Ik woon hier midden in de bossen waar het jankt van het wild.
Tussen schemer en zonsopgang rij ik daar bij voorkeur niet, en als ik er al rijd, dan rij ik maar 60 in plaats van de toegestane 80.
Als er dan toch ineens vanuit het aardedonkere bos tussen de bomen door ineens een ree voor mijn auto langsschiet, dan is daar ondanks alle alertheid mijnerzijds geen redden meer aan hoor.
Ik heb in België op een klimmende, holle weg, nét buiten de dorpskern een ree op mijn auto gehad. Ik was nog snelheid aan het maken en kan onmogelijk harder gereden hebben dan 50 of 60. De weg was onverlicht, en ineens sprong er een reegeit vanaf het talud rechts naast ons voor mijn auto de weg op. Die geit heeft het niet overleefd en mijn auto was ook op randje van total loss.
Wat nou, ongeïnteresseerd en je omgeving niet in de gaten houden? Op een aardedonkere weg kún je gewoon niet alles in de gaten houden en ik vind dat mensen die gaan uitwijken voor duiven echt hun rijbewijs mogen inleveren.
Een vriendin van me is vrachtwagenchauffeur. Zij heeft eens een wild zwijn aangereden 's nachts op een B-weg in Frankrijk (onverlicht, slingerweggetjes dwars door de bossen), daar ga je echt niet zo hard. Het was een enorme klap, ze schrok zich rot, maar durfde niet te stoppen en uit te stappen. Het was in het seizoen en de zwijnen kunnen dan erg agressief zijn als ze jongen hebben. Toen ze later stopte bleek haar voorbumper doormidden te zijn.
Reken maar dat ze daar slecht van geslapen heeft, ze is een enorme dierenvriend en een verdomd goede chauffeur. Een dier doodrijden doe je echt niet voor je plezier

Ja vast. En met de dikke auto waarschijnlijkVerosjaak schreef:Ligt niet aan snelheid, maar oplettendheid en dierenliefde. Ik had het laast nog. Reed te snel op zo'n 60km weggetje met nog een volvo achter mij. Een simpele duif stapte op zijn "dooie" gemakje de weg over en met een slinger kon ik er makkelijk omheen en vloog hij op. Madame in haar grotere volvo achter mij begreep blijkbaar niet dat mijn overduidelijke bocht het ontwijken van een dier was met als gevolg dat de opvliegende duif met veel mazzel net boven haar auto uitkwam toen zij een luttele halve seconde achter mij er vlak langs raasde. Typisch geval van niet met je omgeving bezig zijn.

Ik heb 1x een nijn proberen te ontwijken op de snelweg. Echt zo'n Bright Eyes geval, die ineens recht in mijn koplampen keek. Het was winter en het ijzelde, en ik zat op de A2 op de linkerbaan. Ik en auto hebben het overleefd, maar het was niet zo'n heel goede actie van mij. Tien jaar later een ree die ineens vanuit het Duitse Woud de weg opkwam, waar ik 70 mocht rijden - en reed. Zomaar uit het niets kwam hij van rechts, ik heb uitgeweken, maar zijn staartje raakte de kont van mijn auto denk ik. Of net niet.
Oh, en vorig jaar. Duiven op een landweggetje. Ik ga er langzaam op af (geen dank, achteropliggers!) en eentje is erg traag en word denk ik geraakt door mijn antenne. Ik vind dat naar, maar ik ga niet stoppen in de berm om hem te zoeken. Typisch geval van niet met je eigen omgeving bezig te zijn

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Duif kwam echt van rechtst. Op de A7. Gelukkig raakte het arme dier eerst de spiegel van mijn motor en toen mijn arm.
Dat was echt au voor mij. De duif heeft denk ik weinig gevoeld.
Maar het zal maar een ree zijn?
Dat was echt au voor mij. De duif heeft denk ik weinig gevoeld.
Maar het zal maar een ree zijn?
- cornelia
- Zeer actief
Oke, dat van die drempels was dan niet zo'n goed idee (ik heb er ook een hekel aan) maar ik bedoel maar te zeggen dat er weer veel dooien vallen momenteel, ook op weggetjes waar je amper 30 kunt rijden.cornelia schreef:Het is hier erg onrustig langs de wegen. Dieptepunt is dat ik gisteren 3 dode dassen op 3 verschillende plekken langs de weg heb gezien. En daarvan maar 1 op de snelweg. De anderen op van die kleine weggetjes, eigenlijk landweggetjes met asfalt. Dat ze daar maar eens wat drempels leggen om de snelheid van verkeer er uit te halen.
Het gebrek aan dierenliefde of geen dierenvriend zijn is hier niet aan de orde. Er zijn zeker mensen in het verkeer die zich nergens wat van aantrekken en mensen die zich nergens een ruk van aan trekken zijn over het algemeen vrienden van niks. In ieder geval was dat niet mijn punt c.q. invalshoek.Verosjaak schreef:Ligt niet aan snelheid, maar oplettendheid en dierenliefde.

Laatst gewijzigd door cornelia op 09 jun 2015 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Hier is vorig jaar een dodelijk slachtoffer gevallen nadat deze man uitweek voor een wild zwijn dat overstak.
Dan kun je naar mijn mening toch beter dat zwijn doodrijden.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die 'expres' een dier doodrijden. Natuurlijk heb je ze erbij.. dat snap ik.
Ik heb ook altijd geleerd om niet plots te remmen of uit te wijken voor bv een duif (ook al doe je dat uit reactie wel natuurlijk)
Denk niet dat bestuurders achter je erom kunnen lachen als je ineens stil staat voor een duif.
Gelukkig heb ik er nog nooit iets onder gehad (klopt even af)
Dan kun je naar mijn mening toch beter dat zwijn doodrijden.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die 'expres' een dier doodrijden. Natuurlijk heb je ze erbij.. dat snap ik.
Ik heb ook altijd geleerd om niet plots te remmen of uit te wijken voor bv een duif (ook al doe je dat uit reactie wel natuurlijk)
Denk niet dat bestuurders achter je erom kunnen lachen als je ineens stil staat voor een duif.
Gelukkig heb ik er nog nooit iets onder gehad (klopt even af)
- Verosjaak
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Het verhaal waar ik het over had was de weg verkeersopstoppingen op de vrouw achter mij en was de duif goed zichtbaar. Sorry maar als je dan alsnog opschrikt want dat zag ik aan haar plotselinge beweging ben je niet met je omgeving bezig. Daarnaast heb ik ook nog meegemaakt dat wij een tegenligger van veraf seinde voor een overstekende zwaan en die man mooi met 100 dat ding overreed terwijl er genoeg ruimte was om gas los te laten. Trek niet gelijk 1 zin uit het verhaal en uit zijn context. Het gaat om het gehele bericht. Daarnaast als je het er niet mee eens bent of overtuigd bent dat je er niets aan kon doen (wat ook kan) hoef je je ook niet door zo'n zin aangesproken te voelen
.

IBIZA | EG
FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit.Tara schreef:Nou, goed dat je dat er even bij zegt dan. Misschien een idee om dan ook iets meer context in je reactie mee te nemen?Verosjaak schreef: Trek niet gelijk 1 zin uit het verhaal en uit zijn context. Het gaat om het gehele bericht.
Ligt niet aan snelheid, maar oplettendheid en dierenliefde
Ik heb ook ooit twee loopeenden doodgereden. Zat een sliert auto's achter me, in de verkaveling, dan kun je nergens heen.
En achter een geparkeerd busje op de andere weghelft stapten ze met z'n tweetjes de weg op, recht voor m'n wielen.
Ik kon niks doen dus ik moest wel doorrijden. Ik heb m'n ogen dichtgedaan trouwens, tot na de tweede bonk. En ik ben de rest van de dag misselijk geweest.
Ik ben een verdomd goeie chauffeur. Ik heb in 36 jaar rijbewijs waarvan 2 ton motor en ruim 4 ton auto zegge en schrijven 1 x schade gereden.
En dat was dus niet die keer.
O, ik heb ook eens een eend door m'n voorruit gehad. Reed ik ook al niet te hard trouwens.
Maar hij was wel dood hoor.

Dit soort dingen heeft wel met oplettendheid te maken, maar dan dus van die dieren. En die hebben helaas geen verkeersinzicht.
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
Als iemand emotioneel reageert op het zien van doodgereden dieren maakt dat diegene nog niet tot een jezus sandaaldragende bomenknuffelaar toch? Net als dat mensen die nuchterder reageren ook niet meteen dierenbeulen zijn.
Ik heb genoeg gezien qua dode dieren en zat als kind bij m'n moeder in de auto toen ze een hond aanreed dus weet er inderdaad ook alles van hoe die dingen per ongeluk kunnen gebeuren, maar kan nogsteeds weleens kwaad worden als ik een doodgereden dier ergens zie liggen. Heb misschien te vaak gezien dat mensen zich willens en wetens hufterig of totaal ongeïnteresseerd gedragen, zoals gauw doorrijden als je een hond doodrijdt (nee dat was niet mijn moeder gelukkig, die is nog meegegaan naar de dierenarts).
Een klein maandje geleden werd er voor mijn neus een kat doodgereden, diegene stopte en keek even om vervolgens weer door te rijden. Het was 's nachts, in een woonwijk en er was geen ander verkeer in de buurt dus hij/zij had makkelijk even kunnen stoppen om het beestje van de weg te halen of op zn minst de politie of dierenambulance te bellen, maar blijkbaar zijn er gewoon echt mensen die het niks kan schelen dat ze een dier hebben doodgereden. Stond ik daar met mn hond die graag die kat even nog doder wilde maken, gelukkig hebben een vriendelijke taxichauffeur en passagier het beestje op de stoep gelegd en heeft de dierenambulance hem opgehaald. Was een rotbeeld trouwens, ik was er best aangeslagen van :-/ Dat je een dier doodrijdt dat kan gebeuren, maar heb dan ook het respect om dat beestje niet op de weg te laten liggen *als je die mogelijkheid hebt* ipv voor een ander achter te laten.
Om een lang verhaal kort te maken, ik zou waarschijnlijk ook aangeslagen zijn en emotioneel reageren als ik 3 dode dieren op 1 weg zou zien liggen ookal weet ik dondersgoed dat dat soort dingen meestal niet expres gebeuren, dus ik denk dat ik cornelia wel snap.
Ik heb genoeg gezien qua dode dieren en zat als kind bij m'n moeder in de auto toen ze een hond aanreed dus weet er inderdaad ook alles van hoe die dingen per ongeluk kunnen gebeuren, maar kan nogsteeds weleens kwaad worden als ik een doodgereden dier ergens zie liggen. Heb misschien te vaak gezien dat mensen zich willens en wetens hufterig of totaal ongeïnteresseerd gedragen, zoals gauw doorrijden als je een hond doodrijdt (nee dat was niet mijn moeder gelukkig, die is nog meegegaan naar de dierenarts).
Een klein maandje geleden werd er voor mijn neus een kat doodgereden, diegene stopte en keek even om vervolgens weer door te rijden. Het was 's nachts, in een woonwijk en er was geen ander verkeer in de buurt dus hij/zij had makkelijk even kunnen stoppen om het beestje van de weg te halen of op zn minst de politie of dierenambulance te bellen, maar blijkbaar zijn er gewoon echt mensen die het niks kan schelen dat ze een dier hebben doodgereden. Stond ik daar met mn hond die graag die kat even nog doder wilde maken, gelukkig hebben een vriendelijke taxichauffeur en passagier het beestje op de stoep gelegd en heeft de dierenambulance hem opgehaald. Was een rotbeeld trouwens, ik was er best aangeslagen van :-/ Dat je een dier doodrijdt dat kan gebeuren, maar heb dan ook het respect om dat beestje niet op de weg te laten liggen *als je die mogelijkheid hebt* ipv voor een ander achter te laten.
Om een lang verhaal kort te maken, ik zou waarschijnlijk ook aangeslagen zijn en emotioneel reageren als ik 3 dode dieren op 1 weg zou zien liggen ookal weet ik dondersgoed dat dat soort dingen meestal niet expres gebeuren, dus ik denk dat ik cornelia wel snap.
-
- Zeer actief
Als je denkt ieder gezond beest met een snelheid en reaktie vermogen die stukken hoger ligt als van een mens te kunnen ontwijken sla je jezelf ook wel heel hoog aan. Een keer een konijn of duif hebben ontweken is mooi maar zegt ook helemaal geen kut over je reaktie vermogen en al helemaal niets over je liefde voor dieren. Schep die laatste gehaktbal nog maar efe bij mij op bord Mien.Hejje de'r mossert bij Schatje.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nicoline schreef:Als iemand emotioneel reageert op het zien van doodgereden dieren maakt dat diegene nog niet tot een jezus sandaaldragende bomenknuffelaar toch? Net als dat mensen die nuchterder reageren ook niet meteen dierenbeulen zijn.
Ik ben zo iemand die erg nuchter is. Ik hou van dieren maar ik wil ook nooit ergens te laat komen.
Dus toen mijn moeder ons jaren geleden naar de bus bracht om naar ons werk te gaan en zij een kat overreed wilde ze eerst stoppen maar ik wilde de bus halen ( de volgende bus kwam pas een uur later ) dus ik zei dat ze maar op de terug weg even moest kijken de kat was toch al dood.
En als ik bij ons een dode kat op de weg zie liggen als ik met mijn honden onderweg naar het bos ben laat ik hem ook liggen, ten eerste wil ik zelf niet plat gereden worden en ten tweede is het niet zo handig als ik mijn honden bij me heb.
Die kat was toch al dood veel doder kan hij niet worden als er nog een keer overheen gereden wordt.
Ik zou als ik auto zou rijden niet voor een duif uitwijken of stoppen, heb ik op mijn eerste rijles al geleerd ik mocht niet remmen of uitwijken toen er een duif op de weg zat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Dat is het punt inderdaad. Ik word er echt ziek van, al die dode dieren langs de weg. Ik weet ook uit ervaring dat het echt niet altijd te voorkomen is, maar ik zie zo vaak dat mensen totaal niet de moeite nemen om te remmen of uit te wijken (waar dit kan, en vaak zou dat prima kunnen) en gewoon doorrijden. Een tijd geleden werd er een eend aangereden op een 60-weg door de auto waar mijn moeder en ik achter reden. Ook door zo'n l*l die makkelijk had kunnen ontwijken, het dier liep al duidelijk op de weg en kwam niet ineens tevoorschijn. Het ergste was dat de eend nog niet dood was en wij er nog overheen zijn gereden om verder lijden te besparen.Nicoline schreef: Heb misschien te vaak gezien dat mensen zich willens en wetens hufterig of totaal ongeïnteresseerd gedragen, zoals gauw doorrijden als je een hond doodrijdt (nee dat was niet mijn moeder gelukkig, die is nog meegegaan naar de dierenarts).

Het is een mentaliteitskwestie, vind ik. Voorkomen kan je het niet altijd, maar hoe je er mee omgaat is een tweede.
Dat is mij ook geleerd (door de instructeur die inmiddels mijn man is), maar daar luister ik niet naar hoor. Inmiddels remt hij zelf ook voor dieren.gonnie schreef:Ik zou als ik auto zou rijden niet voor een duif uitwijken of stoppen, heb ik op mijn eerste rijles al geleerd ik mocht niet remmen of uitwijken toen er een duif op de weg zat.

Overigens kan ik niet eens niet remmen of niet uitwijken, ik doe dat direct uit reflex. Dat zal niet altijd veilig zijn, maar ik heb het al gedaan voor ik er over na kan denken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, ik vergeet nooit het verhaal van een vriendin van me, haar zwager en schoonzus stopte op de snelweg om een moedereend en haar kuikens te redden, toen is haar schoonzus doodgereden doordat ze uit de auto stapte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- iones
- Zeer actief
Wat zonde van die dassen! We komen toch al niet om in de dassen.
Ik denk dat veel van die dergelijke weggetjes als sluiproute gehouden worden waar mensen hard overheen knallen omdat er bijna niemand komt. En dan rijden ze dieren dood. En dat is toch aso volk te noemen. Want dat moet je op zo´n weggetje niet doen. Dat is hetzelfde als te hard rijden over een zone waar veel kinderen spelen. Je weet namelijk dat er kans bestaat dat er een onder je wielen komt als je niet oppast en dan ga je niet hard rijden.
Verder sluit ik me aan bij Nicoline.
Onnodig veel dieren worden aangereden, in situaties die je aan had kunnen zien komen. Maar door onverschilligheid gebeurt het toch. Waarom? Omdat het mag!
Als de wet mensen niet zo beschermde, reken maar dat ook veel meer mensen om zouden komen in het verkeer.
Ik denk dat veel van die dergelijke weggetjes als sluiproute gehouden worden waar mensen hard overheen knallen omdat er bijna niemand komt. En dan rijden ze dieren dood. En dat is toch aso volk te noemen. Want dat moet je op zo´n weggetje niet doen. Dat is hetzelfde als te hard rijden over een zone waar veel kinderen spelen. Je weet namelijk dat er kans bestaat dat er een onder je wielen komt als je niet oppast en dan ga je niet hard rijden.
Verder sluit ik me aan bij Nicoline.
Onnodig veel dieren worden aangereden, in situaties die je aan had kunnen zien komen. Maar door onverschilligheid gebeurt het toch. Waarom? Omdat het mag!
Als de wet mensen niet zo beschermde, reken maar dat ook veel meer mensen om zouden komen in het verkeer.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat reacties verschillen. Ben zelf bezig met me rijbewijs maar overstekende dieren ontgaan mij tot op heden niet. Of katten die in een woonwijk onder een auto zitten, rekening houdende dat ze er onder uit kunnen springen ga je toch wat langzamer rijden. Zelf reageer ik wel. Toen ik een jaar of 16 was, waren we op de terug weg en toen kwam er ineens een hele school met zwaluwen op de auto af geen idee waarom maar regende vogeltjes op de auto. Broer van een vriendin wilde door rijden tot ik achter om keek en 1 zwaluw lag te spartelen. Hij zag het nut er niet van in maar heb hem toch dringend verzocht om te stoppen en mijn dat beestje te laten pakken. Meegenomen naar huis me moeder zou op me vader wachten om heb bij het vogel opvangcentrum te brengen en hij zat in een doosje.. en ineens vloog ie weg. Kleine moeite denk je dan achteraf. Voor het zelfde geld had ik m wel laten liggen en had iemand anders m als nog dood gereden, hij was waarschijnlijk gewoon en shock of zo. Ook vaak gehad op de fiets of scooter dooie katten aan de kant van de weg als ik niet zeker wist of diertje dood was stopte ik toch even om te checken. Nooit een levende uiteindelijk gevonden maar als ik een beestje kan helpen doe ik het. Zo zielig als er wel een diertje hopeloos in de greppel ligt en niemand bekommerd zich er om. Onze oudste kater is ook aangereden en die is wel voor dood achter gelaten, gelukkig kwam de vriend van ons buurmeisje langs en herkende de kat en heeft hem meegenomen. We zijn toen direct door ze gebeld en ben ze daar eeuwig dankbaar voor anders had die kat het niet overleefd. Hij lag dus ook hopeloos in de greppel. Mogelijk heeft bestuurder het niet doorgehad zowel dan hoop ik nog steeds dat karma al is langs geweest.