Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

arm overstekend wild

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

RedPassion

Re: arm overstekend wild

Ongelezen bericht door RedPassion »

En ik houd niet van de 'mensen zijn meer waard dan dieren' instelling. Ik rem net zo hard voor mensen als voor dieren, dat wel. Al vind ik de eerste groep beduidend vervelender en is er ook een flink overschot van.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dees en Maylo schreef:Ik denk inderdaad dat reacties verschillen. Ben zelf bezig met me rijbewijs maar overstekende dieren ontgaan mij tot op heden niet. Of katten die in een woonwijk onder een auto zitten, rekening houdende dat ze er onder uit kunnen springen ga je toch wat langzamer rijden. Zelf reageer ik wel. Toen ik een jaar of 16 was, waren we op de terug weg en toen kwam er ineens een hele school met zwaluwen op de auto af geen idee waarom maar regende vogeltjes op de auto. Broer van een vriendin wilde door rijden tot ik achter om keek en 1 zwaluw lag te spartelen. Hij zag het nut er niet van in maar heb hem toch dringend verzocht om te stoppen en mijn dat beestje te laten pakken. Meegenomen naar huis me moeder zou op me vader wachten om heb bij het vogel opvangcentrum te brengen en hij zat in een doosje.. en ineens vloog ie weg. Kleine moeite denk je dan achteraf. Voor het zelfde geld had ik m wel laten liggen en had iemand anders m als nog dood gereden, hij was waarschijnlijk gewoon en shock of zo. Ook vaak gehad op de fiets of scooter dooie katten aan de kant van de weg als ik niet zeker wist of diertje dood was stopte ik toch even om te checken. Nooit een levende uiteindelijk gevonden maar als ik een beestje kan helpen doe ik het. Zo zielig als er wel een diertje hopeloos in de greppel ligt en niemand bekommerd zich er om. Onze oudste kater is ook aangereden en die is wel voor dood achter gelaten, gelukkig kwam de vriend van ons buurmeisje langs en herkende de kat en heeft hem meegenomen. We zijn toen direct door ze gebeld en ben ze daar eeuwig dankbaar voor anders had die kat het niet overleefd. Hij lag dus ook hopeloos in de greppel. Mogelijk heeft bestuurder het niet doorgehad zowel dan hoop ik nog steeds dat karma al is langs geweest.
Misschien wel een karma dingetje voor jullie dat je het beest los liet struinen en vogelvrij verklaarde voor de rest van de wereld. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

bouvierpoedel schreef:
Dees en Maylo schreef:Ik denk inderdaad dat reacties verschillen. Ben zelf bezig met me rijbewijs maar overstekende dieren ontgaan mij tot op heden niet. Of katten die in een woonwijk onder een auto zitten, rekening houdende dat ze er onder uit kunnen springen ga je toch wat langzamer rijden. Zelf reageer ik wel. Toen ik een jaar of 16 was, waren we op de terug weg en toen kwam er ineens een hele school met zwaluwen op de auto af geen idee waarom maar regende vogeltjes op de auto. Broer van een vriendin wilde door rijden tot ik achter om keek en 1 zwaluw lag te spartelen. Hij zag het nut er niet van in maar heb hem toch dringend verzocht om te stoppen en mijn dat beestje te laten pakken. Meegenomen naar huis me moeder zou op me vader wachten om heb bij het vogel opvangcentrum te brengen en hij zat in een doosje.. en ineens vloog ie weg. Kleine moeite denk je dan achteraf. Voor het zelfde geld had ik m wel laten liggen en had iemand anders m als nog dood gereden, hij was waarschijnlijk gewoon en shock of zo. Ook vaak gehad op de fiets of scooter dooie katten aan de kant van de weg als ik niet zeker wist of diertje dood was stopte ik toch even om te checken. Nooit een levende uiteindelijk gevonden maar als ik een beestje kan helpen doe ik het. Zo zielig als er wel een diertje hopeloos in de greppel ligt en niemand bekommerd zich er om. Onze oudste kater is ook aangereden en die is wel voor dood achter gelaten, gelukkig kwam de vriend van ons buurmeisje langs en herkende de kat en heeft hem meegenomen. We zijn toen direct door ze gebeld en ben ze daar eeuwig dankbaar voor anders had die kat het niet overleefd. Hij lag dus ook hopeloos in de greppel. Mogelijk heeft bestuurder het niet doorgehad zowel dan hoop ik nog steeds dat karma al is langs geweest.
Misschien wel een karma dingetje voor jullie dat je het beest los liet struinen en vogelvrij verklaarde voor de rest van de wereld. :hmmm:
Eens. Katteneigenaren die hun beestje de hele dag buiten laten struinen zijn zelf medeschuldig aan aangereden katten, vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
Cleva schreef:
RedPassion schreef: Overigens kan ik niet eens niet remmen of niet uitwijken, ik doe dat direct uit reflex. Dat zal niet altijd veilig zijn, maar ik heb het al gedaan voor ik er over na kan denken.

Oh. Nou.
Ik hoop maar dat ik je niet tegen kom want ik hou eigenlijk niet zo van ongecontroleerde Tourettetaferelen achter het stuur.

Ik heb een keer achter zo'n koekwaus gereden die op een autoweg ineens boven op de rem ging omdat er een egeltje liep.
De directe achterligger kon er alleen nog maar links langs schieten en een tegenligger had in plaats van een egel een gezin voor de bumper.
Dat dus.
Reken er ook vooral maar niet op dat je in zo'n geval op veel consideratie bij de rechter hoeft te rekenen.
Aan jezelfopdeborstklopperij als echtste dierenvriend heb je dan ook geen zak meer.

Als je je eigen reflexen niet in bedwang kunt houden hoor je achter het stuur niet thuis.
Dat heet geen dierenvriend maar gewoon schrikachtig nerveus typje die daarna 10 minuten met de handen voor de ogen zit te janken en gillen waarom dat haar weer overkomt. :mann: .
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

wolvster schreef: Eens. Katteneigenaren die hun beestje de hele dag buiten laten struinen zijn zelf medeschuldig aan aangereden katten, vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ben ik ook mee eens. Maar neemt niet weg dat ik niet zomaar doorrij. Ik zal proberen een kat te ontwijken als dat kan. En als ik een aangereden kat zie, wil ik me er ook van vergewissen dat hij echt dood is, zo niet dan neem ik hem mee. En ik heb ook wel eens dode katten aan de kant van de weg gelegd.

Ik vind dat sommigen hier in het topic het te vanzelfsprekend vinden om dieren aan te rijden. Alsof je altijd de mogelijkheid ontbreekt om er voor op te passen, om er voor uit te wijken. BULLSHIT! Als we met dezelfde instelling langs mensen heen reden, zouden er echt ook meer mensen omkomen in het verkeer.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Toch heb ik zelden dat er midden in de nacht een kind uit de struikjes komt schieten, als ik met 80km/u door de outback van Foxhol rijd.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dik denk dat niemand het vanzelfsprekend vind maar het kan gebeuren.
Door mij niet want ik rij geen auto.

Ik kan hooguit met mijn fiets over een kat of konijn heen rijden maar dat is me nog nooit overkomen.

Als ik auto zou rijden ga ik in ieder geval niet stoppen voor een dier, mijn eigen leven en dan van andere mensen vind ik toch nog net iets belangrijker.
Of er moet een olifant op de weg staan dan zal ik wel proberen te remmen, maar ja dan kan doorrijden ook mijn leven kosten en op mijn leven ben ik toch heel erg zuinig.

Zeker nu ik aan de laatste jaren van mijn leven bezig ben.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:Toch heb ik zelden dat er midden in de nacht een kind uit de struikjes komt schieten, als ik met 80km/u door de outback van Foxhol rijd.
Echt joh.? :80: :LOL:
iones
Zeer actief

Paisley schreef:Toch heb ik zelden dat er midden in de nacht een kind uit de struikjes komt schieten, als ik met 80km/u door de outback van Foxhol rijd.
En jou raakt het duidelijk niet!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Als je 80 km/h rijdt, en er komt een ree bij je op schoot zitten, heb je daadwerkelijk weinig meer te vertellen......
bouvierpoedel
Zeer actief

nyckle schreef:Als je 80 km/h rijdt, en er komt een ree bij je op schoot zitten, heb je daadwerkelijk weinig meer te vertellen......
Hoef je ook niet uit te stappen en het beest inladen, zou zeggen gassen en thuis slachten. :engel:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik zal altijd proberen om dieren te ontwijken, maar alleen als ik daarmee, mezelf en het overige verkeer niet in gevaar breng.
Vooralsnog gaat dat best goed, ik kijk ver vooruit en ook vaak in mijn spiegels. Maar soms ben je gewoon te laat, anders gezegd is een dier soms te snel met zich voor de auto te werpen.
Ik heb dat een keer met een kat gehad, helaas. Beestje kwam zo uit de struiken, een 80 km-weg, opgesneld.

Ik vind road-kill een naar gezicht en probeer zoveel mogelijk om een aangereden dier in de berm te leggen.
Allereerst omdat ik vind dat een dier niet in het asfalt opgenomen hoeft te worden. Maar ook omdat het veiliger voor aaseters is om rustig aan de kant van de weg te kunnen eten, dan midden op de weg :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik hoorde een paar dagen geleden dat natuurmonumenten een tijd terug gestart is met een proef om te zien of brede bermen het aantal aangereden wild kan verminderen.
Dit naar aanleiding van een opmerking van iemand die in Noorwegen gezien had dat daar veel brede bermen zijn en weinig aanrijdingen met wild (vertelde een woordvoerder van NM).

https://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/ ... pen-bermen
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Paisley
Zeer actief

iones schreef:
En jou raakt het duidelijk niet!
Wat, dat kind? Nee dat is nog niet voorgekomen! (afkloppen)
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Verosjaak schreef:Ligt niet aan snelheid, maar oplettendheid en dierenliefde. Ik had het laast nog. Reed te snel op zo'n 60km weggetje met nog een volvo achter mij. Een simpele duif stapte op zijn "dooie" gemakje de weg over en met een slinger kon ik er makkelijk omheen en vloog hij op. Madame in haar grotere volvo achter mij begreep blijkbaar niet dat mijn overduidelijke bocht het ontwijken van een dier was met als gevolg dat de opvliegende duif met veel mazzel net boven haar auto uitkwam toen zij een luttele halve seconde achter mij er vlak langs raasde. Typisch geval van niet met je omgeving bezig zijn.
Hoe had zij dat dan kunnen weten?
bouvierpoedel
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Verosjaak schreef:Ligt niet aan snelheid, maar oplettendheid en dierenliefde. Ik had het laast nog. Reed te snel op zo'n 60km weggetje met nog een volvo achter mij. Een simpele duif stapte op zijn "dooie" gemakje de weg over en met een slinger kon ik er makkelijk omheen en vloog hij op. Madame in haar grotere volvo achter mij begreep blijkbaar niet dat mijn overduidelijke bocht het ontwijken van een dier was met als gevolg dat de opvliegende duif met veel mazzel net boven haar auto uitkwam toen zij een luttele halve seconde achter mij er vlak langs raasde. Typisch geval van niet met je omgeving bezig zijn.
Hoe had zij dat dan kunnen weten?
Misschien dacht ze wel een dronken wijf voor zich te hebben rijden. :engel:
Gekke is dat die schreeuwers die denken dat andere geen inlevingsvermogen hebben zelf nog minder hebben meestal. :roll:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Liesbeth schreef:Ik hoorde een paar dagen geleden dat natuurmonumenten een tijd terug gestart is met een proef om te zien of brede bermen het aantal aangereden wild kan verminderen.
Dit naar aanleiding van een opmerking van iemand die in Noorwegen gezien had dat daar veel brede bermen zijn en weinig aanrijdingen met wild (vertelde een woordvoerder van NM).

https://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/ ... pen-bermen
Klopt, een van de wegen ligt hier in het bos. Het aantal aanrijdingen is duidelijk minder geworden, gelukkig maar.
Door de brede bermen zijn de wildspiegels ook duidelijker zichtbaar voor het wild, naast dat ze niet gelijk op de weg staan als ze uit het bos komen.

Gelukkig heb ik alleen een duif overreden, iedere ochtend zat hij voor mijn auto om op het laatste moment op te vliegen, die ochtend was hij te laat met opvliegen. Aan mijn snelheid van 30 km/u met gas losgelaten kan het niet gelegen hebben, het was al die keren daarvoor voldoende.. En een keer een eend tegen de rechterspiegel van de auto gehad, het was donker, hij vloog zo tegen de auto op de snelweg. Al wel talloze keren moeten remmen voor overstekende katten en een paar honden die ondanks de riem toch op straat sprongen..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

cornelia schreef:
Veel meer dan alert zijn en anticiperen kun je niet.
Nou, dat schijnt nu net zo moeilijk te zijn.

dat is nogal een aanname :denken:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
M@scha schreef:
cornelia schreef:

Ja, nou, ik geef het toe. Eigenlijk vond ik het best wel kickuh jonguh om die reegeit op mijn auto te pakken.
Voor een paar duizend euro heb je dan toch weer iets beleefd. :roll:
Juustem die paar knaken mag de pret niet drukken. :cheer:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

En zelfs een kip kan leuke ervaringen geven:
Afbeelding

Niemand rijdt een dier voor zijn plezier aan. Is het niet voor het dier, dan is het wel voor de schade die zo'n dier kan veroorzaken bij een aanrijding. Mijn pa heeft een tijdje terug een eend aangereden op de snelweg. Het heeft hem gelukkig alleen een deuk en een nummerplaat gekost.
Laatst gewijzigd door Domor op 12 jun 2015 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tara schreef:
M@scha schreef:
cornelia schreef:

Ja, nou, ik geef het toe. Eigenlijk vond ik het best wel kickuh jonguh om die reegeit op mijn auto te pakken.
Voor een paar duizend euro heb je dan toch weer iets beleefd. :roll:

YOLO!
Afbeelding
iones
Zeer actief

Domor schreef:En zelfs een kip kan leuke ervaringen geven:
Afbeelding

Niemand rijdt een dier voor zijn plezier aan. Is het niet voor het dier, dan is het wel voor de schade die zo'n dier kan veroorzaken bij een aanrijding. Mijn pa heeft een tijdje terug een eend aangereden op de snelweg. Het heeft hem gelukkig alleen een deuk en een nummerplaat gekost.
Guts, die remde ook niet voor dieren! :lol1: `die wilde zijn leven niet in de waagschaal zetten`.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Domor schreef:En zelfs een kip kan leuke ervaringen geven:
Afbeelding

Gelukkig in het midden, anders zit je ook nog rauwe kip te vreten, moet je ook nog vrezen voor salmonella :schrik:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Sterker nog ik heb een keer een hond aangereden in een 30km zone. Ik reed rustig, en die hond schiet echt uit het niets tussen 2 geparkeerde auto's door, zo BAM voor mijn auto. Ik uiteraard vol op de rem, maar wel geraakt. Hond had niks hoor, was los geschoten van de lijn.. Maar ik had toch nog wel 2-4 meter om te remmen en raakte hem toch. Stel je voor, als hij vlak voor mijn auto was gesprongen.. Brr..

Waar ik mij boos om kan maken, is dat mensen doorrijden op wegen waar je makkelijk kan stoppen. Niet lang geleden nog een bestelbusje die een meerkoet aanrijdt en gewoon doorrijd! terwijl je daar alle ruimte en rust had om even te stoppen. Beestje leefde nog, dus ik ben uit mijn auto gestapt en heb hem naar de dichtstbijzijnde vogelopvang gebracht. Maar daar kan ik mij dan wel boos over maken. Als je veilig kan stoppen, moet je dat ook wel even doen.
Paisley
Zeer actief

Sulluna schreef:
Waar ik mij boos om kan maken, is dat mensen doorrijden op wegen waar je makkelijk kan stoppen.
Zelfs voor mensen! Ik heb een keer pannen gehad met mijn motor en ging in de berm zitten om te wachten op iemand die me zou komen halen. Mijn motor was omgedonderd omdat de standaard in de grond was weggezakt, maar ik was de kwaad op dat kreng om hem overeind te helpen.

Vervolgens komt er een ambu met toeters en bellen aanrijden. Iemand heeft 112 gebeld en dacht dat ik een ongeluk had gehad.

Als ik een ongeluk heb gehad, waarom rijden ze dan in godsnaam door?! Niet alleen kan je de hulpdiensten wellicht een ritje besparen, maar mogelijk kun je dan ook wat betekenen.

Ambu broerders zeiden dat dat heel vaak gebeurt :kotz:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Jeeetje, dat is helemaal erg!
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Sulluna schreef:. Beestje leefde nog, dus ik ben uit mijn auto gestapt en heb hem naar de dichtstbijzijnde vogelopvang gebracht. Maar daar kan ik mij dan wel boos over maken. Als je veilig kan stoppen, moet je dat ook wel even doen.
Resultaat beestje leeft nog enkele uren en sterft dan door stress en/of inwendige verwondingen. Ik draai hem ter plaatse zijn nek om. Kun je dat niet: hak tussen de vleugels en gaan staan. Flits dood.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
nyckle
Zeer actief

Veenmug schreef:
Sulluna schreef:. Beestje leefde nog, dus ik ben uit mijn auto gestapt en heb hem naar de dichtstbijzijnde vogelopvang gebracht. Maar daar kan ik mij dan wel boos over maken. Als je veilig kan stoppen, moet je dat ook wel even doen.
Resultaat beestje leeft nog enkele uren en sterft dan door stress en/of inwendige verwondingen. Ik draai hem ter plaatse zijn nek om. Kun je dat niet: hak tussen de vleugels en gaan staan. Flits dood.
Ik ook. Ik zal jullie de telefoonkosten besparen.
nyckle
Zeer actief

Wat een armoede. Ik begin eigenlijk behoorlijk gefrustreerd te raken bij topic.

Moet Thieme jullie sommeren om niet meer auto en iets te rijden, zodat jullie ook geen mug meer inademen.

Kunnen jullie ook nog nadenken, anticiperen heet dat geloof ik op wat er ergens in de toekomst kan plaatsvinden?

Zo niet, laat fiets, auto staan! Ga ook niet te voet. Voor je het weet trap je op een slak, mier, insect.

Dondert toch niks?

Ga eens denken.

1/ Wie ben ik, en wat bepaal ik

2/ Wat is nu eigenlijk zielig.

3/ wat is gezond, en waarom.

4/ wat is natuur, ben ik er een deel van?

5/ als ik een dier tegenkom en het gaat dood. Hoe schuldig ben ik dan.

6/ Hoe vermenselijk ik mijn dier. Als je al preekt over pappie en mammie.
ik hoop dat het een grapje is. Arme kinderen die na de honden komen.

7/ Wat als jullie honden al achter wild aan mag jakkeren. Voorbeelden genoeg op dit forum. Wat mogen jullie kinderen dan wel?

Zomaar wat vragen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Dit heeft zo'n hoog filosofisch gehalte, daar moet ik even een dagje voor in retraite
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”